Vad tycker ni om DRM? (Enkät)

Medlem
Vad tycker ni om DRM? (Enkät)

Hej allesammans!

Jag utför en studie angående DRM (Digital Rights Management) inom spelindustrin. Enkäten består av 10 korta frågor som endast tar 1-2 minuter att svara på. Alla svar är anonyma.

Skulle verkligen uppskatta er hjälp!

LÄNK: http://www.surveymonkey.com/s/78NZ2PM

Medlem

Done.
Tycker enkäter kan vara lite QL ibland

Medlem
Medlem
Medlem

done


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Medlem
Medlem

Done.

Jag är mycket positiv till DRM då det ska vara krångligt att installera spel, annars är man en vekling. Och när man formaterat datorn eller köpt nya delar så är det bara trevligt att mötas av meddelandet: Du har installerat spelet på för många datorer, ta dig i brasan och köp ny licens. Ja då slipper man ödsla mer tid på det spelet. Inte heller behöver man slösa pengar på samma utgivare då man genast inleder en privat bojkott.

Mer DRM, för nytta, åt folket!


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av stormense:

Done.

Jag är mycket positiv till DRM då det ska vara krångligt att installera spel, annars är man en vekling. Och när man formaterat datorn eller köpt nya delar så är det bara trevligt att mötas av meddelandet: Du har installerat spelet på för många datorer, ta dig i brasan och köp ny licens. Ja då slipper man ödsla mer tid på det spelet. Inte heller behöver man slösa pengar på samma utgivare då man genast inleder en privat bojkott.

Mer DRM, för nytta, åt folket!

sarcasm detected!

ont; /done

Medlem

Utan att göra enkäten så vill jag säga att DRM på PC spel var ett av de absolut starkaste skälen till varför jag skaffade en PS3. Har aldrig ångrat det beslutet.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

MFC
Medlem
Skrivet av Akronym:

Utan att göra enkäten så vill jag säga att DRM på PC spel var ett av de absolut starkaste skälen till varför jag skaffade en PS3. Har aldrig ångrat det beslutet.

+1


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Akronym:

Utan att göra enkäten så vill jag säga att DRM på PC spel var ett av de absolut starkaste skälen till varför jag skaffade en PS3. Har aldrig ångrat det beslutet.

Wow, vilken nedgradering! Grattis!
ont; done

Medlem

Nja, har han inte haft lust att köpa en nyare stationär dator senaste 4-5 åren så kan jag inte kalla det för nergradering. Eller att han satsat på en billigare Laptop.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av Mistarfajlip:
Skrivet av Akronym:

Utan att göra enkäten så vill jag säga att DRM på PC spel var ett av de absolut starkaste skälen till varför jag skaffade en PS3. Har aldrig ångrat det beslutet.

Wow, vilken nedgradering! Grattis!
ont; done

på vilket sett ? kan inte ha lika hög grafik ?
who gives a rats ass, så länge man kan spela å ha kul utan krångel.

behöver inte betala för live eller hålla på med cpiga drm... perfekt !

Medlem
Skrivet av stormense:

Och när man formaterat datorn eller köpt nya delar så är det bara trevligt att mötas av meddelandet: Du har installerat spelet på för många datorer, ta dig i brasan och köp ny licens.

Just den här företeelsen är ju egentligen helt sjuk, snacka om att bli buttfuckad utav företaget.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

på vilket sett ? kan inte ha lika hög grafik ?
who gives a rats ass, så länge man kan spela å ha kul utan krångel.

behöver inte betala för live eller hålla på med cpiga drm... perfekt !

Kunde inte ha sagt det bättre själv.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:
Skrivet av tuckdragon:

på vilket sett ? kan inte ha lika hög grafik ?
who gives a rats ass, så länge man kan spela å ha kul utan krångel.

behöver inte betala för live eller hålla på med cpiga drm... perfekt !

Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Blir lite jobbigt att spela MMORPG som LotRO och SWtoR bara

Medlem

Har aldrig spelat ett MMORPG, och kommer förmodligen aldrig att göra det. Är helt enkelt inte intresserad.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Akronym:
Skrivet av tuckdragon:

på vilket sett ? kan inte ha lika hög grafik ?
who gives a rats ass, så länge man kan spela å ha kul utan krångel.

behöver inte betala för live eller hålla på med cpiga drm... perfekt !

Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Blir lite jobbigt att spela MMORPG som LotRO och SWtoR bara

haha sant, fast då kan man ju säga lycka till att spela uncharted eller infamous

hela grejen var ju dock att han klagade på att det var en nergradering att lira på ps3 och då ville jag bara påpeka att det faktist i mångafall är enklare och grafiken inte är det som gör spelet kul

visst gillar jag ju mer att lira på pc än på konsoll, men i dagsläget så är det tyvärr i det flesta fallen bättre att lira på konsoll

tror dock att mmorpg's borde funka rätt bra på nya wii-u, men vi får väl se hur det blir med det.
jag är iaf rätt säker på att det kommer komma free to play spel till wii-u, vilket något jag personligen är något jag länge velat ha till konsolerna

1
Skriv svar