Vad ska du rösta på i valet 2014?

(M) har inte förvaltat makten väl, jag röstar nog (S).


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Ishow:
Skrivet av Athaleos:

Något som salongs-rasisterna här på FZ brukar glömma är att vi är beroende av arbetskraftsinvandring för att kunna ta hand om vår åldrande befolkning, och en stor del av invandrarna är just unga, driftiga personer som har lyckats lämna sitt hemland.

Så du tycker inte det är bättre att utbilda människorna som redan är i landet. Vi har en väldigt hög arbetslöshet i Sverige. Det är jobb vi behöver, inte arbetskraft.

Givetvis så tycker jag att de som vill utbildas ska få utbildas, likaså är jag övertygad om att arbetskraftsinvandring behövs, vi får in mycket intellektuella och annan lämplig arbetskraft på så sätt. Du har helt rätt i att det finns ett problem med arbetslöshet som behöver lösas, men lösningen är inte att ta bort invandringen.

Skrivet av Ishow:

Förstår inte varför folk aldrig lär sig något. Socialdemokraterna har haft huvudelen utav makten i Sverige ble ersatta av Moderaterna 2006 för att man tyckte inte deras politik fungerade. Man ville testa något nytt. nu funkar inte alliansens politik så nu vill man ha tillbaka sossarna. Frågan är varför? Varför vill man ha tillbaka dem? Vad är det sossarna har ändrat i sin politik som skulle fungera nu? Ingenting. Det är på detta sett som demokrati fungerar. En tävling mellan partierna. MEN folket glömmer att det är vi FOLKET som är domarna. Men vi låter dom spela på deras regler samtidigt som det känns som om vi har tappat visselpipan..

Socialdemokraterna tappade verkligen rodret under Persson, tyvärr. Det ska bli intressant att se vad Löfven går för när han är stadsminister, jag är inte socialdemokrat men jag tycker att socialdemokraterna står för en mycket mer hållbar, funktionell och solidarisk politik än vad moderaterna gör. Sedan så gör socialdemokraterna många, många saker fel de också.

Medlem

Det blir nog SD den här gången. Och nej jag är inte rasist

Medlem

Tyvärr är ju Sverige svart/vitt i det här läget - funderar man ens på SD så är man automatiskt antikrist.
Att försöka säga att hjälp kanske är bättre där folk är är ju samma som att ta på sig en brunskjorta...
Vi ska lägga ner alla våra traditioner och automatiskt acceptera andras, helst skulle vi gärna ha sharia-lagar också.
Det som slår mig är att våra kvinnor, som slagit i generationer för sina rättigheter, inte är mer oroliga över den utveckling som sker utan även de flesta där är väldigt PK och tycker man är islamofob.
Jag försöker att inte vara bitter men som nyheter ser ut idag så är det minst sagt svårt och jag är glad att jag inte är 15 år längre...

Medlem
Skrivet av Lepracy:

Det blir nog SD den här gången. Och nej jag är inte rasist

Hur ser du då på det faktum att ledningen och många som sitter i kommunfullmäktige för partiet är uttalade rasister? Samt alla kopplingar till sidor som Avpixlat?

För att inte tala om inkompetensen i allmänhet, något som gör sig extra tydligt i detta klipp:
http://www.interasistmen.se/dumheter/sverigedemokrat-gor-bort...

Medlem
Skrivet av Spiff:

Tyvärr är ju Sverige svart/vitt i det här läget - funderar man ens på SD så är man automatiskt antikrist.
Att försöka säga att hjälp kanske är bättre där folk är är ju samma som att ta på sig en brunskjorta...
Vi ska lägga ner alla våra traditioner och automatiskt acceptera andras, helst skulle vi gärna ha sharia-lagar också.
Det som slår mig är att våra kvinnor, som slagit i generationer för sina rättigheter, inte är mer oroliga över den utveckling som sker utan även de flesta där är väldigt PK och tycker man är islamofob.
Jag försöker att inte vara bitter men som nyheter ser ut idag så är det minst sagt svårt och jag är glad att jag inte är 15 år längre...

