Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av CastorFiber:

Hej alla,
Snabb fråga - Om du fick rösta idag... hur och varför?

Först, jag älskar ditt forumamn. Bäver ftw!

Andra: SD. Varför? Jo för jag har en son med diagnos, som inte får någon hjälp, för där finns inga pengar. Men däremot, så finns där synligen oändligt med pengar för invandring. Helt enkelt att tills min son får hjälp, så kommer jag inte prioritera NÅGON utomstående.

Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av Banditen:

För mig är det egentligen bara frågan om massinvandringen som sker till Sverige och hur vi som folk och land bara verkar anpassa oss till de som flyttar hit och inte vice versa. Något är galet minst sagt. Jag är trött på att mina barn inte längre får äta fläsk i sin skola. Ska de ha "Ungsbakad falukorv" ja då är den en såkallad "kykling falukorv", ärtsoppan får inte tillagas med flask i. Jag har lessnat så det blir SD här, enbart pga av att de vågar lyfta fram frågan om invandringen och hur den påverkar människor som mig.

Det är väl proteinintag oavsett?

Nu missar du poängen. Vi, som är födda här, betalar skatt här och allmänt bygger/byggt landet ska inte få äta fläsk för det strider mot en invandrares tro?

Ser du verkligen inte felet i det resonemanget?

Du har ju ingen koll, vill du hjälpa din son så ska du ju inte rösta SD haha. SD = en röst på högern, en röst på högern = ännu sämre vård.

Dig är det inte ens lönt att diskutera med, av tidigare erfarenhet.

Till er andra ang. fläsket: Ni kan tro på er sanning, så tror jag på min.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Till er andra ang. fläsket: Ni kan tro på er sanning, så tror jag på min.

Isåfall skulle jag väldigt gärna vilja se din sanning, är det ett problem som finns över hela sverige eller är det mer lokalt? Om detta är sant så kan du troligen hitta många källor som styrker din sanning.

Om fallet inte är så kanske det kan vara dags att omvärdera denna sanning...?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av Mirage:

Till er andra ang. fläsket: Ni kan tro på er sanning, så tror jag på min.

Isåfall skulle jag väldigt gärna vilja se din sanning, är det ett problem som finns över hela sverige eller är det mer lokalt? Om detta är sant så kan du troligen hitta många källor som styrker din sanning.

Om fallet inte är så kanske det kan vara dags att omvärdera denna sanning...?

Alltså du diskuterar med en sverigedemokrat, här biter inte fakta eller källkritik i överhuvud taget. Det som bildar deras världsbild är ryggdunkningar och "debatter" på flashback, den bild som alltför ofta bygger på lösa rykten och påståenden.

Jag tycker personligen det är väldigt läskigt att den yngre generationen inte alls litar på "slaskmedia/pk-media" (flashbackuttryck), och istället litar på vad som skrivs i allehanda "nättidningar" som Avpixlat. Som om de sjukt vinklade tidningar skulle vara någon form av "den enda sanningen!!".

Vad som också är läskigt är den fanskara alá fotbollsupporterklubb som finns runt Jimmie Åkesson som alltid i alla lägen gör en bra debatt och krossar sina motståndare. När jag själv tittar på debatter och det är någon som jag för tillfället gillar som ledare för det parti som jag för tillfället tänkt rösta på gör dåligt ifrån sig så ser jag igenom det och tycker att det är tråkigt att han/hon inte kunde göra bättre ifrån sig. Inte fan går jag ut på alla forum som finns och spamar hejaramsor.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Greger:
Skrivet av Mirage:

Till er andra ang. fläsket: Ni kan tro på er sanning, så tror jag på min.

Isåfall skulle jag väldigt gärna vilja se din sanning, är det ett problem som finns över hela sverige eller är det mer lokalt? Om detta är sant så kan du troligen hitta många källor som styrker din sanning.

Om fallet inte är så kanske det kan vara dags att omvärdera denna sanning...?

Alltså du diskuterar med en sverigedemokrat, här biter inte fakta eller källkritik i överhuvud taget. Det som bildar deras världsbild är ryggdunkningar och "debatter" på flashback, den bild som alltför ofta bygger på lösa rykten och påståenden.

