Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Brain
Titel Storröjare
Registrerad 2008-04-16
Inlägg 2 861

Jag har märkt att det finns en hel del väldigt kreativa personer här på FZ:a som dagligen skapar. Därmed vore det mycket trevligt om vi kunde dela med oss av våra alster och ge varandra feedback, ryggdunkar eller lite positiv kritik!

Själv håller jag på en del med musik så nedan bifogar jag ett av mina senaste stycken. Genren är modern klassisk musik och för er som hört Philip Glass kommer det nog inte kännas alltför innovativt. ;-)

Titel Storröjare
Registrerad 2004-11-12
Inlägg 4 976

Jag producerar hiphop, men har aldrig hört någon säga något positivt om genren på FZ så avvaktar innan jag delar något. Kan dock lägga upp en dubstep-låt jag håller på med, brb :heart:

Edit : Bra jobbat Brain !

WildThing
Titel Moderator
Registrerad 2005-10-30
Inlägg 5 538

Brain skrev:
Jag har märkt att det finns en hel del väldigt kreativa personer här på FZ:a som dagligen skapar. Därmed vore det mycket trevligt om vi kunde dela med oss av våra alster och ge varandra feedback, ryggdunkar eller lite positiv kritik!

Själv håller jag på en del med musik så nedan bifogar jag ett av mina senaste stycken. Genren är modern klassisk musik och för er som hört Philip Glass kommer det nog inte kännas alltför innovativt. ;-)

utan video: http://soundcloud.com/prantare/intact-glass-origi
nal-1

Grymt pianospel. :) Måste fråga lite om videon dock, är det du som ligger bakom den med?

Det har inte blivit så mycket egenskapat som inte haft med jobb att göra men känner att mycket har hänt det senaste året :) Klippte tillsammans med Salmonella denna musikvideo förra året som jag kände att jag blev nöjd med. Var väldigt annorlunda att klippa något som var så rått och hårt.

Annars så jobbar jag på FZas egenskapade videos (som ni gärna får kritisera på om det är något ni tänkt på eller som ni stört er på :) ), men mitt fullstidsjobb är på Efterlyst där jag klipper inslag. Gjorde ett förra veckan som jag blev väldigt nöjd med där mycket klaffade, så den åker rakt ner i portfolion :)

Embedding funkar inte, men den finns här.

www.tv3play.se/play/264831/?autostart=true

73mpl4R
Titel Rikskändis
Registrerad 2007-06-12
Inlägg 8 798

Fantastisk tråd. Väldigt fint Brain, ska sätta den låten på repeat ett tag.

Jag har inget att klaga på dina videos heller WildThing, ska spana vidare på dina andra grejer :)

Edit: Dessutom, det börjar bli dags för dig att shredda igen, Brain!

Brain
Titel Storröjare
Registrerad 2008-04-16
Inlägg 2 861

Famest skrev:
Jag producerar hiphop, men har aldrig hört någon säga något positivt om genren på FZ så avvaktar innan jag delar något. Kan dock lägga upp en dubstep-låt jag håller på med, brb :heart:

Jag älskar hiphop och dubstep. Har testat att göra lite wobble-ljud själv. Sjukt svårt. :-D
Skrillex är nog en av mina favoritartister just nu. Så gogo lägg upp låtarna nu! :)

Och tack så mycket!

WildThing skrev:

Grymt pianospel. :) Måste fråga lite om videon dock, är det du som ligger bakom den med?

Det har inte blivit så mycket egenskapat som inte haft med jobb att göra men känner att mycket har hänt det senaste året :) Klippte tillsammans med Salmonella denna musikvideo förra året som jag kände att jag blev nöjd med. Var väldigt annorlunda att klippa något som var så rått och hårt.

Jag har klippt videon men själva "footaget" är från en film som har ett konstigt namn.. kommer inte ihåg vad den heter just nu! Kan väl inte påstå att jag är direkt duktig på att klippa till skillnad från dig! Ruggigt hög kvalité på videon. Filmade ni också?

73mpl4R skrev:
Fantastisk tråd. Väldigt fint Brain, ska sätta den låten på repeat ett tag.
Edit: Dessutom, det börjar bli dags för dig att shredda igen, Brain!