Eftersom SD är ett fascistiskt och rasistiskt parti är det föga förvånande att folk blir "antikrist."
Vem har sagt att vi lägga ned alla våra traditioner och införa ha sharia-lagar? Har du läst för mycket på avpixlat nu igen?
Och det är ju er rörelse som är på frammarch, med den härskande klassens tysta medgivande, i en del fall även med deras röster och kapital, så hur ni fortfarande ska måla ut er själva som offer för det politiskt korrekta är för mig ett mysterium. När det är ni själva som är politiskt korrekta.

Medlem
Skrivet av Hjelmern:
Skrivet av Lepracy:

Det blir nog SD den här gången. Och nej jag är inte rasist

Hur ser du då på det faktum att ledningen och många som sitter i kommunfullmäktige för partiet är uttalade rasister? Samt alla kopplingar till sidor som Avpixlat?

Har vi inte avhandlat den biten tidigare i tråden? Det börjar bli tröttsamt nu..

Skrivet av Hjelmern:

För att inte tala om inkompetensen i allmänhet, något som gör sig extra tydligt i detta klipp:
[http://http://interasistmen.se/dumheter/sverigedemokrat-gor-bort-sig-tv-varfor-tar-inte-partiet-ansvar-sina-foretradare/]

Det finns extremexempel i alla partier. Det finns alldeles säkert politiker som inte har koll utan bara sitter med för lönen precis som hon, men det nämner man inte. Men det är klart man tar henne som exempel då det är SD det handlar om.

Alltid lika kul när någon säger "rasist" och "avpixlat" i samma mening och sedan själv länkar till en vänstersida som är precis som avpixlat fast i vänsterstuk. Det är som att avfärda det som står i Koranen genom att hänvisa till Bibeln.

Som jag skrivit tidigare: kan vi inte sluta med pajkastningen nu?

Istället för att angripa personer, så kan man angripa åsikterna med sakliga argument. Ingen vinner på att kalla andra det ena och andra, men alla vinner på en seriös diskussion där man berättar varför någon har fel och inte bara att någon har fel.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Hjelmern:
Skrivet av Lepracy:

Det blir nog SD den här gången. Och nej jag är inte rasist

Hur ser du då på det faktum att ledningen och många som sitter i kommunfullmäktige för partiet är uttalade rasister? Samt alla kopplingar till sidor som Avpixlat?

Det är några få svarta får som gör att resten av partiet får stå ut med sådana anklagelser om rasism. Att dom har kopplingar till Avpixlat gör inte den minsta skillnad för mig iaf, Jag tror på yttrandefrihet.

Medlem

Du får nog svårt att diskutera med en viss person här är jag rädd för...

Medlem
Skrivet av conthox:

Det finns extremexempel i alla partier. Det finns alldeles säkert politiker som inte har koll utan bara sitter med för lönen precis som hon, men det nämner man inte. Men det är klart man tar henne som exempel då det är SD det handlar om.

Alltid lika kul när någon säger "rasist" och "avpixlat" i samma mening och sedan själv länkar till en vänstersida som är precis som avpixlat fast i vänsterstuk. Det är som att avfärda det som står i Koranen genom att hänvisa till Bibeln.

Som jag skrivit tidigare: kan vi inte sluta med pajkastningen nu?

Istället för att angripa personer, så kan man angripa åsikterna med sakliga argument. Ingen vinner på att kalla andra det ena och andra, men alla vinner på en seriös diskussion där man berättar varför någon har fel och inte bara att någon har fel.

Kan du upplysa mig om ett liknande exempel på en inkompentent politker? Här handlar det trots allt om relativt simpla frågor om blockpolitik och vilken politik de vill föra. De som har någorlunda koll på politiken, oavsett partitillhörighet, bör ju kunna svara på dessa frågor.
Hur är "Interasistmen.se" precis som avpixlat? Avpixlat sprider rasistika lögner och kommentarerna är bland det mest förkatsliga jag beskådat, utan att moderatorer på något sätt rensar ut dessa. Hur man kan tycka att rasism och anti-rasism är två sidor av samma mynt, är för mig också ett mysterium.

Självklart ska vi driva en saklig diskusssion, men när folk kommer och säger "Jag röstar på SD men jag är inte rasist" är det inte utan att man vill fråga hur de då ser på att stora delar av partiet verkar vara detta. För något säger mig att sakliga argument inte fungerar när folk inte ens inser vad det är de röstar på.

