Tråden för fula tjejer och asociala killar

Medlem
Tråden för fula tjejer och asociala killar

Är du 20+ och aldrig haft ett förhållande? Har du försökt, men gång på gång märkt att du saknar något vitalt för att attrahera det motsatta könet? Då är det tråden för dig.

För en del är det busenkelt att ragga, det ligger nästan i deras natur. För andra är det så gott som omöjligt eftersom man saknar den sociala förmågan.

Vissa tjejer är som killmagneter för att de ser så bra ut. Andra har, om man ska uttrycka det sakligt, ett ofördelaktig utseende och får kämpa i förtvivlan för att locka till sig en karl.

Jag har inga problem att skaffa kompisar eller komma bra överens med arbetskolleger. Jag har inget problem att prata med tjejer heller, i alla fall inte så länge det INTE handlar om förhållanden och kärlek. Men de flesta tjejer bryr sig inte ett piss om hur snäll eller omtänksam en kille är vid den första gallringen. Det som gäller är högt självförtroende, att vara utåtriktad och gärna att ha lite status också, typ känna viktiga personer eller ha ett bra jobb. När den första gallringen är gjord börjar tjejer ta hänsyn till om killen är pålitlig, snäll, omtänksam och hela den biten. Så med andra ord, saknar man det sociala är man ganska fucked. Då gäller det att man har tur om man ska hitta någon.

Och för tjejer är det motsvarande, fast killar gallrar först på utseendet och inte på självförtroende eller social status. Ser man en attraktiv tjej och lyckas ta kontakt, först då börjar man bry sig om hennes personlighet, värderingar och så vidare.

Så frågan är, och nu tänkte jag att vi skulle hjälpas åt - hur tränar man upp sin sociala förmåga på ett realistiskt sätt? Alltså inte pang på rödbetan i tron om att man kan förändras över en natt, utan vilket är det första steget man ska ta mot ett bättre självförtroende?

Och för tjejer, hur kan ni kompensera ert utseende om det inte är på topp? Och ja, tjejer har det betydligt värre för utseende går inte att förändra - det sociala kan man öva upp. Det är med andra ord inte så konstigt att många unga tjejer är deprimerade när de märker att de inte får någon uppmärksamhet från killar.

Dela tips och erfarenheter, och håna inte människor bara för att de är fula eller socialt inkompetenta.

Medlem

Dina threads blir bara sämre och sämre. Sorgligt att folk faller för skiten, dock.

phi
Medlem

Jag brukar låtsas att jag har världens bästa självförtroende. Funkar utmärkt.

Fast har du 12,5 miljarder på kontot så kan du som kille bära en fedorahatt och ändå lyckas få fukta snoppen ibland.

Medlem
Skrivet av phi:

Jag brukar låtsas att jag har världens bästa självförtroende. Funkar utmärkt.

Fast har du 12,5 miljarder på kontot så kan du som kille bära en fedorahatt och ändå lyckas få fukta snoppen ibland.

Fast om du överhuvudtaget kan låtsas det så har du inte dåligt självförtroende. Ja, pengar är makt och tjejer älskar killar med makt. Det är väl känt.

Medlem

"Ett självsäkert uppförande kan dölja en ocean av osäkerhet".

Funkar för mig i stort sett alla vardagliga situationer inklusive raggning.


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

"Ett självsäkert uppförande kan dölja en ocean av osäkerhet".

Funkar för mig i stort sett alla vardagliga situationer inklusive raggning.

Återigen, om du överhuvudtaget har förmågan att uppföra dig självsäkert så är du inte så osäker.

Jag hade mer tänkt att denna tråd skulle vara för alla ensamma killar och tjejer som verkligen har problem med detta.

Medlem
Skrivet av Ronald:
Skrivet av Kleptomaniac:

"Ett självsäkert uppförande kan dölja en ocean av osäkerhet".

Funkar för mig i stort sett alla vardagliga situationer inklusive raggning.

Återigen, om du överhuvudtaget har förmågan att uppföra dig självsäkert så är du inte så osäker.