Jag tycker personligen det är väldigt läskigt att den yngre generationen inte alls litar på "slaskmedia/pk-media" (flashbackuttryck), och istället litar på vad som skrivs i allehanda "nättidningar" som Avpixlat. Som om de sjukt vinklade tidningar skulle vara någon form av "den enda sanningen!!".

Vad som också är läskigt är den fanskara alá fotbollsupporterklubb som finns runt Jimmie Åkesson som alltid i alla lägen gör en bra debatt och krossar sina motståndare. När jag själv tittar på debatter och det är någon som jag för tillfället gillar som ledare för det parti som jag för tillfället tänkt rösta på gör dåligt ifrån sig så ser jag igenom det och tycker att det är tråkigt att han/hon inte kunde göra bättre ifrån sig. Inte fan går jag ut på alla forum som finns och spamar hejaramsor.

Jag tycker det är läskigt att du inte är statsminister.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Greger:
Skrivet av Mirage:

Till er andra ang. fläsket: Ni kan tro på er sanning, så tror jag på min.

Isåfall skulle jag väldigt gärna vilja se din sanning, är det ett problem som finns över hela sverige eller är det mer lokalt? Om detta är sant så kan du troligen hitta många källor som styrker din sanning.

Om fallet inte är så kanske det kan vara dags att omvärdera denna sanning...?

Alltså du diskuterar med en sverigedemokrat, här biter inte fakta eller källkritik i överhuvud taget. Det som bildar deras världsbild är ryggdunkningar och "debatter" på flashback, den bild som alltför ofta bygger på lösa rykten och påståenden.

Jag tycker personligen det är väldigt läskigt att den yngre generationen inte alls litar på "slaskmedia/pk-media" (flashbackuttryck), och istället litar på vad som skrivs i allehanda "nättidningar" som Avpixlat. Som om de sjukt vinklade tidningar skulle vara någon form av "den enda sanningen!!".

Vad som också är läskigt är den fanskara alá fotbollsupporterklubb som finns runt Jimmie Åkesson som alltid i alla lägen gör en bra debatt och krossar sina motståndare. När jag själv tittar på debatter och det är någon som jag för tillfället gillar som ledare för det parti som jag för tillfället tänkt rösta på gör dåligt ifrån sig så ser jag igenom det och tycker att det är tråkigt att han/hon inte kunde göra bättre ifrån sig. Inte fan går jag ut på alla forum som finns och spamar hejaramsor.

Jag tycker det är läskigt att du inte är statsminister.

Tycker det är läskigt hur du går på allt du läser på internet, läst dina kommentarer tidigare. Jag menar vad fan är det för skitsnack om att ungarna inte får äta fläsk i skolan.

Här har du en fin länk du kan läsa.
http://sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%A5ttan_i_pizzan


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Banditen:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Greger:
Skrivet av Mirage:

Till er andra ang. fläsket: Ni kan tro på er sanning, så tror jag på min.

Isåfall skulle jag väldigt gärna vilja se din sanning, är det ett problem som finns över hela sverige eller är det mer lokalt? Om detta är sant så kan du troligen hitta många källor som styrker din sanning.

Om fallet inte är så kanske det kan vara dags att omvärdera denna sanning...?

Alltså du diskuterar med en sverigedemokrat, här biter inte fakta eller källkritik i överhuvud taget. Det som bildar deras världsbild är ryggdunkningar och "debatter" på flashback, den bild som alltför ofta bygger på lösa rykten och påståenden.

Jag tycker personligen det är väldigt läskigt att den yngre generationen inte alls litar på "slaskmedia/pk-media" (flashbackuttryck), och istället litar på vad som skrivs i allehanda "nättidningar" som Avpixlat. Som om de sjukt vinklade tidningar skulle vara någon form av "den enda sanningen!!".

Vad som också är läskigt är den fanskara alá fotbollsupporterklubb som finns runt Jimmie Åkesson som alltid i alla lägen gör en bra debatt och krossar sina motståndare. När jag själv tittar på debatter och det är någon som jag för tillfället gillar som ledare för det parti som jag för tillfället tänkt rösta på gör dåligt ifrån sig så ser jag igenom det och tycker att det är tråkigt att han/hon inte kunde göra bättre ifrån sig. Inte fan går jag ut på alla forum som finns och spamar hejaramsor.

Jag tycker det är läskigt att du inte är statsminister.

Tycker det är läskigt hur du går på allt du läser på internet, läst dina kommentarer tidigare. Jag menar vad fan är det för skitsnack om att ungarna inte får äta fläsk i skolan.

