Transformers the movie!

Medlem
Skrivet av w4rhog:

ja, det är klart... har ju allt: inavlade rednecks, korrupta poliser, halvnakna flickor och överdimensionerade motorsågar - vad mer kan man önska av en film?

Helnakna flickor?

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av ghoül:

men transformers suger juh. bara för kids, skulle hellre vilja see Robotech i 3dformat

baah! bara för du är så ung

Word Ice, Transformers är mycket bättre är robotech.

Att hata den gula bubblan, största mesen på 4 hjul som finns

Stendiggade megatron, feta kanonen hade han


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

Ah... Gamla goda Transformers! Det var tider det när det fortfarande visades på tv på morgonen, då det faktiskt var värt att gå upp tidigt för att se på tecknat!

Men Transformers som otecknad film?
Måste se den! Måste se den!


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem

Har season 1 och halva season 2 av generation 1:st här. Så jäkla skön serie. Såg sönder mina videoband när jag va liten.


signatur
Medlem

ahh va ball


signatur

Aeternitas vitae resonat tamquam imago

Medlem

tyvärr har dom ju förstört filmen mer eller mindre redan !!!!!!!!!

1. Bumblebee är ingen bubbla ! .. pga wolfswagen inte vill att deras bil ska förknipas med "krig" så bumblebee är nu en concept bil från kamaro

bild
http://www.transformersthemovie.com/images/gallery/large/2006...

2. tydligen så har flera transformers fått nya saker att förvandlas till dock är inget bekräftat ( största grejen är att megatron är ett "alien ship"

3. handligen är tydligen baserad på en av dom nyare serierna och inte G1 ( synd för alla gamla fans som mig )

det enda vettiga än är att BRAWL (Decepticon) verka ha fått ganska troget transformation jämnfört med serien ( enda som är fel är att färgerna skulle varit grön + lilla )

bild 1
http://www.transformersthemovie.com/images/gallery/large/2006...

bild 2
http://www.transformersthemovie.com/images/gallery/large/2006...

sen här har vi en okänd Decepticon polisbil .. då såvitt jag vet bara autobots har en polisbil vid namn Prowl

bild 1
http://www.transformersthemovie.com/images/gallery/large/2006...

bild2
http://www.transformersthemovie.com/images/gallery/large/2006...

lär säkert komma mer tråkiga saker tyvärr ..


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Citat:

3. handligen är tydligen baserad på en av dom nyare serierna och inte G1 ( synd för alla gamla fans som mig )

Den är baserad på G1.

Soundwave är iaf en boombox trogen orginalet, fast bara någon meter hög i robotform skulle jag tro hehe. Att basera alla figurerna på sin orginalform skulle aldrig fungera, att ex. Megatron vore en pistol vore helt värdelöst. Och skulle dom vara lika sina första inkarnationer så skulle dom se alldeles för fyrkantiga ut.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av cribba:
Citat:

3. handligen är tydligen baserad på en av dom nyare serierna och inte G1 ( synd för alla gamla fans som mig )

Den är baserad på G1.

Soundwave är iaf en boombox trogen orginalet, fast bara någon meter hög i robotform skulle jag tro hehe. Att basera alla figurerna på sin orginalform skulle aldrig fungera, att ex. Megatron vore en pistol vore helt värdelöst. Och skulle dom vara lika sina första inkarnationer så skulle dom se alldeles för fyrkantiga ut.

varför skulle inte det fungerar ? .. jag tycker det är en självklarhet att dom ska göra det så troget orginalet som möjligt istället för att förstöra .. öh megatron är en pistol och ingetannat punkt slut .. .

denna filmen begraver sig själv 1år innan den ens kommer ut ..


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

det märks hur väl insatt du är.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av cribba:

det märks hur väl insatt du är.

jag är insatt .. och om du menar att det inte skulle funka logistk att megatron skulle bli en pistol från en 18m hög robot ..så tycker jag det spela kvitta då hela filmen från början är bortom allt sunt förnuft ..

och om man har lite kärlek för transformers så bör man tycka att dom förstör filmen igenom att förstöra orginal karaktärerna som dom gör nu ..


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av cribba:

det märks hur väl insatt du är.

jag är insatt .. och om du menar att det inte skulle funka logistk att megatron skulle bli en pistol från en 18m hög robot ..så tycker jag det spela kvitta då hela filmen från början är bortom allt sunt förnuft ..

och om man har lite kärlek för transformers så bör man tycka att dom förstör filmen igenom att förstöra orginal karaktärerna som dom gör nu ..

