Valet 2010 (Vad kommer du att rösta på?)

Medlem

Som weiz säger , skulle nog vilja säga att dom flesta håller med om att invandrarpolitiken har sina brister, men att rösta på sd är inte svaret.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av weizenbier:
Skrivet av Brutus2kk:

Problemet är att Sossarna och Alliansen har haft 20 år på sig att försöka fixa integrationsproblemen, men man har inte haft något intresse utan man har ljugit och förnekat problemens existens.

Detta har lett till att först och främst invandrare lider i sin misär ute i ghettona vilket i sin tur har lett till att dom utagerar mot Svenskar genom brottslighet.

Sen måste man vara realistisk och inse att SD kommer inte få ensam majoritet i riksdagen och bilda regering, utan man kommer sända signaler till lögnarna i alliansen och vänsterkartellen där man förklarar att detta måste diskuteras under rimliga former.

Utan denna signalen kommer sossarna tillsammans med alliansen låta ännu fler liv och familjer hamna i misär och kriminallitet.

Det är något som jag INTE kan ställa upp på och därför är SD en perfekt signal till de partier vi har om att vi vill ha en positiv förändring och göra något bra för alla i Sverige.

Jag förstår inte er som säger "ja men om man blundar så försvinner problemen" det om något är människofientligt och ett djupt svek både mot berörda Svenskar och invandrare.

som sagt jag tycker du har en rätt bra poäng, för du framstår som en vettig person utan rasistiska dolda budskap som helt enkelt bara är trött på situationen

jag tycker definitivt att integrations frågan måste tas på allvar, samt frågorna om kriminalitet och allmän misär och det är det ända jag har gemensamt med SD, till skillnad från dem tycker jag inte alla dessa frågor är enbart invandrarnas fel, och jag skulle aldrig i hela mitt liv kunna lägga min röst på ett parti som har så extremt dolda budskap med främlingsfientliga toner. hade varit lite som att en jude röstar på nazi-partiet under 30talet.
Absolut Helt skevt!

Om nu SD skulle få tillräckligt med röstar så kan jag bara hoppas på det är allt dem får och deras makt blir extremt minimal och att det istället öppnar upp en större och mindre tabuinlagd dialog emellan resten av partierna och landet

Gör mig glad AT&T det Finns vettiga personer som du här på forumet.

Ingen av oss vill Att SD ska bli största parti vilket de ändå inte blir.

Men jag är seriöst rädd för sossarna och vänsterpartiet vars största önskan är Att det Finns motsättningar mellan svenskar och invandrare för Att bevara sin så kallade "klasskamp".

Vad har sossarn och alliansen gjort för oss alla så här långt efter 20 år ? Inte ett skit.... Dom vill ha motsättningar I samhället för att de gynnar deras äckliga politiska spel åt båda hållen...

De sanna rasisterna âr vänstern och allliansen, tro mig och ko lla historien!

-Sent from my iPad

Inaktiv

Jag gillar inte direkt alla SD's åsikter, men de kan säkerligen tillföra en del nyttigt genom att skaka om buren som som de flesta andra politiker sitter i angående integrationsfrågor. Samt även skapa en möjlighet att debattera om invandringen utan att varenda kritiker blir klassad som rasist.


signatur

Allah är stor men jag har större

Inaktiv

Blankt.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av Muhammed:

Jag gillar inte direkt alla SD's åsikter, men de kan säkerligen tillföra en del nyttigt genom att skaka om buren som som de flesta andra politiker sitter i angående integrationsfrågor. Samt även skapa en möjlighet att debattera om invandringen utan att varenda kritiker blir klassad som rasist.

Vad har du fått att alla kritiker blir kallade rasister , låter som ett sd påfund.

Så fort man tror sd kan tillföra nått bra så har man verkligen noll koll.

Läs på snälla .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag vill inte ha ett mångkulturellt sverige, vill ha ett sverige där man anpassar sig och lever in i samhället, vårat land är ett av de få i världen som har en sån härn hög standard på allt i vårat samhälle.
vi har en stabil politik, inte som många andra länder skit å åter skit.
vi har så mycket att värna om och vara försiktig.
allt sånt försvinner om vi som bor här ska anpassa oss till hela världen och inte tvärt om, är man rädd om nått får man stå vakt om sitt egna, samma sak som mitt hem å mitt hus, jag vill ha det som det är, det funkar ju bra, inte vill jag att nån kommer hit å vill bygga om det till en te-caffè och jag bara säger "sure, visst kör på"


signatur

R.I.P The_maxx

MFC
Medlem

Ska nog rösta på mig själv faktiskt


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av IceMan:

Jag vill inte ha ett mångkulturellt sverige, vill ha ett sverige där man anpassar sig och lever in i samhället, vårat land är ett av de få i världen som har en sån härn hög standard på allt i vårat samhälle.
vi har en stabil politik, inte som många andra länder skit å åter skit.
vi har så mycket att värna om och vara försiktig.
allt sånt försvinner om vi som bor här ska anpassa oss till hela världen och inte tvärt om, är man rädd om nått får man stå vakt om sitt egna, samma sak som mitt hem å mitt hus, jag vill ha det som det är, det funkar ju bra, inte vill jag att nån kommer hit å vill bygga om det till en te-caffè och jag bara säger "sure, visst kör på"

Håller med till 100%


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av IceMan:

Jag vill inte ha ett mångkulturellt sverige, vill ha ett sverige där man anpassar sig och lever in i samhället, vårat land är ett av de få i världen som har en sån härn hög standard på allt i vårat samhälle.
vi har en stabil politik, inte som många andra länder skit å åter skit.
vi har så mycket att värna om och vara försiktig.
allt sånt försvinner om vi som bor här ska anpassa oss till hela världen och inte tvärt om, är man rädd om nått får man stå vakt om sitt egna, samma sak som mitt hem å mitt hus, jag vill ha det som det är, det funkar ju bra, inte vill jag att nån kommer hit å vill bygga om det till en te-caffè och jag bara säger "sure, visst kör på"

Bra skrivet, men du skrev inte vad du ska rösta på?

Tyvärr förstår inte extremvänstern precis det du säger ovanför och man märker att det är fullt av hatiska extremvänster anhängare här på forumet.

Därför blir jag glad och överraskad varje gång förnuftiga människor yttrar sig här också.

Medlem

Måste bara säga att självklart ska man anpassa sig till det landet man flyttar till men inte till den grad att man raderar människors identiteter(assimilering) Något som SD är ganska öppna med att dem vill göra, är ju knäppt att jag som person ska offra min personlighet och etniska bakgrund bara för göra några vilsna människor "trygga"

Men Iceman förstår dock inte vad som är så mångkulturellt med att öppna ett cafê?


signatur

Suup homie

Medlem

Enklaste sättet att motverka exkludering är inkludering. Det sker bland annat genom att man bryter segregeringen och skapar effektiva sociala skyddsmekanismer som te.x polisåtgärder, insatser i skola och andra sociala funktioner för att bryta segregeringen.

Samt göra en översyn av en lätt vanskött invandrings&flyktingpolitik.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Jag är glad att inte Iceman styr sverige, för ett land som inte accepterar annan kultur blir riktigt, riktigt inavlat.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

Jag är glad att inte Iceman styr sverige, för ett land som inte accepterar annan kultur blir riktigt, riktigt inavlat.

så du anser att Japan är riktigt, riktigt inavlat?

Och har du någon källa på det? Jag tror inte Iceman sade att man inte ska acceptera några andra kulturer, utan att det ska ske på våra villkor.

Jag förstår att såna begrepp kan vara diffusa men det är en stor skillnad.

man tar sig för pannan vilka imbeciller som huserar här på FZ :evil:

Medlem
Skrivet av Nestor:

Enklaste sättet att motverka exkludering är inkludering. Det sker bland annat genom att man bryter segregeringen och skapar effektiva sociala skyddsmekanismer som te.x polisåtgärder, insatser i skola och andra sociala funktioner för att bryta segregeringen.

Samt göra en översyn av en lätt vanskött invandrings&flyktingpolitik.

OK ge ett konkret exempel på hur man bryter segregering?

Boende tex. kan vi nämna akademisk literatur:

http://en.wikipedia.org/wiki/White_flight

Alla kanske inte vill dela sitt bostadsområde med khat-tuggande somalier eller en zigenarfamilj som tjoar och ståar tills 03:00 varje dag? (egna erfarenheter).

Det är bevisat att Svenskar mår bäst att bo med andra Svenskar genom boende segregationen som ökar konstant och folk vill bort från "misären".

Det är bara socialt utslagna svenskar som bor med invandrare i dagens Sverige, alla som har ett bra jobb kan flytta ifrån invandrar ghettona.

Så ge ett konkret exempel på hur du skall bryta boende segregationen när Svenskar bevisligen inte vill bo med Irakier, Somalier och Zigenare?

Eller är det så enkelt att du slänger dig med vänsterparti floskler som låter bra men inte är förankrade i verkligheten över huvudtaget?

Medlem
Skrivet av Brutus2kk:

OK ge ett konkret exempel på hur man bryter segregering?

Det gjorde jag. Men på ett generellt plan.

Boende tex. kan vi nämna akademisk literatur:

http://en.wikipedia.org/wiki/White_flight

Skrivet av Brutus2kk:

Alla kanske inte vill dela sitt bostadsområde med khat-tuggande somalier eller en zigenarfamilj som tjoar och ståar tills 03:00 varje dag? (egna erfarenheter).

