Vargjakten, en idioti som gått över styr

Skrivet av osgen:

Hehe, det är ingen idé att argumentera med dig kamp.
Du har enorma fördomar och är så otroligt insnöad så det finns antagligen ingenting man kan säga för att du ska ändra uppfattning

Men läs gärna igenom tråden en gång så kanske du kan få lite mer grepp om frågan.

/inavlad lantis

Jag är också lantis men jag har inget behov av att skjuta den stackars vargen. Då är trädkramarna ett större hot.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Jag är också lantis men jag har inget behov av att skjuta den stackars vargen. Då är trädkramarna ett större hot.

Alla har rätt till sina åsikter, det är sämre att slänga upp falsk fakta och en massa fördomar.

Förresten blir du enligt honom "inavlad lantis" om du bor på landet

Skrivet av Pliskin (Återuppstånden):

Någon som vet de eventuella genetiska och beteendeskillnader som hindrar inplantering från tex ryssland?

När jag ögnade igenom statens utredning så tolkade jag det som att genetiskt är det absolut inga problem.
Vargen vi har i sverige är samma art som i hela europa och asien.

Beteende skillnader hittade jag dock ingenting om.

Inaktiv
Skrivet av osgen:
Skrivet av Aquilalore:

Såklart att den Svenska vargen var i kris, den består av 200 vargar när SOU klart och tydligt säger att den måste bestå av 500 individer.

Vart står det att stammen måste bestå av 500 individer?
Jag ögnade igenom utredningen och kunde inte hitta något sånt påstående.
Visa gärna var.

Ögnade du igenom tusentals av SOUs ?
Väntade på att någon skulle vara källkritisk men du var ambitiös du
SOU 1999:146. "Antal och utbredning", "varg", Sidan 17.

Medlem

Ok, jag lyckades läsa en annan utredning från 2007 istället:
2007:89

Där hittade jag iofs att en vargstam behöver bestå av 500 individer för att må bra på mer än 100 års sikt.
Men som jag förstod så var det för en helt isolerad vargstam utan invandring.
Med en vargstam på 200-250 individer och med invandring verkar alla överens om att ska räcka.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Att vissa människor skjuter och bommar är beklagligt, men vad mer kan man säga? Shit happens.

Fina logik. Jag RÅKADE skjuta en människa. Shit happens? Är det nånting som du använder på allting här i vardagen? Eller är det bara saker du anser mindre värda än dig och din tv?

Skrivet av Red_warning:

Min egen åsikt kring vargen i Sverige är att det borde vara folkomröstning i kommunerna, eller länen, om folket vill ha varg. Staten kan locka med bättre kompensation för vargdödad boskap och lite extra klirr i kommunkassan. Folk folket inte ha varg, så ska den väck.

Så folket ska få bestämma vem som lever eller dör enligt dig? Bra. sätt makten i händera på en pöbel.
De har en tendes att vara eftersmarta. Majoriteten av folket vet fan knappt själva vad som är bra för dem. Finns ingen anleding att de ska få bestämma någon annans existensberättigad.

Skrivet av Red_warning:

Det enda argumentet för att behålla vargen mot folkets vilja skulle väl vara att den berikar våran svenska fauna,

ELLER! Att vargen också har rätt till att existera.
Eller är de bara de du tycker om som har rätt att existera?

Skrivet av Red_warning:

men då bör man också ta i akt att det kommer kosta många bönder en rejäl summa pengar att stängsla in (och underhålla) boskapen där det är vargtätt. Och min synpunkt på det hela är helt enkelt att människans intresse går först, så länge arten som helhet inte är akut hotad.

Eller så kan bönderna sluta vara så lata.
Antagligen så kan de använda hundar eller så kan de göra som förr i tiden då de hade herdar.

Människan går absolut inte först. Vi har ingen rätt att utrota andra arter efter vårat behov. Samma lilla rätt som vi har att lägga naturen i ruiner.

Skrivet av Red_warning:

@Kamp, du måste ju vara sinnessjuk. Och efter alla de grova ord angående jägare du yttrat, förslag till massmord bland annat, så måste jag fråga dig om du är man nog att stå för dina åsikter även utanför internet?