Medlem
Skrivet av Hjelmern:
Skrivet av conthox:

Det finns extremexempel i alla partier. Det finns alldeles säkert politiker som inte har koll utan bara sitter med för lönen precis som hon, men det nämner man inte. Men det är klart man tar henne som exempel då det är SD det handlar om.

Alltid lika kul när någon säger "rasist" och "avpixlat" i samma mening och sedan själv länkar till en vänstersida som är precis som avpixlat fast i vänsterstuk. Det är som att avfärda det som står i Koranen genom att hänvisa till Bibeln.

Som jag skrivit tidigare: kan vi inte sluta med pajkastningen nu?

Istället för att angripa personer, så kan man angripa åsikterna med sakliga argument. Ingen vinner på att kalla andra det ena och andra, men alla vinner på en seriös diskussion där man berättar varför någon har fel och inte bara att någon har fel.

Kan du upplysa mig om ett liknande exempel på en inkompentent politker? Här handlar det trots allt om relativt simpla frågor om blockpolitik och vilken politik de vill föra. De som har någorlunda koll på politiken, oavsett partitillhörighet, bör ju kunna svara på dessa frågor.
Hur är "Interasistmen.se" precis som avpixlat? Avpixlat sprider rasistika lögner och kommentarerna är bland det mest förkatsliga jag beskådat, utan att moderatorer på något sätt rensar ut dessa. Hur man kan tycka att rasism och anti-rasism är två sidor av samma mynt, är för mig också ett mysterium.

Självklart ska vi driva en saklig diskusssion, men när folk kommer och säger "Jag röstar på SD men jag är inte rasist" är det inte utan att man vill fråga hur de då ser på att stora delar av partiet verkar vara detta. För något säger mig att sakliga argument inte fungerar när folk inte ens inser vad det är de röstar på.

Sluta döma folk. Håll dina åsikter till dig själv

Medlem

Det är ju det som är problemet... Antingen är man MED eller EMOT. Har man synpunkt så är man ju plötsligt ledarskrivbent på avpixlat.

Det är ju stört omöjligt att föra en saklig diskussion för att den ena sidan kör ett helt galet av/på läge.

Medlem
Skrivet av Lepracy:
Skrivet av Hjelmern:
Skrivet av Lepracy:

Det blir nog SD den här gången. Och nej jag är inte rasist

Hur ser du då på det faktum att ledningen och många som sitter i kommunfullmäktige för partiet är uttalade rasister? Samt alla kopplingar till sidor som Avpixlat?

Det är några få svarta får som gör att resten av partiet får stå ut med sådana anklagelser om rasism. Att dom har kopplingar till Avpixlat gör inte den minsta skillnad för mig iaf, Jag tror på yttrandefrihet.

Några få? Det rör sig om, för det första tusentals SD-politiker som sitter och näthatar på avpixlat om kvällarna, där man tycker att flyktingbarn skall svältas till döds, att svenskarna skall beväpna sig för att driva ut invandrare, där man stödjer Breivik etc. Det rör sig om Ekeroth och hans kamrater som är ute på stan, säger till Soran att han inte hör hemma här och kallar honom för diverse rasistiska glåpord, samma poltiker som stödjer hatsajten avpixlat. Bara för att vi har yttrandefirhet betyder det inte att man måste envisas med att säga idiotiska saker och jag har aldrig träffat på någon SD:are som utalar sig mot rasismen utan säger endast att "Jag är inte rasist, men.."

Medlem
Skrivet av Hjelmern:

Kan du upplysa mig om ett liknande exempel på en inkompentent politker? Här handlar det trots allt om relativt simpla frågor om blockpolitik och vilken politik de vill föra. De som har någorlunda koll på politiken, oavsett partitillhörighet, bör ju kunna svara på dessa frågor.

Jag kan på rakt arm inte ta ett exempel, då dom inte har lyfts fram i media på samma sätt. Men det har genom åren funnits flera, speciellt lokala politiker som i princip sitter med för att fylla tomma stolar och röstar med partikamraterna.

