Vad beställer ni på MacDonalds?

Medlem

2 st Chicken Burger.
1 st Päron Shake M/ 1st Cola M.
1 st Vaniljglass med hallon geggan.

Medlem

Jag brukar ta QP Cheese meny'n och Cocacola med Pommes och Ceddar dip.


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem
Skrivet av Krapula:

Apropå frätskador på tänderna så får man någon form av skada på tänderna (vet inte vilken) om man överkonsumerar sallad. Detta enligt en bantande bekants tandläkare som påpekade det för honom.

går inte att lita på tandläkare.. det finns ju de som påstår att man bör sluta med modersmjölk efter ca 6 månader när tänderna kommer eftersom modersmjölken innehåller socker.
Visst gör det det, men är det en bra rekommendation av en tandläkare?

Alltid haft en stark misstro till tandläkare. Jag misstänker konspiration, allt ifrån fluortanten till att borsta tänderna flera gånger per dag.
De vill bara ha makt över oss vanliga ovårdade tandmänniskor. Själv är de änglar som alltid äter rätt. Grrr.


signatur

thank you, come again

Medlem

Nejdå, tandläkare äter inte rätt, däremot har de gratis tandvård

Äter på donken ibland och max ibland. Tycker donkens pommes är oslagbara hos snabbmatskedjorna. Max pommes är bara tråkiga och BKs är som att äta het cellulosa. Big mac eller kycklingbitar för min del.

Medlem

äter nästan aldrig på mcdonalds, bara typ om jag är mitt ute in the middle of nowhere och det finns en rastplats med en mackis.

näh, det är antingen nått kebabställe eller burger king.

men för att besvara frågan så nej, jag tar aldrig plusmeny. eller inte ofta alls i alla fall.

Medlem
Skrivet av MFC:

Max är dom ända som lyckats utkonkurera McDonalds.. iaf vad jag fått mig berättat. Det hände någonstans i Norrland. Om någon kan bekräfta så är det ju grymt, annars är det ändå en rolig myt oavsett!

Det hände här i Umeå så det är ingen myt, dock kom MacDonalds tillbaka efter ett par år.

Medlem

Föredrar varken burgerking lr mc-donalds.
Överdrivet äckligt flötmat.

Medlem

mcd smakar skit, men om jag äter där så tar jag Big-mac meny.

underligt inlägg by the way...:P


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Inaktiv

Hmm, dom gångerna då jag bli lurad att äta på detta ställe så blir det: Lilla menyn med 3 extra ostburgare, plussmeny, cola å pommes förstås.


signatur

"We are the knights who say NI!"

Inaktiv

Om det förmodan blir Mcdonalds så provar jag deras special eller ta r Big Tasty.

Skrivet av ZereCool:

Det smakar rent ut sagt skit.

Jo det stämmer faktiskt


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Lilla menyn med plus meny
Cola
Garlic Dip
Choklad Donut

Inaktiv

Käkar sällan på MacDonalds, när jag väl är där blir det väl en vanlig hambugare, mellan cola och en stor pommes frites.

Inaktiv

McD har vidriga burgare, ignorant och otrevlig personal, ändå går man dit ibland. Skam!
Jag minns speciellt en gång när jag var vrålhungrig efter en utekväll och köat en halvtimme. Vad händer med min beställning när jag väl fått säga vad jag vill ha: Noll och intet. När jag sedan upplyser om att jag beställt för 20 minuter sedan, får jag en salt kommentar om att jag måste visa tålamod. Ytterligare en en kvart ca förflyter och till slut får jag en påse i handen. Överlycklig rusar jag ut till en parkbänk för att vräka en Big Mac extra allt.
Men vad är det i påsen? Jo två små läsk. FY! OK man ska ej generalisera och säga att folk är så och så. Men McD personal är ofta ett släkte för sig själv. Jobbar man där får man ju ta det för vad det är tycker jag. Man kan liksom inte stå där och tro man ska bli miljonär och vara otrevlig. Sorry men folk som inte fixar ett burgarkneg just stirrs up my soda!

MFC
Medlem
Skrivet av Dunir:
Skrivet av MFC:

Max är dom ända som lyckats utkonkurera McDonalds.. iaf vad jag fått mig berättat. Det hände någonstans i Norrland. Om någon kan bekräfta så är det ju grymt, annars är det ändå en rolig myt oavsett!

