Vad önskar Ni er?

Medlem

jag skall fira jul och nyår med familj i Los Angeles i år


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

Önskar mig inget, har redan köpt sånt jag behöver.

Ser fram emot julmat och att få träffa släkten.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Den traditionsenliga julmaten är det enda jag önskar mig. I sällskap av nära och kära givetvis. Annars är väl ett snöfritt vinterhalvår inte att förakta.:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Serious Sam:
Skrivet av Klfh:

Fira?

Jobba...

Vänta lite nu, ska du jobba på julafton ?
Men då är ju du.. jultomten ?

Om det vore så väl... Spärrakt i tunnelbanan... Inte världens roligaste julaftonsjobb...


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Skrivet av Klfh:
Skrivet av Serious Sam:
Skrivet av Klfh:

Fira?

Jobba...

Vänta lite nu, ska du jobba på julafton ?
Men då är ju du.. jultomten ?

Om det vore så väl... Spärrakt i tunnelbanan... Inte världens roligaste julaftonsjobb...

Tänkte försöka mig på lite lustigheter om vad en "spär rakt" gör i en tunnelbana men liksom oftast blev det tomt i skallen;)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Firar inte jul, så jag önskar mig ingenting. Jag hoppas däremot på trevlig julstämning bland mina vänner. Det skadar inte när alla är lite extra glada :)!

Medlem
Skrivet av Famest:

Firar inte jul, så jag önskar mig ingenting. Jag hoppas däremot på trevlig julstämning bland mina vänner. Det skadar inte när alla är lite extra glada :)!

Ska du "arbeta" med att knacka dörr istället?


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Famest:

Firar inte jul, så jag önskar mig ingenting. Jag hoppas däremot på trevlig julstämning bland mina vänner. Det skadar inte när alla är lite extra glada :)!

Men du äter väl lite julmat ?
Julskinka, vörtbröd medmera,

firar inte jul heller egentligen,
men man kan ju inte sitta hemma och vara tvär när familj och släkt ett stort kalas gör sig besvär.

Medlem

Önskar mig en ny mobil.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Önska att komplett får in sina HD5870 innan julafton(:


signatur

"Life is like a box of chocolate, you never know what you're gonna get".

Medlem
Skrivet av MilleX:

Önskar mig en ny mobil.

Vilken?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Typ den Sara har;)


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Inaktiv
Skrivet av MFC:

önskat mig pengar...

Det är ohyffsat att önska sig pengar så vidare de inte går till ett speciellt ändåmål som till exempel en resa till Åre. Endast till resan plus hotell och skidor då tror jag.

Själv önskar jag mig egentligen ingenting. Jag har allt jag vill ha. Det skulle dock vara trevligt om jag fick en ny svenska lärare(den jag har nu är på riktigt dum i huvudet). Glasfiber till Lidingö hade inte heller suttit fel. Jag får väl önska mig några spel för saken skull.

Det är December så glöm inte att att GOTY rösta. Må bästa spel vinna


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Det skulle dock vara trevligt om jag fick en ny svenska lärare(den jag har nu är på riktigt dum i huvudet).

Haha

Jag önskar mig inte så mycket i år, böcker mest typ


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Fenix:

jag skall fira jul och nyår med familj i Los Angeles i år

Härligt!

Ska fira med släkten


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av MFC:

önskat mig pengar...

Det är ohyffsat att önska sig pengar så vidare de inte går till ett speciellt ändåmål som till exempel en resa till Åre. Endast till resan plus hotell och skidor då tror jag.

Vore du nöjdare om de gick till sprit och brudar? Det kan kanske av vissa ses som ett speciellt ändamål, unna sig det där lilla extra du vet..

låt folk önska sig vad de vill, pengarna kan ju tex gå till viktigare ändamål än resor så som mat/boende.


signatur

thank you, come again

Medlem

Fred på jorden och snälla barn.