Om du hemskt gärna vill, så kan jag leta runt lite. Men handen på hjärtat: du vet nog att det finns fler där ute bara att dom inte exponeras i media. Om det dessutom var ett par år sedan innan twitter, facebook, bloggar, diverse diskussionssajter blommade upp där minsta lilla sak kan få spridning så är det inte konstigt om det inte heller syns om man googlar på det.

Skrivet av Hjelmern:

Hur är "Interasistmen.se" precis som avpixlat? Avpixlat sprider rasistika lögner och kommentarerna är bland det mest förkatsliga jag beskådat, utan att moderatorer på något sätt rensar ut dessa. Hur man kan tycka att rasism och anti-rasism är två sidor av samma mynt, är för mig också ett mysterium.

Likheten är att båda sajter är skapade för att sprida sin ideologi och sitt sätt att se det på. Det betyder att allt dom skriver och lyfter fram är vinklat ur deras perspektiv. Vänstersidor blir således lika illa ur ett demokratiskt och yttrandefrihets-perspektiv som högerextremas. Vi mot dom. Håller du inte med oss, så är du emot oss. Samma retorik, bara att vänster säger sig ha högre etik och moral och det är "dom andra" som har fel och är onda människor.

Sedan så föredrar jag en anti-rasist framför en rasist i alla lägen, men det är en politiska och ideologiska pajkastningen som är så otroligt tröttsam.

Skrivet av Hjelmern:

Självklart ska vi driva en saklig diskusssion, men när folk kommer och säger "Jag röstar på SD men jag är inte rasist" är det inte utan att man vill fråga hur de då ser på att stora delar av partiet verkar vara detta. För något säger mig att sakliga argument inte fungerar när folk inte ens inser vad det är de röstar på.

I dagens läge så handlar det mer om att hitta ett parti som arbetar för så många frågor som man själv är intresserad av som möjligt, då inget parti har ett partiprogram som passar till 100 %.

Om nu SD har fem frågor som man är intresserad av medans de andra bara har fyra, skall man rösta på de andra då i alla fall, bara för att inte bli stämplad som rasist?

Tilläggas bör att jag är någonstans i mitten, kanske lite till höger om mitten. Detta medför i dagens klimat att jag blir anklagad av högerfolket att vara "nån slags jävla vänsterskit" och av vänstern blir jag anklagad för att vara "en sån där rasse" som inte har alla hästar i stallet.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Hjelmern:

Några få? Det rör sig om, för det första tusentals SD-politiker som sitter och näthatar på avpixlat om kvällarna, där man tycker att flyktingbarn skall svältas till döds, att svenskarna skall beväpna sig för att driva ut invandrare, där man stödjer Breivik etc. Det rör sig om Ekeroth och hans kamrater som är ute på stan, säger till Soran att han inte hör hemma här och kallar honom för diverse rasistiska glåpord, samma poltiker som stödjer hatsajten avpixlat. Bara för att vi har yttrandefirhet betyder det inte att man måste envisas med att säga idiotiska saker och jag har aldrig träffat på någon SD:are som utalar sig mot rasismen utan säger endast att "Jag är inte rasist, men.."

Så varenda person som kommenterar negativt på avpixlat är SD:are ? du drar verkligen alla över samma kam där. Låter som mycket struntprat resten.

Medlem
Skrivet av Lepracy:
Skrivet av Hjelmern:

Några få? Det rör sig om, för det första tusentals SD-politiker som sitter och näthatar på avpixlat om kvällarna, där man tycker att flyktingbarn skall svältas till döds, att svenskarna skall beväpna sig för att driva ut invandrare, där man stödjer Breivik etc. Det rör sig om Ekeroth och hans kamrater som är ute på stan, säger till Soran att han inte hör hemma här och kallar honom för diverse rasistiska glåpord, samma poltiker som stödjer hatsajten avpixlat. Bara för att vi har yttrandefirhet betyder det inte att man måste envisas med att säga idiotiska saker och jag har aldrig träffat på någon SD:are som utalar sig mot rasismen utan säger endast att "Jag är inte rasist, men.."

Så varenda person som kommenterar negativt på avpixlat är SD:are ? du drar verkligen alla över samma kam där. Låter som mycket struntprat resten.

