Medlem
Skrivet av Red_warning:

Tror svensk politik skulle må bra av att SD kom med i riksdagen, det skulle onekligen få de övriga partierna att börja svettas lite...

Tippar på att Alliansen vinner och bildar minoritetsregering, alternativt (men inte troligt) så sväljer de sin heder och skapar majoritetsregering med SD.

Både vänster och höger har pratat om att samarbeta med SD om dom blir årets våg-parti.

Men jag håller med om att det e läskigt att parti/folk blir behandlade som skit för sina åsikter, hur Bra/dåliga dom än är....

Medlem
Skrivet av Nestor:

Kolla bara på Piratpartiet i EU. Vad har de ställt till med hittils? Annat än att förbruka skattepengar alltså.

Vad usel koll du har. Christian Engström (pp) har uträttat mer än vad de flesta svenska MEP:ar har gjort.
Han har dessutom inte vikit en tum från de frågor partiet gick till val på.

http://henrikalexandersson.blogspot.com/2010/06/piratpartiet-...

Dessutom har han en närvarostatistik som är en av de bästa i hela parlamentet.

Medlem
Medlem

PP har ju inte ensamt uträttat allt det står på deras sida så är lite fel att säga att det är pp som har uträttat det dom säger snarare så att dom är med där det gäller, liten men betydande skillnad.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

MFC
Medlem

Om man sticker ut hackan för mycket i Europa Parlamentet så händer det konstiga saker....


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:

Om man sticker ut hackan för mycket i Europa Parlamentet så händer det konstiga saker....

Ja för det kan ju absolut inte bero på följande :

Citat:

The aircraft was pulling a purple and yellow Ukip banner which allegedly got caught up in the tail fin of the aircraft

No sir, det är lönnmördare, konspirationer och folk som dör mysteriskt när dom står upp mot auktoriteterna.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

MFC
Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av MFC:

Om man sticker ut hackan för mycket i Europa Parlamentet så händer det konstiga saker....

Ja för det kan ju absolut inte bero på följande :

Citat:

The aircraft was pulling a purple and yellow Ukip banner which allegedly got caught up in the tail fin of the aircraft

No sir, det är lönnmördare, konspirationer och folk som dör mysteriskt när dom står upp mot auktoriteterna.

Jag sa inget om lönnmördare, konspirationer och folk som dör mystiskt...

Jag sa bara

Om man sticker ut hackan för mycket i Europa Parlamentet så händer det konstiga saker


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Forcie:
Skrivet av Nestor:

Kolla bara på Piratpartiet i EU. Vad har de ställt till med hittils? Annat än att förbruka skattepengar alltså.

Vad usel koll du har. Christian Engström (pp) har uträttat mer än vad de flesta svenska MEP:ar har gjort.
Han har dessutom inte vikit en tum från de frågor partiet gick till val på.

http://henrikalexandersson.blogspot.com/2010/06/piratpartiet-...

Dessutom har han en närvarostatistik som är en av de bästa i hela parlamentet.

Har han gjort något utanför internet-avdelningen?


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Jag räknade röster i förra valet och det system som finns för att förhindra fiffel med räkningen är att alla rösträknare sitter och räknar två och två, sen dubbelkollas alla räknargruppernas röster två gånger.


signatur

HELL BOB! DU DEN ALLSMÄKTIGE! DU ÄR EN!
Tjock nörd i Dublin

Medlem
Skrivet av Nestor:

Har han gjort något utanför internet-avdelningen?

Han har gjort exakt det som han gått till val på och således fått mandat av sina väljare för att göra, vilket framgår av bloggposten.
Menar du att han skall hitta på en egen politik i andra frågor som han inte blivit inröstad för, eller vad? Precis som utlovat allierade han sig med den grupp som gav bäst bud i de frågor han gått till val på - i det här fallet Greens/EFA.

Det är på gränsen till löjligt att omnämna så omfattande samhällsförändringar som t.ex. teledatalagringen och SWIFT-avtalet innebär som "internet-avdelningen". Det omfattar en mycket stor del av människors vardagsliv. Du kan ju t.ex. fundera på vad det egentligen innebär när din mobiltelefons position i förhållande till mobilmasterna enligt lag skall lagras och arkiveras.

Erkänn att du bara ville drämma till med "haha, det där pajaspartiet har minsann inte gjort ett skit!" när du i själva verket inte har nån koll alls varken på satta politiska mål och praktiskt utförd politik.

Medlem
Skrivet av Forcie:

Han har gjort exakt det som han gått till val på och således fått mandat av sina väljare för att göra, vilket framgår av bloggposten.
Menar du att han skall hitta på en egen politik i andra frågor som han inte blivit inröstad för, eller vad? Precis som utlovat allierade han sig med den grupp som gav bäst bud i de frågor han gått till val på - i det här fallet Greens/EFA.