Jag hade mer tänkt att denna tråd skulle vara för alla ensamma killar och tjejer som verkligen har problem med detta.

Fast inom mental träning handlar ofta första steget om att tvinga dig själv in i den rollen du är ovan vid. Vill du bli mer självsäker måste du helt enkelt tvinga dig själv att uppträda självsäkert för att öva upp de sidorna av din personlighet. Och missförstå mig inte här, jag menar inte att du ska tvinga dig själv att bli någon du inte är, bara jobba med att lyfta fram självsäkerheten.

Du ställde själv frågan: "hur tränar man upp sin sociala förmåga på ett realistiskt sätt?"
Genom att använda de sociala förmågorna som du vill träna. Det är vad "träning" innebär.

Medlem

Det effektivaste du skulle kunna göra är att ändra idealet på den snygge mannen och qvinnan i hela världen. Om du kan få de karismatiska internethjältarna nedanför här att bli ideal så behöver hen inte oroa sig mer.

Min favorit han är badass:

phi
Medlem
Skrivet av Ronald:
Skrivet av phi:

Jag brukar låtsas att jag har världens bästa självförtroende. Funkar utmärkt.

Fast har du 12,5 miljarder på kontot så kan du som kille bära en fedorahatt och ändå lyckas få fukta snoppen ibland.

Fast om du överhuvudtaget kan låtsas det så har du inte dåligt självförtroende. Ja, pengar är makt och tjejer älskar killar med makt. Det är väl känt.

Okej, jag ska vara seriös för en gångs skull nu.

Ett starkt självförtroende är något som många saknar men det är något som du kan skapa genom att fejka det tillräckligt länge. Det handlar mycket om att lämna den bekvämlighetszonen som vi alla har och börja identifiera de mindre tilltalande mönster hos oss som individer och sedan bryta dem.

Jag har varit en väldigt blyg och introvert person i tonåren men är idag vad många skulle säga en väldigt självsäker person. En stor del av det beror på att jag i mitt arbetsliv (som säljare) har tränat på att bryta dessa mönster och "lurat" mig själv att jag har ett starkt självförtroende fastän jag i själva verket inte alltid haft det. Till slut så har den rollen som jag gått in i blivit en del av den jag är idag tio år senare.

En väldigt stor del av självförtroendet kommer från att ha ständigt varit medveten om mitt kroppspråk och hela tiden tänkt på hur jag kan ge min omgivning ett mer självsäkert intryck av mig. Till en början känns det väldigt tillgjort och man tänker "vad fan håller jag på med egentligen?" men efter ett tag så börjar man göra saker undermedvetet och de blir en del av dig.

Börjar man sedan göra samma sak gällande verbal kommunikation så blir det väldigt naturligt och enkelt att föra en konversation med t.ex någon av det motsatta könet utan att det blir konstigt eller att du framstår som en psykopat i den personens ögon.

Men exakt vad man ska göra för få ett bättre kroppspråk och verbal kommunikation orkar jag inte gå in på, för då blir detta det ett väldigt långt inlägg.

Inaktiv

Vart ska man ta vägen om man är en ful man och asocial? Fortfarande ingen plats för mig

Medlem
Skrivet av anon_187600:

Vart ska man ta vägen om man är en ful man och asocial? Fortfarande ingen plats för mig

Jag skulle faktiskt kunna byta läggning tillfälligt och de dig lite beröm, jag tycker du är vacker och rolig, gaska upp dig lite vännen!

Medlem

Varför fula tjejer och asociala killar? Kan det inte vara fula killar och asociala tjejer?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

"Fula tjejer" var det värsta jag läst på länge här på FZ. Kanske du rent av har ett av dina problem i den texten..?

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Varför fula tjejer och asociala killar? Kan det inte vara fula killar och asociala tjejer?

Eller både snygg och social men dåligt självförtroende?

Dum tråd som borde låsas!