Här har du en fin länk du kan läsa.
http://sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%A5ttan_i_pizzan

Finns många skolor som inte serverar fläsk längre och har övergått till halal. Men du kanske är ett sånt litet vänstertroll som tycker det är okej att tvinga på folk religiösa ting som de inte önskar? Hur skulle du tycka om jag tvingade dig gå i kyrkan varje söndag?

Förövrigt är det bara att kolla på media så nära som våra grannländer för att se vilken skitmedia vi har i Sverige och det är inte konstigt förtroende för journalister är uselt

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Banditen:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Greger:
Skrivet av Mirage:

Till er andra ang. fläsket: Ni kan tro på er sanning, så tror jag på min.

Isåfall skulle jag väldigt gärna vilja se din sanning, är det ett problem som finns över hela sverige eller är det mer lokalt? Om detta är sant så kan du troligen hitta många källor som styrker din sanning.

Om fallet inte är så kanske det kan vara dags att omvärdera denna sanning...?

Alltså du diskuterar med en sverigedemokrat, här biter inte fakta eller källkritik i överhuvud taget. Det som bildar deras världsbild är ryggdunkningar och "debatter" på flashback, den bild som alltför ofta bygger på lösa rykten och påståenden.

Jag tycker personligen det är väldigt läskigt att den yngre generationen inte alls litar på "slaskmedia/pk-media" (flashbackuttryck), och istället litar på vad som skrivs i allehanda "nättidningar" som Avpixlat. Som om de sjukt vinklade tidningar skulle vara någon form av "den enda sanningen!!".

Vad som också är läskigt är den fanskara alá fotbollsupporterklubb som finns runt Jimmie Åkesson som alltid i alla lägen gör en bra debatt och krossar sina motståndare. När jag själv tittar på debatter och det är någon som jag för tillfället gillar som ledare för det parti som jag för tillfället tänkt rösta på gör dåligt ifrån sig så ser jag igenom det och tycker att det är tråkigt att han/hon inte kunde göra bättre ifrån sig. Inte fan går jag ut på alla forum som finns och spamar hejaramsor.

Jag tycker det är läskigt att du inte är statsminister.

Tycker det är läskigt hur du går på allt du läser på internet, läst dina kommentarer tidigare. Jag menar vad fan är det för skitsnack om att ungarna inte får äta fläsk i skolan.

Här har du en fin länk du kan läsa.
http://sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%A5ttan_i_pizzan

Finns många skolor som inte serverar fläsk längre och har övergått till halal. Men du kanske är ett sånt litet vänstertroll som tycker det är okej att tvinga på folk religiösa ting som de inte önskar? Hur skulle du tycka om jag tvingade dig gå i kyrkan varje söndag?

Förövrigt är det bara att kolla på media så nära som våra grannländer för att se vilken skitmedia vi har i Sverige och det är inte konstigt förtroende för journalister är uselt

Jag har aldrig påstått att vår media är något som är jättebra, det jag säger är folk som tror alternativ media är något att lita på t.ex. Avpilat är en mycket skrämmande utveckling. All media kommer alltid vara vinklad mer eller mindre, så länge det är människor som skriver.

Det skulle vara intressant att se någon statistik på det du säger, vilka skolor det gäller och i vilken utsträckning. Vettiga källor såklart. Det här är väl om det är sant, en ickefråga enligt mig då jag antar att det här gäller skolor som har en väldigt stor andel muslimer. Och då inhandla gris vore väl en ekonomisk nackdel för köket, och sen är det väl inte en mänsklig rättighet att äta vad man vill hela tiden? Det är väl mer en mänsklig rättighet att bli mätt varje dag.

Du kallar mig ett vänsertroll, vad är du SD eller ett högertroll? Och lägg ner sådant snack, det biter lixom inte på mig, jag har spelat alldeles förmycket lol för att ta åt mig av random folk på internet


signatur

IDKFA

Medlem

mrFluffy,, förstår du varför jag skrev som jag gjorde?


