Tips på bra Dubstep/Electronic musik

Medlem
Tips på bra Dubstep/Electronic musik

Tja, jag har "upptäckt" dubstep och electronic genren men jag hittar inte så mycket,
Typ den enda jag vet namnet på är väl Flat Beat av Mr.Oizo elr nåt
Så om nån vet nån bra låt eller artist som gör bra musik så tipsa gärna!
För när jag söker på dubstep eller liknande kommer det fram tjugo "Friday Dubstep remix" -.-

Medlem

Haha dubstep är den mest patetiska ursäkt till musik sen dansband.


signatur

Imperator

Medlem

Nu tycker jag att du är dryg och trångsynt Reize. Det finns många olika sorters musik och bra musik är bra oavsett genre.

SimaCool prova tex. skrillex,nero,deadmaus,reso och rusko.

Dessa är självklart några få artister av väldigt många. Jag rekommenderar att du kollar runt på lite forum och sånt så lär du säkert hitta en hel del.


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Medlem
Skrivet av Reize:

Haha dubstep är den mest patetiska ursäkt till musik sen dansband.

Och vad har detta med något att göra? Han ville ha tips inte veta vad du tycker om Dubstep.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Reize:

Haha dubstep är den mest patetiska ursäkt till musik sen dansband.

Så illa är inte dubstep, men man måste ha en jävligt bra bashögtalare. Har man inte det så är dubstep rätt pointless.

Till TS, kolla up DatsiK och http://www.dubstep.fm/

Medlem

Tack för alla tips!
Och Reize, din kommentar var jävligt onödig.

Medlem

Elektronisk musik finns i alla olika varianter. När du väl säger Mr Oizo är ju Daft Punk klassiker.
Likande har vi Justice, Breakbot, Hot Chip, Chemical Brothers, Massive Attack, London Elektricity mfl

Tycker Dubstep är intressant när det görs bra, som vissa av Skrilllex's låtar. Hans remix på Benny Bennasis Cinema är bra.

Medlem

Skrillex och Rusko va ju skitbra!
Nice att dom finns på spotify oxå

Medlem

Har du hört Flux Pavillion på youtube?
http://www.youtube.com/watch?v=jTi4TOQNou8&feature=player_emb...

Där är en av hans låtar, underbara.

Medlem

Jo mt eden har jag hört förut, sierra leone är ju grym!

Inaktiv

Skriv annars bara UKF Dubstep på tuben så hittar du rätt så mycket bra låtar där med. Eftersom finns en kanal med ukf. Kryllar utav olika artister så blir bara jobbigt att nämna alla men kolla där så kanske du hittar något som intresserar dig.

Yes den där rezio eller vad han hette nu drog upp en väldigt onödig kommentar. Du tycker dubstep är skit men det är väl snarare att du har inte råd med bra bas eller har bara en hörsel där allt låter som någon vomerar i ditt öra. Nästa gång tips eller håll tyst

Medlem

Russian lullaby av Butch Clancy är skön

Medlem
Skrivet av qun0:

Skriv annars bara UKF Dubstep på tuben så hittar du rätt så mycket bra låtar där med. Eftersom finns en kanal med ukf. Kryllar utav olika artister så blir bara jobbigt att nämna alla men kolla där så kanske du hittar något som intresserar dig.

Yes den där rezio eller vad han hette nu drog upp en väldigt onödig kommentar. Du tycker dubstep är skit men det är väl snarare att du har inte råd med bra bas eller har bara en hörsel där allt låter som någon vomerar i ditt öra. Nästa gång tips eller håll tyst

Han kanske helt enkelt inte bara gillar det?

Medlem

Jacke910, han kanske inte gillar det men det är inget som vi på den här tråden vill eller behöver veta.

Inaktiv
Skrivet av jacke910:
Skrivet av qun0:

Skriv annars bara UKF Dubstep på tuben så hittar du rätt så mycket bra låtar där med. Eftersom finns en kanal med ukf. Kryllar utav olika artister så blir bara jobbigt att nämna alla men kolla där så kanske du hittar något som intresserar dig.

Yes den där rezio eller vad han hette nu drog upp en väldigt onödig kommentar. Du tycker dubstep är skit men det är väl snarare att du har inte råd med bra bas eller har bara en hörsel där allt låter som någon vomerar i ditt öra. Nästa gång tips eller håll tyst

Han kanske helt enkelt inte bara gillar det?

Spelar ingen roll. En kille undrar om bra dubstep. Inte ska då en annan komma med spydiga kommentarer. Lika bra han är tyst då. Ber man om hjälp vill man inte höra i princip (dubstep suger bla bla bla bla bla ) utan man vill få tips på musik

zsm
Medlem

Om du söker annan elektronisk musik utöver dubstep så spana in http://www.di.fm Säkerligen bästa elektroniska radiositen på nätet.

Medlem

The Prodigy


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Orbital

Daft punk

The crystal method

Royksopp


signatur

Everybody needs help.

Medlem

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=282196 Här är en liknande tråd du kanske kan hitta nåt där.

Inaktiv

NiT GriT


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Skream, Benga, coki, Caspa, Clouds, rusko, Tes la rok, Bassnectar, Chase & status, The others, Opium of the masses, pendulum. Roots Manuva's låt Witness dub är nice.

På tal om bra högtalare så var det ganska tungt ljud när Skream och Benga spelade live @ göta källare, dubstep ska upplevas live för bästa effekt.

Medlem

Jag kan tipsa om en kille som jag såg på Emmabodafestivalen alldeles nyligen, Mord Fustang. Han hade ett skönt flow i sin musik. Kul att du har hittat dubstep, jag är själv rätt ny i det gemet så den här tråden ger mig lika mycket som dig

Medlem
Skrivet av Havocado:

Jag kan tipsa om en kille som jag såg på Emmabodafestivalen alldeles nyligen, Mord Fustang. Han hade ett skönt flow i sin musik. Kul att du har hittat dubstep, jag är själv rätt ny i det gemet så den här tråden ger mig lika mycket som dig

Hade vänner som var där!

Omgiviningen såg inte för rolig ut VÄLDIGT lerigt!

Önskat man var där...


signatur

Everybody needs help.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=Eqlfc04cjzs

Hittade den i senaste Breaking Bad-avsnittet.

Medlem
Skrivet av Erasmo:

http://www.youtube.com/watch?v=Eqlfc04cjzs

Hittade den i senaste Breaking Bad-avsnittet.

Bra som fan!

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Havocado:

Jag kan tipsa om en kille som jag såg på Emmabodafestivalen alldeles nyligen, Mord Fustang. Han hade ett skönt flow i sin musik. Kul att du har hittat dubstep, jag är själv rätt ny i det gemet så den här tråden ger mig lika mycket som dig

Hade vänner som var där!

Omgiviningen såg inte för rolig ut VÄLDIGT lerigt!

Önskat man var där...

Det var väldigt lerigt, men det var bara ta på sig gummistövlar och lösa problemet Jag ångrar inte en sekund att jag åkte dit. Skrillex live var riktigt bra

Medlem
1
Skriv svar