FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 450

Videoblogg: 1 - 6:

Videoblogg: 7

Videoblogg: 8

Ser ni framemot den nya trilogin; och kan den verkligen bli lika bra som LOTR?

Den som inte kan vänta, kan se den animerade långfilmen från år 1977 i regi av Jules Bass.

Nicke9494
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-11-21
Inlägg 209

Är inte alla videobloggar då det finns 8 stycken.

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 450

Nicke9494 skrev:
Är inte alla videobloggar då det finns 8 stycken.

Tackar för the heads up, jag letade upp dem på YouTube och lade till dem.

WaltX
Titel Kändis
Registrerad 2006-12-15
Inlägg 7 327

Har följt dessa på Facebook. Längtar redan efter extramaterialet från The Hobbit på Blu-Ray där Peter Jackson alltid levererar. Schysst att du delar med dig, Ego :)

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 450

WaltX skrev:
Har följt dessa på Facebook. Längtar redan efter extramaterialet från The Hobbit på Blu-Ray där Peter Jackson alltid levererar. Schysst att du delar med dig, Ego :)

Varsågod...

När man har sett par hundra filmer efter LOTR inser man att man vill se filmer med kvalité. Nu när Hollywood inte kan leverera längre, måste man vända blicken åt ett annat håll.

December kan inte komma tidigt nog.

73mpl4R
Titel Kändis
Registrerad 2007-06-12
Inlägg 7 852

Fy tusan, man får alltid vänta för länge på något gott.

DrAbraham
Titel Stammis
Registrerad 2002-05-04
Inlägg 439

Enda jag är nervös över är hur de ska lyckas göra 3 filmer av en bok som är kanske halva tjockleken av FÖRSTA delen av Lord of the Rings-trilogin. Dvs de gamla filmerna hade iaf 6 gånger mer material att jobba med.
Känns lite som att om det ska räcka till 3 filmer så får första delen bli "springa vilse i skogen", andra delen "hitta en ring" och tredje delen "döda en drake"

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 450

DrAbraham skrev:
Enda jag är nervös över är hur de ska lyckas göra 3 filmer av en bok som är kanske halva tjockleken av FÖRSTA delen av Lord of the Rings-trilogin. Dvs de gamla filmerna hade iaf 6 gånger mer material att jobba med.
Känns lite som att om det ska räcka till 3 filmer så får första delen bli "springa vilse i skogen", andra delen "hitta en ring" och tredje delen "döda en drake"

Jag har undrat samma sak, men det verkar som om Peter Jackson vet vad han sysslar med.

conthox
Titel Kändis
Registrerad 2003-09-08
Inlägg 6 060

Är inte The Hobbit (boken) ungefär lika stor som typ första boken i trilogin om ringen? Har den i hyllan hemma, men pinsamt nog inte läst den än. Men har för mig att det var en tjockis, så nog finns det material.

Jag tror nog inte att det bli några problem med att få tiden att räcka, jag menar se bara på filmerna om ringen. Dom är tre gånger 178 min och dom innehåller långt ifrån allt som böckerna innehåller. Sedan så hindras han väl inte från att "låna" lore från andra ställen, eller är skall det enbart vara från just den boken?

73mpl4R
Titel Kändis
Registrerad 2007-06-12
Inlägg 7 852

Jag hoppas och tror att det kommer att bli grymt mycket lore från böckerna. Har för mig att Peter Jackson har sagt att han vill dela sin vision av dvärgarnas historia med oss, och om han gör det så vore det underbart. Mer Moria!

joary639
Titel Veteran
Registrerad 2011-07-28
Inlägg 878

DrAbraham skrev:

conthox skrev:
Är inte The Hobbit (boken) ungefär lika stor som typ första boken i trilogin om ringen? Har den i hyllan hemma, men pinsamt nog inte läst den än. Men har för mig att det var en tjockis, så nog finns det material.

Jag tror nog inte att det bli några problem med att få tiden att räcka, jag menar se bara på filmerna om ringen. Dom är tre gånger 178 min och dom innehåller långt ifrån allt som böckerna innehåller. Sedan så hindras han väl inte från att "låna" lore från andra ställen, eller är skall det enbart vara från just den boken?

Den är lite tunnare än första boken.. och texten var lite glesare (iaf den versionen jag läste för tusen år sedan ;-))
Det finns en hel del att hämta här då tolkien beskriver väldigt mycket mindre i hobbiten än han gör i sagan om ringen. Det är mer en barn/ungdomsbok och sagan om ringen framstår som svårläst i jämförelse.
Dessutom kanske dom kollat i de förlorade sagornas bok (som jag inte läst så jag gissar vilt här) där bilbo kanske oxå är med?
Men vad jag tror så lär vi missa mycket mindre delar av boken än vad man gjorde i sagan om ringen filmerna.