Medlem
Skrivet av Bennii:

Fast inom mental träning handlar ofta första steget om att tvinga dig själv in i den rollen du är ovan vid. Vill du bli mer självsäker måste du helt enkelt tvinga dig själv att uppträda självsäkert för att öva upp de sidorna av din personlighet. Och missförstå mig inte här, jag menar inte att du ska tvinga dig själv att bli någon du inte är, bara jobba med att lyfta fram självsäkerheten.

Du ställde själv frågan: "hur tränar man upp sin sociala förmåga på ett realistiskt sätt?"
Genom att använda de sociala förmågorna som du vill träna. Det är vad "träning" innebär.

Du har nog rätt i det du skriver, men vilket är första steget man ska ta? Ska man öva framför spegeln, regga sig på en dejtingsajt eller helt spontant bara gå fram till en okänd tjej på något uteställe och försöka inleda en diskussion?

Skrivet av phi:

Okej, jag ska vara seriös för en gångs skull nu.

Ett starkt självförtroende är något som många saknar men det är något som du kan skapa genom att fejka det tillräckligt länge. Det handlar mycket om att lämna den bekvämlighetszonen som vi alla har och börja identifiera de mindre tilltalande mönster hos oss som individer och sedan bryta dem.

Jag har varit en väldigt blyg och introvert person i tonåren men är idag vad många skulle säga en väldigt självsäker person. En stor del av det beror på att jag i mitt arbetsliv (som säljare) har tränat på att bryta dessa mönster och "lurat" mig själv att jag har ett starkt självförtroende fastän jag i själva verket inte alltid haft det. Till slut så har den rollen som jag gått in i blivit en del av den jag är idag tio år senare.

En väldigt stor del av självförtroendet kommer från att ha ständigt varit medveten om mitt kroppspråk och hela tiden tänkt på hur jag kan ge min omgivning ett mer självsäkert intryck av mig. Till en början känns det väldigt tillgjort och man tänker "vad fan håller jag på med egentligen?" men efter ett tag så börjar man göra saker undermedvetet och de blir en del av dig.

Börjar man sedan göra samma sak gällande verbal kommunikation så blir det väldigt naturligt och enkelt att föra en konversation med t.ex någon av det motsatta könet utan att det blir konstigt eller att du framstår som en psykopat i den personens ögon.

Men exakt vad man ska göra för få ett bättre kroppspråk och verbal kommunikation orkar jag inte gå in på, för då blir detta det ett väldigt långt inlägg.

Jag tycker det du säger låter väldigt intressant, så du får gärna skriva långa inlägg om du vill.

Skrivet av marcus8958:

Varför fula tjejer och asociala killar? Kan det inte vara fula killar och asociala tjejer?

Därför att tjejer bryr sig betydligt mer om killens utstrålning, hans självförtroende och hans sociala status än hans utseende inför första gallringen. Och killar bryr sig mycket mer om tjejens utseende än hennes självförtroende och huruvida hon har jobb eller inte inför första gallringen.

Fula tjejer och asociala killar har båda otroligt svårt att överleva den första gallringen.

Skrivet av Amelek:

"Fula tjejer" var det värsta jag läst på länge här på FZ. Kanske du rent av har ett av dina problem i den texten..?

Jag tycker vi kan vara ärliga och säga att alla tjejer är inte vackra, och det är till deras nackdel. Ingen mening med att ljuga bara för att vara artig och "snäll". Bättre att inse sina begränsningar och försöka bearbeta dem istället. Och det är vad den här tråden handlar om.

Medlem

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:

Hahaha wtf?? Så jävla äcklig

Medlem

Så i den ena tråden skall vi stoppa sexismen i spel, men i den andra skall vi para ihop asociala killar och fula tjejer? Någonting klingar illa där. Asocial efter vilken definition? Som i att man inte gillar andra människor eller som i att man älskar sociala sammanhang men saknar social kompetens?

Ful enligt vilken definition? Den som byggts upp genom vad du ville stoppa i din förra tråd? Eller gällde det bara spel? Det kanske är mer effektivt att stoppa sexismen där den växer och lägga ned resonemanget att det skulle finnas någon form av objektiv skönhet.

