Vad är en fiskmås rädd för?

Medlem
Vad är en fiskmås rädd för?

Denna frågan tillhör verkligen "off-topic"
Jag undrar det för att jag bor i ett 12 våningshus(jag bår på 1:a våningen)
Och våran bakgård är det en helvetes jävla massa fiskmåsar på kvällen,skiter ner och kvackar,för att en snubbe på 5:te våningen matar dom vid 12 tiden på natten.
(Det är i frölunda jag bor,nära Frölunda torg)
Så jag undrar nu,är det nått jag kan göra för att skrämma bort måsarna för evigt?

Jag har inget emot att han matar dom,BARA han inte gör det nära ett bostadsområde.

Medlem

Chuck Norris


signatur

"What do a PC and an air conditioner have in common?"
"They both stop working if you open Windows!"

Medlem

Jag vill inte bli ruinerad bara för att ta hit han

Medlem

Be han snällt att sluta mata måsarna. Hjälper inte det, kontakta hyresvärden.

Medlem

Fiskmåsar är inte rädda för något.

Look at seagull eh doesnt afraid of anything


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Jühan:

Be han snällt att sluta mata måsarna. Hjälper inte det, kontakta hyresvärden.

Jag gjorde faktiskt det,men han sa att måsar behöver mat som alla andra,jag sa då kan du inte gå ut till skogen eller nått då,så att inte det ser ut som ett dårhus i våran bakgård? han sa bara att han inte ville det.
Och jag kontaktade Hyresvärden.(poseidon)
Och dom har sagt till men han lyssnar inte ändå

Medlem
Skrivet av Greger:

Fiskmåsar är inte rädda för något.

http://image16.webshots.com/16/1/94/1/217719401WhwagZ_fs.jpg

Look at seagull eh doesnt afraid of anything

DAMN SEAGULLS!!!!

(100 poäng till den som fattar/kommer ihåg den referensen )


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Steven Seagull är då inte rädd för nått.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Jühan:

Be han snällt att sluta mata måsarna. Hjälper inte det, kontakta hyresvärden.

Jag gjorde faktiskt det,men han sa att måsar behöver mat som alla andra,jag sa då kan du inte gå ut till skogen eller nått då,så att inte det ser ut som ett dårhus i våran bakgård? han sa bara att han inte ville det.
Och jag kontaktade Hyresvärden.(poseidon)
Och dom har sagt till men han lyssnar inte ändå

Kontakta hyresvärden igen, händer inget så gör en anmälan hos polisen. Bryter väl mot någon lag skulle jag tro.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Avstängd
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Jühan:

Be han snällt att sluta mata måsarna. Hjälper inte det, kontakta hyresvärden.

Jag gjorde faktiskt det,men han sa att måsar behöver mat som alla andra,jag sa då kan du inte gå ut till skogen eller nått då,så att inte det ser ut som ett dårhus i våran bakgård? han sa bara att han inte ville det.
Och jag kontaktade Hyresvärden.(poseidon)
Och dom har sagt till men han lyssnar inte ändå

Om du känner för att prata mer med karln så säg åt honom att fiskmåsarna fixar maten själva - precis som alla andra fåglar. Behovet av att mata de lömska djuren är lika med noll.

Medlem

De flesta fåglar brukar vara rädda för plötsliga ljud, som t.ex. en smäll, en kort skrik eller om man klappar hårt med händerna. Tyvärr skrämmer det bara bort dem tillfälligt och så länge din granne fortsätter mata dem så kommer de tillbaka.

Där jag bor brukar fiskmåsar bosätta sig på hustaken runt omkring under våren när de får ungar. De försvarar sina små genom att attackera med bajs. De cirklar över huvudet på en och försöker pricka med en klick. Ser ganska lustigt ut (så länge man inte själv råkar ut för det).

Skrivet av EliasN:

Om du känner för att prata mer med karln så säg åt honom att fiskmåsarna fixar maten själva - precis som alla andra fåglar. Behovet av att mata de lömska djuren är lika med noll.

Precis. Måsar är ju inte heller direkt kräsna med vad de äter så de lär inte ha några problem att hitta mat.

Medlem
Skrivet av SuperTank:

http://users.telenet.be/blessed/steven%20seagull.jpg

Steven Seagull är då inte rädd för nått.

Hahaha, made my day!

Medlem

signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Nu känner jag tyvärr att jag måste erkänna något som jag inte pratat om sedan många, många år tillbaka.

När jag var 14 år så vart jag påväg hem från skolan tillsammans med min dåvarande flickvän och många andra kompisar.
Just denna dag var speciell då det precis hade varit skolavslutning.

I vårat samhälle finns miljontals fiskmåsar (känns det som), och när vi går där på vägen känner jag helt plöstligt hur något vått tränger sig in i håret på mig. Jag skriker till och någon sekund senare står alla och gapar mot mig.

Jag kollade ner på axlarna och såg något vitt/brunt/svart. "WTF?!" tänkte jag först, men insåg ganska snabbt vad det var efter att jag tittade upp mot himlen. Där flyger en jävla fiskmås ganska nära mig och skriker (jag antog det som ett hånfullt skratt då).
Jag har aldrig kännt mig mer fånig, utpekad och utskrattad än vid det tillfället.

Jag krävde hämnd och det var exakt vad fiskmåsarna skulle få.
Jag och min kompis bestämde att vi skulle ta våra luftgevär och gå till deras "näste" sent under sommarnatten.
Detta var på ett fabrikstak där hundratals fiskmåsar samlades för att föröka sig. Jag lade pipan av geväret mot en av fiskmåsarnas näbb. Den gick nyfiket fram för att kolla vad det var.
Helt plöstligt känner jag ett obehag i hela kroppen och tänker "vafan håller jag på med?!" innan jag ska lägga av ett skott och tar genast bort geväret från måsen och gick ner från taket för att sedan gå hem.

Efter detta har aldrig fiskmåsarna besvärat mig av någon konstig anledning.

Därför föreslår jag att du hotar dem men att skjuta dem. Då lägger dem av, det lovar jag.

Edit:
Värt att tillägga är att just dessa måsarna attackerar vartenda person som går förbi under sommaren, men efter min lilla "hämnd" så har jag aldrig blivit attackerad trots att jag går/cyklar förbi där i princip varje dag!

Medlem

köp nån luft puffra och skjut några så borde väll resten lära sig att det är farligt ställe. och mannen på 5 våningen bara försöker lura in dom i döden.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem

Det är faktiskt så att jag har en soft air gun på 80/ms
Det händer att jag träffar brevid dom,och dom bryr sig inte.
Om jag träffar på dom så kan dom hoppa till lite men dom sticker inte.
MEN!
En laserpekare,de bästa alternativet.
Fiskmåsarna blir så jävla rädda när dom ser den brevid sig.
Dom drar snabbt,men kommer snabbt tillbaka också.
Så man kan säga att jag liksom försöker och vakta.
För att man kan knappt vistas där för att det är så mycket fågelskit där!
Undra om inte det bygger upp en ny fågelinfluensa där!:D

Medlem

Skjut ner dem med en Hagelbössa


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Avstängd

Intressant berättelse, Eschricht. Även om de inte förstod faran i luftgeväret kanske de förstod att du menade allvar. De kunde lukta till sig allvaret hos dig. ^^

Medlem

För guds skull! Fråga snällt om han kan mata fågelfäna någon annanstans.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Exeron:

För guds skull! Fråga snällt om han kan mata fågelfäna någon annanstans.

Vilket han redan gjort, läs tråden nästa gång.


signatur
Medlem

fråga han snällt och ha ett baseboll trä över axeln, verka inte hotfull bara, göm hatet så mycket det går.

exempel: "Nej men hej!, tänkte bara gå förbi och fråga om ni kunde sluta mata fåglarna, ja det var bara det, hej då"
sedan så klappar du ditt baseboll trä och går.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Det är faktiskt så att jag har en soft air gun på 80/ms
Det händer att jag träffar brevid dom,och dom bryr sig inte.
Om jag träffar på dom så kan dom hoppa till lite men dom sticker inte.
MEN!
En laserpekare,de bästa alternativet.
Fiskmåsarna blir så jävla rädda när dom ser den brevid sig.
Dom drar snabbt,men kommer snabbt tillbaka också.
Så man kan säga att jag liksom försöker och vakta.
För att man kan knappt vistas där för att det är så mycket fågelskit där!
Undra om inte det bygger upp en ny fågelinfluensa där!:D

Bygg en skitstor laserpekare i form av en strålkastare och rikta den där han matar dem. Skit i din granne om han klagar!