WaltX
Titel Kändis
Registrerad 2006-12-15
Inlägg 7 327

DrAbraham skrev:

Här har du svaret! http://www.moviezine.se/artikel/10896-en-tredje-hobbit-film-men-hur

lillaiwazz
Titel Stammis
Registrerad 2007-07-18
Inlägg 439

Ser fram emot "The Hobbit" extremt mycket! Peter Jackson kan sin sak!

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 450

Finns det någon biograf i Stockholm som klarar av att visa filmen i 48 FPS?

73mpl4R
Titel Kändis
Registrerad 2007-06-12
Inlägg 7 852

walter_iego skrev:

Heron City eller Sergel kanske, men det är nog dåligt med dom annars.

WaltX
Titel Kändis
Registrerad 2006-12-15
Inlägg 7 327

73mpl4R skrev:
walter_iego skrev:

Bara Rigoletto som har EN salong med en 48fps kamera vad jag vet.

73mpl4R
Titel Kändis
Registrerad 2007-06-12
Inlägg 7 852

WaltX skrev:
73mpl4R skrev:
walter_iego skrev:

Bara Rigoletto som har EN salong med en 48fps kamera vad jag vet.

Litar på bioexperten :)

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 450

Det verkar vara samma sak på många ställen runt om i världen, därför kommer filmbolaget begränsa antalet biografer som kan se den just i 48 FPS. Kanske borde Peter Jackson ta det lite lugnt med det här, det vore hemskt om filmerna floppade pga. att folk upplever den visuella stilen som att den var inspelad i en TV-studio.

73mpl4R
Titel Kändis
Registrerad 2007-06-12
Inlägg 7 852

walter_iego skrev:
Det verkar vara samma sak på många ställen runt om i världen, därför kommer filmbolaget begränsa antalet biografer som kan se den just i 48 FPS. Kanske borde Peter Jackson ta det lite lugnt med det här, det vore hemskt om filmerna floppade pga. att folk upplever den visuella stilen som att den var inspelad i en TV-studio.

Litar på Peter i det här fallet, men vi får se!

conthox
Titel Kändis
Registrerad 2003-09-08
Inlägg 6 060

Vore minst sagt dumt och förvånande om han gjorde ett sådan misstag. Jag tror nog att han fixar det. :)

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 450

conthox skrev:
Vore minst sagt dumt och förvånande om han gjorde ett sådan misstag. Jag tror nog att han fixar det. :)

Det tror jag med, och hoppas även han gör en bättre Tintin-film än Spielberg. Han har mycket att göra de närmsta åren.

Apministern
Titel Proffs
Registrerad 2009-01-19
Inlägg 1 429

walter_iego skrev:
conthox skrev:

Det tror jag med, och hoppas även han gör en bättre Tintin-film än Spielberg. Han har mycket att göra de närmsta åren.

Antyder du att den första Tintin-filmen var dålig!? :)

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 450

Apministern skrev:
walter_iego skrev:
conthox skrev:

Ja det var den... Jag vill ha tillbaka mina pengar.

showerguy
Titel Storröjare
Registrerad 2008-04-14
Inlägg 4 451

Helvete vad sugen jag är! Har väntat väldigt länge på den där filmen! :D

Apministern
Titel Proffs
Registrerad 2009-01-19
Inlägg 1 429

walter_iego skrev:
Apministern skrev:
walter_iego skrev:
conthox skrev:

Ja det var den... Jag vill ha tillbaka mina pengar.

Vad i hela! Hade det inte varit för att detta är offtopic, hade jag gärna brakat helvetet löst! ;)

Falckiee
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-05-30
Inlägg 140

För att återgå till TS:
Mycket trevlig vlog-serie. Man får en rätt bra inblick i den otroliga mängd sletna timmar dom gör för en rulle. Hujja.

73mpl4R
Titel Kändis
Registrerad 2007-06-12
Inlägg 7 852

Får alltid gåshud av Vlog 8. Har sett om alla säkert 4-5 gånger.

Falckiee
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-05-30
Inlägg 140

73mpl4R skrev:
Får alltid gåshud av Vlog 8. Har sett om alla säkert 4-5 gånger.

Indeed. Vlog 8 var ruskigt bra. Lite emotional!

Sharpblade
Titel Stammis
Registrerad 2006-01-20
Inlägg 353

Ja, jag hoppas verkligen att de filmar Hobbit-trilogin med samma teknik/FPS som LotR-trilogin vilket ger ett mycket varmare och behagligare intryck, istället för med ett högre antal bildrutor per sekund som ger knivskarp bild men samtidigt förtar känslan på något vis.

Längtar till första filmen i höst/vinter! :)

Cyberz
Titel Veteran
Registrerad 2002-09-17
Inlägg 1 025

det var väldigt intressant att se alla de där videona...

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 476 medlemmar online. 68 foruminlägg har postats idag.

FZ