Då kan vi alltså fastslå att _samtliga_ somalier tuggar kath och att _samtliga_ zigenare tjoar och tjimmar klockan 3 på morgonen.

Skrivet av Brutus2kk:

Det är bevisat att Svenskar mår bäst att bo med andra Svenskar genom boende segregationen som ökar konstant och folk vill bort från "misären".

Och källa på det?

Skrivet av Brutus2kk:

Det är bara socialt utslagna svenskar som bor med invandrare i dagens Sverige, alla som har ett bra jobb kan flytta ifrån invandrar ghettona.

Ska jag tolka det där som att du tycker det är positivt att "icke önskvärda" samlas i ghetton långt borta från önskvärda svenskar?[/quote]

Skrivet av Brutus2kk:

Så ge ett konkret exempel på hur du skall bryta boende segregationen när Svenskar bevisligen inte vill bo med Irakier, Somalier och Zigenare?

Går definitivt att lösa inom en 20-30 års-period.
Steg ett är att bli av med rasism och fördomar om kath-tuggande somalier och tjoande zigenare.

Skrivet av Brutus2kk:

Eller är det så enkelt att du slänger dig med vänsterparti floskler som låter bra men inte är förankrade i verkligheten över huvudtaget?

Eftersom jag är organiserat borgerlig så vore det kontraproduktivt att beblanda mig med vänstern.
Återigen ett konstaterande av din svart/vita värld.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Konkret är motsatsen mot Generel, försök och lära dig det så kör vi vidare sen.

Och min källa är White Flight undersökningarna från malmö där Svenskar flytt staden.

Medlem
Skrivet av Brutus2kk:

Konkret är motsatsen mot Generel, försök och lära dig det så kör vi vidare sen.

Och min källa är White Flight undersökningarna från malmö där Svenskar flytt staden.

Rajraj hittar ingen länkad källa.
Generellt sett så är du väldigt generell i din generella kritik mot invandrare som du generellt anser vara generellt kriminella.

Finns väldigt många undersökningar som behandlar temat white fligth. Vilken/vilka syftar du på?


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Till min stora glädje leder alliansen även på FZ


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Trodde lite bättre om dig Brutus men jag hade tydligen fel, en sak att vara trött på en situation men du verkar ju bara fördomsfull som inåt helvvv'te

Skrivet av Brutus2kk:

OK ge ett konkret exempel på hur man bryter segregering?

Boende tex. kan vi nämna akademisk literatur:

http://en.wikipedia.org/wiki/White_flight

Alla kanske inte vill dela sitt bostadsområde med khat-tuggande somalier eller en zigenarfamilj som tjoar och ståar tills 03:00 varje dag? (egna erfarenheter).

Nej visst fan vill jag inte det! Inte heller vill jag ha ett gäng svenska unga punkrockare som spelar hög musik om nätterna till grannar

Jag tror inte den svenska gamla tanten mittemot mig vill det heller

Skrivet av Brutus2kk:

Det är bevisat att Svenskar mår bäst att bo med andra Svenskar genom boende segregationen som ökar konstant och folk vill bort från "misären".

Jag tror alla människor vill bort från allmän misär oavsett etnisk ursprung

Kul att du generaliserar alla svenskar i en vriden åsikt dock.

Skrivet av Brutus2kk:

Det är bara socialt utslagna svenskar som bor med invandrare i dagens Sverige, alla som har ett bra jobb kan flytta ifrån invandrar ghettona.

Antar att nästan 90% av mina grannar är socialt utslagna svenskar då

fast jag bor inte längre i ett "invandrar ghetto" men jag antar eftersom jag nu bor här så kommer detta ställe snart bli ett automatiskt, för det är ju så hela white flight konceptet fungerar eller hur?

Jag flyttar in, dem andra flyttar ut

Skrivet av Brutus2kk:

Så ge ett konkret exempel på hur du skall bryta boende segregationen när Svenskar bevisligen inte vill bo med Irakier, Somalier och Zigenare?

lite svårt att bryta segregationen om folk tänker som dig så du ger mig ingen vidare hopp


signatur

Suup homie

Medlem

Om du nu mot all förmodan skulle ha läst en enda undersökning i ämnet White Flight så hade du inte frågat om källor. Då alla undersökningar kommer till samma slutsats och man till och med vågar gå ut med procentsatser för hur många mörkermän accepteras innan de med vettiga livssituationer börjar flytta.

Fattiga svenskar med narkoman och alkis föräldrar blir ju kvar eftersom dom inte kan ha råd med en fin villa eller en mysig bostadsrätt och detta skulle du också förstå om du ens läst en enda undersökning.

Så välj vilken random undersökning som helst, och ta den som min källa, mmm´kay?

Medlem

@weizenbier

Har du källor som visar på att Svenskar gärna vill bo med Zigernare, Somalier och Araber då?