Medlem

Jag skulle varken säga att jag är asocial eller att jag har ett dåligt självförtroende. Jag är 30+, bor i centrala stockholm och har stabil ekonomi men trots det så har jag fortfarande svårt att få kvinnor och när jag säger få så menar jag självfallet en relation och inte en vänskap som nästan alltid dyker upp sig så fort man frågar en kvinna efter hennes nummer och bjuder ut henne. När man granskar det hela så upptäcker man att nåt står inte rätt till. Frågan är bara vad? Man kan ju liksom inte fråga en kvinna vad är det som gör att du inte är attraherad av mig utan att få nån form av weirdo-stämpel på sig. Jag är lite alternativ till skillnad från mängden men å andra sidan så har jag har aldrig velat vara just en i mängden. Jag har funderat på att börja skriva en bok eller blogga om mina kärleksbekymmer för det känns som att jag är rätt unik iom att jag börjar närma mig 40 och jag har aldrig haft ett långvarit förhållande.

Medlem

Jag hade social fobi, världens sämsta självförtroende och kunde inte alls prata med kvinnor tills jag var typ 18 år gammal. Fick inte till det med nån innan jag var 20-21 och lyckades bli av med oskulden (förlåt, du stackare som fick stå ut med mig).

Nu idag har jag noll problem prata med folk, kan hålla föredrag och prata inför folk utan problem vilket jag inte alls klarade innan. Och att prata med kvinnor är inga problem heller, föredrar kvinnligt sällskap framför män eftersom känner jag har mer gemensamt med kvinnor är män; dvs jag hatar prata om sport och såna tråkigheter.

Kärlekslivet fick sig ett ordentligt uppsving när jag kom fram till att man har inget att förlora på att försöka; jag är mig själv, jag visar intresse för de jag vill ha, jag är ärlig med vad jag vill och hur jag vill ha ett förhållande (är polyamorös och vägrar monogami). Misslyckas man så är man tillbaka på ruta ett, man förlorar inget på att inte få till det med nån man tycker är intressant.
Rätt så nöjd med kärlekslivet med flickvän som primärpartner och 2 sekundärpartners.

Och jag är en lönnfet datornörd, så det har noll att göra med utseende och pengar iaf

Det är bara att våga försöka.

Medlem
Skrivet av MMO4Life:

Jag skulle varken säga att jag är asocial eller att jag har ett dåligt självförtroende. Jag är 30+, bor i centrala stockholm och har stabil ekonomi men trots det så har jag fortfarande svårt att få kvinnor och när jag säger få så menar jag självfallet en relation och inte en vänskap som nästan alltid dyker upp sig så fort man frågar en kvinna efter hennes nummer och bjuder ut henne. När man granskar det hela så upptäcker man att nåt står inte rätt till. Frågan är bara vad? Man kan ju liksom inte fråga en kvinna vad är det som gör att du inte är attraherad av mig utan att få nån form av weirdo-stämpel på sig. Jag är lite alternativ till skillnad från mängden men å andra sidan så har jag har aldrig velat vara just en i mängden. Jag har funderat på att börja skriva en bok eller blogga om mina kärleksbekymmer för det känns som att jag är rätt unik iom att jag börjar närma mig 40 och jag har aldrig haft ett långvarit förhållande.

Du är nog långt ifrån den enda som börjar närma sig 40 utan att någonsin ha varit i ett långvarit förhållande. Strunta i hur många år som har gått och fokusera på hur många år som finns kvar att dela med någon istället.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av MMO4Life:

Jag skulle varken säga att jag är asocial eller att jag har ett dåligt självförtroende. Jag är 30+, bor i centrala stockholm och har stabil ekonomi men trots det så har jag fortfarande svårt att få kvinnor och när jag säger få så menar jag självfallet en relation och inte en vänskap som nästan alltid dyker upp sig så fort man frågar en kvinna efter hennes nummer och bjuder ut henne. När man granskar det hela så upptäcker man att nåt står inte rätt till. Frågan är bara vad? Man kan ju liksom inte fråga en kvinna vad är det som gör att du inte är attraherad av mig utan att få nån form av weirdo-stämpel på sig. Jag är lite alternativ till skillnad från mängden men å andra sidan så har jag har aldrig velat vara just en i mängden. Jag har funderat på att börja skriva en bok eller blogga om mina kärleksbekymmer för det känns som att jag är rätt unik iom att jag börjar närma mig 40 och jag har aldrig haft ett långvarit förhållande.