Och precis som jag förutsåg så blir PP en hora i politiken som säljer sig till den som bjuder bäst.

Skrivet av Forcie:

Det är på gränsen till löjligt att omnämna så omfattande samhällsförändringar som t.ex. teledatalagringen och SWIFT-avtalet innebär som "internet-avdelningen". Det omfattar en mycket stor del av människors vardagsliv. Du kan ju t.ex. fundera på vad det egentligen innebär när din mobiltelefons position i förhållande till mobilmasterna enligt lag skall lagras och arkiveras.

Ja?
Och?
Finns gott om appar du kan tanka ner till din mobil som låter din mobil sända en spårbar signal som gör dig synlig för andra användare med samma appar.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Om nu SD skulle komma in i riksdagen så kommer de inte ha någon betydelse. Ska man ha någon talan i riksdagen så måste man ha många mandat, och dom som har något att säga till om är S och M med sina 130 och 97 mandat.

Problemet är att de kan bli vågmästare, om vinnarna får 48%, förlorarna 46% och SD 4% så kan regeringen inte driva igenom några beslut utan stöd från opposition eller SD och jag ställer mig tveksam till huruvida rött/blått kommer att samarbeta


signatur

Silence fills the empty grave, now that I am gone.
But my mind is not at rest, for questions linger on.

Medlem
Skrivet av Amtays:

Problemet är att de kan bli vågmästare, om vinnarna får 48%, förlorarna 46% och SD 4% så kan regeringen inte driva igenom några beslut utan stöd från opposition eller SD och jag ställer mig tveksam till huruvida rött/blått kommer att samarbeta

Blocköverskridande överenskommelser är inget nytt i svensk politik


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Och precis som jag förutsåg så blir PP en hora i politiken som säljer sig till den som bjuder bäst.

Det måste ha tagit enorma ansträngningar att "förutspå" eftersom de gick till val på att göra exakt det. Snacka om att du gör bort dig.

Skrivet av Nestor:

Ja?
Och?
Finns gott om appar du kan tanka ner till din mobil som låter din mobil sända en spårbar signal som gör dig synlig för andra användare med samma appar.

Du likställer alltså obligatorisk och konstant statlig övervakning och loggning av din fysiska position med en app som man frivilligt kan ladda ned och använda? Trollar du nu eller tycker du det är likvärdigt på riktigt?

Medlem
Skrivet av Forcie:

Det måste ha tagit enorma ansträngningar att "förutspå" eftersom de gick till val på att göra exakt det. Snacka om att du gör bort dig.

Bar väntar på att de säljer sig till höger-extremisterna.
[/quote]

Skrivet av Forcie:

Du likställer alltså obligatorisk och konstant statlig övervakning och loggning av din fysiska position med en app som man frivilligt kan ladda ned och använda? Trollar du nu eller tycker du det är likvärdigt på riktigt?

Eftersom folk ändå är så villiga att sänka garden för sin integritet så ser jag inte hur det finns någon poäng i att gnälla.
Antar att du är motståndare till allt vad kameraövervakning och signalspaning heter med?
För jag ger mig fan på att i din värld så är IPRED och FRA två entiteter som finns till enbart och enkom för att kolla vad du tankar hem för porr.

Frågan är om inte du trollar?
Extremism i alla dess former, även integritets-extremism, är farlig.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Bar väntar på att de säljer sig till höger-extremisterna.

Det har man aktivt tagit ställning för att man inte kommer göra, men eftersom du inte har haft koll på några som helst fakta innan förväntar jag mig inte heller att du har tagit reda på det.

Skrivet av Nestor:

Eftersom folk ändå är så villiga att sänka garden för sin integritet så ser jag inte hur det finns någon poäng i att gnälla.
Antar att du är motståndare till allt vad kameraövervakning och signalspaning heter med?
För jag ger mig fan på att i din värld så är IPRED och FRA två entiteter som finns till enbart och enkom för att kolla vad du tankar hem för porr.

Frågan är om inte du trollar?
Extremism i alla dess former, även integritets-extremism, är farlig.

När det visar sig att dina fakta enbart är skapelser av ditt eget önsketänkande går du direkt till ad hominem-angrepp. Inte särskilt vuxet av dig.
Nej, jag är inte motståndare till all signalspaning. Faktum är att jag är aktivt engagerad i en del av Sveriges totalförsvar och är bekant med FRA-anställda, men det tror du väl säkert inte heller på.

