Tenta paniken smyger sig på!

Medlem
Tenta paniken smyger sig på!

börjar dra sig mot tenta vecka och paniken har börjat smyga sig på. Tänkte mest skapa den här tråden för att kunna avreagera tenta stressen lite!

Ska ha databaser 5 p och är så frustrerad så jag funderar på att söka upp SQL gubbarna och skaka om dom riktigt ordentligt.. Är det någon som har en kvalificierad gissning vad man ska ha alla typer av joins till? Har testat outer, inner, left , right, full och får typ samma svar varje gång.. Grymt härligt:) Kanske är ett slags internskämt från deras sida där allt egentligen är samma sak..

För inte ens nämna idioterna som knåpat ihop xPath och xQuery till XML..Är ung lika lätt att göra något vettigt i det som att programmera i C:up:

Det bästa med att plugga är att man alltid blir påmind om hur lite man vet:(

Om det är någon annan som också börjar känna tenta frustrationen är det bara att skriva av sig lite...Räkna med att jag återkommer allt eftersom tiden går:|


signatur

Åh, Spenat knytena!
Såg ni himlen, snacka om blå!

Medlem

AAAaaaaaaagh! tentor!
jag har fysikB tenta på måndag (läser tekniskt basår på MAH eftersom jag inte läste fysik och kemi i gymnasiet) och jag kan nästan ingenting.

känns hyfsat meningslöst eftersom jag har hittat en utbildning i Lund där jag redan har tillräcklig behörighet utan fysiken som jag vill gå.

URK
Medlem
Skrivet av c-row:

AAAaaaaaaagh! tentor!
jag har fysikB tenta på måndag (läser tekniskt basår på MAH eftersom jag inte läste fysik och kemi i gymnasiet) och jag kan nästan ingenting.

känns hyfsat meningslöst eftersom jag har hittat en utbildning i Lund där jag redan har tillräcklig behörighet utan fysiken som jag vill gå.

kemi är mest råpluga medans fysik är bara tänka logiskt med kemi.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av URK:
Skrivet av c-row:

AAAaaaaaaagh! tentor!
jag har fysikB tenta på måndag (läser tekniskt basår på MAH eftersom jag inte läste fysik och kemi i gymnasiet) och jag kan nästan ingenting.

känns hyfsat meningslöst eftersom jag har hittat en utbildning i Lund där jag redan har tillräcklig behörighet utan fysiken som jag vill gå.

kemi är mest råpluga medans fysik är bara tänka logiskt med kemi.

Om man inte kan tänka logiskt då?:)

Är inte organisk kemi, biologen och kemistens bästa vän? Är väl ett gäng sidor att lära sig vad jag har förstått


signatur

Åh, Spenat knytena!
Såg ni himlen, snacka om blå!

Inaktiv

Skönt att ha lagt den tiden bakom sig


signatur

...men vad vet jag?

Medlem

Tyvärr har en annan den framför sig Mycket prov nu iaf, fast det är nog inte ens nära lika jobbigt som tentor.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Har matte b nationella om en och en halv vecka, men ska väl inte klaga


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem
Skrivet av Meller:

Har matte b nationella om en och en halv vecka, men ska väl inte klaga

Jag med IGEN, JÄVLA FITT JOHN BAUERRGYMNASIET DRA ÅT HELVETE OCH DÖ OCH SLUTA FÖRSSTÖRA MITT LIV!!!!!!!! :(:(:((:(

Min jävla idiot matte lärare bestaämde sig tydligen för att starta en jävla barnfabrik och nu visar det sig att dom har tappat bort att jag har gjort provet så nu måste jag göra det igen 1 år efter att jag ens har sett ett matte tal. ÅHHH VIL BARA SPRÄNGA BORT DOM!


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

matte B är inte så himla farligt, det är bara råplugga en helg så har man allt klart, som jag gjorde
Själv har jag bara fysB prov och ca 10 uppgifter som ska vara inne för ett par veckor sen kvar. Så det är rätt lungt.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

W2k
Medlem
Skrivet av Masus:

SQL aaaaarrgghhh*

Låter skoj det där. SQL är bra till mycket, med det kan man göra häftiga webbplatser (som den här!). Kan för övrigt avslöja att vi här enbart använder left joins. Så det så.
Tentor har jag inga, terminen tog slut för en vecka sedan!

Kurser jag haft den här terminen:

Nästa termin blir det mer nätverk, lite GSM-teknik, juridik och annat gojs .. ooh, can hardly wait. KTH for the win!

* Kanske inte en exakt quote


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Inaktiv

Har en "tenta" i svenska till idag som jag inte har gjort.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

MFC
Medlem
Skrivet av bjrkis:

Skönt att ha lagt den tiden bakom sig

haha.. fyfan vad jag håller med!

