Vad skulle du göra med en portalpicka?

Skägg.
10 Chambers
Vad skulle du göra med en portalpicka?

#Portal 2 släpps snart och efter att ha lirat det hela förmiddagen började jag klura på vad man själv skulle göra med en portalpicka. Grabben skulle bli överlycklig över en evighetsrutschkana och själv vore en genväg till sängen från soffan ganska så välkommet på fredagskvällen. Vad skulle du göra?


signatur

Inte tänker jag var skenhelig och säga "till att hjälpa andra"-dynga.
Skulle ta alla tillfällen att tjäna monetärt till egen vinning.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Traveller in time:

Inte tänker jag var skenhelig och säga "till att hjälpa andra"-dynga.
Skulle ta alla tillfällen att tjäna monetärt till egen vinning.

Haha, du har varit så munter senaste dagarna. Kram?


signatur
Medlem

En portal från sovrummet direkt till kontorsstolen kanske?

Medlem

Leasa tjänsten så portaler finns istället för bussar/tåg. Vissa Portal-stationer som företag kan hyra för att anställda ska komma snabbare till sina jobb.

Även öppna en slags resebyrå.
Men det skulle krävas fler portalbössor (då de bara gör 2 portaler vardera). På så sätt kan folk komma till sina mål direkt och de lär betala mer eftersom de slipper sitta på ett plan i säg 14timmar. Istället tar det en sekund att ta sig från Stockholm till Los Angeles =D. Det ska ändå vara humana priser så folk väljer det alternativet istället för något annat så klart. Visst finns det många som gillar att ta flyget bara för resans skull, men många är ju flygrädda, och andra vill inte spilla sin dyrbara tid på att sitta fastspänd i en stol.

Om det fungerade, så skulle jag även låta bygga Portal-baser på vårt solsystems planeter så folk kan turista även där, men det skulle vara betydligt dyrare så klart.
Sedan kan man nog tjäna en hel del på att "transportera" vatten, mat, byggmaterial och annat till behövande länder/städer (självklart är jag vinstintresserad så jag skulle ta rejält med kosing).

Min o-så-professionella-psykologiska-analys av mina idéer beror på att jag inte har massa pengar själv.
Om jag var miljardär och typ snubblade över en sådan här bössa så skulle jag nog inte vara lika penga-galen.
Portalerna till andra planeter skulle vara i forskning och mänsklighetens bästa så det skulle vara "gratis".
Även att transportera förnödenheter till fattiga länder.

Men just nu så låter mina inkomstbringande idéer mer tilltalande XD

Medlem

Portal hemifrån till skolan/jobbet, utan tvekan.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, du har varit så munter senaste dagarna. Kram?

Kram:(

(finns ingen liten gråtande smiley med en tår i ögat?)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Portal från hemstaden till min studentlägenhet. Eller möjligtvis skjuta ena portalen på solen och den andra portalen i mitt rum för det är så jävla kallt ibland.

Ett annat intressant experiment hade varit att skjuta random ut i rymden och se hur långt ut i universum jag kan ta mig innan universum tar slut!


signatur

Have a good time!

Medlem

Klart en portal till någon semesterort. förmågan att kuna vakna kolla vädret utomhus,och sedan direkt ta sig till australien helle hawaii hadde inte varit helt fel.

Medlem

Meh, lägger en framför mig och en i badrumstaket och hoppas på att jag prickar rätt

Medlem

Bra massförstörelsevapen det där. Antingen gör en loop med något riktigt tungt så att det går obeskrivligt fort, sen fort som fan bort med ena portalen och skicka projektilen på något mål.

Annars en portal nära solen och en mitt i typ New York, sen solar flare eller nåt och staden utplånas.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Lägga en portal här och skicka den andra portalen med post till Sydamerika.

Billig semester ftw.

Hjälpa andra? Pff. Det är såååå nittital.

Medlem

ett hål från data rummet till toaletten?

Medlem

Skulle bara använda den till personlig vinning. Jag är ond, men det står jag för.

Medlem

Från hemmet till skolan utan att passera gå.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

#Portal 2 släpps snart och efter att ha lirat det hela förmiddagen började jag klura på vad man själv skulle göra med en portalpicka. Grabben skulle bli överlycklig över en evighetsrutschkana och själv vore en genväg till sängen från soffan ganska så välkommet på fredagskvällen. Vad skulle du göra?

Jag skulle lösa ut en portal ovanför mig och en under mig och sen skulle jag hoppa och falla i oändlig het.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Bra massförstörelsevapen det där. Antingen gör en loop med något riktigt tungt så att det går obeskrivligt fort, sen fort som fan bort med ena portalen och skicka projektilen på något mål.

Annars en portal nära solen och en mitt i typ New York, sen solar flare eller nåt och staden utplånas.

O.o Let us pray you never get your hands on one.

Inaktiv

Skulle släppa en portal i min källare och sedan åka ner till någon varm ö mitt ute i havet och leva livet! ;D

Medlem

Portal från rummet till affären. Jupp.

Medlem
Skrivet av Toomsie:

Portal från rummet till affären. Jupp.

GENIUS! Aldrig handla frukost på tom mage igen!

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Toomsie:

Portal från rummet till affären. Jupp.

GENIUS! Aldrig handla frukost på tom mage igen!

^^
Skulle helst vilja ha portalen i lagerrummet(jag hoppas att ingen anställd ser den...) så jag kan smyga runt på natten och smaska på det jag känner för medans jag fnittrar som en liten skolflicka.

Medlem

Skulle öppna en hemma, köpa en enkelresa till USA och öppna den andra där. Sedan är det bara att stänga den man går ut genom.

Medlem

en i taket och en på golvet under, sen skulle jag falla i all evighet, weeeeeeeeee


signatur

thank you, come again

Medlem

Hmm en portal i kylskåpet o en vid datorn kanske vore nåt xD

Medlem
Skrivet av Turtle_droid:

Hmm en portal i kylskåpet o en vid datorn kanske vore nåt xD

Påminner om ett avsnitt i Simpsons

Skulle öppna en portal i havet och en i öknen, bara för att.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

vet inte :S men troligen nått med porr å snusk å göra.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Hade ju importerat fler vargar.

MFC
Medlem

Hade satt en portal ovanför en avloppsbassäng och en under Maud Olofsson...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

tänk bara alla sätt att väcka sjusovare.... *drömmer sig iväg*


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Inaktiv
Skrivet av xermalk:

Klart en portal till någon semesterort. förmågan att kuna vakna kolla vädret utomhus,och sedan direkt ta sig till australien helle hawaii hadde inte varit helt fel.

Det där låter ju redigt gassigt!

12
Skriv svar