Eftersom jag flyttar in i en ny lya precis efter nyår så är det mycket saker som jag skulle vilja ha som kommer i kategorin "hem och hushåll". Som soffa, bänk, bokhylla, barskåp, m.m.
Ett presentkort på IKEA hade funkat fint.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av Greger:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Det skulle dock vara trevligt om jag fick en ny svenska lärare(den jag har nu är på riktigt dum i huvudet).

Haha

Jag önskar mig inte så mycket i år, böcker mest typ

Hon fick inse att the theory about multiple intelligences var fel. I vanliga fall där man inte har fysika hjärnskador brukar man bli bra på det man sysslar med. Om du älskar NO vill du gärna fördjupa dina kunskaper och ju mer man vet desto lättre är det att dra bra slutsatser. Men om istället håller på mycket med kläder och människor kanske man få hög social intelligens. Även om det i många fall inte värderas så högt i skolan och man ses som dum. Men nu är det bevisat. Jag har hittat någon som inte kan någonting trots utbildningar. Inkapabel av att tänka och dra rimliga slutsatser. I början satt och vänta. "Det visar sig vilken sekund som helst att hon har ett ytterst bra logiskt sinne". Men det kom aldrig. Hon platsar inte på kategori. Hon är under genomsnittet på allt.

Skrivet av huxflux:
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av MFC:

önskat mig pengar...

Det är ohyffsat att önska sig pengar så vidare de inte går till ett speciellt ändåmål som till exempel en resa till Åre. Endast till resan plus hotell och skidor då tror jag.

Vore du nöjdare om de gick till sprit och brudar? Det kan kanske av vissa ses som ett speciellt ändamål, unna sig det där lilla extra du vet..

låt folk önska sig vad de vill, pengarna kan ju tex gå till viktigare ändamål än resor så som mat/boende.

Att önska sig pengar ungefär som att längta efter att en släkting ska dö som man får arvgods. Otroligt lågt! Det är som att säga: visa exakt hur mycket du bryr dig om mig i pengar. Det ställer ett krav på stackars farmor att slänga upp mer än vad hon borde. Egentligen borde man inte önska sig till en resa heller men ibland måste man för att lyckas komma dit. Om man vill ha möbler till sitt boende bör man istället önska sig en möbel. Tanken är lite att man inte ska veta exakt hur mycket det kostar utan man ska uppskata presenten tanken som räknas ni vet. Därför brukar man också ta bort prislappen på presenten


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Bilder på min nya gitarr finns i min blogg


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Att önska sig pengar ungefär som att längta efter att en släkting ska dö som man får arvgods.

Det är det verkligen inte.

Citat:

Otroligt lågt! Det är som att säga: visa exakt hur mycket du bryr dig om mig i pengar.

Nej, det betyder att personen kan ge vad den tycker är rimligt. Precis som med alla presenter tackar man för vad man får. Annars kan du ju säga samma sak som att den som ger en cd-skiva inte värderar dig lika mycket som en som ger dig en gitarr.

Citat:

Det ställer ett krav på stackars farmor att slänga upp mer än vad hon borde. Egentligen borde man inte önska sig till en resa heller men ibland måste man för att lyckas komma dit.

Man kan önska sig bidrag till en resa.

Citat:

Om man vill ha möbler till sitt boende bör man istället önska sig en möbel.

Möbler är verkligen inte billigt, så då får personerna lägga ut mer än de borde. Man kan önska sig bidrag till att köpa möbler, då kan man också välja själv vad man vill ha och ingen känner sig pressad att ge mer än den vill och kan.

Citat:

Tanken är lite att man inte ska veta exakt hur mycket det kostar utan man ska uppskata presenten tanken som räknas ni vet. Därför brukar man också ta bort prislappen på presenten

Jag uppskattar en present som jag vet vad den kostar lika mycket som en jag inte vet vad den kostar. Det är ju tanken som räknas.