Tack! Jag har beställt lite grejer så jag kan spela in gitarr, så det är definitivt på gång! Dock har jag lagt undan "shreddingbiten" lite och kör på lite mer minimalistiska grejer, men definitivt, någon shredlåt ska hinna laddas upp under våren! :)

73mpl4R
Titel Rikskändis
Registrerad 2007-06-12
Inlägg 8 798

Har tyvärr inte så mycket färdigt material att bjuda på, är väldigt dålig på att avsluta grejer. Skrev en liten jazzare för några år sen som jag passande nog grävde upp idag. Men även en klar låt blir aldrig klar, skulle gärna mixa om den lite om jag kunde.

Hoppla! http://dl.dropbox.com/u/3534462/08%20Sunday%20Aft
ernoon.mp3

Brain
Titel Storröjare
Registrerad 2008-04-16
Inlägg 2 861

73mpl4R skrev:
Har tyvärr inte så mycket färdigt material att bjuda på, är väldigt dålig på att avsluta grejer. Skrev en liten jazzare för några år sen som jag passande nog grävde upp idag.

ernoon.mp3

Wow nice! Sjukt bra känsla.
Hur har du spelat in? Vilka är det som "medverkar"? Verkligen verkligen grymt!

73mpl4R
Titel Rikskändis
Registrerad 2007-06-12
Inlägg 8 798

Brain skrev:
73mpl4R skrev:
Har tyvärr inte så mycket färdigt material att bjuda på, är väldigt dålig på att avsluta grejer. Skrev en liten jazzare för några år sen som jag passande nog grävde upp idag.

ernoon.mp3

Wow nice! Sjukt bra känsla.
Hur har du spelat in? Vilka är det som "medverkar"? Verkligen verkligen grymt!

Jag skrev kompet och texten en söndag för några höstar sen. Veckan efter satte jag mig ner med Jeanette som du hör, och improviserade fram melodin. Allt spelade jag in allt i Logic med ett Midi-keyboard förutom gitarren tyvärr, hade gärna gjort det med riktiga instrument om jag kunnat. Fick istället lägga mer tid på att mixa fram en slags naturlig ljudbild på de instrumenten. Kom inte ihåg vilka pluggar jag använda mig av tyvärr, hade gärna gett dig alla detaljer!

Så allt förutom sången, som vi spelade in "on-the-fly" har jag gjort. Tack förresten, det värmer :)

WildThing
Titel Moderator
Registrerad 2005-10-30
Inlägg 5 538

Brain skrev:

Jag har klippt videon men själva "footaget" är från en film som har ett konstigt namn.. kommer inte ihåg vad den heter just nu! Kan väl inte påstå att jag är direkt duktig på att klippa till skillnad från dig! Ruggigt hög kvalité på videon. Filmade ni också?

Inte jag personligen, en klasskamrat filmade det och Salmonella producerade samt filmade/klippte också. Så en total kollaboration av tre pers typ. Blev lite liv runt videon då det uppenbarligen inte görs så mycket musikvideos i den genren och bandet är uppenbarligen ganska kända. Så roligt projekt var det. Och tack för de snälla orden :)

Vi får ta och se till att göra dig en riktig musikvideo åt era låtar, FZ collaboration liksom. Hade varit ett najsigt projekt, varför ska vi göra skapelser separat när vi kan göra awesome saker mellan oss istället? ;)

Brain
Titel Storröjare
Registrerad 2008-04-16
Inlägg 2 861

WildThing skrev:

Vi får ta och se till att göra dig en riktig musikvideo åt era låtar, FZ collaboration liksom. Hade varit ett najsigt projekt, varför ska vi göra skapelser separat när vi kan göra awesome saker mellan oss istället? ;)

Den idéen gillar jag skarpt! Dra ihop lite FZ:a collaborations. WildThing svarar för projektledning? ;)

WildThing
Titel Moderator
Registrerad 2005-10-30
Inlägg 5 538

Brain skrev:
WildThing skrev:

Den idéen gillar jag skarpt! Dra ihop lite FZ:a collaborations. WildThing svarar för projektledning? ;)

Hmm, här finns iofs en bra idé på G. Jag är inte musiker alls, men skulle det faktiskt inte vara enormt roligt om de kreativa som faktiskt finns på FZ går ihop och skriver "The FZ anthem" eller dylikt, en hyllning till communityt i sig eller en hyllning om att vara gamer i form av en musikvideo? Inte något med någon "rolig" text" för att det ska bli views på youtube, utan något som man faktiskt kan stå bakom och känna medverkande i, på de sätt som man kan och vill, om det så är grafik, skriva musik eller spela in material.

Nu handlar det iofs om ett område jag inte kan för 5 öre, dvs musikskapande, men en video ska man allt kunna sätta ihop utan problem.

Nu kanske jag är skittöntig som direkt går på att "vi gör något om spel", men det är ju ändå det som sammanfört oss alla här.

Spontan idé, men kanske värt att genomföra likfan?

73mpl4R
Titel Rikskändis
Registrerad 2007-06-12
Inlägg 8 798

En fin idé! Frågan är bara om hur man ska gå tillväga för att få ihop det hela, det går såklart att göra allt var för sig, och sedan försöka pyssla ihop det, men det blir bäst om de kreativa självarna är i samma rum. Blir kanske lite OT det här, en ny tråd för ämnet?

Titel Hemmavan
Registrerad 2011-09-16
Inlägg 186

jag gav mig på att försöka göra ett hiphop beat för första gången idag, första gången jag gör något med musik överhuvudtaget, så det är vääääldigt simpelt gjort x)

Titel Kändis
Registrerad 2003-07-25
Inlägg 7 400

Grymt piano-spelande! Gillar också Phillip Glass , han är grym. :P

Neatherblade
Titel Rikskändis
Registrerad 2004-07-30
Inlägg 9 788

Håller på med dungeons till Skyrim och skapar lite musik.
Har ingen musik att dela med mig av dock några bilder på min dungeon i Skyrim.

Bild 507022
Bild 507021
Bild 507020

Traveller in time
Titel Storröjare
Registrerad 2008-05-29
Inlägg 4 313

WildThing skrev:
Brain skrev:

Inte jag personligen, en klasskamrat filmade det och Salmonella producerade samt filmade/klippte också. Så en total kollaboration av tre pers typ. Blev lite liv runt videon då det uppenbarligen inte görs så mycket musikvideos i den genren och bandet är uppenbarligen ganska kända. Så roligt projekt var det. Och tack för de snälla orden :)

En riktigt kul idé jag gärna ställer mig bakom och stödjer. Om flera erkända FZ'ianer med känsla för sidan går ihop och faktiskt vill skapa något annorlunda och representativt som inte ligger på den lättsamma "låt oss referera så många spel som möjligt"-jargongen, utan mer respektfull och kärleksfull hyllning till sidan(och kanske tidningen) som förde oss alla samman. :)

Jag har ingen musikalisk talang när det gäller att skapa, mest baserat på att jag inte kan spela några instrument irl. men producera och regissera video och grafiska projekt har jag erfarenhet av. Allt jag kan bidra med är koordination och ett bollplank där idéer analyseras inom kontext för projektet, vad funkar och vad funkar inte, sådana saker. "I aint afraid to kill my darlings".
Låter strängt men det är typ vad projektledning är. Se till att alla fungerar tillsammans och slutmålet blir nått inom tidsgräns och kvalitet.

Skulle gärna lägga upp en kortfilm jag gjorde, men tyvärr äger jag inte rättigheterna och filmen finns inte på youtube.

son of RAMBO
Titel Proffs
Registrerad 2009-11-02
Inlägg 1 710

Neatherblade skrev:
Håller på med dungeons till Skyrim och skapar lite musik.
Har ingen musik att dela med mig av dock några bilder på min dungeon i Skyrim.

Bild 507022
Bild 507021
Bild 507020

Riktigt nice, vad använder du för att göra det? :)

Själv gör man väl java spel/applets men har inget fullgjort och ute på nätet än men kan väl se till att få klart ett.

Neatherblade
Titel Rikskändis
Registrerad 2004-07-30
Inlägg 9 788

son of RAMBO skrev:

Själv gör man väl java spel/applets men har inget fullgjort och ute på nätet än men kan väl se till att få klart ett.

Använder Creation Kit, finns på steam under tools. Fast man måste ha Skyrim.

son of RAMBO
Titel Proffs
Registrerad 2009-11-02
Inlägg 1 710

Neatherblade skrev:
son of RAMBO skrev:

Använder Creation Kit, finns på steam under tools. Fast man måste ha Skyrim.

Så dom har alltså släppt det nu? Fan, då kanske man ska ta och köpa skyrim.