De jägare som jagar varg är enligt mig inte värda ett piss. Samma sak de personer som anser att man ska utrota vargen. Jag föreslog helt enkelt de jägare har föreslagit. Nu är det dock olagligt att döda en annan människa. Så tyvär kan jag inte göra det. Men tro mig, hade de inför licensjakt på vargjägare hade jag inte vart sen.

Inaktiv
Skrivet av osgen:

Ok, jag lyckades läsa en annan utredning från 2007 istället:
2007:89

Där hittade jag iofs att en vargstam behöver bestå av 500 individer för att må bra på mer än 100 års sikt.
Men som jag förstod så var det för en helt isolerad vargstam utan invandring.
Med en vargstam på 200-250 individer och med invandring verkar alla överens om att ska räcka.

Hur som helst; vi var ju båda överens om att 200 vargar blev inavlade. Sverige testade och det räckte tydligen inte...
(Det är i såna här lägen som tjuvslakt kommer in. Var det 200 individer som blev inavlade eller var det 100......?)

Skrivet av Kamp:
Skrivet av Red_warning:

Att vissa människor skjuter och bommar är beklagligt, men vad mer kan man säga? Shit happens.

Fina logik. Jag RÅKADE skjuta en människa. Shit happens? Är det nånting som du använder på allting här i vardagen? Eller är det bara saker du anser mindre värda än dig och din tv?

Skrivet av Red_warning:

Min egen åsikt kring vargen i Sverige är att det borde vara folkomröstning i kommunerna, eller länen, om folket vill ha varg. Staten kan locka med bättre kompensation för vargdödad boskap och lite extra klirr i kommunkassan. Folk folket inte ha varg, så ska den väck.

Så folket ska få bestämma vem som lever eller dör enligt dig? Bra. sätt makten i händera på en pöbel.
De har en tendes att vara eftersmarta. Majoriteten av folket vet fan knappt själva vad som är bra för dem. Finns ingen anleding att de ska få bestämma någon annans existensberättigad.

Skrivet av Red_warning:

Det enda argumentet för att behålla vargen mot folkets vilja skulle väl vara att den berikar våran svenska fauna,

ELLER! Att vargen också har rätt till att existera.
Eller är de bara de du tycker om som har rätt att existera?

Skrivet av Red_warning:

men då bör man också ta i akt att det kommer kosta många bönder en rejäl summa pengar att stängsla in (och underhålla) boskapen där det är vargtätt. Och min synpunkt på det hela är helt enkelt att människans intresse går först, så länge arten som helhet inte är akut hotad.

Eller så kan bönderna sluta vara så lata.
Antagligen så kan de använda hundar eller så kan de göra som förr i tiden då de hade herdar.

Människan går absolut inte först. Vi har ingen rätt att utrota andra arter efter vårat behov. Samma lilla rätt som vi har att lägga naturen i ruiner.

Skrivet av Red_warning:

@Kamp, du måste ju vara sinnessjuk. Och efter alla de grova ord angående jägare du yttrat, förslag till massmord bland annat, så måste jag fråga dig om du är man nog att stå för dina åsikter även utanför internet?

De jägare som jagar varg är enligt mig inte värda ett piss. Samma sak de personer som anser att man ska utrota vargen. Jag föreslog helt enkelt de jägare har föreslagit. Nu är det dock olagligt att döda en annan människa. Så tyvär kan jag inte göra det. Men tro mig, hade de inför licensjakt på vargjägare hade jag inte vart sen.

Jag håller med dig till 100% Kamp


signatur
Medlem

Nu kanske jag framstår som okänslig men vi har MYCKET värre problem framför oss än brist på vilda vargar. De är ju i alla fall inte beroende av att det ekonomiska systemet fungerar som det ska så länge inte vargar har börjat med aktier.

MFC håller nog med mig first things first.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Nu kanske jag framstår som okänslig men vi har MYCKET värre problem framför oss än brist på vilda vargar. De är ju i alla fall inte beroende av att det ekonomiska systemet fungerar som det ska så länge inte vargar har börjat med aktier.

MFC håller nog med mig first things first.

