The Dark Knight

Medlem
Skrivet av Jbird:

Det gjorde han, riktigt bra rulle förövrigt. Jag gillar att man fick lite mer karaktärsdjup och problematiken för Bruce att vara batman på deltid.

Jag är inte säker, de gjorde olika sorters Joker, så det är svårt att säga. Sen var det så länge sen jag såg den första, får se den igen innan jag uttalar mig.

Jag stör mig fortfarande på slutet:

Det kändes som om de valde att skylla morden på Batman endast för att de skulle kunna avsluta med att säga "the dark knight". De kunde inte ha skyllt på någon av de 300 000 brottslingarna som snurrat runt i staden de senaste dagarna? Fast då hade det inte varit lika öppet för en uppföljare...

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av Jbird:

Det gjorde han, riktigt bra rulle förövrigt. Jag gillar att man fick lite mer karaktärsdjup och problematiken för Bruce att vara batman på deltid.

Jag är inte säker, de gjorde olika sorters Joker, så det är svårt att säga. Sen var det så länge sen jag såg den första, får se den igen innan jag uttalar mig.

Jag stör mig fortfarande på slutet:

Det kändes som om de valde att skylla morden på Batman endast för att de skulle kunna avsluta med att säga "the dark knight". De kunde inte ha skyllt på någon av de 300 000 brottslingarna som snurrat runt i staden de senaste dagarna? Fast då hade det inte varit lika öppet för en uppföljare...

Jo men folket tar ju förgivet att Batman ska rädda allt och alla, men det misslyckades han med. Därför skyller dem på honom.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Jo men folket tar ju förgivet att Batman ska rädda allt och alla, men det misslyckades han med. Därför skyller dem på honom.

De kunde fortfarande lika gärna skyllt på någon annan. Då skulle Batmans rykte få sig en törn, men han skulle inte blivit jagad som en mördare. Fast det hade självklart inte varit en lika stor öppning för en uppföljare.

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Philip:

Störde mig lite på

när Batman hade det där high tec-utrustningen som gjord att hans ögon blev blåa och han kunde se exakt var allihopa var.

Lite väl overkligt. Annars var filmen jättebra imo.

Nja, logiskt är det i alla fall. Filmen utspelar sig i framtiden och

hans dräkt blev uppgraderad.

Vadå framtid? Den utspelar sig i nutid.

Medlem

Såg rullen igår kväll. Blev RIKTIGT nöjd! Länge sedan jag såg en såhär bra rulle. Heath Ledger är/var

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av WaltX:

Jo men folket tar ju förgivet att Batman ska rädda allt och alla, men det misslyckades han med. Därför skyller dem på honom.

De kunde fortfarande lika gärna skyllt på någon annan. Då skulle Batmans rykte få sig en törn, men han skulle inte blivit jagad som en mördare. Fast det hade självklart inte varit en lika stor öppning för en uppföljare.

Iofs hade dom ju nyligen arresterat typ hela undre världen, och resten av dom farligaste brottslingarna satt fast på båten. Så chansen att en småtjuv skulle helt plötsligt bli massmördare är inte sådär jättestor.

.

gnu
Medlem

Sevärd men enormt överhypad film enligt mig, ändå ljusår bättre än de gamla batman filmerna.

Medlem
Skrivet av Khorney:

Iofs hade dom ju nyligen arresterat typ hela undre världen, och resten av dom farligaste brottslingarna satt fast på båten. Så chansen att en småtjuv skulle helt plötsligt bli massmördare är inte sådär jättestor.

.

Vilket inte alla vet, och vem har sagt att Jokern inte hade folk på andra ställen?

Medlem

BB var klart bättre enligt min mening, trodde inte ens det var samma regissör som till den första efter jag sett den. Men jag är inte så förtjust i rena actionrullar heller. Har alltid tycks att Alien filmen är mycket bättre än uppföljaren, och samma gäller här. Blir helt enkelt för många spår och för många scener där pangpang är det viktigaste.
Och Jokern var inte särskilt psykotisk heller.

Tror det hade blivit bättre om man fokuserat på en kriminal historia, tonat ner bomberna och lagt mer energi på karaktärerna och deras historia. Dent hade de kunnat plocka bort helt.

Medlem

Såg den precis. Måste säga att jag har aldrig varit så tagen av en film de senaste åren sen There Will be Blood. Denna kommer lätt upp på min topp 10


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

God damn. För att vara en actionfilm var denna riktigt bra! 8/10 minst från mig (borde nog egentligen låta allt smälta in lite först, men kan inte låta bli att uttala mig ändå)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Jokern ska vara propert klädd, inte se ut som han rymt från isoleringen på ett mentalsjukhus.

Jämför:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/9d/Joker-ritz.jpg

[http://www.batman-movie-buzz.com/uploads/uploadForumPhotos/me...]

