Vad är det som håller på att hända i min stad och övriga Sverige?

Inaktiv
Skrivet av Mikaelh:

Vem generaliserar?

Skrivet av Mikaelh:

Jag vet inte riktigt vad det är vänstern håller på med. Men nog kan det klassas som landsförräderi.

Minnet är bra men kort eh?
Det är en annan fin sak jag kallats för i samband med de tidigare nämnda hoten btw, just landsförrädare.
Jag är som sagt blond & blåögd, samt välutbildad och vältalig. Och så kommer nåt white trash med bomberjacka fram och anklagar mig för att inkräkta på 'Hans Land'?

Fuck that.
Det är många vågor av invandrare som skapat detta land du nu älskar så innerligt.

Men din argumentation står och faller med hur viktigt det är med en enda nationell identitet, och iom den explosionsartade globaliseringen i världen så Faller den.
Nu ska jag träna bort min frustration istället, och försöka komma ihåg att detta främst är ett spelforum.

Medlem
Skrivet av MikaelH:

Enligt dig är ju inte alla lika mycket värda. Svenskar och kristna är ju sämre människor än utlänningar och muslimer. Svensk kultur suger (om det ens finns svensk kultur).

Jag vet inte riktigt vad det är vänstern håller på med. Men nog kan det klassas som landsförräderi.

Och var har bjosarn sagt följande :

Att alla är inte lika mycket värda.
Att Svenskar (och kristna) är sämre människor än utlänningar och muslimer.
Att Svensk kultur suger.
Att svensk kultur inte finns.

Och när är bjosarn talesman för vänstern? När har bjosarn sagt att han tillhör vänstern?
Vad är landsförräderi?

Skrivet av prophetic:

Jag borde inte givit mig in i ännu en forumdiskussion om detta ämne, för resultatet är tamigfan alltid detsamma.

Så.. sådärja, nu var vi framme vid skanderanden av anklagelser om kommunistiska sympatier och landsförräderi.

Since we're already resorting to namecalling;
era djävla muppar.
Om ni känner att era argumentationer inte har den genomslagskraft som ni önskar, så kan jag gladeligen hälsa att de flesta har kopplat bort eran onyanserade, inskränkta klagosång för länge sedan.

Detta är givetvis specifikt riktat mot mikaelh och sleep som precis kommenterat, men fenomenet uppenbarar sig gång på gång och är absolut ingen isolerad företeelse.

Ärligt talat så tycker jag tamigfan bara synd om er. Det finns en anledning till att SDs väljares demografi ser ut som den gör; generellt(och ni gillar ju att generalisera, som in i bara helvete) så är de varken högutbildade eller välberesta.
Ni ignorerar gärna socioekonomisk situation, hur man tänker som nyinflyttad(i praktiken, inte i erat 'men Jag skulle minsann'-teoretiserande), diskriminering från svenskar, diskriminering sinsemellan olika grupper av hitflyttade osv.
För allt är ju så djävla enkelt som vit, svensk och (relativt) curlad.

Jag är inget fan av de misslyckade integrationsansträngningarna i vissa områden heller, men det är för fan hundratusentals människor ni generaliserar om. Individer.

Jag har tänkt samma sak, och det du säger är ungefär vad jag vill säga, men du säger det med mycket mer väl valda ord än mig. Tack!

Skrivet av MikaelH:

Vad är detta om inte landsförräderi?

Hon har åsikter om att midsommar och mycket annat som anses vara svenskt är "töntigt", är det landsförräderi?
Jag har alltid trott att sverige är ett land där man har rätt till att ha sin egna åsikt, men det kanske inte är det sverige som ni vill ha.

Vi borde nog gå tillbaka till det gamla hederliga sverige, när vi slängde in kommunister och annat vänsterpack i arbetsläger, när vi hade bön i skolan och när kvinnor skulle vara hemma, och om dom blev våldtagna så förtjänade dom det så länge det skedde inom husets fyra väggar.

Och när våran regering ville sverige väl, när sveriges regering mer än gärna stöttade den regim i 40-talets tyskland.
Ja, jag drog in Godwin, diskussionen har ändå redan urartat och blivit så infekterad nu att en frisk fläkt behövdes.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

ITT : FZas KOMMUNISTHOTSMAFFIA "diskuterar"(vi försöker använda våran PK för att sopa allt under mattan) mot dom sanna patrioterna som bara vill sverige väl (och ut med packet som förstör vårat land, död åt islam!)