Har du helt missat expressens artikel om alla SD-politiker som anonymt näthatar på avpixlat dagarna i ända? Artikeln visar visserligen bara ett fåtal, men som det också står rör det sig om tusental liknande fall; http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/expressen-...
Alltså handlar det inte bara om kommenterar , utan även om artiklar som författas av SD-politiker.

Och hur är resten bara struntprat? Har du också missat när Kent Ekeroth och andra högt uppsatta SD-politker sprang runt med järnrör i stockholm? Kan du upplysa mig om hur allt detta är struntprat?

Medlem

Nu pratar du om några enskilda personer, vi tänkte mest på de andra 10% av hela svenska befolkningen...

Medlem
Skrivet av Spiff:

Nu pratar du om några enskilda personer, vi tänkte mest på de andra 10% av hela svenska befolkningen...

Det handlar fortfarande om personer som har ledande poster inom partiet. Men deras åsikter är inte representativa för de som röstar på dem? Om de inte delar dess åsikter i en såpass stor och kontorverisell fråga som rasism, varför röstar de då på dem? Och presssektreteraren Linus Bylund sa ju själv att "idioter, rasister och bonnläppar" har en tendens att söka sig till SD.

Men nu skall jag dock åka till Göteborg för att delta i en antirasistisk demonstration, om ni nu inte är rasister och har vägarna förbi så är ni välkomna till Götaplatsen 18:00.

Medlem
Skrivet av Hjelmern:

Men nu skall jag dock åka till Göteborg för att delta i en antirasistisk demonstration, om ni nu inte är rasister och har vägarna förbi så är ni välkomna till Götaplatsen 18:00.

En nyfiken fråga: tror du verkligen att demostrationen ger effekt och i så fall hur?

Visst kan man kanske påverka politiker lite, men som jag skrev tidigare i tråden: en rasist kommer troligen inte att sluta vara rasist bara för att någon säger att det är fel och att han skall ändra på sig. Han kommer således inte bry sig om att några går med facklor och plakat genom staden (heller).

Det är fint att ni visar ert engagemang, men jag tror tyvärr det är tämligen verkningslöst.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Hjelmern:
Skrivet av Spiff:

Nu pratar du om några enskilda personer, vi tänkte mest på de andra 10% av hela svenska befolkningen...

Det handlar fortfarande om personer som har ledande poster inom partiet. Men deras åsikter är inte representativa för de som röstar på dem? Om de inte delar dess åsikter i en såpass stor och kontorverisell fråga som rasism, varför röstar de då på dem? Och presssektreteraren Linus Bylund sa ju själv att "idioter, rasister och bonnläppar" har en tendens att söka sig till SD.

Men nu skall jag dock åka till Göteborg för att delta i en antirasistisk demonstration, om ni nu inte är rasister och har vägarna förbi så är ni välkomna till Götaplatsen 18:00.

Det beror ju helt och hållet på vad man tycker är rasistiskt. Ibland kan sanningen vara rasistiskt just för att den är så grov som den är. T.ex snacket om zigenarna som åker hela vägen till Sverige och tigger? Varför inte spara pengarna istället för att använda dom till en resa hit. Sen har jag sett åtaliga gånger hur dom tar upp sina Iphones och dyligt när dom tror ingen ser. Hur dom ena stunden leker handikappade och sen ser jag dom stå på tågstationen och inväntar tåget hem. Då har man rätt att kalla dom parasiter för det är vad dom är.

Medlem

Så här står det bla om Josef Stalin på Wikipedia

"I dag är det fortfarande omtvistat hur många som egentligen fallit offer för de avrättningar, deporteringar och hungersnöd som förekom under Stalins tid i Sovjetunionen under 1924-1953. Efter Sovjetunionens kollaps 1991 har hemliga arkiv gjorts tillgängliga.