En serie som är över 20 år gammal kräver förändringar, att fordonen som robotarna blir är från '70- och '80-talet skulle inte passa in imo, möjligtvis om filmen utspelades då (som tv-serien).
Man kan också tänka så att de (Transformers) kom hit '84, men då är det också förståligt att de uppgraderar sina former för att passa in, detta händer både i G1 cartoon och comic (finns det inga bra svenska ord för dom två? ).

Det har tänkts göra leksaker på filmen och då kan inte Megatron bli en pistol pga. något i den Amerikanska lagen. Jag hade dock velat att han var en pansarvagn som i Generation 2 eller som i den nya serietidningen (G1 universum) gjord av IDW.

På tal om att de ska se likadana ut som i orginalserien, när de renderade modellerna i Beast Wars så såg man att de inte var speciellt moderna jämfört med BW robotarna.

Jag tycker inte de förstör, de gamla serierna finns fortfarande kvar men ja, det hade vart kul om de varit snäppet trognare orginalet.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Citat:

En serie som är över 20 år gammal kräver förändringar, att fordonen som robotarna blir är från '70- och '80-talet skulle inte passa in imo, möjligtvis om filmen utspelades då (som tv-serien).
Man kan också tänka så att de (Transformers) kom hit '84, men då är det också förståligt att de uppgraderar sina former för att passa in, detta händer både i G1 cartoon och comic (finns det inga bra svenska ord för dom två? ).

Det har tänkts göra leksaker på filmen och då kan inte Megatron bli en pistol pga. något i den Amerikanska lagen. Jag hade dock velat att han var en pansarvagn som i Generation 2 eller som i den nya serietidningen (G1 universum) gjord av IDW.

På tal om att de ska se likadana ut som i orginalserien, när de renderade modellerna i Beast Wars så såg man att de inte var speciellt moderna jämfört med BW robotarna.

Jag tycker inte de förstör, de gamla serierna finns fortfarande kvar men ja, det hade vart kul om de varit snäppet trognare orginalet.

hm tyvärr kan jag inte hålla med om att dom är omoderna då jag tycker dom flesta var ganska moderna fordon .. och om dom ska ändras nåt ska det vara diskreet och jag kan hålla med om att dom inte kanske borde vara sina "orginal färger" dock hade starcream varit grym snygg med sina röda och lilla färger på flygplanet ..

klart det blir leksaker det kommer bli 100000 olika produkter runt denna film Hasbro lär ju mjölka så mkt dom bara kan .. dom bryr sig ju snart mer om sina pengar än oss fans ..

angående megatron så kan jag hålla med om att han kan få förvandlas till sin pansarvagn dock tycker jag han ser ut som BRAWL då men helst ser jag han som sin orginal transformation ..

bara han inte blir ett "alien ship" som det är rykten om ..

beastwarsej gillar den serien överhuvudtaget iaf inte tv-seriern ..


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Om nån har sett den gamla filmen (tecknade) så är det första de säger nåt i stil med "The year is 2004". Så det skall vara "nutid" och inte förr i tiden.


signatur
Medlem
Skrivet av TixFrix:

Om nån har sett den gamla filmen (tecknade) så är det första de säger nåt i stil med "The year is 2004". Så det skall vara "nutid" och inte förr i tiden.

"The year is 2005, The Decepticons have conqured the Autobots homeplanet of Cybertron"

Japp det stämmer, men första säsongen utspelades 1984.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Ett spel yay :D, blir förmodligen skit. Spelet till PS2an var helt ok dock.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av Dinskugga:
Citat:

En serie som är över 20 år gammal kräver förändringar, att fordonen som robotarna blir är från '70- och '80-talet skulle inte passa in imo, möjligtvis om filmen utspelades då (som tv-serien).
Man kan också tänka så att de (Transformers) kom hit '84, men då är det också förståligt att de uppgraderar sina former för att passa in, detta händer både i G1 cartoon och comic (finns det inga bra svenska ord för dom två? ).

Det har tänkts göra leksaker på filmen och då kan inte Megatron bli en pistol pga. något i den Amerikanska lagen. Jag hade dock velat att han var en pansarvagn som i Generation 2 eller som i den nya serietidningen (G1 universum) gjord av IDW.

På tal om att de ska se likadana ut som i orginalserien, när de renderade modellerna i Beast Wars så såg man att de inte var speciellt moderna jämfört med BW robotarna.

Jag tycker inte de förstör, de gamla serierna finns fortfarande kvar men ja, det hade vart kul om de varit snäppet trognare orginalet.

hm tyvärr kan jag inte hålla med om att dom är omoderna då jag tycker dom flesta var ganska moderna fordon .. och om dom ska ändras nåt ska det vara diskreet och jag kan hålla med om att dom inte kanske borde vara sina "orginal färger" dock hade starcream varit grym snygg med sina röda och lilla färger på flygplanet ..

klart det blir leksaker det kommer bli 100000 olika produkter runt denna film Hasbro lär ju mjölka så mkt dom bara kan .. dom bryr sig ju snart mer om sina pengar än oss fans ..

angående megatron så kan jag hålla med om att han kan få förvandlas till sin pansarvagn dock tycker jag han ser ut som BRAWL då men helst ser jag han som sin orginal transformation ..

bara han inte blir ett "alien ship" som det är rykten om ..

beastwarsej gillar den serien överhuvudtaget iaf inte tv-seriern ..

Det enklaste vore you att låte megatron förvandla sig till kanonen som han gör Iochmed Omnicron reparerar honom och hans cronies i filmen, alternativt låta honom förvandla sig till en stor artilleripjäs elelr nått sådant..
Och Transformersrobottarnas fordon skriker ju 80 tal på sina ställen så en uppdatering kan vara på plats.

Sen har väl inte starscream ingen lila färg? lite blå men mest röd och grå:
http://en.wikipedia.org/wiki/Starscream

Medlem
Citat:

Det enklaste vore you att låte megatron förvandla sig till kanonen som han gör Iochmed Omnicron reparerar honom och hans cronies i filmen, alternativt låta honom förvandla sig till en stor artilleripjäs elelr nått sådant...

Unicron menar du?, jag kan tänka mig att något sådant kommer hända i tredje filmen (önskedröm), dvs. om denna blir framgångsrik och de bestämmer sig för att göra fler filmer.

Men jag tror de flesta vill se Megatron som en tank så jag har inte riktigt förstått varför de bestämt sig (?) för att göra Megatron till ett flygande ting.

Skulle Unicron uppenbara sig i någon senare del so vore det kung!, och då kan jag tänka mig att Megatron blir Galvatron som i långfilmen från '86. Hoppas dom slaktar Prime i den med :]


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

EN STOR SPOILER:

http://www.aintitcool.com/images2006/bumble.jpg

Tycker det är kul att de behållt Bumblebees huvud, det man ser av det iaf... Ser ut som en fin design på honom också... Denna version av 'Bee är tydligen den enda Transformers som inte är i CG.

Enjoy.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av cribba:

EN STOR SPOILER:

http://www.aintitcool.com/images2006/bumble.jpg

Tycker det är kul att de behållt Bumblebees huvud, det man ser av det iaf... Ser ut som en fin design på honom också... Denna version av 'Bee är tydligen den enda Transformers som inte är i CG.

Enjoy.

"Image Removed At Studio's Request."

Inaktiv

En teaser är nu släppt på sidan, en riktig retsticka är va det är, men det är ju tanken också


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Medlem

Teasern var rätt bra :). Synd att alla bilderna är borta, fick inte se dem

Medlem

finns uppe på http://www.transformersmovie.com/ ...tydligen släppte dom den 2 dagar innan .. antagligen för den läckte


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Famest:

Teasern var rätt bra :). Synd att alla bilderna är borta, fick inte se dem

Har för mig att en av bilderna finns "duvetvar"...

Medlem

om ni menar bilden på bumblebee så har jag lagt upp den på min hemsida finns att titta på här

http://home.swipnet.se/morot/bumble.jpg varsågoda


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv

Kommer dom att använda riktiga maskiner, jävligt coolt i så fall


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Medlem
Skrivet av Zoidberg:

Kommer dom att använda riktiga maskiner, jävligt coolt i så fall

Riktiga transformers? Jovisst.

Snacka om stor budget som skulle krävas.

MFC
Medlem

kul och se alla "violation of terms of use".. "with respect for Dreamworks" och resten av bla bla


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Crenshaw:
Skrivet av Zoidberg:

Kommer dom att använda riktiga maskiner, jävligt coolt i så fall

Riktiga transformers? Jovisst.

Snacka om stor budget som skulle krävas.

Filmen är redan en hit innan den är klar, så budgeten behöver inte regisören oroa sig över tror jag.
Se bara vad storfilmer som Titanic/LOTR haft för budget.
Och bara den läckta bilden på Bumble har fått oss Transformers (1st Gen ) älskare att gå i bitar, så de kommer säkerligen lägga ner mängder med resurser för att ha så mycket riktiga produkter i filmen som det bara går.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

123
Skriv svar