Medlem
Skrivet av Loxus:

Jokern ska vara propert klädd, inte se ut som han rymt från isoleringen på ett mentalsjukhus.

Jämför:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/9d/Joker-ritz.jpg

[http://www.batman-movie-buzz.com/uploads/uploadForumPhotos/me...]

Det är en mycket mer mörkare skildring i DK än i serierna. Tycker fortfarande det ser lite töntigt ut när han är prydligt klädd. Heath Ledger framförde hur Jokern ska vara


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Jag tycker det var skönt att de valde att göra en egen Joker och inte härmade någon av de tidigare varianterna.

Medlem

Oh snap alltså!
Ska se den på Lördag med ett packe kompisar, är så fett taggad för att se den. :D:D

Medlem

Vad var det för Lamborghini han körde? hade svårt att se om det var en Murcielago eller Reventon (tyckte allt påminde om Reventon, men va fan, bara 20 exemplar gjorda... och noterade inga ordentliga tecken på att det vore en Reventon (t.ex. instrumentbrädan))

och så fick man allt en liten tår i ögat när

dom kvaddar Lambon... hela salongen chockades och gjorde ett sånt där panik-andas-inåt samtidigt

*EDIT*

Precis kollat igenom ena trailern, syns ju klart och tydligt att det är en Murcielago (såg på framlyktorna) hehe


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

filmen va bra men den e inte värd all beröm den fått på imdb. den va iallafall en top 20 men inte top 1. gudfadern :heart:

Medlem

Regnar det imorgon tar jag allt med mig en lämplig söt tjej och går och ser den här filmen på bio, alla som har pratat med som har sett den tyckte om den starkt och det är ju sådana här filmer man skall se på bio.

Medlem
Skrivet av Werzion:

Vad var det för Lamborghini han körde? hade svårt att se om det var en Murcielago eller Reventon (tyckte allt påminde om Reventon, men va fan, bara 20 exemplar gjorda... och noterade inga ordentliga tecken på att det vore en Reventon (t.ex. instrumentbrädan))

och så fick man allt en liten tår i ögat när

dom kvaddar Lambon... hela salongen chockades och gjorde ett sånt där panik-andas-inåt samtidigt

*EDIT*

Precis kollat igenom ena trailern, syns ju klart och tydligt att det är en Murcielago (såg på framlyktorna) hehe

det är en ny version av gallardo btw...och det är en gallardo..murcielago suger hehe :D:D...
jag har sett den och om jag inte var pank skulle jag gå på bio igen och kolla det för andra gången :D..det ryktas om att jhonny deep ska spela Riddler i nästa film..jag säger bara en sak..om han är halva prestationen som jokern gjorde så kommer det var skit bra..10/10 utan tvekan av mig

Jag är glad att leva och kunna se denna film på bio.

Inaktiv

Låter lovande. Ska se den strax. Redigerar ett uttalande sedan.

Begins tycker jag är mycket bättre än de tidigare rullarna och The Dark Knight är en fortsättning på begins känns det som. Nåja den är klart godkänd.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av Pojii:
Skrivet av Werzion:

Vad var det för Lamborghini han körde? hade svårt att se om det var en Murcielago eller Reventon (tyckte allt påminde om Reventon, men va fan, bara 20 exemplar gjorda... och noterade inga ordentliga tecken på att det vore en Reventon (t.ex. instrumentbrädan))

och så fick man allt en liten tår i ögat när

dom kvaddar Lambon... hela salongen chockades och gjorde ett sånt där panik-andas-inåt samtidigt

*EDIT*

Precis kollat igenom ena trailern, syns ju klart och tydligt att det är en Murcielago (såg på framlyktorna) hehe

det är en ny version av gallardo btw...och det är en gallardo..murcielago suger hehe :D:D...

aha, där ser man. (jag har ingen större koll på skillnaderna mellan Gallardo och Murcielago

"I juni 2008 lanseras Lamborghini Gallardo LP560. Den har en 5,2 liters direkt insprutning V10 som producerar upp till 560 hästkrafter, och den har fyrhjulsdrivning. På 3.7 sekunder kan Gallardo LP560 accellerera upp till 100 km/h."


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Werzion:
Skrivet av Pojii:
Skrivet av Werzion:

Vad var det för Lamborghini han körde? hade svårt att se om det var en Murcielago eller Reventon (tyckte allt påminde om Reventon, men va fan, bara 20 exemplar gjorda... och noterade inga ordentliga tecken på att det vore en Reventon (t.ex. instrumentbrädan))

och så fick man allt en liten tår i ögat när

dom kvaddar Lambon... hela salongen chockades och gjorde ett sånt där panik-andas-inåt samtidigt

*EDIT*

Precis kollat igenom ena trailern, syns ju klart och tydligt att det är en Murcielago (såg på framlyktorna) hehe

det är en ny version av gallardo btw...och det är en gallardo..murcielago suger hehe :D:D...

aha, där ser man. (jag har ingen större koll på skillnaderna mellan Gallardo och Murcielago

"I juni 2008 lanseras Lamborghini Gallardo LP560. Den har en 5,2 liters direkt insprutning V10 som producerar upp till 560 hästkrafter, och den har fyrhjulsdrivning. På 3.7 sekunder kan Gallardo LP560 accellerera upp till 100 km/h."

