Transformers! (Kan innehålla spår av nötter samt spoilers)

Medlem

Han på DN borde skaffa sig ett nytt jobb.
Såg filmen i torsdags.
Har aldrig haft så mycke gåshud när jag kollat på en film. Bland det absolut bästa jag nånsin sett. Lätt 5/5.
Kan förstå att en del inte gillar den alls. Kan man inget om transformers så kan det bli svårt att fatta saker.
Men är man som jag å älskar det så är detta guld.
Till er som klagar på handlingen, hade det varit bättre om dom hittat på nån egen handlingen tycker ni? Dom måste ju hålla sig till serien.

Ska gå å sen den igen snart. Får rysningar i kroppen varje gång man tänker på när dom transformeras och det där ljudet kommer.

Längtar som fan till uppföljan.

Medlem

Riktigt bra, hade extremt höga förväntningar och tycker nästintill alla uppfylldes.

Tuffast var ändå alla specialeffekter, jag längtar tills jag kan köpa denna på Bluray!


signatur
Medlem
Skrivet av ZereCool:

Han på DN borde skaffa sig ett nytt jobb.
Såg filmen i torsdags.
Har aldrig haft så mycke gåshud när jag kollat på en film. Bland det absolut bästa jag nånsin sett. Lätt 5/5.
Kan förstå att en del inte gillar den alls. Kan man inget om transformers så kan det bli svårt att fatta saker.
Men är man som jag å älskar det så är detta guld.
Till er som klagar på handlingen, hade det varit bättre om dom hittat på nån egen handlingen tycker ni? Dom måste ju hålla sig till serien.

Ska gå å sen den igen snart. Får rysningar i kroppen varje gång man tänker på när dom transformeras och det där ljudet kommer.

Längtar som fan till uppföljan.

så jag måste ha sett Transformers för att tycka att den är bra? hmm jag har spelat RE, AVP och sett dom flesta Spider Man serierna och jag tycker alla filmatiseringarna är mer eller mindre dynga oavsett hur pass mycket jag kan om dessa spel/tecknade serier.
Jag lär ändå se framtida filmer som Transformer, Spider Man osv... men jag har absolut inga förväntningar av att jag ska lämna biografen och säga "wow vilken film", snarare "wow vilken dynga men effekterna var häftiga"

tio år från och med nu så kommer vi glömma ordet handling i anknutning till filmer

Medlem

Jag var nog av ett hardcorefan ett tag och jag blev jävligt besviken - 2/5..

Värdelös story samt urlöjlig dialog ibland. Vad är det här med att Bumblebee pissar, föräldrarna är American Pie och att Simmons (agenten) beter sig som en barnunge samt strippar ner till kalsongerna? - skräp. Filmen fick mig inte till att bry mig om robotarna och de andra karaktärerna, Jazz dog i slutet - skulle jag bry mig?

All action var för det mesta ganska nice men de många delarna på robotarna gjorde att ibland såg man ej vad som vad när de brottades eller rullade runt ("är det är en arm eller ett ben?")..

Det var kul med lite referenser till orginalserien osv, kan man ju inte annat än att gilla. Exempelvis vw-bubblan som krossades av Bumblebee vid bilköpet

Nåväl, jag blev i alla fall sugen att se igenom Beast Wars igen - så något gott kom väl ur upplevelsen antar jag..


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Skön rulle , är inget hardcore transformer fan kanske därför den var riktigt bra och lär ha en given fortsättning med tanke på slutet.

Transformers serien tecknade var väl sisådär ca 19år sen man såg:D


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Va och såg filmen och jösses, detta är en bland dom bästa filmerna jag någonsin sett, nu kan man knappt vänta tills den släpps i butikerna

Medlem
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av MaLiBu:

actionscenerna var det enda positiva, blev så sjukt irriterad med det hela "en nörd som blir mobbad i skolan som är kär i en brud som är tillsammans med en biffig tönt osv..."
nu känns det som att man har fått nog av dessa filmer, häftiga effekter som försöker överskugga den hemskt dåliga handligen

Håller med. När Optimus Prime sa "Sam, We owe you our lives" så ville jag bara dra iväg en högljud suck mitt i biografen.