Det finns forskare som hävdar att Stalins repression ligger på runt 4 miljoner offer,[14][15][16] andra menar istället att siffrorna är betydligt högre än så. Till exempel den ryske författaren Vadim Erlikma har bland annat gjort följande uppställning: avrättningar 1,5 miljoner, gulag 5 miljoner, deporteringar 1,7 miljoner (av totalt 7,5 miljoner deporterade), och ytterligare 1 miljoner tyska krigsfångar och civila, sammanlagt runt 9 miljoner offer.[17]

En del västhistoriker, som R J Rummel, har kommit fram till siffror mellan 60 och 70 miljoner döda. Men detta har av många ansetts i överkant och har heller inte kunnat bestyrkas med det arkivmaterial som finns. De tidigare hemliga arkiv som finns tillgängliga, och som fortfarande ofta har starkt begränsad öppenhet, menar somliga inte är tillförlitliga, eftersom hemlighetsmakeri, falsarier, brister i dokumentationen och förlust av dokument under andra världskriget kan hindra alla som vill ställa upp tillförlitliga siffror. Den omstridde forskaren Robert Conquest har angett siffror på mellan 20 och 30 miljoner dödsoffer, siffror som ställts upp innan Sovjetunionen upplöstes, delvis innan Solzjenitsyns GULAG-arkipelagen publicerades."

Och han är väl vänster om jag inte minns fel. Om inte han var rasist så vet jag inte vad som kan räknas som rasist. Men honom har vissa som idol och hyllar hans ideal. Är inte det lika illa som att hylla Hitler och Nazismen om man nu ska dra paraleller?


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av conthox:

En nyfiken fråga: tror du verkligen att demostrationen ger effekt och i så fall hur?

Visst kan man kanske påverka politiker lite, men som jag skrev tidigare i tråden: en rasist kommer troligen inte att sluta vara rasist bara för att någon säger att det är fel och att han skall ändra på sig. Han kommer således inte bry sig om att några går med facklor och plakat genom staden (heller).

Det är fint att ni visar ert engagemang, men jag tror tyvärr det är tämligen verkningslöst.

Med tanke på att det vid detta tillfälle var drygt 3000 personer närvarande, så borde det ju ge någon form av effekt. Syftet var väl att visa att det finns ett utberett motstånd mot rasism och fascism, sedan tror jag inte några meningsmotståndare blev övertygade eller att det kommer ske någon förändring i den förda politiken på grund utav detta. Men som sagt var det ändå lyckat med såpass mycket folk.

Skrivet av Ishow:

Det beror ju helt och hållet på vad man tycker är rasistiskt. Ibland kan sanningen vara rasistiskt just för att den är så grov som den är. T.ex snacket om zigenarna som åker hela vägen till Sverige och tigger? Varför inte spara pengarna istället för att använda dom till en resa hit. Sen har jag sett åtaliga gånger hur dom tar upp sina Iphones och dyligt när dom tror ingen ser. Hur dom ena stunden leker handikappade och sen ser jag dom stå på tågstationen och inväntar tåget hem. Då har man rätt att kalla dom parasiter för det är vad dom är.

Efteroms romerna är såpass utstötta ur samhället, speciellt i delar av östeuropa där fascimen åter börjar bererda ut sig, så har ju dessa svårt att få jobb. Till min vetskap så lånar de pengar i sitt hemland för att ta sig till exempel Sverige, med förhoppningen att de skall kunna tigga ihop såpass mycket att de kan vinna något på detta. Om de vill kunna leva ett inte alltför odrägligt liv i sina hemländer, så är detta en av få möjligheter som erbjuds och tillvaron i Sverige kan knappast ses som särskilt dräglig för den delen, de sover i trappuppgångar eller någon rostig gammal husvagn ute i skogen. Jag har aldrig sett eller hört att dessa skulle gå runt med en iphone i fickan, vilket jag också finner väldigt orimligt. En gammal tegelsten från 90-talet kan jag köpa, men jag är tveksamt inställd till en iphone.

Skrivet av Banditen:

[Text om Stalin]

Och han är väl vänster om jag inte minns fel. Om inte han var rasist så vet jag inte vad som kan räknas som rasist. Men honom har vissa som idol och hyllar hans ideal. Är inte det lika illa som att hylla Hitler och Nazismen om man nu ska dra paraleller?

Jag förstår inte hur stalin är relevant i denna diskussion om svensk politik, men hur skulle han vara en rasist? Är alla individer som på något sätt är ansvarig för någons annan död rasister?

