Vad väger ni?

Youtube-proffs
Skrivet av jingai:
Skrivet av fanboy:

Vill inte rekommendera kreatin... många bieffekter.

Det är helt individuellt. Vissa upplever att de får acne, kass mage etc. Det är inget som jag upplevt av att ha använt kreatin.

Skrivet av fanboy:

Sedan om ni håller på med sport så åker ni dit på doping för det.

Kul kille. Kreatin är inte ett dopingklassat preparat och många elitidrottare använder det regelbundet.

Exakt, jag har inga bieffekter av kreatin, vissa jag känner får kassa leder och så, men det är bara när dom använder de, slutar dom så slutar även bieffekterna.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

185 cm å 77 kg. Använder Kreatin ihop med träning å andra sidan så har jag inte märkt av några bieffekter. Förutom att man samlar på sig vatten vilket kan göra att man ser lite pluffsig ut.

Medlem

185-190 cm, 68-71 kg. It's all good

Medlem
Skrivet av Polish:
Skrivet av jingai:
Skrivet av fanboy:

Vill inte rekommendera kreatin... många bieffekter.

Det är helt individuellt. Vissa upplever att de får acne, kass mage etc. Det är inget som jag upplevt av att ha använt kreatin.

Skrivet av fanboy:

Sedan om ni håller på med sport så åker ni dit på doping för det.

Kul kille. Kreatin är inte ett dopingklassat preparat och många elitidrottare använder det regelbundet.

Exakt, jag har inga bieffekter av kreatin, vissa jag känner får kassa leder och så, men det är bara när dom använder de, slutar dom så slutar även bieffekterna.

Ojsan hoppsan, nu blanda visst jag ihop detta med Efedrin Ursäkta misstaget


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Alltid vägt lite. Kring 50kg och är en bit över 170cm. Det betyder att jag är väldigt smal.

Jag har varken anorexia eller någon annan viktsjukdom. Jag försöker gå upp i vikt så mycket jag kan - men jag ligger fortfarande kvar kring 50kg. :/

Nåja... bättre att vara för smal än för tjock, i alla fall. ^^ I och för sig verkar det vara mer okej att säga elaka saker åt en som är smal än åt en som är tjock.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Alltid vägt lite. Kring 50kg och är en bit över 170cm. Det betyder att jag är väldigt smal.

Jag har varken anorexia eller någon annan viktsjukdom. Jag försöker gå upp i vikt så mycket jag kan - men jag ligger fortfarande kvar kring 50kg. :/

Nåja... bättre att vara för smal än för tjock, i alla fall. ^^ I och för sig verkar det vara mer okej att säga elaka saker åt en som är smal än åt en som är tjock.

När man är tjock har man så mycket personlighet och det är såklart aldrig ens eget fel att man blev tjock, det är ju någon annan som såg till att man blev det!
Vissa sätter sig själv i den position dom är i, inte konstigt att man blir fet av att äta just fet mat ofta och mycket, jag menar det är ju helt abstrakt!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Nån som orkar räkna ut medelvikten på FZ :p?

Medlem
Skrivet av bleak:

Nån som orkar räkna ut medelvikten på FZ :p?

jag orkar inte räkna men jag kan höfta!
84.5kg!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Då kommer jag som ny medlem och höjer medelvikten rejält då. Min vikt har flugit upp och ner som en jojo under mina tonår, men efter jag slutade gymnasiet (därmed även sporter och gymmande) så har det gått stadigt uppåt. Nu ska jag till sahlgrenska snart för att diskutera med läkare om det, men det stör iaf ingen annan än mig själv hoppas jag.

Min idealvikt är runt 100 och det var vad jag vägde när jag tränade på gym och spelade i olika lagsporter. Har blivit kortare när jag gått upp i vikt med, ryggen är väl ihoptryckt eller nåt sånt.

182cm / 151kg


signatur
Medlem

snygga solglassögon!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av bleak:

Nån som orkar räkna ut medelvikten på FZ :p?

Formel: ((45*7)+(55*28)+(65*56)+(75*58)+(85*35)+(95*16)+(105*7)+(115*11))/((7+28+56+58+35+16+7+11)) = 74.95

Enligt hur siffrorna står för närvarande. Jag räknade alltså med att de 11 personer som svarat 110+ snittar 115, så siffrorna kan vara lite missvisande. Dessutom är ju snittet i de olika kategorierna förmodligen helt felaktigt.

Men det ger väl en ungefärlig bild. Typ...


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

74.95 kg ! många tunnisar med andra ord

sen påstår folk att nördar blit feta?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

2.02m och 111kg.......gubbåldern är på G


signatur

Guns don´t kill people, Lag kills people.

Medlem
Skrivet av IceMan:

74.95 kg ! många tunnisar med andra ord

sen påstår folk att nördar blit feta?

Det beror ju på kroppsbyggnad och -storlek. 45 kg hade iaf betydigt rejält tjock för mig


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem
Skrivet av Klfh:
Skrivet av IceMan:

74.95 kg ! många tunnisar med andra ord

sen påstår folk att nördar blit feta?

Det beror ju på kroppsbyggnad och -storlek. 45 kg hade iaf betydigt rejält tjock för mig

Hur lång är du?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Klfh:
Skrivet av IceMan:

74.95 kg ! många tunnisar med andra ord

sen påstår folk att nördar blit feta?

Det beror ju på kroppsbyggnad och -storlek. 45 kg hade iaf betydigt rejält tjock för mig

Hur lång är du?

Haha, ledsen. Jag menade självklart att 75 kg vore mycket för mig.