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Jag vet inte? Missuppfattade jag dig på något sätt så får du gärna förklara det för det lilla vänstertrollet som snart ska sussa.


signatur

IDKFA

Medlem

Varför allt hat och skitnack för? Är alla helt hjärntvättade? Hat är livsfarligt och påverkar er mycket negativt, ni märker t.o.m. kanske inte hatet inom er? Måste man vara placerad antingen på vänsterkant eller högerkant? Tänk själva hur ni beteer och påverkas undermedvetet. Om jag ska vara ärlig, märker jag hur reptilhjärnan går igång och man påverkas åt ett visst håll och försöker försvara antingen det ena eller andra mot att allt sunt förnuft. Som tur var är jag medveten om detta, vilket tydligen många andra inte är här i Sverige, antingen tillhör man den ena eller andra gruppen som man reptiliskt försöker försvara (antingen med hat eller ignorans), eller är man ute och famlar i dimman som man gärna vill hålla sig kvar i, t.e.x. de som läser SVD och tittar på SVT (inte illa menat om dessa medier), litar blint på dessa nyhetsformer, precis som man gjorde för 50 år sedan, man ser inte och vill inte veta av någon förändring, dessa känner iallfall inget hat vilket är ju till en fördel.

Själv försöker jag tänka och vara kritiskt och inte ta fullt allvar på alla medier. Man måste ta in information från alla och reflektera och bedöma, vem är det som skrivit artiklen? Brukar denne vara kritiskt ofta åt ett visst håll? Många artiklar är förstäkta och skeva åt ett visst håll för att påverka opinionen, för att skapa hat och ge styrka, lite vagt, åt en ev. grupp.

En rekommendation är att läsa och vara neutral, reflektera själv inom olika medier, inte ta deras parti försöka försvara och hålla med hela tiden, istället läs och begrunda. Det är livsfarligt att sälla sig till en mediekälla och nuförtiden är det mediekrig som gäller, en bister verklighet:
www.svt.se
www.expressen.se
www.friatider.se
www.expo.se
www.avpixlat.info


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem
Skrivet av Vantskruv:

Varför allt hat och skitnack för? Är alla helt hjärntvättade? Hat är livsfarligt och påverkar er mycket negativt, ni märker t.o.m. kanske inte hatet inom er? Måste man vara placerad antingen på vänsterkant eller högerkant? Tänk själva hur ni beteer och påverkas undermedvetet. Om jag ska vara ärlig, märker jag hur reptilhjärnan går igång och man påverkas åt ett visst håll och försöker försvara antingen det ena eller andra mot att allt sunt förnuft. Som tur var är jag medveten om detta, vilket tydligen många andra inte är här i Sverige, antingen tillhör man den ena eller andra gruppen som man reptiliskt försöker försvara (antingen med hat eller ignorans), eller är man ute och famlar i dimman som man gärna vill hålla sig kvar i, t.e.x. de som läser SVD och tittar på SVT (inte illa menat om dessa medier), litar blint på dessa nyhetsformer, precis som man gjorde för 50 år sedan, man ser inte och vill inte veta av någon förändring, dessa känner iallfall inget hat vilket är ju till en fördel.

Själv försöker jag tänka och vara kritiskt och inte ta fullt allvar på alla medier. Man måste ta in information från alla och reflektera och bedöma, vem är det som skrivit artiklen? Brukar denne vara kritiskt ofta åt ett visst håll? Många artiklar är förstäkta och skeva åt ett visst håll för att påverka opinionen, för att skapa hat och ge styrka, lite vagt, åt en ev. grupp.

En rekommendation är att läsa och vara neutral, reflektera själv inom olika medier, inte ta deras parti försöka försvara och hålla med hela tiden, istället läs och begrunda. Det är livsfarligt att sälla sig till en mediekälla och nuförtiden är det mediekrig som gäller, en bister verklighet:
www.svt.se
www.expressen.se
www.friatider.se
www.expo.se
www.avpixlat.info

Jag kommer aldrig kunna ta en människa som länkar till avpixlat och andra oseriösa "tidningar" på allvar. Då det har brustit någonstans i den människans kritiska tänkande. Avpixlat ÄR ett propagandaorgan sponsrat av SD.


signatur

IDKFA

Medlem

Förstår inte alla som säger att de ska rösta på SD för att vi inte har råd med sjukvård och skola pga människor som kommer hit för att de har flytt från hemskheter. Det är väl ändå alliansen fel som de senaste åtta åren har sänkt skatter, sålt ut välfärden så att det överlag har blivit sämre?
Jag hoppas även FI kommer in så det blir de rödgrönrosa som styr. Det kommer innebära att SD inte har något att säga till om.