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

"Och var har bjosarn sagt följande:"

Allt handlar inte om bjosarn. Jag nämnde aldrig honom i inlägget. Inlägget var alltså inte riktat mot honom.

"Det är många vågor av invandrare som skapat detta land du nu älskar så innerligt."

Jag sörjer på vår nationaldag. Varför? Därför att jag inte är nationalist - jag är nordist. Jag älskar inte mitt land - utan den nordiska jämlikheten, demokratin, välfärden och värnandet av alla människors lika värde.

Jag är stolt över att kvinnan inte måste stanna hemma i Norden. Jag är stolt över att vi inte avrättar de som älskar någon av samma kön i Norden. Jag är stolt över att Finland var först med rösträtt för kvinnor. Jag är stolt över att Island var det första land med en kvinnlig ledare (Finland på andraplats i detta) Jag är stolt över det Svenska Folkhemmet. Jag är stolt över Norden - inte mitt lilla fjuttiga land.

Medlem

Faktafel presenteras återigen av Mikaelh.

Skrivet av Mikaelh:

Allt handlar inte om bjosarn. Jag nämnde aldrig honom i inlägget. Inlägget var alltså inte riktat mot honom.

Kanske inte ska använda formuleringar som "Enligt dig..." i så fall?

Citat:

Jag är stolt över att Finland var först med rösträtt för kvinnor.

Sanning med modifikation. Dels så hade kvinnor fått rösta i andra områden tidigare, t.ex. den brittiska kolonin Pitcairn (1838) och i vissa delar av USA (~1870). Och då kanske du säger "Men inte hela länder!", vilket är befogat. Men då kan jag upplysa att Finland under tiden när kvinnlig rösträtt blev sanning var ett furstendöme under den ryska tsaren.

Citat:

Jag är stolt över att Island var det första land med en kvinnlig ledare (Finland på andraplats i detta).

Sri Lanka är det land som var först med en kvinnlig ledare, nämligen Sirimavo Bandaranaike som blev premiärminister 1960. Sen har vi också Indira Gandhi som var premiärminister i Indien från 1966 till 1977 (även 1980-84 då hon mördades).
Jag antar att du menar Vigdís Finnbogadóttir som ibland kallas "världens första president" 1980-1996 (mest i turistblad).
Som en liten bonus så tänkte jag även berätta att Pakistan var det första muslimska land som utsåg en kvinna till premiärminister 1988, nämligen Benazir Bhutto.
DÄREMOT så fick Islands världens första öppet homosexuella statsminister 2009 när Jóhanna Sigurðardóttir tog sig an jobbet.

Extra info: På Island är det STATSMINISTERN som bestämmer, medan PRESIDENTENS makt är mycket begränsad och innefattar främst ceremoniella uppgifter.

Jag skulle också vilja säga att jag är stolt över bolsjevikernas beslut att som första land i världen avkriminalisera homosexualitet, 27 år före Sverige.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

'

Ditt ord är allas lag! men om du nu tycker det e så härligt med massinvandringen att du inte flyttar till rosengård! nä för dom som bor där skulle spöa dig för att du e etnisk svensk, så lägg ner ditt kommunist snack! du å dina kommunist polare som du har några stycken här, kan du (ni) tala om för mig vad massinvandringen tillför sverige?? kom inte bara å säg att dom berikar våran kultur, för då spyr jag......

Medlem
Skrivet av Sleep:

'

Ditt ord är allas lag! men om du nu tycker det e så härligt med massinvandringen att du inte flyttar till rosengård! nä för dom som bor där skulle spöa dig för att du e etnisk svensk, så lägg ner ditt kommunist snack! du å dina kommunist polare som du har några stycken här, kan du (ni) tala om för mig vad massinvandringen tillför sverige?? kom inte bara å säg att dom berikar våran kultur, för då spyr jag......

Snälla skärp dig. Jag är 'etnisk svensk' och bor på gångavstånd från rosengård och befinner mig där i mitt jobb flera gånger i veckan. Aldrig har jag varken blivit spöad eller hotad.

Avstängd

Vad är "massinvandring"? Påminner mig om Aftonbladets chockrubriker. Eller vad sägs om kronprinsessans "blixtresa" till USA?

Massinvandring kanske är ett ord som är befogat när folk strömmer över gränsen, vilket inte på nära håll är fallet i Sverige idag. Massinvandring är snarare ett ord som används av SD och andra som är kritiska till att ta in invandrare i Sverige, ett ord som inte har något förankring i verkligheten.

