Vad ska du rösta på i valet 2014?

AW8
Medlem

Inget val för "Övrigt", alltså ett parti utanför riksdagen?

Planerar att rösta på S, men Piratpartiet lockar också med tanke på den vansinniga massövervakningen som de flesta riksdagspartier stödjer.

Hur jag än röstar så blir det en röst till ett parti som inte är smyg-rasisterna SD.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av Ishow:
Skrivet av Nowly:

@ zebtucker

Jag är född, uppvuxen och har bott i Södertälje i princip hela mitt liv, förutom de senaste 4 åren då jag är bosatt i Värmland tillsammans med min sambo som är härifrån. I stort sett alla av mina familjemedlemmar och släktingar har bott och bor fortfarande i Södertälje.

Att invandringen kanske inte blir så lyckad i såna här städer kan jag hålla med om, men det betyder inte att jag för den sakens skull skulle rösta på SD någonsin eller vilja stoppa invandringen till Sverige helt.

Sen pratar du om invandrare som går på socialbidrag... jag gick också på socialbidrag i närmare 4 år. Det finns MASSOR av "svenskar" som går på socialbidrag ifall du nu var intresserad av det. Vad ska vi göra med dem då? För det här med socialbidrag och att folk går runt och är arbetslösa är ju ett problem som existerar i allra högsta grad för "svenskar" också.

Lite frågor till dig:

Räknas danskar/norrmän/finnar/andra européer som invandrare för dig eller är de "bara" de från Mellanöstern och Afrika som är invandrare för dig?

När är man svensk enligt dig? Räknas det om man är född i Sverige eller måste man också ha svenska föräldrar?

Finns det något som du tycker är bra med invandringen?

Vad är det som är så dåligt med invandring enligt dig?

Du kan ju inte jämföra människor från t.ex norden med människor från Pakistan/Afghanistan. Där är värderingarna så olika så det är skrämmande. Det är värderingarna som är en fara. INTE hur man ser ut. Börja fatta det någon gång..

Har du noll läsförståelse? Jag har INTE jämfört människor från norden med människor från Pakistan. Jag frågade om han anser att skandinaver och andra européer också tillhör kategorin invandrare eller om han bara räknade in t.ex. afrikaner och folk från Mellanöstern som invandrare, jag har inte pratat ett dugg om hur de ser ut utan om VART de kommer ifrån.
Så det så. Sen är det väl rätt självklart att värderingar och kulturer ser rätt annorlunda ut i olika länder i världen. Har jag sagt något annat eller?


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem
Skrivet av Hjelmern:
Skrivet av conthox:

Arbetskraftsinvandring är givetvis bra, men flyktingar kan omöjligen vara bra för Sverige (rent ekonomiskt) då dom endast kostar en jäkla massa pengar och belastar samhället.

http://www.dn.se/ekonomi/invandrare-betalar-mer-till-samhalle...

"OECD har i sin stora undersökning jämfört vad invandrarhushållen betalar in i skatter och avgifter med vad de kostar i form av socialbidrag, pensioner och annan samhällsservice."

(Definiera "annan samhällsservice"?!)

Det är med andra ord en massa kostnader som man inte räknar in i den totala kostnaden. Ett par exempel: hantering av migrationsverket, pass, utplacering, bostadskostnader tills dom får "egen" bostad. Vård (många behöver psykisk krisvård pga t ex trauman), undervisning på hemspråk, specialstöd med tolkar på hemspråk. En del personer från oroliga områden tenderar att tänja på lagen. Hur man nu skall formulera det utan att folk drar rasistkortet, så begår personer från oroliga områden fler brott rent procentuellt sett. Det har antagligen inte med varken hudfärg, kultur eller religion att göra. Det har snarare med att göra att dom är vana att ta till sådana saker för att överleva. Något som de flesta av "oss" lyckligtsvis inte behöver göra.

Men det är klart, vill man lyfta fram allt positiv och få det att se bättre ut än vad det är så utelämnar man saker som får det att se sämre ut. Vänstern gör samma sak som högern, se tidigare inlägg i tråden om hur man vänder och vrider på statistik för att få fram sin poäng.

Sedan så kan man heller inte, precis som redan nämnt, bunta ihop alla invandrare då det finns flera olika sorter. Det är t ex skillnad på arbetskraftsinvandring och flyktingar. Att man ens behöver förklara att en utbildad norrman eller tysk börjar generera pengar och ge tillbaka fortare än en somalier som knappt kan skriva på sitt hemspråk är för mig helt sanslöst. (Det är inte ens alla invandrare som behöver bidrag då en del kommer hit och börjar jobba med en gång.) Det krävs väl en vänsterfanatiker för att tro att dom på något sätt kan bidra till samhället på samma sätt från dag ett. Ungefär som det krävs en högerfanatiker för att tro att ingen av dom kan bidra till något någonsin.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av matte89:
Skrivet av zebtucker:

Självklart är invandring nåt bra när du själv inte behöver bo i dess konsekvenser hyckleri.
Sen ska du veta att det fanns massa svenskägda kiosker innan nystartsbidrag etc konkurrerade ut dom.
Och arbetskraftsinvandring Sverige har 7,5% arbetslöshet även om man räknar bort alla låtsasjobb staten skapar .

Jag har bott i ett "invandrarområde" i tre år. Om jag inte vet dess konsekvenser efter det...
Jag vet inget om nystartsbidrag men jag har svårt att tro att immigranter har det lättare med att starta företag i överlag. Sen kan man diskutera om det ska va lättare för invandrare eller inte.