Medlem

@Hjelmern Stalin är väl ryggraden I den vänsterpolitiska rörelsen?


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Efteroms romerna är såpass utstötta ur samhället, speciellt i delar av östeuropa där fascimen åter börjar bererda ut sig, så har ju dessa svårt att få jobb. Till min vetskap så lånar de pengar i sitt hemland för att ta sig till exempel Sverige, med förhoppningen att de skall kunna tigga ihop såpass mycket att de kan vinna något på detta. Om de vill kunna leva ett inte alltför odrägligt liv i sina hemländer, så är detta en av få möjligheter som erbjuds och tillvaron i Sverige kan knappast ses som särskilt dräglig för den delen, de sover i trappuppgångar eller någon rostig gammal husvagn ute i skogen. Jag har aldrig sett eller hört att dessa skulle gå runt med en iphone i fickan, vilket jag också finner väldigt orimligt. En gammal tegelsten från 90-talet kan jag köpa, men jag är tveksamt inställd till en iphone.

Men ändå så kommer det hit ligor som tigger? Det går inte att förneka.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:

Efteroms romerna är såpass utstötta ur samhället, speciellt i delar av östeuropa där fascimen åter börjar bererda ut sig, så har ju dessa svårt att få jobb. Till min vetskap så lånar de pengar i sitt hemland för att ta sig till exempel Sverige, med förhoppningen att de skall kunna tigga ihop såpass mycket att de kan vinna något på detta. Om de vill kunna leva ett inte alltför odrägligt liv i sina hemländer, så är detta en av få möjligheter som erbjuds och tillvaron i Sverige kan knappast ses som särskilt dräglig för den delen, de sover i trappuppgångar eller någon rostig gammal husvagn ute i skogen. Jag har aldrig sett eller hört att dessa skulle gå runt med en iphone i fickan, vilket jag också finner väldigt orimligt. En gammal tegelsten från 90-talet kan jag köpa, men jag är tveksamt inställd till en iphone.

Mina ögon ljuger inte. Jag tror att man på något vis måste våga tro på det för att kunna se det. Dom lever inte i trappuppgångar. Vad har du fått det ifrån? Hur kommer det sig att det bara är zigenare som tigger. Ingår det i deras kultur eller. Det är inte bara dom som har det svårt i världen. Nej, jag tycker att det är dags att dom blir avslöjade.

Medlem
Skrivet av Banditen:

@Hjelmern Stalin är väl ryggraden I den vänsterpolitiska rörelsen?

Knappast för hela den vänsterpolitiska rörelsen, vad har du fått det ifrån? Kommunistiska partiet är ju i princip det enda partiet som idag är positivt inställd till Stalin idag, resten av rörelsen har sålt ut ut sig för länge sedan. Men du får gärna förklara hur han skulle vara rasist.

Romerna kommer hit för att de inte har några andra alternativ, tror ni att de frivilligt sitter still på gatan i flera timmar i regn och snö? Och även om de nu skulle tycka att detta var vettigare än att ha ett riktigt jobb, vad är problemet?

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Nowly:
Skrivet av kebbe:

Lägger en röst på M endast för att ta en röst från S. I vår tvåblockspolitik är allt mer eller mindre samma skit, den röda sidan stinker bara lite värre.

Synd bara att de blåa (närmare bestämt Jan Björklund) har försämrat hur skolsystemet ser ut på många punkter, enligt mig :/

(Detta är inte bara riktat mot dig, men citerade i alla fall för att det passade in )

Jag tror nog man skall vara försiktig med att lägga större skuld när det gäller skolsystemet på de blå. Det är ju (S) som har skapat skolan som den ser ut idag och det sitter fortfarande många röda runt omkring på chefspositioner och i styrelser som är orsaken att det är som det är. Det är lite svårt för (M) att, även på två valperioder som är en relativt kort period, ändra på något som (S) har format i årtionden. Detta gäller inte bara skolan, utan andra ställen också.

Med det är det inte sagt att borgarna har gjort allt bättre, det finns saker som dom har gjort fel också. Poängen var bara att man skall se på det längre perspektivet - det är inte alltid den sittande regeringens fel att det ser ut som det gör idag.