Själv så tyckte jag att den höll transformers hela jävla vägen.. om det var skön story utan alla klyschor hade det inte varit transformers helt enkelt. Det SKA vara töntigt, antingen förstår man och gillar det eller så gillar man det inte. Jag ser det hela som en hyllning till serien och ska ses med den inställningen.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Jag tyckte Transformers var skitrolig! Man måste ju helt klart ha rätt förväntan, rätt inställning när man ser den. Det ska ju vara lite barnsligt och inte för krångligt, det är ju faktiskt Transformers vi snackar om. 4/5 blir det!

Medlem
Skrivet av sno0zer:

Själv så tyckte jag att den höll transformers hela jävla vägen.. om det var skön story utan alla klyschor hade det inte varit transformers helt enkelt. Det SKA vara töntigt, antingen förstår man och gillar det eller så gillar man det inte. Jag ser det hela som en hyllning till serien och ska ses med den inställningen.

Själv tyckte jag att orginalserien var mindre löjlig än hela denna filmen


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Vill minnas att alla barnprogram var satans löjliga


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av sno0zer:

Vill minnas att alla barnprogram var satans löjliga

Passa dig pysen, det är min barndom du dissar...!


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

bah! Ingen diss, så ere bara.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Dagens nyheter:
"Och man har fortfarande inte sett ett plåtvidunder som är hälften så charmerande som den gula folkvagnen i "Gasen i botten, Herbie"."

Va!? När var herbie gul och när var transformers menat att vara charmerande? Jösses...

Handlingen hade några nerförsbackar men filmen tillfredställde mig på ett bra och positivt sätt. har följt utvecklingen av filmen sen dom jagade filmbolag. Skrek högt av ilska när dom sabbade utseendet på karaktärerna (speciellt megatron och starscream). men karaktärernas särdrag är fortfarande kvar sen serien. Utseendet köper jag för att dom ska smälta in mer som "verkliga".

Bra robotar. bra underhållande film.


signatur

"the schwartz is strong with this one"

Medlem
Skrivet av sno0zer:
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av MaLiBu:

actionscenerna var det enda positiva, blev så sjukt irriterad med det hela "en nörd som blir mobbad i skolan som är kär i en brud som är tillsammans med en biffig tönt osv..."
nu känns det som att man har fått nog av dessa filmer, häftiga effekter som försöker överskugga den hemskt dåliga handligen

Håller med. När Optimus Prime sa "Sam, We owe you our lives" så ville jag bara dra iväg en högljud suck mitt i biografen.

Själv så tyckte jag att den höll transformers hela jävla vägen.. om det var skön story utan alla klyschor hade det inte varit transformers helt enkelt. Det SKA vara töntigt, antingen förstår man och gillar det eller så gillar man det inte. Jag ser det hela som en hyllning till serien och ska ses med den inställningen.

hyllning eller inte whatever, den är inte menat bara för Transformers fanboys, jag såg filmen som en film helt enkelt och som en film så sög den hästballe imo, inga krussiduller.

Medlem

Kanske inte bara är för fanboisen, men jag har svårt att tänka mig att den inte skapades med fanboisen i åtanke. Man måste kanske vara lite töntig också, själv kollade jag nästan noll på transformers men tyckte att filmen var satans grym. Men gillar man inte sånt så suger filmen naturligtvis. Den har dålig story, dåliga skådisar, kör cheap jokes och har virriga strider.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Såg den igår, jag bara älskar den!
Kanske lite sådär smålöjliga barnskämt ibland men det bryr jag mig inte om, optimus prime såg så sjukt mäktig ut!
Det var kanske lite skumt dock att Autobots inte fick skada några människor whatsoever, jag menar de slåss ju för hela universums frihet, några borde väl skadas? ^^
Intressant observering det där med starscream, jag hoppas iallafall på en till film fast om man kollar till på hur 2or på såna här filmer blir kanske man inte ska önska sig mer?

Riktigt grymma actionscener, handlingen var förvisso inte den bästa men som sagt det är transformers OCH action!
ger den definitivt 8-9/10


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

jesus... megatrons? AUTOBOTS!


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

spiderman 2 blev ju bättre än ettan när dom hade tagit sig förbi intrudoktionen av karaktärerna i ettan


signatur

"the schwartz is strong with this one"

Medlem

jag hoppas dom förbättrar fightingscenerna så man faktiskt ser vad som händer

12
Skriv svar