Att folk lägger upp massa skit om sig själva på Facebook legitimerar INTE att man använder en större grad av övervakning än vad som bara för 20 år sedan användes som argument i väst för att påvisa att öststaterna var helveten på jorden. Och den övervakningen sträckte sig enbart till slumpmässigt uppångande av brev och punktmarkering av vissa individer med buggning.
Jag antar att de som kritiserade den begränsade övervakningen under kalla kriget i väst också var integritetsextremister?
Eller är det bara den som kritiserar massövervakningen av all digital kommunikation som är integritetsextremist? Berätta gärna.

Medlem
Skrivet av Forcie:

Det har man aktivt tagit ställning för att man inte kommer göra, men eftersom du inte har haft koll på några som helst fakta innan förväntar jag mig inte heller att du har tagit reda på det.

Tror inte för fem öre att de kommer kunna hålla sig borta om erbjudandet är saftigt nog.

Skrivet av Forcie:

När det visar sig att dina fakta enbart är skapelser av ditt eget önsketänkande går du direkt till ad hominem-angrepp. Inte särskilt vuxet av dig.

Oj vad pompös och mångordig man kan vara.

Skrivet av Forcie:

Nej, jag är inte motståndare till all signalspaning. Faktum är att jag är aktivt engagerad i en del av Sveriges totalförsvar och är bekant med FRA-anställda, men det tror du väl säkert inte heller på.

Vilket sammanträffande.
Jag är aktiv i totalförsvaret och har bekanta i FRA med.
Men det tror du säkert inte på?

Skrivet av Forcie:

Att folk lägger upp massa skit om sig själva på Facebook legitimerar INTE att man använder en större grad av övervakning

Nope, för det sköter folk så bra själva. Jag tror du missförstår hur stort det problemet faktiskt är.

Skrivet av Forcie:

än vad som bara för 20 år sedan användes som argument i väst för att påvisa att öststaterna var helveten på jorden. Och den övervakningen sträckte sig enbart till slumpmässigt uppångande av brev och punktmarkering av vissa individer med buggning.

Så stasis arkiv med hyllmil av dossier uppkom endast med slumpvisa brevöppningar poch punktmarkering av några få slumpvisa individer?
Det förekom inget masspionage på de egna medborgarna med hjälp av exempelvis informatörer?

Skrivet av Forcie:

Jag antar att de som kritiserade den begränsade övervakningen under kalla kriget i väst också var integritetsextremister?
Eller är det bara den som kritiserar massövervakningen av all digital kommunikation som är integritetsextremist? Berätta gärna.

Skillnad på kritiker och integritetsextremist.
En integritetsextremist är villig att gå så långt att skydda integriteten att det öppnar upp för kriminella att utnyttja de luckor.
Se bara på motståndet att samköra myndighetsregister.
Jag ger mig fan på att motståndarna i 9 fall av 10 har olagliga aktiviteter på sitt samvete som skulle upptäckas vid samkörning.

Jag skiter fullständigt i om producenter och distrubitörer förlorar pengar på exempelvis piratkopiering. Är det i lag förbjudet så ska det fanimej vara förbjudet.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Valfusk förkommer säkert men jag tror att allt förberedelsearbete de gör under åren mellan varje val ger ännu större genomslag.
Kan bara beskriva hur en av mina förldrar som är invandrare under de senaste 2 årtiondena blivit drabbad av propagandan. Man har öppet hotat att om rösten går på något annat parti än S kommer invandrare att förlora sina jobb! Här använder sossarna skrämseltaktik för att behålla sina väljare. Vad invandrarna själva inte vet är att det är inte invandrarnas jobb S är rädda om. S är rädda om sina egna jobb och så länge flödet av ovetande lättmanipulerade invandrare är högt kan man behålla sin maktposition på arbetsplatser runt om i landet.

Och propagandan fortsätter

Citat:

Under månaden före valet genomför föreningen Tjärnkraft i Borlänge en demokratimånad, för att uppmuntra invånarna på Tjärna Ängar till att engagera sig i valet och rösta. Men bara ett parti finns representerat. Samtliga sju talare på programmet är socialdemokrater.

Tjärnkraft är ett projekt där ABF, Unga Örnar, Verdandi, Hyresgästföreningen och Borlänge kommun samarbetar. Idén om en demokratimånad är hedervärd och helt klart värd att lägga offentliga medel på. Bland annat blir det föreläsningar om sociala rättigheter, utbildning och sjukvård. Provval ska hållas, för att visa hur ett val går till i praktiken. Och efter en månad fylld med seminarier, gratismat och festligheter uppmanas deltagarna att gå och rösta. Det är rätt uppenbart vilka sedlar som förväntas ligga i röstkuverten.

http://politisktinkorrekt.info/2010/08/30/soosepropaganda-mas...

