Uttråkad...hjälp

Medlem
Uttråkad...hjälp

Som sagt, är väldigt uttråkad för tillfället. Just nu spelar jag väldigt många spel samtidigt eftersom ingen av dem kan hålla mitt intresse ett långt tag. De enda gångerna som jag sitter och spelar samma spel ett tag är när jag spelar med kompisar. Det är nog dock också för att jag tycker om deras sällskap eftersom jag snackar med dem på skype. Själva spelen tycker jag inte direkt är så värst underhållande. Vet inte om detta är någon fas som jag går igenom. Minns en tid då jag köpte ett spel som jag sen spelade i princip varje dag i flera månader (typ bf2). Nu varar kanske den roliga/nya spel känslan bara i en vecka om jag har tur. Har spelat i princip det mesta som är känt men som sagt, är uttråkad. Några tips på spel/hur detta ska lösas skulle uppskattas.

Tack på förhand
Hampus

Inaktiv

Sluta spela helt och hållet i några veckor/månader och skaffa nya intressen under tiden.

Jag är likadan själv och det är ytterst få spel som fångar mitt intresse idagsläget till den grad att jag faktiskt ser fram emot att få sätta mig ner och spela igen. Hemskt och en aning sjukt att säga det kanske men de senaste spelen som jag har klarat av har jag bara spelat för att få dom överstökade så att jag slipper spela dom igen.

Har i princip inte spelat något förutom SC2 sedan i somras men tog alldeles nyligen upp Dragon Age 1, som jag vid release spelade i ca 15 timmar och la ner pga bristande intresse. Idag har jag faktiskt kul när jag spelar det, det hade jag inte förra gången.

Kort sagt; ta en paus från spelandet och hitta på något annat i väntan på något nytt spel eller liknande.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Ja du gör nog bäst i att sysselsätta dej med någe annat, antingen dra ut, vara med kompisar eller börja kolla nån serie (tv) sen ska du se att det blir roligare igen!

Medlem

Har tidigare kommit in i precis samma situation. Det jag gjorde för att komma ut ur den var att börja göra en massa nyttiga saker som t.ex. träning (styrketräning eller löpning kanske?) och studier. Annars är ett tips att hitta på roliga IRL-prylar med vänner, t.ex. sällskapsspel, middag eller filmkväll.

En annan sak du kan göra är att pröva spel i genrer du inte prövat förrut. När man lär sig en typ av spel blir den typen av spel ofta tråkigare. Är du van vid FPS pröva istället ett RPG som exempelvis Baldur's Gate 2.

Good luck!


signatur

Have a good time!

Inaktiv

Ge fan i att köpa nya spel och testa att spela igenom några gamla också!

Man äger för många spel helt enkelt.

Medlem

När jag bestämde mig för att sluta spela World of Warcraft kom jag i en liknande situation. Alla spel kändes "meningslösa". Det var som en avgiftningsperiod, det gick över (även om jag var nära att aktivera kontot några gånger). Nu känns det mycket bättre, och jag spelar gladeligen igenom spel, eller kopplar upp mig för någon timma med online-lir.

Kanske ska tillägga att det är många år sedan jag var en "full time gamer" och har därför många andra intressen förutom spel (som några tidigare har varit inne på). Ett roligt, men ibland dyrt, projekt kan vara att bygga något festligt (en katapult!) eller kanske rent av praktiskt (en tv-bänk!).


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skägg.
10 Chambers

Är det bara multiplayer du kör? I så fall kan jag rekommendera att testa något mysigt singleplayer för att byta upplevelse. Jag är själv periodare och fastnar i ett mp-spel i månader, tröttnar och spelar sen bara singleplayer en tid för att sedan börja om.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Är det bara multiplayer du kör? I så fall kan jag rekommendera att testa något mysigt singleplayer för att byta upplevelse. Jag är själv periodare och fastnar i ett mp-spel i månader, tröttnar och spelar sen bara singleplayer en tid för att sedan börja om.

Precis så är det för mig också. När jag är såld på ett MP-spel så har jag ingen ro att spela SP. Sedan när jag tröttnat på MP så inser jag hur mysigt och avslappnande SP kan vara.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag känner igen ditt problem. Jag kände mig sådär för ca ett år sedan och behövde en nytändning. För mig räckte det helt enkelt att möblera om vardagsrummet. På så sätt fick jag en helt ny känsla. Det var inte längre det där "samma gamla tråkiga hemmet" som man kom till efter jobbet.

Hoppas det hjälper... Ciao

Medlem

Tack för alla svaren!
Ska nog ta och spela igenom klassikerna man alltid velat spela som tex baldurs gate och planescape torment. Kostar ju bara 9 dollar på gog.com. Kommer antagligen även lägga fokus på andra saker här i livet. Nån gång kommer jag antagligen in i spel fasen igen, kan ju alltid hoppas på att kommande spel ska ge mig glädjen jag saknar.

1
Skriv svar