Jag var på en föreläsning av en miljöpartist, Maria Ferm, häromveckan. Det var om migrationspolitik. Det var faktiskt intressant (Jag gick dock dit endast för att de bjöd på lunch. Jag sympatiserar inte med vänsterpartierna).
Hon nämnde lite intressanta fakta och liknande kring migration och jag kan faktiskt säga att jag numera håller med mp på en åtminstone en punkt i agendan.

Medlem

Gå på fler gratis luncher så kanske du håller med om fler punkter, om du är så lättövertalad.

Massinvandring betyder i det här fallet "onormalt stor invandring i förhållande till befolkningsmängden". Över 100000 (hundratusen) per år som får uppehållstillstånd. Det skapar områden som Rosengård. Men du kanske vill ha såna områden, Elias? De är verkligen bra för skattebetalarna och främst för de stackarna som bor i dom områdena.

Medlem
Skrivet av EliasN:

Massinvandring kanske är ett ord som är befogat när folk strömmer över gränsen, vilket inte på nära håll är fallet i Sverige idag. Massinvandring är snarare ett ord som används av SD och andra som är kritiska till att ta in invandrare i Sverige, ett ord som inte har något förankring i verkligheten.

Hade inte formulerat det bättre själv.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Mikaelh: Glömde du läsa mina inlägg igen?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Vad ska jag svara? Du ställde inga frågor eller någonting jag kan svara på. Du skrev bara en massa "fakta".

Så du anser att Norden inte är unikt när det gäller demokrati, jämställdhet, jämlikhet, yttrandefrihet och relativt små sociala klyftor (tills massinvandringen och den misslyckade integrationspolitiken)?

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Över 100000 (hundratusen) per år som får uppehållstillstånd.

Om man ser till år 2009 och vilka som fick uppehållstillstånd i Sverige är den sammanlagda siffran 102449 stycken. Alltså mycket riktigt över 100000. Vad människor kanske inte tänker på är att de innefattar ALLA som har fått uppehållstillstånd.

Som exempel var det:
20863 inom arbetsmarknaden.
13312 studerande.
17169 EES-uppehållstillstånd.
619 adoptivbarn.
4346 besökare.
Adderar man dessa antal och subtraherar klumpsumman med 102449 får man antalet 46140.

46140 stycken asylsökanden, flyktingar, anhöriga och s.k. "kvotflyktingar".

Sånt måste man tänka på när man talar om uppehållstillstånd och invandring.

Skrivet av Mikaelh:

Så du anser att Norden inte är unikt när det gäller demokrati, jämställdhet, jämlikhet, yttrandefrihet och relativt små sociala klyftor?

Det var inte vad du sa, du berättade om olika historiska händelser och jag påvisade faktafel (något som är vanligt i dina inlägg).


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

"46140 stycken asylsökanden, flyktingar, anhöriga och s.k. "kvotflyktingar"."

En mycket hög siffra. Och då räknas inte alla dom som inte har fått asyl/gömmer sig/har smugit sig in i landet.

"Det var inte vad du sa, du berättade om olika historiska händelser och jag påvisade faktafel (något som är vanligt i dina inlägg)."

Vad löjlig du är.

Medlem

En mycket hög siffra? I förhållande till 3? Ja. I förhållande till 9 000 000? Nej. Den står för 1/10, eller på fackspråk, 0,9 per 1000 invånare. av befolkningstillväxten (0,02%). I förhållande till 9,91 födslar per 1000 invånare och 10,61 dödsfall per 1000 invånare.

Ang. dina faktafel är det ett vetenskapligt konstaterande efter dina senaste inlägg i diverse trådar.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

"Ang. dina faktafel är det ett vetenskapligt konstaterande efter dina senaste inlägg i diverse trådar."

Mm. Dina meningsmotståndare har alltid en massa faktafel medan din fakta alltid är perfekt. Tänk om världen vore så enkel...

Medlem

Exempel:

Skrivet av Mikaelh:

Jag är stolt över att Island var det första land med en kvinnlig ledare (Finland på andraplats i detta).

Skrivet av Mikaelh:

Ecce Homo-utställningen (där man vanhedrade Jesus) gillades inte av kristna. Men inte anföll man konstnären.

Skrivet av Mikaelh:

I alla kristna/ateistiska länder är det lagligt.

Tre exempel på faktafel från tre olika trådar.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Exempel 1: Så här står det på wikipedia: "Vigdís Finnbogadóttir, Islands president 1980-1996 och världens första demokratiskt valda kvinnliga president."

Det är fakta.