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Vantskruv:

Varför allt hat och skitnack för? Är alla helt hjärntvättade? Hat är livsfarligt och påverkar er mycket negativt, ni märker t.o.m. kanske inte hatet inom er? Måste man vara placerad antingen på vänsterkant eller högerkant? Tänk själva hur ni beteer och påverkas undermedvetet. Om jag ska vara ärlig, märker jag hur reptilhjärnan går igång och man påverkas åt ett visst håll och försöker försvara antingen det ena eller andra mot att allt sunt förnuft. Som tur var är jag medveten om detta, vilket tydligen många andra inte är här i Sverige, antingen tillhör man den ena eller andra gruppen som man reptiliskt försöker försvara (antingen med hat eller ignorans), eller är man ute och famlar i dimman som man gärna vill hålla sig kvar i, t.e.x. de som läser SVD och tittar på SVT (inte illa menat om dessa medier), litar blint på dessa nyhetsformer, precis som man gjorde för 50 år sedan, man ser inte och vill inte veta av någon förändring, dessa känner iallfall inget hat vilket är ju till en fördel.

Själv försöker jag tänka och vara kritiskt och inte ta fullt allvar på alla medier. Man måste ta in information från alla och reflektera och bedöma, vem är det som skrivit artiklen? Brukar denne vara kritiskt ofta åt ett visst håll? Många artiklar är förstäkta och skeva åt ett visst håll för att påverka opinionen, för att skapa hat och ge styrka, lite vagt, åt en ev. grupp.

En rekommendation är att läsa och vara neutral, reflektera själv inom olika medier, inte ta deras parti försöka försvara och hålla med hela tiden, istället läs och begrunda. Det är livsfarligt att sälla sig till en mediekälla och nuförtiden är det mediekrig som gäller, en bister verklighet:
www.svt.se
www.expressen.se
www.friatider.se
www.expo.se
www.avpixlat.info

Jag kommer aldrig kunna ta en människa som länkar till avpixlat och andra oseriösa "tidningar" på allvar. Då det har brustit någonstans i den människans kritiska tänkande. Avpixlat ÄR ett propagandaorgan sponsrat av SD.

Jag försvarar inte något av de ovanstående länkade medierna, då dessa är bara satta som exempel. Vilka andra medier i dessa länkar tycker du är vinklade och sponsrade på något sätt?

Edit: På det här sättet vill jag föra fram en diskussion om mediernas roll i det hela.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Friatider och expo. De jag ser som har en politisk agenda.


signatur

IDKFA

Medlem

Jajamen, likså tror jag expressen är liten del i det hela.
Hur är det med Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet, Aftonbladet? Är vi säkra på att dom är politiskt neutrala?


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Ingen tidning är neutral till 100% såklart. Nästan alla tidningar har ju en ledare som står åt något håll. Brukar faktiskt inte läsa expressen, deras layout på sidan tilltalar mig inte, larvigt kanske men så är det.

Jag är vänster men läser nog mer blå tidningar än röda konstigt nog.


signatur

IDKFA

Medlem

omröstning <--

Medlem
Skrivet av Cane:

Finns många skolor som inte serverar fläsk längre och har övergått till halal. Men du kanske är ett sånt litet vänstertroll som tycker det är okej att tvinga på folk religiösa ting som de inte önskar? Hur skulle du tycka om jag tvingade dig gå i kyrkan varje söndag?

Förövrigt är det bara att kolla på media så nära som våra grannländer för att se vilken skitmedia vi har i Sverige och det är inte konstigt förtroende för journalister är uselt

Du råkar inte ha några källor på det där?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Konstigt, här bad man om lite källor och fakta, då blev det vädigt tyst här i tråden.


signatur

IDKFA

Medlem

Du kan ju själv testa gå in i olika skolor och fråga eller fråga någon som jobbar där. Vet inte riktigt vilka sorters källor du är ute efter eftersom det inte är något som direkt skrivs i media ( vilket inte borde räknas som källa enligt dig) utan någonting du kan få höra av folk som faktiskt har barn och folk som jobbar på skolor.