Medlem

Enklast vore väl att duka upp en fet fiskmåsbuffe på grannens balkong.
Tror att fiskmåsarna tappar sin charm när han själv drabbas av dom.

Börjar grannen käfta är det bara att hänvisa till hans korkade kommentar om att dom behöver mat precis som alla andra.
Gärna med ett baseballträ i näven


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

Kasta din kompost på hans balkong

Medlem

eller anmäl till grann fejden

Medlem

Luftgevär <3


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Den här borde fixa både dina fiskmåsar och din granne;)


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem
Skrivet av Eschricht:

Nu känner jag tyvärr att jag måste erkänna något som jag inte pratat om sedan många, många år tillbaka.

När jag var 14 år så vart jag påväg hem från skolan tillsammans med min dåvarande flickvän och många andra kompisar.
Just denna dag var speciell då det precis hade varit skolavslutning.

I vårat samhälle finns miljontals fiskmåsar (känns det som), och när vi går där på vägen känner jag helt plöstligt hur något vått tränger sig in i håret på mig. Jag skriker till och någon sekund senare står alla och gapar mot mig.

Jag kollade ner på axlarna och såg något vitt/brunt/svart. "WTF?!" tänkte jag först, men insåg ganska snabbt vad det var efter att jag tittade upp mot himlen. Där flyger en jävla fiskmås ganska nära mig och skriker (jag antog det som ett hånfullt skratt då).
Jag har aldrig kännt mig mer fånig, utpekad och utskrattad än vid det tillfället.

Jag krävde hämnd och det var exakt vad fiskmåsarna skulle få.
Jag och min kompis bestämde att vi skulle ta våra luftgevär och gå till deras "näste" sent under sommarnatten.
Detta var på ett fabrikstak där hundratals fiskmåsar samlades för att föröka sig. Jag lade pipan av geväret mot en av fiskmåsarnas näbb. Den gick nyfiket fram för att kolla vad det var.
Helt plöstligt känner jag ett obehag i hela kroppen och tänker "vafan håller jag på med?!" innan jag ska lägga av ett skott och tar genast bort geväret från måsen och gick ner från taket för att sedan gå hem.

Efter detta har aldrig fiskmåsarna besvärat mig av någon konstig anledning.

Därför föreslår jag att du hotar dem men att skjuta dem. Då lägger dem av, det lovar jag.

Edit:
Värt att tillägga är att just dessa måsarna attackerar vartenda person som går förbi under sommaren, men efter min lilla "hämnd" så har jag aldrig blivit attackerad trots att jag går/cyklar förbi där i princip varje dag!

hahahahahahha ))

Det ska vara rätt simpelt ändå. Jag har sett och har själv ramlat i den fällan där man någon gång vill vara snäll och slänger lite mat till fåglarna, men man lär sig illa kvickt att det finns folk omkring en och att det inte är så klipskt att göra detta. Det lät först som om denna Gubben bara var snäll men nu när du berättar verkar det som om han vill jävlas. Som sagt det är simpelt. Förklara för honom lugnt och fint att det är en konflikt här nu eftersom han inte vill fullfölja, och berätta lugnt och fint konsekvenserna, för denna man verkar inte riktigt ha alla grejjer på plats.

Eller döda honom.

Edit: Många bra tips här annars. Grannfejden, kom igen, så vi får nåt att titta på, så kan du hälsa alla på FZ!

Eller ring på hos honom med en Förgiftad brödpåse i handen, sedan le och fråga honom om du får mata måsarna med honom.

Medlem
Skrivet av Blackbeard:

eller anmäl till grann fejden

+1
Aschberg löser problemet.

12
Skriv svar