Du är nog långt ifrån den enda som börjar närma sig 40 utan att någonsin ha varit i ett långvarit förhållande. Strunta i hur många år som har gått och fokusera på hur många år som finns kvar att dela med någon istället.

Du har rätt. Tackar

Medlem
Skrivet av kebbe:

Så i den ena tråden skall vi stoppa sexismen i spel, men i den andra skall vi para ihop asociala killar och fula tjejer? Någonting klingar illa där. Asocial efter vilken definition? Som i att man inte gillar andra människor eller som i att man älskar sociala sammanhang men saknar social kompetens?

Ful enligt vilken definition? Den som byggts upp genom vad du ville stoppa i din förra tråd? Eller gällde det bara spel? Det kanske är mer effektivt att stoppa sexismen där den växer och lägga ned resonemanget att det skulle finnas någon form av objektiv skönhet.

På vilket sätt klingar det illa menar du? Att vara klarsynt och kunna erkänna att det finns snygga och fula tjejer har ingenting med sexism att göra. Så angående definitioner:

Asocial=svårt att prata med tjejer (annat än jobb/skola), svårt att vara med i gruppen i skolan eller på arbetet.

Ful=givetvis svårdefinierat eftersom alla har olika smak och en bild säger mer än tusen ord. Dock finns vissa gemensamma nämnare som de flesta killar uppfattar som attraktiva på en tjej.

Tänk dig följande scenario:

En tjej får höra av sin vän att hon minsann är vacker precis som hon är, och ska tro på sig själv. I fiktionens värld hade detta lett till att hon på romantiskt vis hittade en pojkvän som uppskattade just henne, men i verkligheten kan det alla gånger leda till att tjejen går ut med självförtroende, bara för att bli örfilad av verkligheten och upptäcka att ingen killar ger henne någon uppmärksamhet, utan det är bara de sötaste tjejerna i klassen som får det. Resultatet av det blir att den här tjejen förstår att hennes vän ljög, antingen för att vara "snäll" och artig, eller för att slippa vidare samtal. Jag har själv råkat ut exakt för just det, fast med social kompetens istället för utseende. Istället för att ljuga i artighetens namn, vilket gör mig förbannad, så ska man inse och acceptera sina begränsningar (nej, alla är inte lika attraktiva) och arbeta utefter dem. Även fula tjejer kan få killar och även asociala källarkryp till killar kan få tjejer - men man kanske inte kan få vem man vill utan måste lägga sig på rätt "nivå".

I grund och botten handlar det här om att vara ärlig, både mot sig själv och mot andra. Jag ser med oro på hur vi uppfostrar en ny generation genom att mata dem med vackra lögner om att alla är precis lika vackra, lika duktiga och lika attraktiva. Så ser inte verkligheten ut.

Medlem

Varför poängterar du just kvinnor som fula när det finns minst lika många fula män.
Rikta in dig på fula och asociala människor istället för fula kvinnor och asociala män, det spär inte på stereotypen av hur män och kvinnor är och ska va.

Sen verkar hela tråden vara ett stort skämt men för all del, det är ett fritt forum.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Jag är nu skadad livet ut!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Varför poängterar du just kvinnor som fula när det finns minst lika många fula män.
Rikta in dig på fula och asociala människor istället för fula kvinnor och asociala män, det spär inte på stereotypen av hur män och kvinnor är och ska va.

Sen verkar hela tråden vara ett stort skämt men för all del, det är ett fritt forum.

Därför att det finns stora skillnader i vad män respektive kvinnor går på när de letar efter en livskamrat. Stereotyper skapas för övrigt av verkligheten och stämmer inte sällan in ganska bra.