Medlem
Skrivet av Cane:

Du kan ju själv testa gå in i olika skolor och fråga eller fråga någon som jobbar där. Vet inte riktigt vilka sorters källor du är ute efter eftersom det inte är något som direkt skrivs i media ( vilket inte borde räknas som källa enligt dig) utan någonting du kan få höra av folk som faktiskt har barn och folk som jobbar på skolor.

Du kunde ju såklart inte backa upp dina påståenden med källor. Hur ställer du dig själv till det här? Tror du fortfarande på flashbacktråden? Eller fick du en uns av kritiskt tänkande och du kanske frågar dig själv nu, jag kanske har fel eftersom jag faktiskt inte vet var jag fått den här informationen.


signatur

IDKFA

Medlem

Den absoluta majoriteten av "invandrarna" (vilka vi nu pratar om, dem eller deras svenskfödda barn?) jobbar och betalar skatt. Det genererar alltså pengar, mycket mera än det kostar. Flera oberoende experter har redan slagit fast att SD slänger siffror omkring sig utan grund. Så ni som gått på SD's normaliseringsambitioner är antingen för lata för att se sanningen för vad den är eller...ja, vad?

Kolla "Best of SD" på Youtube som jag inte orkar länka till nu. Vill ni verkligen att de här människorna ska ha något att säga till om hur Sverige styrs, oavsett och missnöjda eller konspiratoriska ni är mot andra partier?

Hej då.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Cane:

Du kan ju själv testa gå in i olika skolor och fråga eller fråga någon som jobbar där. Vet inte riktigt vilka sorters källor du är ute efter eftersom det inte är något som direkt skrivs i media ( vilket inte borde räknas som källa enligt dig) utan någonting du kan få höra av folk som faktiskt har barn och folk som jobbar på skolor.

Du kunde ju såklart inte backa upp dina påståenden med källor. Hur ställer du dig själv till det här? Tror du fortfarande på flashbacktråden? Eller fick du en uns av kritiskt tänkande och du kanske frågar dig själv nu, jag kanske har fel eftersom jag faktiskt inte vet var jag fått den här informationen.

Vad fan snackar du om? Vilken jävla flashback tråd? Känner 2 personer som jobbar på skola och där i från jag har fått min uppfattning

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Cane:

Du kan ju själv testa gå in i olika skolor och fråga eller fråga någon som jobbar där. Vet inte riktigt vilka sorters källor du är ute efter eftersom det inte är något som direkt skrivs i media ( vilket inte borde räknas som källa enligt dig) utan någonting du kan få höra av folk som faktiskt har barn och folk som jobbar på skolor.

Du kunde ju såklart inte backa upp dina påståenden med källor. Hur ställer du dig själv till det här? Tror du fortfarande på flashbacktråden? Eller fick du en uns av kritiskt tänkande och du kanske frågar dig själv nu, jag kanske har fel eftersom jag faktiskt inte vet var jag fått den här informationen.

Vad fan snackar du om? Vilken jävla flashback tråd? Känner 2 personer som jobbar på skola och där i från jag har fått min uppfattning

Detta duger inte på fz (eller för den delen forum rent allmänt.) Egen kunskap har noll värde (på forum) om man inte kan länka till sex andra källor, ju mer välrenommerade desto bättre, som säger samma sak. Deprimerande men sant. Vill man vinna en debatt på ett forum så är inte det viktiga att du besitter kunskap, utan att du kan länka till andra som säger samma sak.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:
Skrivet av Cane:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Cane:

Du kan ju själv testa gå in i olika skolor och fråga eller fråga någon som jobbar där. Vet inte riktigt vilka sorters källor du är ute efter eftersom det inte är något som direkt skrivs i media ( vilket inte borde räknas som källa enligt dig) utan någonting du kan få höra av folk som faktiskt har barn och folk som jobbar på skolor.

Du kunde ju såklart inte backa upp dina påståenden med källor. Hur ställer du dig själv till det här? Tror du fortfarande på flashbacktråden? Eller fick du en uns av kritiskt tänkande och du kanske frågar dig själv nu, jag kanske har fel eftersom jag faktiskt inte vet var jag fått den här informationen.

Vad fan snackar du om? Vilken jävla flashback tråd? Känner 2 personer som jobbar på skola och där i från jag har fått min uppfattning

Detta duger inte på fz (eller för den delen forum rent allmänt.) Egen kunskap har noll värde (på forum) om man inte kan länka till sex andra källor, ju mer välrenommerade desto bättre, som säger samma sak. Deprimerande men sant. Vill man vinna en debatt på ett forum så är inte det viktiga att du besitter kunskap, utan att du kan länka till andra som säger samma sak.