Sjuka med den här gallardo om man kollar på bilder så har den massa utseende egenskaper som Reventon har. ex baklyktorna...så man kan säga detta bil är mellansteget mellan gallardo och reventon

Youtube-proffs
Skrivet av Pojii:
Skrivet av Werzion:
Skrivet av Pojii:
Skrivet av Werzion:

Vad var det för Lamborghini han körde? hade svårt att se om det var en Murcielago eller Reventon (tyckte allt påminde om Reventon, men va fan, bara 20 exemplar gjorda... och noterade inga ordentliga tecken på att det vore en Reventon (t.ex. instrumentbrädan))

och så fick man allt en liten tår i ögat när

dom kvaddar Lambon... hela salongen chockades och gjorde ett sånt där panik-andas-inåt samtidigt

*EDIT*

Precis kollat igenom ena trailern, syns ju klart och tydligt att det är en Murcielago (såg på framlyktorna) hehe

det är en ny version av gallardo btw...och det är en gallardo..murcielago suger hehe :D:D...

aha, där ser man. (jag har ingen större koll på skillnaderna mellan Gallardo och Murcielago

"I juni 2008 lanseras Lamborghini Gallardo LP560. Den har en 5,2 liters direkt insprutning V10 som producerar upp till 560 hästkrafter, och den har fyrhjulsdrivning. På 3.7 sekunder kan Gallardo LP560 accellerera upp till 100 km/h."

Sjuka med den här gallardo om man kollar på bilder så har den massa utseende egenskaper som Reventon har. ex baklyktorna...så man kan säga detta bil är mellansteget mellan gallardo och reventon

Vet att det är ganska offtopic men kan inte låta bli.

Han kör en Murcielago, inte en Gallardo.
Reventon ser mer ut som en Murcielago än en Gallardo, framlyktorna på reventonen påminner dock lite om framlyktorna på gallardon, annars så är hela chassit väldigt likt en Murcielago fast mer spacead.

Murcielago LP640 är en underbar bil och LP710 EDO-Version är ännu bättre med en 0-100 snabbhet på 3,2 sekunder.

Gallardo är tyvärr en liten skit jämfört med Murcielagon. Men absolut inte en tråkig bil för det.

Är väl mer en sådan status på Gallardon som det är på de lite mer tråkigare porscharna. Fattigmansvrålåk kanske?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Nästan så man började sörja Heath Ledger efter att man gick ut ur biosalongen endast för att han inte kan porträttera Jokern så genialiskt igen.

Inaktiv

Var och såg den förra helgen. Precis som många andra så såg jag filmen med ett kritiskt perspektiv på jokern. Tänkte det att alla överhypade hans roll för att Heath dog. Vart riktigt förvånad dock att han spelade joker rollen så grymt bra.
Lite besviken på att de valt Maggie Gyllenhaal som Rachel, hon var ju som sagt inte ens snygg.

Dessutom, synd att Twoface dör. Hade hoppats på att han skulle dyka upp i nån tredje film.


signatur

dare to be bold

Medlem

nästan 200 000 röster på imdb och fortfarande nr1


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag har visserligen inte sett den. Men jag kan inte tänka mig att den är bättre än Pulp Fiction, Goodfellas osv. Men bra är den säkert.

Medlem

Såg den nyss, den var riktigt tråkig faktiskt.. sluta titta vid hälften.. *gäsp*

jag började smågarva när jag hörde batmans övermaskulina röst. Till och med rambo är utklassad i den kategorin.

Annars var jokern det enda bra jag tyckte filmen innehöll. älskade början, sen tröttna jag.

Medlem
Skrivet av SwedishChaos:

Såg den nyss, den var riktigt tråkig faktiskt.. sluta titta vid hälften.. *gäsp*

jag började smågarva när jag hörde batmans övermaskulina röst. Till och med rambo är utklassad i den kategorin.

Annars var jokern det enda bra jag tyckte filmen innehöll. älskade början, sen tröttna jag.

Antar att du tankade hem en lame TS version av den, iofs så finns ju alternativet att du började blunda vid biovisningen. ;>(which I doubt)

Medlem

Möjligheten var att det var en hemladdad version, det låter jag vara osagt;). men filmen var lite torr för MIN smak iaf

Skriv svar