Exempel 2: Eftersom jag varit radikalt fanatiskt kristen hela mitt liv och har haft mycket erfarenhet av den svenska kristenheten så utgick jag ifrån att det var självklart att ingen kristen skulle kunna bruka våld mot någon annan. Det går emot helt vad Jesus predikade om.

Dock tänkte jag inte på ortodoxa och andra - i Sverige - ovanliga inriktningar.

Exempel 3: Läs i den andra tråden.

Fakta kan vridas på samma sätt som statistik till vad man själv vill. Att säga att man står för "sanningen" eller "den enda rätta faktan" betyder att man är en lögnare.

Medlem

96% av "asyl"sökanden saknar id handlingar/ slänger passet vid gränsen.

=> terrorister, kriminella, krigsförbrytare knallar in och får PUT.

Integration som på 1960-70 talet?

Det finns över 150 "segregerade" områden idag.

Enligt SOM-institutets, vid Göteborgs Universitet trendundersökning för 2007 så svarade 49 procent att förslaget Ta emot färre flyktingar var ett bra förslag.

Inaktiv
Skrivet av EliasN:

Vad är "massinvandring"? Påminner mig om Aftonbladets chockrubriker. Eller vad sägs om kronprinsessans "blixtresa" till USA?

Massinvandring kanske är ett ord som är befogat när folk strömmer över gränsen, vilket inte på nära håll är fallet i Sverige idag. Massinvandring är snarare ett ord som används av SD och andra som är kritiska till att ta in invandrare i Sverige, ett ord som inte har något förankring i verkligheten.

Gick precis och tänkte på det begreppet igår iom den rådande diskussionen här, och jag resonerade precis som du. Fint skrivet.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Edit: Sedan finns det även en herrans massa rapporter om att media rapporterar och dessutom blåser upp våldsdåd mer nu än tidigare. Eftersom de fyller ett krav från allmänheten att läsa om det. Intressant infallsvinkel.

Bjosarn kolla in detta inlägg i debatten,jag tror som honom att BRÅ slätar över antalet brott begångna med ökad anmälnings attityd.BRÅ själva säger att dom tror att det ligger till så.Men vi som upplever att brotten ökat kraftigt då?Är våra upplevelser fantasi eller är vi lågutbildade och inte vet vad som händer omkring oss?

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/valdet-avfardas-pa-losa-...


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem

Påtal om invandring.

Intressant inslag i Rosengård:
"Turkisk skomakare flyr Sverige p.g.a massinvandringen"

När invandrare själv börjar klaga är det dags att göra nåt åt saken. Åtminstone att man börjar försöka satsa på integration.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Exempel 1: Så här står det på wikipedia: "Vigdís Finnbogadóttir, Islands president 1980-1996 och världens första demokratiskt valda kvinnliga president."

Det är fakta.

Men inte vad du skrev, du skrev "kvinnlig ledare". Det är en annan sak. Hårklyveri, visst.

Citat:

Fakta kan vridas på samma sätt som statistik till vad man själv vill. Att säga att man står för "sanningen" eller "den enda rätta faktan" betyder att man är en lögnare.

Relativism känns bara som en undanflykt. Fakta är sådant som objektivt sett är på ett visst sätt. Något är ett faktum. Sedan finns det subjektiva värden eller åsikter och det är en annan sak.

Skrivet av Fargo:

Åtminstone att man börjar försöka satsa på integration.

På den punkten tror jag inte någon säger emot.

Medlem

Sverige har Europas och kanske världens mest extrema invandringspolitik.
Massinvandringen har gjort att nu var tionde svensk flicka blir våldtagen under sin livstid, arbetslösheten ligger på över 10%, bostadsbristen är akut, förstäderna brinner, mordbrand är normalt i dom flesta förstäder varje natt, våra barn mobbas, "bötas" (ofta sexuellt utnyttjas) och misshandlas i skolorna, välfärden rustas ner för att betala över 100 miljarder om året till invandrarna, polisen följer en "värdegrund" istället för en grundlag/lagbok, media mörkar systematiskt allt som sker, svenska politiker bryter öppet mot lagen utan att hamna i fängelse (gömma papperslösa osv), krav på sharialagar står på tröskeln, svenska "feminister" vill behålla slöjan, osv, osv, osv...

Googla "oikofobi" så fattar ni vad som sker.

Självhatet är överallt.

/37-årig personskyddsvakt

Inaktiv

Angående brott, så är här en intressant jämförelse av våldsbrott i en del kommuner (taget från SCB )

http://cornubot.blogspot.com/2010/05/flytta-ut-pa-landet-for-...