Apministern
Titel Veteran
Registrerad 2009-01-19
Inlägg 858

WildThing skrev:
Brain skrev:
WildThing skrev:

Hmm, här finns iofs en bra idé på G. Jag är inte musiker alls, men skulle det faktiskt inte vara enormt roligt om de kreativa som faktiskt finns på FZ går ihop och skriver "The FZ anthem" eller dylikt, en hyllning till communityt i sig eller en hyllning om att vara gamer i form av en musikvideo? Inte något med någon "rolig" text" för att det ska bli views på youtube, utan något som man faktiskt kan stå bakom och känna medverkande i, på de sätt som man kan och vill, om det så är grafik, skriva musik eller spela in material.

Nu handlar det iofs om ett område jag inte kan för 5 öre, dvs musikskapande, men en video ska man allt kunna sätta ihop utan problem.

Nu kanske jag är skittöntig som direkt går på att "vi gör något om spel", men det är ju ändå det som sammanfört oss alla här.

Låter väldigt roligt!

Har studio och musik program till mitt förfogan, i skolan dock (men har mycket skolfritid) Så jag hade gärna deltagit i någon hörna!

Spelar även trummor och andra slagverk och är öppen till de flesta musikgenrer!

Brain
Titel Storröjare
Registrerad 2008-04-16
Inlägg 2 861

Apministern skrev:
WildThing skrev:
Brain skrev:
WildThing skrev:

Låter väldigt roligt!

Har studio och musik program till mitt förfogan, i skolan dock (men har mycket skolfritid) Så jag hade gärna deltagit i någon hörna!

Spelar även trummor och andra slagverk och är öppen till de flesta musikgenrer!

Du är väldigt välkommen in i värmen! :-)
Här är tråden som hanterar FZ:a projektet:
http://www.fz.se/forum/allmant-snack/fz-collabora
tion-communityprojekt-intressetrad-230291

WildThing agerar projektledare tror jag.

Titel Veteran
Registrerad 2007-06-19
Inlägg 865

nvm

redruM
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-09-30
Inlägg 206

Jag odlar en möglig kaka i en burk som nu har legat där i över tre år. Ska göra en ny video snart där jag öppnar burken igen. Senaste gången locket åkte av var i Januari när jag hade fest. Min vän spydde då av lukten.

Edit: Videon är från 2009.

Brain
Titel Storröjare
Registrerad 2008-04-16
Inlägg 2 861

redruM skrev:
Jag odlar en möglig kaka i en burk som nu har legat där i över tre år. Ska göra en ny video snart där jag öppnar burken igen. Senaste gången locket åkte av var i Januari när jag hade fest. Min vän spydde då av lukten.

Haha kreativt.. skumt. Vilket syfte fyller din kakodling?

redruM
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-09-30
Inlägg 206

Brain skrev:

Tanken är väl att se hur länge kakan kan existera i nuvarande form. Värt att påpeka är att det är en mjuk kaka. Tyvärr kan jag inte öppna burken så ofta som jag hade velat, kakan sprider en doft som är fullkomligt vedervärdig, luktar verkligen ruttet lik om det.

Apministern
Titel Veteran
Registrerad 2009-01-19
Inlägg 858

redruM skrev:
Brain skrev:

Tanken är väl att se hur länge kakan kan existera i nuvarande form. Värt att påpeka är att det är en mjuk kaka. Tyvärr kan jag inte öppna burken så ofta som jag hade velat, kakan sprider en doft som är fullkomligt vedervärdig, luktar verkligen ruttet lik om det.

Påminner om den där falukorven jag glömde i micron i två veckor ;)

Titel Kändis
Registrerad 2003-07-25
Inlägg 7 400

redruM skrev:

Edit: Videon är från 2009.

Ät upp den.

Neatherblade
Titel Rikskändis
Registrerad 2004-07-30
Inlägg 9 788

För den som vill testa min dungeon för skyrim så finns den här

http://steamcommunity.com/profiles/76561197965921
329/myworkshopfiles/

Bruden123
Titel Intresserad
Registrerad 2010-11-05
Inlägg 56

Neatherblade skrev:
För den som vill testa min dungeon för skyrim så finns den här

http://steamcommunity.com/profiles/76561197965921
329/myworkshopfiles/

såg riktigt nice ut! =)

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 475 medlemmar online. 13 foruminlägg har postats idag.

FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter