Test av ett socialt nätverk som värnar om din integritet

Medlem
Test av ett socialt nätverk som värnar om din integritet

Hej!
Jag har under en tid utvecklat sajten http://linkli.eu
Jag vet att designen inte är den snyggaste och att funktionerna än så länge inte är något att hurra över.

Sajten loggar inga uppgifter bakom din rygg samt så är nästan all data krypterad med [AES 256-bit].
Det som egentligen har tagit längst tid att få till är krypteringen och delningen med krypteringsnycklarna mellan användarna på ett säkert sätt.

Detta innebär att även om någon har direkt tillgång till databasen så är det näst intill omöjligt för denna person att få fram någon vettig information från databasen.

Även jag som har full tillgång till systemet kan ej få fram några andra uppgifter än ditt namn, e-mail, land,kön,födelsedatum.

Alla olåsta grupper är ej krypterade, men i en olåst grupp så antar jag att inga hemliga samtal förs.

LinkLi körs nu ibörjan i ett nedbantat läge vilket innebär att alla funktioner är begränsade på något vis.
Men jag hoppas att dessa spärrar ska kunna plockas bort inom en nära framtid efter interna tester.

Den som inte vill registrera en egen användare kan använda demo användare:
email:demo@linkli.eu
lösenord:demo1234

Jag vet att det finns väldigt många buggar men som sagt så är grovgörat gjort, och nu börjar testningen och uppbyggnaden av funktioner samt fixa alla buggar. Det ska påminnas att detta är en första väldigt tidig version av sajten.

Sedan vet jag att community marknaden inte är lätt att komma in på, men om detta blir en flopp så har jag då åtminstonde lärt mig något nytt.

Medlem

Nice intressant, är det du ensam som ligger bakom detta?

Inaktiv

Föredömligt i en värld där fan allting loggas, sparas och säljs vidare. Kört hårt.

1
Skriv svar