Jag är 166 cm lång, och ligger för närvarande på stabila 55 kg. Inte vältränad, men inte heller tjockis.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Inaktiv
Inaktiv

187, 77 kg.. Tränar ungefär dygnet runt, lägger väl av med det snart och blir tjock

Medlem

Hehe, det här var ju en smårolig tråd
197 cm och 84 kilo...2 1/2 år kvar till tills jag är inne på mit 4:e decenium 8) så jag får väga över 80!!!

Medlem

ställde mig på en våg i helgen (den jag oftast har använt mig utav)

och dra helskotta vad förvånad jag blev när den visade 78 kg, tidigare under t.ex. lumpen (då man var ganska mer spinkig men hade en dra-helvete-kondis hehe) låg man på 65 kg.
och för att man lagt på så mycket kilo muskler får man tacka sin (ibland fanatiska hehe) flickvän till hälsokostutvecklare som fixat upp träningsschema och gett mig en ordentlig insikt inom kost

(undra om jag någonsin däremot kommer lyckas bli av med kärlekshandtaget totalt, den "kroppsdel" jag stör mig mest på...)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Jag väger ungefär 240 kilo. Och det innan dagens måltider. Min längd ligger på circus 1.47.

Inaktiv

Jag är 178cm och väger 80kg , muskler är väll flubbriga?`alla vänner kallar mig biffen så jag antar att jag är stark.....


signatur

Farbror Flänskorv

Medlem

178cm och väger 87kg.

Medlem

182cm, väger ca 52 kg. Drog kanske ner det rätt rejält nu

Medlem
Skrivet av smulus:

Jag är 178cm och väger 80kg , muskler är väll flubbriga?`alla vänner kallar mig biffen så jag antar att jag är stark.....

Killen vi brukar kalla "biffen" ser ut som en spindelapa med aids - ironi, du vet.

106 kg, 190 cm (numera vägd)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

själv forstätter jag tappa kilon av någon outgrundlig anledning, ligger på 192cm/100kg nuförtiden (105 i början av tråden). har iofs jobbat rätt mycket...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

56kg ren kraft


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av teX:

Om du vill gå upp i vikt genom att äta måste du träna samtidigt för att bygga upp muskler av den extra energin du tillför annars blir det bara fett av det som kroppen snabbt gör sig av med.

Tränade förr och åt rätt mycket, tyckte i mig Gainers och åt kreatinpulver. Det gav inte önskat resultat. Man blev klart starkare och så blev man vätskefylld men viktuppgången efter runt ett år hamnade på endast ett par kilo (3-4). Man blev inte bara missnöjd utan fattigare ockdå. Träningskort, vitaminer, gainern och allt annat som tillkommer kostade ju.
Och nej, jag slarvade heller inte med träningen.
Har nog bara ännu inte förstått vilken typ av mat jag borde äta för att gå upp i vikt. Alla nyttiga rekommendationer och listor verkar också vara för de som vill gå ner i vikt.
Måste reda ut allt det där med energiintag, protein, kilokalorier, kolhydrater o.s.v.
Utmaningen blir också svårare nu när man undviker mejeriprodukter (av hälsoskäl).
Tack ändå för tipset (som säkert fungerar för de med frisk fungerande kropp hehe).

Läste förresten att en del dricker olivolja för att tillföra extra kalorier. Är det någon här som testat detta? Eller är det ett internskämt med laxerande effekt?

Youtube-proffs
Skrivet av ostmjuk hamster:

Läste förresten att en del dricker olivolja för att tillföra extra kalorier. Är det någon här som testat detta? Eller är det ett internskämt med laxerande effekt?

Olivolja är ju nyttigt fett, dvs inte mättat, all mättat fett är dåligt. Mättat fett kan beskrivas som fett som smälter i värme.

Har inte hört talas om att folk hinkar olivolja, men det hjälper för kaloriintag.

Testa linnfröolja istället, det är väldigt nyttigt och sätter sig bra när man vill "bulka".

Hade gärna velat se ditt träningsschema eftersom du inte gick upp så mycket i vikt


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Läste förresten att en del dricker olivolja för att tillföra extra kalorier. Är det någon här som testat detta? Eller är det ett internskämt med laxerande effekt?

Olivolja är ju nyttigt fett, dvs inte mättat, all mättat fett är dåligt. Mättat fett kan beskrivas som fett som smälter i värme.

Har inte hört talas om att folk hinkar olivolja, men det hjälper för kaloriintag.

Testa linnfröolja istället, det är väldigt nyttigt och sätter sig bra när man vill "bulka".

Hade gärna velat se ditt träningsschema eftersom du inte gick upp så mycket i vikt

Skall ta en titt på linfröoljan. Tack.

Som träningsnoob körde man ju fel från början och gungade med handlarna för att få bättre sving. Var allt annat än rak i ryggen... men senare körde man mer ordentligt och långsammare.

3 dagar i veckan. (något kunde vara skiftat) minns ej exakt på grund av hjärnförbristning :p.

dag 1: biceps, bröst, mage
dag2: rygg, ben, mage
dag3: axlar triceps, mage

3x8 reps på det mesta
Senare blev det också uppvärmingsset med lättare vikter.

Idag hade jag nog kanske testat något lite annorlunda för att vila vissa muskelgrupper.
Ben och triceps
Bröst och rygg, mage
Axlar, biceps, mage

(edit: just det... trapezius hade man också någonstans... )

eller bara träna biceps hela veckan.

edit: Skulle du kanske kunna rekommendera en linfröolja? Någon du tycker är bra.

Skriv svar