Valve's rätta ansikte

Inaktiv
Valve's rätta ansikte

Ni minns alla dessa gratis TF2 uppdateringar och hur de förstod sig på piratkopiering and stuff. Nyligen ville de ju släppa L4D2 så tät inpå ettan men detta hände mig nyligen. Jag skrev på Steam forumet att jag tyckte de borde göra som Massive och släppa några av sina gamla spel gratis. Främst HL Deathmatch eftersom den behövs till Battle Ground 2 modden. Jag inte intresserad av att spela HL: DM själv utan behöver den för moddens skull. En bit in i tråden råkar jag säga att jag iofs skulle kunna tanka hem spelet men att jag helst inte skulle villja det. Nästa dag så är jag perma bannad utan någon varning och det stod att jag hade erkänt piratkopiering/ uppmuntrat till det. Det var kanske inte Valve själva som banna mig utan någon sur moderator (sånna finns det för mycket av). Men ändå. Borde inte Valve som är så förstående inte låta banna mig för så lite?

Det vissar sig med andra ord att det är precis som jag alltid sagt. Det där med "good will" och Valve är bara en reklam kampanj. Liksom Barnehoff internet och IPRED skydd också var det.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Dom är, som många andra strikta med piratkopierings-diskussioner. Alla diskussioner om piratkopiering är strikt förbjudna. Du borde ha tänkt dig för lite. Men man kan ju tycka att det är lite extremt kanske.

Min syn förblir ändå den samma på Valve. Att dom är ett grymt bra företag som fortfarande vågar satsa på PC-Marknaden, och gör massor utav kvalitets-spel.

Att du blev bannad av en moderator på ett steam-forum bevisar egentligen ingenting.

Inaktiv

Jo för jag antar att Valve satte upp reglerna och moderatorerna följer dem.

Men de har inte heller Linux Support vilket andra mindre företag har till sina spel. Det använder sig förstås av Driect X men de behöver de inte göra. jag vet att man kan få igång TF2, CS, Steam på Linux via Wine men det är mycket mer bekvämt att köra riktigt version. De hatar också PS3 vilket är dåligt. Eftersom PS3 äger 360 på alla plan. Inte för att jag skulle spela TF2 på konsol men ändå.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Jo för jag antar att Valve satte upp reglerna och moderatorerna följer dem.

Men de har inte heller Linux Support vilket andra mindre företag har till sina spel. Det använder sig förstås av Driect X men de behöver de inte göra. jag vet att man kan få igång TF2, CS, Steam på Linux via Wine men det är mycket mer bekvämt att köra riktigt version. De hatar också PS3 vilket är dåligt. Eftersom PS3 äger 360 på alla plan. Inte för att jag skulle spela TF2 på konsol men ändå.

Alla utvecklare hatar PS3


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

tHW ; företaget heter Valve, inte Vavle.


Märkligt att du blev varnad, skulle du kunna länka till tråden ifråga?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Måste varit en känslig moderator. Sen så fick du väl ingen varning? Du borde fått ett medelande iaf, det får man ju iaf här på fz ;). Om jag var dig skulle jag blivit förbannad, tur att jag int eär det.

Du kanske kan ringa dom och prata? Hi my name is theHarmlessWarrior .... piiiiiiiiiiiiiiiiiiiip ... Hallo? Hallo?

Medlem

Trist där. Låter lite hårt men du kanske bara råkade bli sista droppen för någon moderator.
Men Valve kan man inte direkt anklaga här. Kanske lite väl starkt att säga som du gör.
Skicka ett mail till någon forummoderator och förklara vad du menade. De kanske ändrar sig.

Medlem

Valve har sjunkit i mina ögon, framförallt pga STEAM. Me no like. Det enda de har skapat med din avstängning är en onöjd kund som sprider sina erfarenheter på andra forum...


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Jahopp, så nu har det blivit modernt att hata Valve, får jag tolka detta som? ^^
Valve står kvar som en av de ledande spelföretagen där ute. Inte minst för att deras spel äger havre, och de även via handling stöder PC, och inte bara säger så som vissa andra.

*missnöjd, heter det


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv
Skrivet av Greger:

tHW ; företaget heter Valve, inte Vavle. Fixed


Märkligt att du blev varnad, skulle du kunna länka till tråden ifråga?

Nej jag tror de tog bort tråden. Jag hittar den inte längre. Om jag hade mitt account kvar så hade jag den underbevakning men den är borta. Och jag vart inte varnad utan perma bannad.

nils45 och ostmjuk kan inte maila dem eftersom man måste vara inloggad för att se någons profil och där med email.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Ni minns alla dessa gratis TF2 uppdateringar och hur de förstod sig på piratkopiering and stuff. Nyligen ville de ju släppa L4D2 så tät inpå ettan men detta hände mig nyligen. Jag skrev på Steam forumet att jag tyckte de borde göra som Massive och släppa några av sina gamla spel gratis. Främst HL Deathmatch eftersom den behövs till Battle Ground 2 modden. Jag inte intresserad av att spela HL: DM själv utan behöver den för moddens skull. En bit in i tråden råkar jag säga att jag iofs skulle kunna tanka hem spelet men att jag helst inte skulle villja det. Nästa dag så är jag perma bannad utan någon varning och det stod att jag hade erkänt piratkopiering/ uppmuntrat till det. Det var kanske inte Valve själva som banna mig utan någon sur moderator (sånna finns det för mycket av). Men ändå. Borde inte Valve som är så förstående inte låta banna mig för så lite?

Det vissar sig med andra ord att det är precis som jag alltid sagt. Det där med "good will" och Valve är bara en reklam kampanj. Liksom Barnehoff internet och IPRED skydd också var det.