Citat:

Socialdemokraternas tungt bidragsfinansierade åsiktsregistrerar- och tankekontrollorganisation EXPO fick igår sin webisida expo.se hackad.

Efter att ha gått igenom materialet som laddades ner så framstår EXPO:s programförklaring ”Expo saknar kopplingar till specifika partier och politiska grupper” som en av dom värsta lögner som någonsin publicerats på en websida.

Det läckta materialet innehåller i sig inte något speciellt anmärkningsvärt, men precis som i fallet med det läckta materialet från SSU-hacket så staplas bevisen på att EXPO är en modern variant av sossarnas IB (Informationsbyrån) allt högre. Här finns tydliga paralleller vad gällande exempelvis åsiktsregistrering och kartläggning av åsiktsmotståndare. En skillnad är dock att där IB gjorde detta i lönndom gör EXPO det öppet, med statsmaktens gillande och dessutom med statsmaktens finansiering.

http://politisktinkorrekt.info/2010/08/29/expo-hackat

SSU hackat
http://politisktinkorrekt.info/2010/08/23/ssu-hacket-detta-ha...

Hur en chefredaktör på en facklig tidining uppmanar att rösta för att inte låta SD få något inflytande inom politiken

http://politisktinkorrekt.info/2010/08/29/chefredaktor-pa-fac...

och glöm inte alla andra kanaler genom vilka S & V propaganda flödat. SVT, SR, tidningar, högskolor t.ex.


signatur

Rösta på det parti DU tror på.

Medlem

signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

MFC
Medlem

Så kul att sossepack uppmanar till bojkott av SD samtidigt som man har största ärkefienden Lars Ohly vid sin sida i det rödgröna samarbetet...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Naturligtvis är det endast SD som har rent mjöl i påsen.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Tänkte lite på det där med valfusk nu i EU valet som va förra året. Nissarna stoppa inte ner mitt kuvert med valsedel i lådan när jag lämna in den. Eller gjorde de så bara för de skulle öppna o kolla vad jag rösta på för att föra statistik på ålder/kön o vad folk röstar på eller?

Medlem

Förväntade mig inte mer av en person som sympatiserar med "demokratiska krafter" som i denna video stoltserar med sitt intellekt:

http://www.youtube.com/watch?v=5LobArZG87k


signatur

Rösta på det parti DU tror på.

Medlem

Älskar martyrkortet, ÄLSKAR DET!
"Buhu, de kallar oss rasister! Det enda vi vill är ju att hålla borta all annan kultur för att den skrämmer oss! BUHUUUUUU".


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Solar:

Förväntade mig inte mer av en person som sympatiserar med "demokratiska krafter" som i denna video stoltserar med sitt intellekt:

Det där kan tolkas som att du inte gillar tanken på åsiktsfrihet.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Älskar martyrkortet, ÄLSKAR DET!
"Buhu, de kallar oss rasister! Det enda vi vill är ju att hålla borta all annan kultur för att den skrämmer oss! BUHUUUUUU".

Du får lov att försvara avskyvärda religioner och kulturfenomen hur mycket du vill och bana väg för t.ex. judehat som tvingar judar från Sverige. Det är din demokratiska rättighet att tro att du har rätt och min är att försvara mina åsikter och berätta varför jag anser att du har fel. Tråkigt att du inte ser att du går fanatikers ärenden.


signatur

Rösta på det parti DU tror på.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Solar:

Förväntade mig inte mer av en person som sympatiserar med "demokratiska krafter" som i denna video stoltserar med sitt intellekt:

Det där kan tolkas som att du inte gillar tanken på åsiktsfrihet.

Du har en förvrängd syn på vad åsiktsfrihet är. Att med oljud tysta meningsmotståndare och hindra dem från att föra fram sitt budskap är inte åsiktsfrihet. Om du missade det så är det SD som är i tältet och de högljudda antidemokraterna med långfingret i vädret till höger.


signatur

Rösta på det parti DU tror på.

Medlem

Blev någon gripen för att ha uttryckt sina åsikter?


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Blev någon gripen för att ha uttryckt sina åsikter?

Vad är det för poäng i att försöka uttrycka sina åsikter när andra grupper dränker dem med oljud och provocerar med gester? Är det demokratiskt?

Det är inte bara detta. Minst en valstuga vandaliserades efter ett dygn och glöm inte alla mordhot SD politiker fått höra. Nästa lika många som Lars Vilks tror jag.


signatur

Rösta på det parti DU tror på.

Medlem

Varför svarar du inte på frågan?


signatur

Dryg och bitter.

Skriv svar