Det finns alltid saker som är viktigare än X eller Y, det ska inte hindra folk från att jobba för att förbättra situationen.
Jag menar, om man alltid skulle ta hand om det som är det viktigaste (och allt det där är ändå relativt, jag tror inte att <land där det är svält> prioriterar en fiktiv börs före svälten i landet, lika lite som att vi i Sverige prioriterar svälten i ett land långt borta från vårat land när det finns en fiktiv börs som ligger närmare vårat hjärta än välfärden för ett folk.)


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Nu kanske jag framstår som okänslig men vi har MYCKET värre problem framför oss än brist på vilda vargar. De är ju i alla fall inte beroende av att det ekonomiska systemet fungerar som det ska så länge inte vargar har börjat med aktier.

MFC håller nog med mig first things first.

mm det här är en dålig diskussion, tänk på barnen i afrika.. innan det är åtgärdat bör vi inte prata om nåt annat eller tänka på något annat, first things first.


signatur

thank you, come again

Inaktiv
Skrivet av huxflux:
Skrivet av Hardboiled15:

Nu kanske jag framstår som okänslig men vi har MYCKET värre problem framför oss än brist på vilda vargar. De är ju i alla fall inte beroende av att det ekonomiska systemet fungerar som det ska så länge inte vargar har börjat med aktier.

MFC håller nog med mig first things first.

mm det här är en dålig diskussion, tänk på barnen i afrika.. innan det är åtgärdat bör vi inte prata om nåt annat eller tänka på något annat, first things first.

Det var den sämsta diskussionen 8)

Tänk bara på alla de som behöver ett internationellt pass och inte har några fingrar kvar på händerna (fingeravtryck från två fingrar krävs.)
Hur ska de kunna åka på semester till Afrika nu till sommaren? Nä, fy bubblan, säger jag!

Medlem
Skrivet av Pliskin (Återuppstånden):

NaziTrollet lär nog få sig en semester från forumet inom en snar framtid.

Jag föreslår att vi importerar några vargar från Rumänien så vi får större mångfald här i Sverige.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fil:Wiki-Canis_lupus.png


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Som någon skrev i tråden kan man ju uppfatta det som att vissa tror dom är ANGRY WOLVES, med tanke på hur dom uppför sig i tråden.

Har rensat lite, ni vet vilka ni är. Ta åt er.

Medlem

Måste hålla med TS här. Vargarna är ändå så sjukt inavlade redan. Man måste försöka bygga upp en frisk stam igen och inte bara ta kål på de stackars djuren.
Borde finnas skyddsjakt på människor i vissa fall asså:/


signatur

Where are we runnin'?

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av bjosarn:

Det är idiotiskt att inte arbeta för att behålla en biologisk mångfald.
Och vadå "vargen ska vara rädd för oss"? Dödar vargar många människor på hundra år? Och ser man till kostnader så orsakar vildsvin mer skada än vargar. Bör vildsvinen utrotas då, eftersom de inte respekterar människans odlingsmarker och stängsel?

Vildsvin bör man döda för att deras kött smakar gott.

Vildsvin dödas mycket friskt i södra Sverige. Problemet är inte som jag förstått det hur många djur som får dödas utan att de faktiskt inte klarar av att jaga/hitta alla djur som de vill ha döda.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Sen är vargar mycket mer värdefulla än vissa människor.

+1

Och vilket jävla tjat om svenska bönder det var här. Det är en dödsdömd verksamhet. Bara hin-håle vet vafrör den finns kvar. Dra ut den konstgjorda lungan nu och ge varje bonde en slips och ett hederligt arbete.


signatur

Where are we runnin'?

Inaktiv
Skrivet av ThinBoi:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Sen är vargar mycket mer värdefulla än vissa människor.

+1

Och vilket jävla tjat om svenska bönder det var här. Det är en dödsdömd verksamhet. Bara hin-håle vet vafrör den finns kvar. Dra ut den konstgjorda lungan nu och ge varje bonde en slips och ett hederligt arbete.

Så kött, mjölk och säd behövs inte längre, märkligt vart detta samhälle är på väg när vi inte ens behöver mat längre.


signatur

Allah är stor men jag har större

Skrivet av Pliskin (Återuppstånden):
Skrivet av ThinBoi:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Sen är vargar mycket mer värdefulla än vissa människor.