Nu ska vi se om jag har missuppfattat dig helt här.

Du går in på deras forum, ber att de ska släppa en produkt gratis så att du kan spela en mod till denna produkt - och om de inte gör det så kan du tänka dig att ladda ner det (olagligt) istället.

Ursäkta om jag inte hänger med - men vart är det synd om dig? För att du blev bannad när du "hotade" med att piratkopiera om de inte släppte en produkt GRATIS ?

Jisses...

Inaktiv

Nej jag regga mig för att komma med bra tips som jag postade (både för TF2 och Steam) sen så la jag till att jag tyckte de borde släppa det gratis i en annan tråd. Där sa jag att piratkopiering är möjligt men inte något jag ägnar mig åt. Det kan väll inte komma som någon stor chock för dem att man kan tanka spel liksom.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Jo för jag antar att Valve satte upp reglerna och moderatorerna följer dem.

Men de har inte heller Linux Support vilket andra mindre företag har till sina spel. Det använder sig förstås av Driect X men de behöver de inte göra. jag vet att man kan få igång TF2, CS, Steam på Linux via Wine men det är mycket mer bekvämt att köra riktigt version. De hatar också PS3 vilket är dåligt. Eftersom PS3 äger 360 på alla plan. Inte för att jag skulle spela TF2 på konsol men ändå.

Hatar gör dom icke. Men dom prioterar xbox och pc eftersom det är lättare att utvecka till.

Sen bör väl xbox ha större användarplan. Det har väl sålts mer xbox hitills än ps3 skulle jag tro. Så den är väletablerad.
(Äger själv både PS3 o Xbox 360)
Valves spel hör hemma på pc dock.

Inaktiv

Hur kommer det att alla andra klarar att utveckla ditt? Iofs så är genomsnitts PS3 användaren smartare än 360's men de borde endå sälja så mycket så det går runt:up:. Speciellt L4D


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Hur kommer det att alla andra klarar att utveckla ditt? Iofs så är genomsnitts PS3 användaren smartare än 360's men de borde endå sälja så mycket så det går runt:up:. Speciellt L4D

Källa plox eller trollar du bara? Jag tror att du trollar.

Also, jag fick HL2: DM gratis, wut.

Inaktiv

Det är ju den gyllende skämt smileyn som jag börjat använda mullins efter en vis incident med IceMan och en med MaxH. Och ja känner till ATI Redeon dealen. Jag föreslog att det var därför de inte redan hade släppt spelet gratis eftersom ATI betalat pengar för det. Men det fick jag ingen svar på


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Hur kommer det att alla andra klarar att utveckla ditt? Iofs så är genomsnitts PS3 användaren smartare än 360's men de borde endå sälja så mycket så det går runt:up:. Speciellt L4D

Nu trollar du.

Inaktiv

Nej jag använder min universiella på-skoj-smiley. Det är ju det De rekommenderar.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Fick för övrigt HL DM gratis med... När jag köpte HL 2 på relese-dagen.

Men det är ju egentligen ett accepterat argument att inte utvecka på ps3. Har ju sagts från andra håll att det kan vara lite krångligare att utvecka till zeh paystation.

Dom skulle säkert kunna sätta sig in i det. Men dom väljer väl att köra på den mer säkra fan-base'n dom har på pc och xbox. Det är åtminstone vad jag tror.

Medlem
Skrivet av Blackbeard:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Hur kommer det att alla andra klarar att utveckla ditt? Iofs så är genomsnitts PS3 användaren smartare än 360's men de borde endå sälja så mycket så det går runt:up:. Speciellt L4D

Nu trollar du.

Han skrev ju en Smiley. Smiley i det här sammanhanget (när det gäller theHarmlessWarrior) = skämt!


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Valve är ett företag, företag ska tjäna pengar annars går de under, vill du jobba gratis i ett par år och bara få en klapp på ryggen och höra någon säga: "Bra gjort..."? Det funkar inte så...

Inaktiv

Precis som Ralph Lauren och alla deras barn arbetare? Ralph Lauren vill ju inte jobba gratis. Men det otäcka är att Valve försöker få en bild av vara ett bra företag men när det väll kommer på test så misslyckas de.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Valve är ett bra företag, alla behöver tjäna pengar även Valve.

Medlem
Skrivet av depthless:

Valve är ett företag, företag ska tjäna pengar annars går de under, vill du jobba gratis i ett par år och bara få en klapp på ryggen och höra någon säga: "Bra gjort..."? Det funkar inte så...

Visst funkar det så! Men inte för alla. Det beror på vad du värdesätter.

Sedan är arbete för mig i princip samma sak som prostitution. Du säljer din kropp för pengar. Hur kul är det egentligen? En evig slav är man åt företag som alltid vill maximera sin vinst... Jag skulle göra allt då för att hamna på ett jobb som jag åtminstone gillar, för då är pengarna bara en bonus. Jobba på en arbetsplats man inte trivs på ett helt liv vore ju katastof.

Avstängd
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Det är ju den gyllende skämt smileyn som jag börjat använda mullins efter en vis incident med IceMan och en med MaxH. Och ja känner till ATI Redeon dealen. Jag föreslog att det var därför de inte redan hade släppt spelet gratis eftersom ATI betalat pengar för det. Men det fick jag ingen svar på

Nvidia har också ett sånt där erbjudande. Valve bytte ju till Nvidia för ett tag sedan. M.a.o. kan nästan alla gamers få HL2: DM gratis.

Lite kul också att ATis erbjudande skulle vara tidsbegränsat.

1
Skriv svar