Men vad jag vet om kapitalism och den "europeiska" modellen så grundar ju ekonomin på att det alltid ska finnas arbetslöshet. Rent av hälsosamt för ekonomisk stabilitet. Tiden då Sverige gjorde allt för att hålla arbetslösheten nere blev resultatet finanskris under nittiotalet. Tyskland föredrog en arbetslöshet på 10% under ett seende, det är kapitalism och har inget med befolkningsmängd att göra. Men vad staten misslyckats med att göra är att fortsätta på investeringar så som miljon programmet under 60-70-talet.

Arbetslöshet är inget som kapitalismen strävar efter,, det måste vara något som du har hört via rykten eller vara en egen teori.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av matte89:
Skrivet av zebtucker:

Självklart är invandring nåt bra när du själv inte behöver bo i dess konsekvenser hyckleri.
Sen ska du veta att det fanns massa svenskägda kiosker innan nystartsbidrag etc konkurrerade ut dom.
Och arbetskraftsinvandring Sverige har 7,5% arbetslöshet även om man räknar bort alla låtsasjobb staten skapar .

Jag har bott i ett "invandrarområde" i tre år. Om jag inte vet dess konsekvenser efter det...
Jag vet inget om nystartsbidrag men jag har svårt att tro att immigranter har det lättare med att starta företag i överlag. Sen kan man diskutera om det ska va lättare för invandrare eller inte.

Men vad jag vet om kapitalism och den "europeiska" modellen så grundar ju ekonomin på att det alltid ska finnas arbetslöshet. Rent av hälsosamt för ekonomisk stabilitet. Tiden då Sverige gjorde allt för att hålla arbetslösheten nere blev resultatet finanskris under nittiotalet. Tyskland föredrog en arbetslöshet på 10% under ett seende, det är kapitalism och har inget med befolkningsmängd att göra. Men vad staten misslyckats med att göra är att fortsätta på investeringar så som miljon programmet under 60-70-talet.

Jag bodde i ett invandrar områden i 6 år så vet nog allt själv.
Jo invandrare slipper betala skatt första halvåret eller nåt sånt samt att dom kan anställa sin kusin (så länge han inte är europé ) och få 80 % av lönen betald av skattebetalarna. Du ser hur det här förstör konkurrensen va? Det här med att kapitalism behöver arbetslöshet vet jag inte mår snarare bättre av att man måste slås om kompetent arbetskraft konkurrens är ju grundstenen i kapitalism.

Inaktiv
Skrivet av Banditen:

Arbetslöshet är inget som kapitalismen strävar efter,, det måste vara något som du har hört via rykten eller vara en egen teori.

Inget jag hört men läst. Här är en summerande artikel http://mattbruenig.com/2012/02/19/unemployment-is-a-structural-problem-in-capitalism/

Visst kan man diskutera om det stämmer eller inte, men svensk politik före nittiotalskrisen är ett bra exempel på hur du aldrig kan helt utplåna arbetslöshet och att det är rent av ohälsosamt för ekonomin att försöka.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av matte89:
Skrivet av Banditen:

Arbetslöshet är inget som kapitalismen strävar efter,, det måste vara något som du har hört via rykten eller vara en egen teori.

Inget jag hört men läst. Här är en summerande artikel http://mattbruenig.com/2012/02/19/unemployment-is-a-structural-problem-in-capitalism/

Visst kan man diskutera om det stämmer eller inte, men svensk politik före nittiotalskrisen är ett bra exempel på hur du aldrig kan helt utplåna arbetslöshet och att det är rent av ohälsosamt för ekonomin att försöka.

Din länk leder till http://exempel.se/start.aspx.
är rätta länken http://mattbruenig.com/2012/02/19/unemployment-is-a-structura...

Medlem

SD är här för att stanna


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

SD är här för att vinna!

Medlem
Skrivet av Banditen:

SD är här för att stanna

Ja exakt.

Verkar som om värsta pkmaffian fick sig en smäll när expressen med dömda afa torrrister lönade utav terrorvänstern och varelser såsom Ashberg, klantade sig rejält och hängde ut medelst stulna och hackade databaser civilpersoner.

Det fick tunga namn som normalt sätt, skriver negativt om SD, att gå i taket.
Klavertrampet var övertydligt även för nyttiga hjärntvättade idioter, och gissningvis har Herr Mattson ett flertal åtal att vänta.

Att han tycker att detta är besvärligt är uppenbart : http://bloggar.expressen.se/thomasmattsson/2013/12/dagens-vik... och försöker en pudel, ett sätt att be om ursäkt..kanske.

Funkar möjligtvis med kollegorna, knappast vid svensk rättegång och defentivt inte i Amerikansk rättegång (Disquss, vars databas knäcktes och intrånget skedde, sannolikt på hans och Aschberg´s initiativ, går under USA lag) där han även har åtal att vänta om jag förstått rätt.
Det blir inte roligt för Herr Matsson.

Tyvärr finns fortfarande den mest inflytelserika propagandakanalen kvar, dvs Tv4, där det är legio att hjärntvätta svenska folket med antisvensk propaganda när de är nyvakna med ord som "de där nazisterna" om SD.

Underskatta INTE Tv4, de gör mer skada emot Sverige och svenska folket än Ab och Expressen tillsammans

Men...det kommer bli en mycket smutsig valrörelse denna, alla Sd politikers kommer nagelfaras och det kommer skrivas mer skit än någonsin och det kommer vara en en större skandal om en utav dessa inte källsorterat sina sopor än om det sker ytterligare en gruppvåldtäkt emot personal på ett asylboende.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Artikeln som han talar om, ni kan läsa den här: http://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/den-hatska-debat... , är mycket läsvärd.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skriv svar