Tjejer + growl = sant?

Medlem
Tjejer + growl = sant?

Har iallafall jag kommit att tycka. Bra exempel på vad jag menar är Flyleaf - I'm so Sick.

Någon som håller med? Fast mera vad trådens avsikt är, någon som vet något mer band där vi har en liknande stil? En kvinnlig sångare som använder sig av någon form av grål/vrål?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Arch Enemy
Kittie

Hur menar du förresten med använder? Skulle kunna säga att Jack Off Jill använder vrål i vissa låtar men förmodligen inte i den utsträckning du är ute efter.


signatur
Medlem

6th awakening

helt okej band dock finns det bara för tillfället 4 låtar och en video att tanka ner, men ett album är på väg har jag hört.


signatur

"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"

Medlem

Blev tipsad om Matriarch och Myriads av en kompis.


signatur
Inaktiv

Typ enda franska bandet jag känner till över huvud taget, Eths:

Crucifère rätt skön musikvideo
Pourquoi live

Medlem
Skrivet av Tarden:

6th awakening

helt okej band dock finns det bara för tillfället 4 låtar och en video att tanka ner, men ett album är på väg har jag hört.

... ditt band?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

6th awakening lät lite grann som Arch Enemy. Helt ok, men inte direkt min favvo typ av metal. (Hypocrisy ftw Inte kvinnlig sångare btw)

För övrigt så spelar det ingen roll vilket kön sångaren/growlaren är, så länge som de gör det på ett bra sätt. Dålig growl är bara oljud.

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av Tarden:

6th awakening

helt okej band dock finns det bara för tillfället 4 låtar och en video att tanka ner, men ett album är på väg har jag hört.

... ditt band?

nää bara ett hyfsat okänt band jag ville göra lite reklam för och det första som poppade upp i skallen när jag såg tråden


signatur

"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"

Medlem

Haha, FZ är ett sånt sjukt community.. En kille postar halv ett på natten och innan brevbärarna har gått av sitt morgonpass har han fått sju svar

För övrigt var Matriarch lite spännande men 6th awakening var riktigt bra..

Medlem

moment after scarlet fick en growler efter att min fru slutade sjunga för dem. Tyckte de var bättre med henne (såklart)
Tror dock inte att de spelar metal längre.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av SpiroTris:

Haha, FZ är ett sånt sjukt community.. En kille postar halv ett på natten och innan brevbärarna har gått av sitt morgonpass har han fått sju svar

För övrigt var Matriarch lite spännande men 6th awakening var riktigt bra..

nördar är vi allihopa


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Shit, Kittie var länge sedan man lyssnade på...
6th A. Var tusan en positiv överaskning, iaf Tongue Reaper som jag lyssnat på hittills... och då gillar jag inte ens doom :S
Var najs med de andra som blandade in lite härlig sopran också, vilket är den stil jag till kritan föredrar.
Har jag svårt att ta det franska språket seriöst, annars var eths också helt okej, skillad sångerska.
Sällan man kommer förbi bra kvinnlig sång inom metal. Är det något jag är allergisk mot så är det sångerskor med den där mer punkiga stilen, usch!


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Jag skulle vilja tipsa om Otep som är helt underbar

Medlem

Vad är nu Growl ? :c

typ,,,,,skrikig hardcoremetal lr vad ? ^^

Medlem

Japp. Tack för många bra tips, keep 'em coming.

Notera däremot att det inte måste vara konstant growlande, till exempel Flyleaf - I'm so Sick är ju inte growl/vrål rakt igenom.

edit igen, Kittie! <3 Bästa hittils!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Nikie:

Vad är nu Growl ? :c

typ,,,,,skrikig hardcoremetal lr vad ? ^^

Scream och Growl är rätt så olika varandra. Bästa tipset är väl att lyssna på lite band som growlar och några som kör scream så hör du nog skillnaden.

Medlem

otep är så jävulsk cool

och ja, 6th awakening har en skiva på g. deras trummis slutade före inspelningen började så det stannade upp ett tag men nu har de hittat en ny trummis. vet inte hur det går med skivan eller hur långt de hunnit ännu dock.

Delar replokal med de där slashasarna, de är värdelösa på att städa efter sig och lämnade sump i min kaffebryggare så vi var tvungen att slänga den

damn bastards!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av repet:

Typ enda franska bandet jag känner till över huvud taget, Eths:

Crucifère rätt skön musikvideo
Pourquoi live

Vad skulle man inte ge för att få henne att sjunga på engelska? Rätt mycke i mitt fall.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Tjejer har inget adams äpple...

NEJ!


signatur

Jäh..

Medlem

Men uppenbarligen så är fins det ju tjejer som kan growla för de.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar