tjejer och spel

tjejer och spel

när jag va ung tyckte alla tjejer "dataspel" va för töntar, och urtrist ..dom läste hellre min häst, och tejpade upp posters från Okej på väggen .Dom hade inte shorts under kjolarna som är standard nu ;).
Varför är tjejer intresserade av spel på 2010-talet men inte 80-talet?

Medlem
Skrivet av humancentipede:

när jag va ung tyckte alla tjejer "dataspel" va för töntar, och urtrist ..dom läste hellre min häst, och tejpade upp posters från Okej på väggen .Dom hade inte shorts under kjolarna som är standard nu ;).
Varför är tjejer intresserade av spel på 2010-talet men inte 80-talet?

För att tiderna förändras. Varför gillar majoriteten av människor Housemusik idag när disco, soul, funk-musiken från 80-talet var så mycket bättre?

(Smaken är som baken, jag vet. Just joking around)


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av humancentipede:

när jag va ung tyckte alla tjejer "dataspel" va för töntar, och urtrist ..dom läste hellre min häst, och tejpade upp posters från Okej på väggen .Dom hade inte shorts under kjolarna som är standard nu ;).
Varför är tjejer intresserade av spel på 2010-talet men inte 80-talet?

För att tiderna förändras. Varför gillar majoriteten av människor Housemusik idag när disco, soul, funk-musiken från 80-talet var så mycket bättre?

(Smaken är som baken, jag vet. Just joking around)

Unga har ingen smak. När ungarna blir äldre går dom över från house till Bee Gees!


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag introducerades till TV-spelens underbara värld i slutet av 80-talet av min syster. Så tjejer spelade redan då.

Medlem

Det man även bör tänka på är att idag så är det väldigt lätt (Iom sociala medier och dylik) för en minoritet att framstå som en majoritet. Även det faktum att spel är mer lättillgängliga nu är en viktig faktor.

Så i grund och botten så kanske det inte är många fler tjejer som är intresserade utav spel idag, men de som är intresserade syns mer.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Jag tror anledningen ära att då så var det inte lika vanligt med att spela spel. Men i dagsläget så har vi smartphones, plattor och spelen finns så mycket närmre till hands vilket också har lätt till gapet mellan dem som spelar dator, och tv spel och de som inte har minskat.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Tillgänglighet skulle jag säga. Idag är de lättare och billigare att "kunna spela". Sen har inställningen förändrats genom att tiderna förändrats skulle jag säga. Vi har tre tjejer i en klan på 8 personer, och ingen av de ser det som något specielt eller konstigt att de spelar, och inte heller vi andra.

Det är nog helt enkelt för att tiderna går framåt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Samma anledning som att män inte var intresserade av mode, ta hand om hushållet, passa barnen, osv. Samhället blir mer och mer könsneutraliserat. Saker som tidigare haft en könsstämpel får uppmärksamhet av det motsatta könet.

Sen tror jag även att många spel idag görs med den kvinnliga gamern i åtanke. 80-talet var ju nästan bara action rakt igenom, men idag så finns det lite allt möjligt att välja bland.

1
Skriv svar