För övrigt är ju joins till för att få ett urval genom sammanslagning av två eller flera tabeller och beroende på hur man vill ha informationen och vad man vill ha så har ju de olika "joinen" olika funktioner.

lite draghjälp..

http://www.w3schools.com/sql/sql_join.asp

för övrigt anser jag att C är det bästa som hänt mänskligheten..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Har en historie-tenta... Ska i princip skriva ett 4-sidigt referat om Japanska självmordspiloter.

Medlem
Skrivet av W2k:

SQL är bra till mycket, med det kan man göra häftiga webbplatser (som den här!). Kan för övrigt avslöja att vi här enbart använder left joins. Så det så.

Det låter alldeles utmärkt det där med Left join..De varianterna förstår jag iaf..Vad som är skillnden mellan Outer, Inner och Full joins däremot är en helt annan femma..

Tror jag ger upp och refererar till dig om jag får fel på tentan;)


signatur

Åh, Spenat knytena!
Såg ni himlen, snacka om blå!

Medlem
Skrivet av bjrkis:

...

för övrigt anser jag att C är det bästa som hänt mänskligheten..

Fastande redan när jag skulle skriva ut heltal på skärmen, så jag gav upp det där språket rätt snabbt..Grymt skoj att felsöka också:(

Förstår varför programvara är känt för att bli försenat..det är ju alla stackars programmerare som måste sitta och skriva C-kod


signatur

Åh, Spenat knytena!
Såg ni himlen, snacka om blå!

Medlem

Då var historie-tentan klar och jag kan börja bete mig som en ledig student, wahey! Behöver enbart gå till skolan på måndag och tisdag nästa vecka

Medlem

Bhuäuäu Realtidssystem :<~
(sen 1 hemtenta! :>)
och en jävla massa labbar som ska in! :<


signatur

gorm streamar ibland!

Medlem

Tenta imorgon! Håll tummarna nu för fasen..orkaha omtenta i slutet på sommaren:(


signatur

Åh, Spenat knytena!
Såg ni himlen, snacka om blå!

Medlem

hehe, läser också Databaser fast kursen heter ju Databasteknik 4p
(TDDB48)

Ska ha tenta strax också .. bah .. men jag tror nog det ska gå bra

Tror förövrigt det är så att inre join inte tar med tupler med null värden medan yttre join gör detta.

Medlem

Wohooo..första tentan avklarad...en kvar:(


signatur

Åh, Spenat knytena!
Såg ni himlen, snacka om blå!

Medlem

Blääää! fy fan för tentor. Jag har en tenta på tisdag i Shaderprogrammering och en tenta nästa fredag i Datastrukturer och algoritmer för realtidsgrafik. Sedan gnäller ni om matte B wtf? hehe


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Tur att flera av er inte har tentamen i svenska, särskrivningarna dyker upp som svampar ur den bördiga myllan i vår...

Själv är jag på sluttampen av mina studer på Göteborgs Universitet. Jag skall göra min magisterexamen till hösten, vilket jag ser fram emot. Vi (jag och en klasskompis) har ett riktigt intressant och kul projekt på gång.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag har en tenta på tidag i Program & Datastrukturer som handlar om algoritmer, att skapa och analysera.

Det är den enda omtenta jag har kvar, men det går så dj*vla dåligt att plugga. Jag har inga anteckningar kvar från kursen, jag har bara boken och en massa gamla tentor utan lösningar till. Känns blytungt för tillfället.

Medlem

Jag har bara Exjobb som jag inte gjort nåt och sen en final test i CCNA3 kvar... Hela CCNP4 som jag inte kan nåt av heller. Börjar bli så lagom trött på skiten. Men det är lugnt, har ju 2 veckor på mig att fixa exjobb och göra det.


signatur
Inaktiv

Välditg va avancerade saker ni håller på med.:>


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

TixFrix: Vad är CCNP3 och 4?

Medlem
Skrivet av Tony:

TixFrix: Vad är CCNP3 och 4?

Cisco Certified Network Professional, delkurs 3 och 4.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Wohoooo jag e klaaaaar, så fint! Datakommunikationen blev ägd enda in i kaklet...Nu e det sommarlov! *öppnar en öl*


signatur

Åh, Spenat knytena!
Såg ni himlen, snacka om blå!

Medlem

lucky.

jag måste plugga till omtentan av fysiken som jag fortfarande inte kan nått av.
men efter den på måndag har jag också lov.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Tony:

TixFrix: Vad är CCNP3 och 4?

Cisco Certified Network Professional, delkurs 3 och 4.

Multilayer switching och Network Troubleshooting typ. Finns att läsa mer på cisco.netacad.net och sen kolla CCNP demo Curriculum.


signatur
1
Skriv svar