Vad är det nördigaste du har gjort?

Inaktiv
Skrivet av Majsvaffla:

Jag sparar bildbevis på många av de gånger jag stöter på siffrorna 1337. En gång tog jag kort på färdmätaren i en bil jag åkte med i då mätaren visade 133.7

haha, du får samla ihop alla bilder till en bild.

Jag är nörd så jag kan inte komma på vad det "JAGigaste" jag gjort.
Mitt skrivbord:

http://www.fz.se/bilder/arkiv/a/ad94n0lmsc3tbrkfwy5zg1e86ux2h...


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Har aldrig känt mig så nördig som när jag var yngre o spelade cs och wow, pratade i headset framför datorn, sade till föräldrarna att jag skulle raida kl 7 så att vi kunde tajma in middagen etc. Det var tider det. Måste erkänna att jag tyckte det var mäkta kul, och jag skulle säkert ha fortsatt om jag inte åldrades.

Medlem
Skrivet av TobbeW:

Har aldrig känt mig så nördig som när jag var yngre o spelade cs och wow, pratade i headset framför datorn, sade till föräldrarna att jag skulle raida kl 7 så att vi kunde tajma in middagen etc. Det var tider det. Måste erkänna att jag tyckte det var mäkta kul, och jag skulle säkert ha fortsatt om jag inte åldrades.

Ja för vuxna spelar inte spel, usch o fy!


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av TobbeW:

Har aldrig känt mig så nördig som när jag var yngre o spelade cs och wow, pratade i headset framför datorn, sade till föräldrarna att jag skulle raida kl 7 så att vi kunde tajma in middagen etc. Det var tider det. Måste erkänna att jag tyckte det var mäkta kul, och jag skulle säkert ha fortsatt om jag inte åldrades.

Ja för vuxna spelar inte spel, usch o fy!

haha jag menade inte på det viset. Utan mer att jag inte kan sitta framför datorn från kl 7 o framåt varje kväll etc o även timmarna innan middag. Har viktigare saker för mig nu.

Medlem
Skrivet av Majsvaffla:

Jag sparar bildbevis på många av de gånger jag stöter på siffrorna 1337. En gång tog jag kort på färdmätaren i en bil jag åkte med i då mätaren visade 133.7

hehe jag har också ett stort behov att meddela världen när jag ser nåt med 1337, tex klockan. Sitter jag på irc när klockan är 13:37 joinar jag #1337 kanalen på qnet, skriver 1337, sen kopierar texten, partar och skriver det i kanalen som jag var i.

Slutresultatet blir så här typ:
[13:37:32] <@huxflux> [13:37:22] * Now talking in #1337
[13:37:32] <@huxflux> [13:37:22] * Topic is '1337'
[13:37:32] <@huxflux> [13:37:22] * Set by Q on Fri Oct 16 23:08:03
[13:37:32] <@huxflux> [13:37:22] -Q- [#1337] welcome to #1337
[13:37:32] <@huxflux> [13:37:25] <huxflux> 1337

Det har hänt att jag sms:at någon nördvän klockan 13:37 någon gång också med "leet-time!"


signatur

thank you, come again

Medlem

Hade nått sorts Star Trek-rollspel för några år sedan när jag "lekte" med min dåvarande flickvän. O.O
Slå det ni!


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem

Spela Killing Floor och Warhammer online med min flickvän får väl räknas som nördigt.


signatur

Videomupp

Medlem

Gå runt i gymnasieskolan med damsugare+ghostbusters soundtracket pumpades ur en cdspelare med två av mina kamrater var nog det värsta, dock jävligt kul

Medlem

det nördigaste jag sett måste vart när jag var i sundsvall med några polare och en slår på battlefield 2 soundtracket - medic version på sin mobil och springer runt hörn och hoppar runt och gör defilibrator moves samt m16ljud.... måttligt pinsamt... just ja, slänga medpacks också... *insert facepalm...*


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

Även om själva "påsamlandet" av har avtagit de senaste åren får jag nog säga att min Star Wars-samling på figurer och gamla serietidningar är det nördigaste jag har.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Nördade till mig Platinum i God of War just nu med ^^


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem
Skrivet av Majsvaffla:

Jag sparar bildbevis på många av de gånger jag stöter på siffrorna 1337. En gång tog jag kort på färdmätaren i en bil jag åkte med i då mätaren visade 133.7

Haha det gör jag med ! Jag vet inte vem det var men det var någon iaf xD som sa att han/hon messar t.ex speciellt på tiden 13.37, och samma här ^^ Sitter jag på en buss och så ser jag att klocklan blir 13:37 då brukar jag skrika det till alla på bussen


signatur

Phoenix bird

Medlem

Ja, 1337 är magiskt!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Kom ihåg att jag o polarna var helt exalterade den 13 mars 2007 kl 13:37

13/3/7 13:37 (Tyvärr får man blanda den amerikanska "stavningen" och den svenska)

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Lusen:

Målade Warhammer

Själv höll man på med 40k. Jag tror att jag fortfarande har hela samlingen kvar uppe på vinden faktiskt. Chaos all the way baby;)


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Sipmo:
Skrivet av Majsvaffla:

Jag sparar bildbevis på många av de gånger jag stöter på siffrorna 1337. En gång tog jag kort på färdmätaren i en bil jag åkte med i då mätaren visade 133.7

haha, du får samla ihop alla bilder till en bild.