+1

Och vilket jävla tjat om svenska bönder det var här. Det är en dödsdömd verksamhet. Bara hin-håle vet vafrör den finns kvar. Dra ut den konstgjorda lungan nu och ge varje bonde en slips och ett hederligt arbete.

Så kött, mjölk och säd behövs inte längre, märkligt vart detta samhälle är på väg när vi inte ens behöver mat längre.

Han tror bergis mjölken kommer från affären.:)


signatur
Medlem
Skrivet av Aquilalore:
Skrivet av huxflux:
Skrivet av Hardboiled15:

Nu kanske jag framstår som okänslig men vi har MYCKET värre problem framför oss än brist på vilda vargar. De är ju i alla fall inte beroende av att det ekonomiska systemet fungerar som det ska så länge inte vargar har börjat med aktier.

MFC håller nog med mig first things first.

mm det här är en dålig diskussion, tänk på barnen i afrika.. innan det är åtgärdat bör vi inte prata om nåt annat eller tänka på något annat, first things first.

Det var den sämsta diskussionen 8)

Tänk bara på alla de som behöver ett internationellt pass och inte har några fingrar kvar på händerna (fingeravtryck från två fingrar krävs.)
Hur ska de kunna åka på semester till Afrika nu till sommaren? Nä, fy bubblan, säger jag!

det är lika illa för de som har dålig hårdag när passfotot ska tas, tänk att ha en 5-10 års pass med dålig frilla. Finns det nåt pinsammare? Jag skulle klassa det som högre diskussionsvärde än några få som saknar lite fingrar, de kan iaf få någon chip inopererat i armen, funkar lika bra.

Jag vill inte vara off-topic så kan väl säga att jag älskar varg och hoppas att det skjuts mindre av dem.
DÅ kan man undra om jag kunde tänka mig möta en varg i en mörk gränd, jag skulle svara "JA, jag skulle ge den en kram", men så är jag också stockholmare och diskvalificerad från diskussionen.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av mullins:

Som någon skrev i tråden kan man ju uppfatta det som att vissa tror dom är ANGRY WOLVES, med tanke på hur dom uppför sig i tråden.

Har rensat lite, ni vet vilka ni är. Ta åt er.

När någon säger till mig att han med glädje skulle dräpa jägare bara det var tillåtet, så reagerar jag. Jag står för det jag säger, och om jag brutit någon regel så kan jag bara beklaga.


signatur

Metal is best served heavy.

Skrivet av Red_warning:
Skrivet av mullins:

Som någon skrev i tråden kan man ju uppfatta det som att vissa tror dom är ANGRY WOLVES, med tanke på hur dom uppför sig i tråden.

Har rensat lite, ni vet vilka ni är. Ta åt er.

När någon säger till mig att han med glädje skulle dräpa jägare bara det var tillåtet, så reagerar jag. Jag står för det jag säger, och om jag brutit någon regel så kan jag bara beklaga.

Det är ju lika illa att dräpa vargar....Så låt det vara.


signatur
Medlem
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av mullins:

Som någon skrev i tråden kan man ju uppfatta det som att vissa tror dom är ANGRY WOLVES, med tanke på hur dom uppför sig i tråden.

Har rensat lite, ni vet vilka ni är. Ta åt er.

När någon säger till mig att han med glädje skulle dräpa jägare bara det var tillåtet, så reagerar jag. Jag står för det jag säger, och om jag brutit någon regel så kan jag bara beklaga.

det som även du kan hålla med om att vissa saker som sades gick utanför diskussionen och saker kan tolkas på olika sätt, därför är det bättre att ta bort hela den snurran. Inget att ta åt sig av.


signatur

thank you, come again

Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av mullins:

Som någon skrev i tråden kan man ju uppfatta det som att vissa tror dom är ANGRY WOLVES, med tanke på hur dom uppför sig i tråden.

Har rensat lite, ni vet vilka ni är. Ta åt er.

När någon säger till mig att han med glädje skulle dräpa jägare bara det var tillåtet, så reagerar jag. Jag står för det jag säger, och om jag brutit någon regel så kan jag bara beklaga.