Medlem
Skrivet av WaltX:

Bilder på min nya gitarr finns i min blogg

Ögongodis må jag säga, hoppas du lägger ut lite videos också


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

ja det blir väl pengar, för om man skulle önska sig något av det jag sparar till kommer det inte att hända


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

Fira jul med släkten som man gör varje år.

Sen så önskar man sig en Ps3:a


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Thumba:

Fira jul med släkten som man gör varje år.

Sen så önskar man sig en Ps3:a

Den julklappen hoppas jag du får.

Medlem

Jao litervis med snö skulle inte vara helt fel. Det räcker nog så, snö och ingenting mer 8)

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Att önska sig pengar ungefär som att längta efter att en släkting ska dö som man får arvgods. Otroligt lågt!

.. och det är inte lågt att förtala en lärare på internetforum och på blogsidor? Nej, jag gissar att eftersom det är en lärare så förtjänar han/hon det. (?)


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Att önska sig pengar ungefär som att längta efter att en släkting ska dö som man får arvgods. Otroligt lågt!

.. och det är inte lågt att förtala en lärare på internetforum och på blogsidor? Nej, jag gissar att eftersom det är en lärare så förtjänar han/hon det. (?)

Beat me to it

Inaktiv

Jag önskar mig en Samsung ST550 (dubbel skärm kameran)

Medlem

jag kommer fira julen med halva delen av min familj för första gången på cirka 3 år.. jag har inte ''firat'' jul dem 3 senaste åren utan julen har alltid varit väldigt sorglig för min del.

Det ända jag önskar i år, är ett lyckligt firande utan tragedier, och kanske en full-HD tv..

Inaktiv
Skrivet av båtsman:
Citat:

Otroligt lågt! Det är som att säga: visa exakt hur mycket du bryr dig om mig i pengar.

Nej, det betyder att personen kan ge vad den tycker är rimligt. Precis som med alla presenter tackar man för vad man får. Annars kan du ju säga samma sak som att den som ger en cd-skiva inte värderar dig lika mycket som en som ger dig en gitarr.

Egentligen skulle du föredra om man döpte om jul till allmäna transaktionsdagen. Man loggar in på internet och transferar en viss summa till olika bankkonton och säger jag gav dig 500 kr. Tack jag gav dig 550kr. Detta behöver inte ens ske IRL utan hela släkten kan sammlas i en släkt IRC server. Toppen great!

Citat:
Citat:

Det ställer ett krav på stackars farmor att slänga upp mer än vad hon borde. Egentligen borde man inte önska sig till en resa heller men ibland måste man för att lyckas komma dit.

Man kan önska sig bidrag till en resa.

Man kan men det är lite fult. Bara man inte gör det varje jul så

Citat:
Citat:

Om man vill ha möbler till sitt boende bör man istället önska sig en möbel.

Möbler är verkligen inte billigt, så då får personerna lägga ut mer än de borde. Man kan önska sig bidrag till att köpa möbler, då kan man också välja själv vad man vill ha och ingen känner sig pressad att ge mer än den vill och kan.

Okej låt oss betrakta möbler som en resa

Citat:
Citat:

Tanken är lite att man inte ska veta exakt hur mycket det kostar utan man ska uppskata presenten tanken som räknas ni vet. Därför brukar man också ta bort prislappen på presenten

Jag uppskattar en present som jag vet vad den kostar lika mycket som en jag inte vet vad den kostar. Det är ju tanken som räknas.

Nej det gör du inte. Jaså minsann farmor du ger mig något för endast X medan mormor ger mig något föra hela Y. Innerst inne tänker du så

Skrivet av Tybalt:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Att önska sig pengar ungefär som att längta efter att en släkting ska dö som man får arvgods. Otroligt lågt!

.. och det är inte lågt att förtala en lärare på internetforum och på blogsidor? Nej, jag gissar att eftersom det är en lärare så förtjänar han/hon det. (?)

jag ser det som att sprida sanning.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Skriv svar