Jag laddade upp några till min profil om nån nörd är instresserad

http://www.fz.se/medlem/bilder/?id=17784


signatur

I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel

Haha jag var tvungen o googla 1337

Prenumerera på 2 serie tidningar när man är 27 det är väll inget man pratar om högt...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Nördigaste jag gjort är att beundra MotorStorm en stund innan jag lagt mig.


signatur

When It's Game Over. It Is.

Medlem

Jag satt uppe till 5 på morgonen för att se TGWTG charity drive.

Medlem

"1337" har helt klart figurerat en hel del under årens lopp.

Nördiga saker man styrt med är väl alla dygn man spelat WoW i streck strax efter man blivit arbetslös eller sjukskriven från jobb.

Har även åkt på LAN i Stockholm med clanmedlemmar (ifrån spelet Tactical Ops) i hyrd lokal, vilket mest resulterade i 3 dygns fylla, med folk man aldrig träffat förutom på ventrilo.

Köpte även World of Warcraft: Collectors Edition för en relativt stor slant(2.000), tror webhallen påstod att det var sista exet i Sverige.
Vill minnas att det var i Mars 2005.

Medlem

Lite smått och gott under det här året:

- Suttit och pratat pokerkoncept och vävt in det i raggningsrepliker på krogen. Funkade konstigt nog för en polare.
- Imiterat karaktärers super- samt ultra moves från street fighter 4 på fyllan på en fest. Ingen tyckte att jag var cool. Hadouken på den.
- Bunnyjumpat med en polare genom Ica på fyllan. Med tillhörande "huhh!"-ljud vid varje hopp.
- Råkat klämma ur mig orden "all-in!" vid sex med tjejen. Hon tappade suget och sa god natt. Bad beat?

Jag är nog fan störd ändå.

Medlem
Skrivet av MilleX:
Skrivet av WaltX:

Hur är man nördig?

Jag anser att om man är nörd så bryr man sig om något/gillar något som andra tycker inte är intressant eller något i den stilen.

Bildad, alltså?


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Exeron:
Skrivet av MilleX:
Skrivet av WaltX:

Hur är man nördig?

Jag anser att om man är nörd så bryr man sig om något/gillar något som andra tycker inte är intressant eller något i den stilen.

Bildad, alltså?

http://sv.wikipedia.org/wiki/N%C3%B6rd

Man kan väl säga att det är motsatsen till "allmän"bildning. Typ enskildbildning.

Medlem

Har dokumenterat en hel den 1337 jag också, kan fixa en bild nån gång

Annars e de väl de vanliga, spela typ 6+ timmar om dan på lov


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.

Inaktiv

"- Bunnyjumpat med en polare genom ICA på fyllan. Med tillhörande "huhh!"-ljud vid varje hopp." LoL!

Hålla på med 1337 tycker jag inte är särskilt nördigt. Var det inte den här komikern som var populär för ett tag sen som drog klockan är 13:37 skämten i TV på en icke nördigt program. Nee inte nördigt.

För er som är riktiga spelnördar eller ni som vet vad en "pro gamer" är kan kan rekommendera mockumentary:en PurePwnage(uttalas pure ownage). Riktigt rolig och synd att de la ner. Se de två första avsnitten och lovar att du kommer fastna. BOOM HEADSHOT!


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Vad fan föreställer första bilden egentligen? Ser ut som några svartvita gubbar med en illröd ostbit hängandes ovanför, eller så är det en golfflagga.

Jag känner mig riktigt nördig när jag ser mina grannar stirra genom sina fönster när jag kånkar förbi all min datorutrustning för att dra på lan.

Inaktiv

nördade mass effect varje dag hela sommarlovet och drömde om mass effect på natten


signatur

Jävla Borgare

Medlem
Skrivet av THEPROTEANSELF:

- Imiterat karaktärers super- samt ultra moves från street fighter 4 på fyllan på en fest. Ingen tyckte att jag var cool. Hadouken på den.

Haha! Ballt, jag hade spelat med

Metsu hadoooooouken

Medlem
Skrivet av narrashade:

nördade mass effect varje dag hela sommarlovet och drömde om mass effect på natten

Det där påminner mig om dom x antal gångerna man spelat så pass mycket under ett dygn att så fort man blundat så såg man bara tanks och infanterister överallt(RA2 har jag för mig). Självklart har det hänt antal gånger med flera olika spel.

Skriv svar