Jag är inte fördomsfull jag bara förmedlar mina egna åsikter baserade på mina egna erfarenheter.

White Flight är väldigt intressant och man har lyckats identifiera procentsatser när vita börjar flytta och när bostadens värde börjar minska som resultat av de "icke-vitas" inflyttande.

Jag säger inte att det är bra eller dåligt utan säger bara att det är en fakta som vi måste leva med.

Och självklart gäller detta endast utom-europeiska invandrare, ingen bryr sig om en Dansk eller Engelsman flyttar in som granne och det borde vi nog alla ha väldigt klart för oss?

Medlem
Skrivet av Brutus2kk:

Så välj vilken random undersökning som helst, och ta den som min källa, mmm´kay?

Det där var en mycket intressant inställning till källkritik må jag säga.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Brutus2kk:

@weizenbier

Har du källor som visar på att Svenskar gärna vill bo med Zigernare, Somalier och Araber då?

Jag har inga källor att ALLA svenskar gärna vill bo med zigenare, somalier och araber

DU är ju ett svar på att några inte vill det så

Skrivet av Brutus2kk:

Jag är inte fördomsfull jag bara förmedlar mina egna åsikter baserade på mina egna erfarenheter.

Jag upplever att du förmedlar fördomsfulla och en aning främlingsfientliga åsikter baserad på dina senaste inlägg

Skrivet av Brutus2kk:

White Flight är väldigt intressant och man har lyckats identifiera procentsatser när vita börjar flytta och när bostadens värde börjar minska som resultat av de "icke-vitas" inflyttande.
Jag säger inte att det är bra eller dåligt utan säger bara att det är en fakta som vi måste leva med. Och självklart gäller detta endast utom-europeiska invandrare, ingen bryr sig om en Dansk eller Engelsman flyttar in som granne och det borde vi nog alla ha väldigt klart för oss?

Det är ju detta som gör det så tragiskt och patetiskt!

det är ingen fakta man måste leva med, det är en fördom man måste besegra

Varför ska en engelsman passa bättre in i "ert" samhälle bättre än en somalie?
en engelsman kan föra lika mycket väsen eller vara grovt kriminell som en somalie kan eller svensk för den delen

Seriöst, har du träffat en engelsman som flyttat till sverige? Finns hundratals som springer runt och gör gamla stan(sthlm) osäker på helgerna, även fast många bott här i flera år kan dem fortfarande inte ett ord svenska och du ska bara höra/se hur bra dem är på föra oväsen eller börja bråka

Men jag antar man inte lägger märkte till dem eftersom dem inte är mörkermän


signatur

Suup homie

Ish
Medlem

En erfaren politiker är en dålig politiker. Tycker vi kört med samma folk så länge jag levt. Lika bra att sattsa på svergiedemokraterna eller piratpartiet.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Jag bodde under en svensk kille som knackade på min dörr klockan 2 en tisdagsnatt, påtänd som fan, och ville låna mina nycklar till tvättstugan och förrådet.
Därför är alla svenska killar pundare.

Förstår ni varför sådana argument är korkade?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag bodde länge i ett invandrartätt område, jag har aldrig känt mig så säker. Därför känner sig alla som bor i invandrartäta områden säkra. Logiskt, eller hur?

Medlem
Skrivet av IceMan:

Jag vill inte ha ett mångkulturellt sverige, vill ha ett sverige där man anpassar sig och lever in i samhället, vårat land är ett av de få i världen som har en sån härn hög standard på allt i vårat samhälle.
vi har en stabil politik, inte som många andra länder skit å åter skit.
vi har så mycket att värna om och vara försiktig.
allt sånt försvinner om vi som bor här ska anpassa oss till hela världen och inte tvärt om, är man rädd om nått får man stå vakt om sitt egna, samma sak som mitt hem å mitt hus, jag vill ha det som det är, det funkar ju bra, inte vill jag att nån kommer hit å vill bygga om det till en te-caffè och jag bara säger "sure, visst kör på"

Sverige har varit ett mångkulturellt samhälle i hundratals år.

Det du vill värna om är just det du vill förkasta ironiskt nog.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av båtsman:

Jag bodde länge i ett invandrartätt område, jag har aldrig känt mig så säker. Därför känner sig alla som bor i invandrartäta områden säkra. Logiskt, eller hur?

Jag har bott länge i lägenhet nu och personerna ovanför mig bråkar konstant, därför är alla som bor ovan någon i en lägenhet bråkstakar.

Logiskt är bara förnamnet.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Så hemskt att folk tror att Sverige är Sverige pga. att inga yttre influenser har fått komma in.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Rösta vad ni vill och med hjärtat,jag kommer rösta på SD.Det finns inga andra alternativ för min del.


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Skriv svar