Det hände här i Umeå så det är ingen myt, dock kom MacDonalds tillbaka efter ett par år.

koolt att det inte är en myt.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Maten e vidrig ja, men det finns inte så mycket att välja på här i arvika. När man är ute på fredag lördag så finns det bara 3 ställen öppna efter 00 som säljer fyllekäk.
En typisk beställning består av ett halvt dussin cheese o en massa vatten, (väntetid o joda, mina kompisar o ju oxå cheeseätare så en beställning ligger ungefär på 20-30 cheese när vi är några stycken)

Medlem

Pff.. burger king ska det vara. McDonalds' burgare har samma smak och konsistens som gamla skosulor..

Medlem
Skrivet av Krapula:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Dagens mat är nästan som ett minfält utan varningar. Närligslära & hälsa borde man fokusera mer på i skolorna så man så tidigt som möjligt får veta vad det är man skall undvika.
Läs t.ex. här om ungdomar som fått frätskador på tänderna av läsk. Sådan informationen måste nå ut till unga så att de verkligen förstår allvaret.
http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=52...

Undvika låter så allvarligt. Absolut behöver ynglingarna mer information/kunskap om vad som är direkt farligt att överkonsumera men man behöver för den delen inte sätta griller i huvudet på dem. Samtidigt är det förmodligen försent när informationen når barnen. Den behöver nå föräldrarna så att de inte sätter sina barn i den situationen. Alltför ofta när barnen är överviktiga är även föräldrarna rejält överviktiga så det är inte svårt att gissa varifrån barnen får sin kroppsbild och matvanor.

Sen är ju snabbmat så fruktansvärt gott att det inte går att avstå.

Apropå frätskador på tänderna så får man någon form av skada på tänderna (vet inte vilken) om man överkonsumerar sallad. Detta enligt en bantande bekants tandläkare som påpekade det för honom.

Jo jag tänkte att man skulle förbättra det som redan finns. Att föräldrarna inte gör sitt jobb kan vi inte göra något särskilt åt.
Rätt nyligen såg jag någon artikel om att 3åringar känner igen McDonalds så man kanske borde köra en hjärntvättningskampanj för barn om nyttiga saker? Man rikta informationen direkt till barnen istället för att ha en trög förälder ivägen.

Det där om salladen är inget jag hört i.a.f. Det kanske är så att salladsbladen är så tunna att tuggmotståndet försvinner och tändarna slits ner... typ ?
En annan fara med grönsaker (som man inte sköljt noga) är att man kan få mask(ar) & få i sig bakterier.

Medlem

Alltid, 1st QP&co +1st McFeast dressing, och mjölk.

Medlem

äter på max!!! där tar man suprem med hot cruol eller vad den dippen heter

Medlem

varierar mellan:

Big Tasty Meny + 2 cheeseburgare + 2 hot chili dip

eller

4-6 cheeseburgare + stor läsk + 3-4 hot chili dip...

Ja jag dippar mina cheeseburgare!

Inaktiv

dippa cheese lät intressant, kanske ger dom lite mer smak, måste pröva det

Medlem

Käkar aldrig på McD, ska jag ha en burgare så ska det vara på Max eller gamla hederliga Sibylla-burgers.


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem

MAx äger!
Men när det inte finns blir det:
Mcfeast meny, garlic dip, 6pack chicken nuggets, 2 cheeseburgare, stor dricka, stor strips, kaneldoughnut.


signatur

---
Boo!

Medlem

Får man svara helst inget?

Medlem

Big tasty med plussmeny

Bicmac med plussmeny.

Varierar på humör.


signatur

En styck signatur.

Medlem

Det enda vettiga dom har haft är väl McRib, förbannat gott.

Medlem

Äter sällan på MC, men när jag väl äter så brukar jag ta den fetaste burgaren (meny) + en cheese.

Edit: Åt ganska ofta där för ett tag sedan, men efter att min moster fick ett könshår på sin bricka så.. jah.. Visste ni att de tvättar toalettsitsen tillsammans med brickorna?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av WaltX:

Visste ni att de tvättar toalettsitsen tillsammans med brickorna?

O ja det var ju i arvika, vet ej om de gör det på andra ställen. efter att det kom ut gör det de inte längre (men det vet man ju aldrig)

Inaktiv

har i ca 9år nästan uteslutande handlat McFeastmenyer på donken.
Finns ju inget annat ätbart där.


signatur

OP river ja, OP river Var gång jag lenat min hals med Renat jag sagt med iver att OP river långt mer.

Skriv svar