Sverige kommer tyvärr aldrig att bli sig likt igen =(

Vet inte om någon har varit snabb nog att lägga upp en länk till pi, väldigt intressant nyhetssajt.

http://politisktinkorrekt.info/

Det som är unikt här är att de inte drar sig för att hänga ut de som begått brotten vi alla ser på nyheterna.

Inaktiv

Men.. oj.

Det som skrämmer mig är att samma människor som tenderar att anklaga de motsägande för att vara megafoner för felaktig, indoktrinerad propaganda.. Tenderar även själva att gå upp i minareten(höh) och spy ur sig tiofalt värre fördomsfulla, vinklade och bara idiotiska saker ut över debatten.

SD började få framgångar redan innan lågkonjunkturen, vilket skrämde mig då. Men när saker o ting är värre så kommer såklart många fler ansluta sig till Den Enkla Lösningen Till Allt (tm), och.. så har vi 37åringar på ett spelforum som relaterar tidigare diskuterade tveksamma begrepp som 'massinvandring' med 'mordbrand är normalt'..

Jag försöker låta bli att bry mig om denna skitkastning längre, men enfalden gör mig seriöst deprimerad.

Inaktiv

Jag tror de flesta är rätt överrens om att Sverige har problem som inte MER invandring kommer att lösa.

Riksdagspartierna har kapitalt misslyckats (eller lyckats om man ser till S,V,M långsiktiga integration av Sverige till Islam) med att förmedla folks åsikter och skapa ett fungerande Jugoslavien i Sverige.

Problemet ligger i att inte tillräckligt många har drabbats hittintills av vad det mångkulturella sverige har att erbjuda, när det händer dem och deras familjer så förstår även de vad det innebär att ha en religion som faktiskt står över lagen i ett land som sverige.

Världen ser vad som händer här, varför kan inte vi? Jo för att media censurerar och försöker att mörka våra problem för att ett litet parti som SD inte ska få några röster (snygg demokrati det).

Om folk vill rösta på SD så ska inte resten av partierna omyndigförklara dessa väljare genom att frysa ut SD, för SÅDANT skapar konflikter.

Om man från riksdagens sida fortsätter att ignorera röster från de orter (främst i södra Sverige) som HAR stora problem så kommer det att spä på politikerförakt och misstro mot vår sk. demokrati.

Fotnot. Jag har aldrig röstat på SD, får se hur det går i valet.

PS! Alla ni som är så jäkla PRO massinvandring och integration, flytta till rosengård eller andra problemområden och visa att ni verkligen menar det ni säger och inte bara upprepar vad ni blivit itutade. Det är lätt att säga att invandringspolitiken fungerar när man sitter på lidingö och inte ser en invandrare på mils avstånd.

Medlem

Ni folk kan neka hur mycket ni vill om att massinvandringen inte skapar problem alls men de är så. Runt 100 000 får uppehålls tillstånd i sverige varje år och dom slungas in i invandrartäta områden.

Hur förväntar ni er av hur samhället kommer se ut när ekonomin är påväg ner, jobben försvinner och att man har en så stor invandring på en så kort tid. Nya moskeen byggs up överallt, krimminaliteten är högre än vad den någonsin vart.

Gör vad ni vill, jag blir bara så äcklad av naiva studenter som bor på lån eller bor hos föräldrarna och pratar om hur vi måste rädda miljön genom att rösta på mp och betala massa miljöskatter. Sveriges befolkning är runt 0.2% av världen, vi kan inte rädda hela världen om ni trodde de. Folk är så naiva.

Och jag skrattar åt folk som kallar SD odemokratiska, och kallar allt de SD säger för orealistisk propaganda medans ni själva blir hjärntvättade av medians skitsnack om att SD är odemokratiska när ni inte ens läst deras åsikter. Om SD vore så odemokratiska vore hela världen odemokratiska. Ni har ingen logic, blah.

Blah på er, är själv invandrare och flyttar hellre till mitt hemland (Turkmenistan) än att ha MP som styr runt.

Det var min lilla rant de, blir bara så frustrerad av alla naiva, retards, sellouts här i Sverige.

EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=rxzpqfAOLGg&feature=player_emb...

Medlem

massa sörja, se ovan blev man inte klokare på.
Ang SD så har jag följt dom sen början och en räkas hjärna kan förstå vart dom vill komma.

http://www.migrationsverket.se/info/790.html


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Skriv svar