Män värderar kvinnors utseende mycket högre än vad kvinnor värderar mäns utseende, och kvinnor värderar mäns sociala förmåga och självförtroende mycket högre än vad män värderar kvinnors sociala förmåga och självförtroende.

Därav trådtiteln och diskussionen.

Om vi ska tillbaka till trådämnet då, hur intalar man sig själv på bästa sätt då man ska fejka sitt självförtroende? Jag lyckas nämligen inte.

Medlem

Såg ett par killar på youtube som tränade upp sitt självförtroende genom att bara gå runt och fråga massor av tjejer om dejter. De var jätteblyga från början, och ökade successivt hur ofta de gick ut och raggade på tjejer. Och deras självförtroende ökade. Hittade deras youtubekanal, de heter Simple Pickup.

https://youtu.be/VUpGUARJLY8?t=5m9s

Medlem
Skrivet av Chukkolatte:

Såg ett par killar på youtube som tränade upp sitt självförtroende genom att bara gå runt och fråga massor av tjejer om dejter. De var jätteblyga från början, och ökade successivt hur ofta de gick ut och raggade på tjejer. Och deras självförtroende ökade. Hittade deras youtubekanal, de heter Simple Pickup.

https://youtu.be/VUpGUARJLY8?t=5m9s

Jättebra video, tack! Precis vad den här tråden behöver. Dock saknar jag (från videon) fler detaljer om hur han lyckades bryta sin neråtgående spiral. Fast själva huvudbudskapen är ju klockrena. Men han säger liksom bara "en dag bestämde jag mig för att våga misslyckas". Fast så lätt är det ju aldrig. Skulle vilja veta mer vilka tankar han hade den dagen, hur han lyckades övertala sig själv om att faila osv.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av marcus8958:

Varför fula tjejer och asociala killar? Kan det inte vara fula killar och asociala tjejer?

Eller både snygg och social men dåligt självförtroende?

Dum tråd som borde låsas!

Vilka regler bryter den? Att du ogillar den är inte grund för att den ska censureras.

Som svar på frågan: Mitt liv blev enklare när jag slutade bry mig om folk tycker om mig eller inte. Självförtroendet sköt i höjden eftersom jag faktiskt skiter ett långt stycke i om någon har problem med hur jag är som person.

Så länge som du inte beter dig som ett svin mot någon, så SKIT I vad de tycker. Ditt liv kommer bli lättare, och du kommer tycka om dig själv mer, vilket resulterar i bättre självförtroende.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av MMO4Life:

Jag skulle varken säga att jag är asocial eller att jag har ett dåligt självförtroende. Jag är 30+, bor i centrala stockholm och har stabil ekonomi men trots det så har jag fortfarande svårt att få kvinnor och när jag säger få så menar jag självfallet en relation och inte en vänskap som nästan alltid dyker upp sig så fort man frågar en kvinna efter hennes nummer och bjuder ut henne. När man granskar det hela så upptäcker man att nåt står inte rätt till. Frågan är bara vad? Man kan ju liksom inte fråga en kvinna vad är det som gör att du inte är attraherad av mig utan att få nån form av weirdo-stämpel på sig. Jag är lite alternativ till skillnad från mängden men å andra sidan så har jag har aldrig velat vara just en i mängden. Jag har funderat på att börja skriva en bok eller blogga om mina kärleksbekymmer för det känns som att jag är rätt unik iom att jag börjar närma mig 40 och jag har aldrig haft ett långvarit förhållande.

Det finns två enkla svar, baserade på egen erfarenhet. Jag vet inte hur det är för dig.

1. Du är för snäll. Ja, tjejer gillar snällar killar (som vänner) och ÄLSKAR stygga killar (som pojkvänner). Jag vägrade göra det själv, men såg att folk som behandlade tjejer sämre hade lättare att få dem.
2. Du letar efter fel typ av tjej. Den typ du gillar kanske inte är rätt för dig, med tanke på vad du letar efter.


signatur

I drank what?

12
Skriv svar