You nailed it, varför ska jag lita på någon random peron på internet haha. Det är ju precis det jag pratat om, folk har inget kritiskt tänkande alls.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Mirage:

Till er andra ang. fläsket: Ni kan tro på er sanning, så tror jag på min.

Hur är det med valfläsk då? Köper dom det?

(Sorry, kunde inte låta bli.)

Skrivet av mrFluffy:

You nailed it, varför ska jag lita på någon random peron på internet haha. Det är ju precis det jag pratat om, folk har inget kritiskt tänkande alls.

Problemet är att för att "bevisa" något över internet så är det bara pålitliga, trovärdiga och hyffsat objektiva källor som räknas - men vilka källor som är "pålitliga, trovärdiga och hyffsat objektiva" är ytterst subjektiv då en del litar mer på Aftonbladet än Avpixlat och vice verca.

Om man inte kan komma överens om vilka källor som är Ok, vilket man oftast inte kan då det varierar beroende på var man står politiskt och ideologiskt, så falerar hela källhänvisningsargumentationsprincipen.

En skriver "det litar jag inte på, kan ju fan inte ha Fria Tider som källa, dom är ju så höger så att dom trillar ut över kanten" och den andra skriver "det litar jag inte på, DN och SvD är ju så vänsterspolade i pannloben så att dom ser inte skogen för alla träd".

Ok, dödläge.

Gå och rösta istället. Sedan vad ni röstar på har jag ingen kommentar om, bara ni röstar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Mirage:

Till er andra ang. fläsket: Ni kan tro på er sanning, så tror jag på min.

Hur är det med valfläsk då? Köper dom det?

(Sorry, kunde inte låta bli.)

Skrivet av mrFluffy:

You nailed it, varför ska jag lita på någon random peron på internet haha. Det är ju precis det jag pratat om, folk har inget kritiskt tänkande alls.

Problemet är att för att "bevisa" något över internet så är det bara pålitliga, trovärdiga och hyffsat objektiva källor som räknas - men vilka källor som är "pålitliga, trovärdiga och hyffsat objektiva" är ytterst subjektiv då en del litar mer på Aftonbladet än Avpixlat och vice verca.

Om man inte kan komma överens om vilka källor som är Ok, vilket man oftast inte kan då det varierar beroende på var man står politiskt och ideologiskt, så falerar hela källhänvisningsargumentationsprincipen.

En skriver "det litar jag inte på, kan ju fan inte ha Fria Tider som källa, dom är ju så höger så att dom trillar ut över kanten" och den andra skriver "det litar jag inte på, DN och SvD är ju så vänsterspolade i pannloben så att dom ser inte skogen för alla träd".

Ok, dödläge.

Gå och rösta istället. Sedan vad ni röstar på har jag ingen kommentar om, bara ni röstar.

Fast nu är det ju faktiskt internet, och om man nu gillar att kasta runt sina åsikter här och där så kan man ju skapa en liten *.txt fil och spara lite källor.

Nu tycker jag att man inte kan jämföra Avpixlat med Aftonbladet, då den ena (avpixlat) bara är ute efter någon form av hexjakt på invandrare/födda svenskar med fel namn. Aftonbladet är en j***a skitblaska och ibland undrar man vad de har för politisk agenda, de sänkte sossarna (Juholt), nu är det väl SD som är på tur (förstår inte offerkoftan SD har när de blir granskade)...


signatur

IDKFA

Medlem

V, F!, MP, S, C och KD är bortplockade för mig. Inte säker på vad välja av dom övriga. Troligtvis FP, även fast dom fortfarande envisas om NATO.


signatur

Man måste klippa det långa strået långsamt, annars halkar man i hinken.

Medlem

Gjorde Aftonbladets test för vilket parti jag skulle rösta på. Tyckte det gick okej, även om inget parti tycker lika som jag
Till min förvåning hade KD mest lika åsikter som jag. KD var väl de sist partiet jag hade tänkt rösta på... Blir väl att gå och hänga sig i en tall istället... Vet inte vilket parti jag ska rösta på nu... Får väl bli att rösta blankt igen om det nu blir att man pallrar sig till valurnan.


signatur
Skriv svar