Nej, det vet väl jag också Men jag syftade på specifika saker som den nuvarande regeringen har ändrat i skolan.

Den tidigare regeln som gav människor över 25 år med minst fyra års arbetslivserfarenhet möjlighet att söka in på högskolan togs bort 2008. Samtidigt togs värdet i arbetslivserfarenheten för dem som sökte in på högskoleprovet bort.

Min storebror var väldigt skoltrött i gymnasiet och trivdes aldrig egentligen i skolan, fastän han var väldigt begåvad så han gled mest igenom skolan och fick inte de bästa betygen. Men han kom i alla fall kom in på juristprogrammet på Stockholms universitet när han var 26 år på 4 årsarbetslivserfarenhet och bra högskolepoäng och är sedan 2 år färdigutbildad.

Jag personligen tycker de är dåligt att de tar bort möjligheter och begränsar sätten för folk att komma in på universitet och högskolor.

De har minskat intagningskvoten av de som söker från folkhögskola/komvux till högskolor/universitet. Vilket gör de ännu svårare för de som hoppat av gymnasiet och läst på folkhögskola att konkurrera med de andra då den största kvoten av intagningar sker från de som har fullständigt gymnasiebetyg redan när de går ut.

De har ändrat betygssystemet helt, vilket gör att de som lämnade gymnasiet utan fullständig examen kan betygen ha ett bäst före-datum. Har man ett samlat betygsdokument och vill ha ett slutbetyg har du 8 år på dig från det att första kursbetyget sattes, men du måste klara av alla poäng senast 30 juni 2015. För ett slutbetyg från komvux behöver du ha läst 2350 gymnasiepoäng.

Vilket alltså tar bort möjligheten för de som senare i livet vill läsa upp sina betyg, om man inte gör de innan 30 juni 2015 dvs.

De var bara några exempel av de ändringar som jag personligen inte tycker är bra, sen finns de givetvis de som tycker att de är bra att de har ändrat såhär. Sen finns det ju saker som de har ändrat som jag tycker är bra.
Ville bara ge lite mer konkreta exempel på vad jag menade förut. Och med det menar jag inte att Socialdemokraterna skulle vara bättre Bara att jag inte gillade de här ändringar som den nuvarande regeringen har gjort.


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem
Skrivet av Sergeant Jonsson:

Gjorde nästan ont att se resultaten... Trodde bättre om fz, men SD?!

Aja, alla har rätt till sin egen åsikt...

Tom du har rätt till det.

SD såklart, valet kommer att bli en shock för pkmedia och Afa drevet.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Ja, låt oss få in mer kloka politiker som vi skattebetalare får stå för.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av Hjelmern:
Skrivet av Banditen:

@Hjelmern Stalin är väl ryggraden I den vänsterpolitiska rörelsen?

Knappast för hela den vänsterpolitiska rörelsen, vad har du fått det ifrån? Kommunistiska partiet är ju i princip det enda partiet som idag är positivt inställd till Stalin idag, resten av rörelsen har sålt ut ut sig för länge sedan. Men du får gärna förklara hur han skulle vara rasist.

Romerna kommer hit för att de inte har några andra alternativ, tror ni att de frivilligt sitter still på gatan i flera timmar i regn och snö? Och även om de nu skulle tycka att detta var vettigare än att ha ett riktigt jobb, vad är problemet?

Shortly before, during and immediately after World War II, Stalin conducted a series of deportations on a huge scale that profoundly affected the ethnic map of the Soviet Union. It is estimated that between 1941 and 1949 nearly 3.3 million[73][74] were deported to Siberia and the Central Asian republics. By some estimates up to 43% of the resettled population died of diseases and malnutrition.[75]

As a result of Stalin's lack of trust in the loyalty of particular ethnicities, ethnic groups such as the Soviet Koreans, the Volga Germans, the Crimean Tatars, the Chechens, and many Poles were forcibly moved out of strategic areas and relocated to places in the central Soviet Union, especially Kazakhstan in Soviet Central Asia. By some estimates, hundreds of thousands of deportees may have died en route.[73]

Att flytta hela folkgrupper på grund av etnicitet är inte rasism ?

Skriv svar