Vad jobbar ni med?

Medlem
Skrivet av Pliskin:
Skrivet av ghoül:

låtsas snickare på ett byggvaruhus

ska utbilda mig till väktare eller ordningsvakt om ett år, sedan har jag tänkt fortsätta inom säkerhet, helst utomlands, då lumpen aldrig blev av tack vare regeringens nerskärningar så blev aldrig min barndoms dröm att arbeta inom det militära i utlandstjänst av,

eller inom ett par år kanske ansluta mig till franska främlingslegionären, men det fortfarande något jag forskar vidare om, hur livet är och kommer bli i legionen, vilket ganska uppenbart inte passar alla typer av människor

Måste man ha nån militär erfarenhet för att gå med i legionen?

Tror inte det, för har ingen aning vad t ex den svensk militärutbildning skulle vara för merit egentligen. Lära sig hantera ett vapen lär man sig ganska snabbt.

Inaktiv

Musiker i första hand. Samt El/Kontra-bas och musikteori lärare.

Medlem

Kassör, den du!


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Som målare.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Inaktiv

Skola, och sen chalmers till hösten förhoppningsvis

Medlem

för er som vill söka
http://www.legion-recrute.com/se/faq.php

o ja svensk militär tjänstgöring är ett plus om man söker även om det inte är ett måste.

Själv jobbar man som it konsult och det är olika uppgifter på olika uppdrag .

Just nu så jobbar jag med teknisk support mot diverse saker kan tyvärr inte säga mer


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Webutvecklare/Systemutvecklare.

Skapar och designar CM-system och E-handelslösningar efter kunders behov.

Inaktiv

Jag bygger jättestora lastbilar!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Chef alá "The Office"


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Glasmästare/fönstermontör. Trivs som fisken, fysiskt utan att man är helt slut när klockan är sex.
Jag skulle nog aldrig klara av att sitta still en hel dag, ni som är t.ex. systemutvecklare eller löder kretskort, blir det aldrig långsamt?


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Svetsare. Eller mekanisk-verkstads-allt-i-allo igentligen


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

IT-supporttekniker vilket är ett finare ord för telefonsupport.

Inaktiv

Systemarkitekt. Jag designar och utvecklar enterprise applikationer, mest i Java.


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Skrivet av wiseguy:

Systemarkitekt. Jag designar och utvecklar enterprise applikationer, mest i Java.

Du borde inte ha ont om jobb va?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Du borde inte ha ont om jobb va?

Jag klarar mig


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem
Skrivet av 4skin:

Glasmästare/fönstermontör. Trivs som fisken, fysiskt utan att man är helt slut när klockan är sex.
Jag skulle nog aldrig klara av att sitta still en hel dag, ni som är t.ex. systemutvecklare eller löder kretskort, blir det aldrig långsamt?

det händer sällan att man behöver sitta och löda en hel arbetsdag men dom gånger det blir så har jag inte haft problem med, så länge man sysslar med nånting så går tiden snabbare

Inaktiv

studerar ..

deltidsjobbar som animatör åt ett företag som gör animerade kortfilmer, typ instruktions videos och sånt - humoristiska karaktärer som förklarar hur säkerheten på en bank fungerar t ex.

sitter just nu o animerar typ 1minut av en 5minuters episod (av 5 typ) på en serie om en karaktär som är turist i japan ..
han är fett noob ;D gör massa turist misstag som man faktiskt själv lyckades att inte göra när man var här i början .. men som man ser många göra .. hur kul som helst
ta inspiration från turister man ser på gatan ;D

Medlem

Själv går jag i skolan:(Vet inte helt säkert vad jag vill bli som vuxen, men jag kanske får lite inspiration i denna tråd:)

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

ingenjör

"ingenjör"... *bah* finare ord för spermadonator

p.s inte för att det är ett yrke, men jag är organdonator! (kör MC...)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Jag jobbar på Swedbank.


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Inaktiv

Boxningsinstruktör och ledare för olika äventyrsaktiviteter, lite lättjobbande nu medans man fortfarande pluggar.

Värsta mycket elit folk vi har här på fz! Allt från Programerare till Lönnmördare, hyfsat soft.

Medlem

IT-tekniker... Ser till att ca 300 datorer är uppe och rullar.


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Inaktiv
Skrivet av Fille game lover:

Jag jobbar på Swedbank.

Ush vad fult namn er bank har.:down:


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Fille game lover:

Jag jobbar på Swedbank.

Ett yrke är väl vad man abretar med och inte vem man arbetar för

Själv är jag ekonom


signatur
Medlem
Skrivet av Werzion:
Skrivet av CastorFiber:

ingenjör

"ingenjör"... *bah* finare ord för spermadonator

Haha, jag önskar du hade rätt - det hade varit ett riktigt jobb det.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Iceguppi:

Själv är jag ekonom

Det förklarar en del... tekonloger och ekonomer, mellan vilka ett eventuellt tredje världskrig kommer utkämpas.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

fråga:

Flera än jag som ogillar Vända-på-papper-hela-dagarna-jobb?
göra inget, men iretera alla andra


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Iceguppi:
Skrivet av Fille game lover:

Jag jobbar på Swedbank.

Ett yrke är väl vad man abretar med och inte vem man arbetar för

Själv är jag ekonom

Jag är en privatrådgivare.


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Inaktiv

Jobbar som kontrolltekniker, skjuter med strålkanon på svetsskarvarna, kollar så ni svetsare gör era jobb bra!

Skriv svar