Det är ju lika illa att dräpa vargar....Så låt det vara.

Nej, det är inte lika illa att dräpa en varg som att dräpa en människa.
För personer med tveksam mental friskhet kanske, men inte för normala personer.


signatur

Allah är stor men jag har större

MFC
Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Nu kanske jag framstår som okänslig men vi har MYCKET värre problem framför oss än brist på vilda vargar. De är ju i alla fall inte beroende av att det ekonomiska systemet fungerar som det ska så länge inte vargar har börjat med aktier.

MFC håller nog med mig first things first.

Det är två olika saker. Vargar är helt oberoende av det finansiella systemet. Däremot är vargarna en del av en näringskedja som på längre sikt kan påverka oss på ett eller annat sätt.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Pliskin (Återuppstånden):

Nej, det är inte lika illa att dräpa en varg som att dräpa en människa.
För personer med tveksam mental friskhet kanske, men inte för normala personer.

Nehe, så att dräpa försvarslösa djur är normalt?
Man är fullt frisk om man dräper djur?

Inaktiv
Skrivet av Kamp:
Skrivet av Pliskin (Återuppstånden):

Nej, det är inte lika illa att dräpa en varg som att dräpa en människa.
För personer med tveksam mental friskhet kanske, men inte för normala personer.

Nehe, så att dräpa försvarslösa djur är normalt?
Man är fullt frisk om man dräper djur?

Säger lilla Nasse som tycker det är helt okej att uppmana till massmord.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem
Skrivet av Pliskin (Återuppstånden):
Skrivet av Kamp:
Skrivet av Pliskin (Återuppstånden):

Nej, det är inte lika illa att dräpa en varg som att dräpa en människa.
För personer med tveksam mental friskhet kanske, men inte för normala personer.

Nehe, så att dräpa försvarslösa djur är normalt?
Man är fullt frisk om man dräper djur?

Säger lilla Nasse som tycker det är helt okej att uppmana till massmord.

Vilket bra försvar du har. Påhopp.

Men med tanke på att du inte har någonting att komma med så anser jag att du tycker man är normal om man dräper försvarslösa djur.

Vet vi det. Pilskin - grabben som tycker det är okej att mörda hundar & katter bla.

Trodde inte du kuna sjunka så mycket lägre. Men det har du verkligen gjort.

Inaktiv

Du är gullig du Nasse!
Det är helt okej att avliva djur om det krävs det ja, eller skjuta dem för mat.
Det är INTE okej att uppmana till massmord.
Lär dig skillnaden och ditt sociala liv kommer att öka i kvalitet.
Lyckligtvis så kommer jag aldrig att sjunka under din nivå.
Puss och Kram!


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem
Skrivet av Kamp:
Skrivet av Pliskin (Återuppstånden):

Nej, det är inte lika illa att dräpa en varg som att dräpa en människa.
För personer med tveksam mental friskhet kanske, men inte för normala personer.

Nehe, så att dräpa försvarslösa djur är normalt?
Man är fullt frisk om man dräper djur?

Är du vegetarian eller vad?
Naturligtvis var samtliga människor under stenåldern fram till våra dagar sjuka i huvudet.
Jagmenar.. Döda ett djur får att få mat på bordet.

Heeeeelt sjukt mannen.
Men visst, är din sallad du. Jag ska sätta i mig en god kycklinggryta.
Meat is murder. Tasty tasty murder


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Pliskin (Återuppstånden):

Du är gullig du Nasse!
Det är helt okej att avliva djur om det krävs det ja, eller skjuta dem för mat.
Det är INTE okej att uppmana till massmord.
Lär dig skillnaden och ditt sociala liv kommer att öka i kvalitet.
Lyckligtvis så kommer jag aldrig att sjunka under din nivå.
Puss och Kram!

Så när behövde vi senast skjuta djur för mat?
Sen när åt man varg tex?
Mig veterligt har vi slakterier så det räcker och blir över.

Vad du tjatar om massmord. Vem har sagt någonting om massmord?(förutom du själv då)

Återigen är du där med dina påhopp. Du bör försöka hålla dig på en lite högre nivå för att inte framstå som om du vore helt blåst.

Skriv svar