Varning för känsliga tittare!

Medlem

Tänkte bara lite snabbt berätta att det finns ett "namninsamlingsmail" som går runt just nu med den här filmen, startat av PETA. Kanske inte den bästa organisationen men den här gången är det en ärlig namninsamling och inte nåt spånande efter pengar.

En grej till, ni som ska flå och döda och allt vad ni nu klämmer ur er med de här kineserna kan väl stanna upp i några år (så ni hinner mogna) och tänka på att det rör sig om en helt annan kultur med helt andra värderingar och syn på saker. Jag säger inte på något sätt att vad de gör är acceptablet, jag säger bara att era kommentarer inte heller är det.


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

NEEJ! Fyfan... Jag blir så jävla sur när jag ser sånt här!!
Vafan tänker dom med! Asså tänker dom inte på hur djuren måste känna sej!! Nee... fyfan

Medlem

Fy fan vilka idioter de är tycker synd om alla djur


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem
Skrivet av DumSmurfen:

Fy fan vilka idioter de är tycker synd om alla djur

Medlem

Har sett den där filmen förut, den är helt fruktansvärd!
Hoppas att djävulen tar hand om de sina en vacker dag.

Jag har själv bevittnat en kinesisk marknad, och det är ingen plats jag vill besöka igen och jag vill inte veta av kineser heller för den delen. Grannländerna avskyr dem, jag avskyr dem. De äter ALLT och har NOLL hygien, utan Kina skulle världen vara en mycket renare och bättre plats...
(känns lite dumt att skriva "de", tolka det inte fel nu)

Antar att många av er redan sett denna, enligt mig bästa dokumentären som visar Kinas grymma syn på djurliv. Måste varna er, videon är inte bara brutal utan väldigt djupgående informationsmässigt.

Earthlings
http://video.google.com/videoplay?docid=-1282796533661048967&...
Länk...

Edit. Det var ett bra tag sedan jag såg dokumentären och när jag nu har sett 30min av den måste jag lägga till ytterligare en varning, den är mer störande än jag mindes den och kommer ge er ett obehagligt perspektiv ni kanske vill vara utan. Men jag ber er som väljer att se den att berätta för mig vad ni tycker och tänker!

Medlem

Blir lika arg på kineserna som jag blir på, Burma gerillan i senaste Rambo filmen, mår dåligt av sånt här!

En ding ding värld.


signatur

Nämen!

BeW
Medlem

Ahhh, fy fan... jävla idioter! Sjuk värld vi lever i....

Medlem

Allt för att Jennifer Lopez "måste" köpa ännu en dyr "fin" pälsjacka att bära, kan ju inte ha samma två gånger o_O


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

oh shit, vart är dom?! vad kan hända ifall dom tittar på mig!? are we all gonna die?! 8(

Medlem

Och som vanligt dömmer man ut en nation när det är individer som dummar sig inte en hel nation.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

och som vanligt så är det fattigdom och brist på utbildning som är orsaken (och så Jennifer Lopez haha)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Och som vanligt dömmer man ut en nation när det är individer som dummar sig inte en hel nation.

Men eftersom nationen tillåter det så får vi allt dömma nationen.

Dock att dra ALLA kineser under samma kam är dumt.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Skrivet av fanboy:
Skrivet av Notumforce:

Och som vanligt dömmer man ut en nation när det är individer som dummar sig inte en hel nation.

Men eftersom nationen tillåter det så får vi allt dömma nationen.

Dock att dra ALLA kineser under samma kam är dumt.

you name it


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Inaktiv

1
Du som sa något om "Unknown Russian Soldier" tror det var greger. Var det den samma som jag har hörtalas om förut, fast då var det någon som sa att den var för hemsk för att se och ville skydda oss från att se den genom att inte lägga ut länken. Är det den?

2 Ett till anledning till att man inte ska ha canada goose är att alla har den. Hur kul är det om man skulle ha
en jacka av samma modell. Varför inte köpa konst från ikea, skaffa en ipod. Då känner man sig verkligen speciell. Det är bara 5 000 000 000 andra som har en lika dan jacka/konst/digatal musik spelare. Kul

3 Angående filmen. Hade vi reagerat på ett annat sätt om det hade varit en fluga/mygga. Måste erkänna att jag har plågat ihäl en och en annan mygga ner den har gjort mig sur. Vad är det som gör att vi tycker mer synd om stora pälsiga djur än små kryp? Om det inte framgick så vart jag också äcklad.

4 Ett annat roligt djur plågeri som alla måste testa innan ni dör är: ni vet alla skado görande myror som har bosatt sig på tomten. En solig dag tar ni fram era förstorings glas och fokuserar strålen på en myra. Utan att förstöra det roliga genom att berätta vad som händer kan jag bara poängtera att myrorna går en snabb död till mötes och slipper lida. Se bara till att det inte finns något som kan ta eld när du använder förstoringsglaset. Ett exempel på där det funkar är stenarna runt poolen men om ni inte har någon sådant antar jag vell att en trappa av sten funkar lika bra.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Youtube-proffs
Skrivet av theHarmlessWarrior:

1
3 Angående filmen. Hade vi reagerat på ett annat sätt om det hade varit en fluga/mygga.

Ursäkta? Men jämför du levande djur med en mygga?

En mygga är en levande insekt. Insekter har bara sina instinkter. Ett djur är en helt annan sak.

Kom tillbaka med den teorin när du har två myggor i din lägenhet som du har dresserat, eller lärt en fluga att hämta en pinne. Eller en sockerbit, va fan som helst.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Medlem
Inaktiv

Om dom nu måste ta pälsen från djuren, då är väll att döda djuret först innan man börjar slita av pälsen, det minsta man kan göra.
Jag undrar vad alla överklass pälsbärare tycker när de ser sånt här.
Skulle skjutit de personerna utan att tveka. *Headshot*


signatur

.

Medlem

Detta har kkk

Inaktiv

Jag har sett denna filmen en gång och det tänker jag inte göra om. Det som sker där är vidrigt och borde straffas riktigt hårt. Det är tortyr!

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

3 Angående filmen. Hade vi reagerat på ett annat sätt om det hade varit en fluga/mygga. Måste erkänna att jag har plågat ihäl en och en annan mygga ner den har gjort mig sur. Vad är det som gör att vi tycker mer synd om stora pälsiga djur än små kryp? Om det inte framgick så vart jag också äcklad.

Ryggradslösa djur känner inte smärta.

Men seriöst, detta är inte värre än alla grymma djurtransporter, djurförsök etc. Man gör det väl med ett syfte, som vi sen subjektivt bedömmer vara OK eller inte OK. Att man inte låter djuret dö innan man flår dom övergår mitt förstånd dock.


signatur

yolo

Skrivet av Jalle_91:

Du!! Grön. Den videon..........jag som e denna stora djurvän fick såna stora skuldkänslor för att jag e en människa precis som dem.
Hunden som låg där flådd och blodig de gjorde mej ledsen inuti.
Så inni helvete............

Ja det tar tid att smälta den dokumentären, bilderna är inget emot informationen dock...

Medlem

fan dom som håller på me de där borde fan avrättas brutalt me järnklubba. idioter säger ja bara..

fan synd om djuren. som den där idioten som ställer sig på djurets huvud o mosar de, vafan tänker man på? just nu känner ja för o puckla på alla kineser jag ser.

fan va sur ja blir när dom gör de på levand djur. okej om dom hade dött av naturliga orsaker eller avlivade för dom va sjuka, men inte levande. men som dom flesta vet är kina ett lite udda land,

Medlem

.....

konstigt nog så klarade jag av att titta på hela,
saknar ord.

VARFÖR???

another mans lost, another mans gain.

sorgligt att folk måste göra detta för att få leverbröd för dagen.

totaly fucked up värld vi lever i.

Medlem
Skrivet av Newguy:

fan dom som håller på me de där borde fan avrättas brutalt me järnklubba. idioter säger ja bara..

Är inte du exact lika dan som de om du vill avrätta dem med en järnklubba? Till alla som skriver: "jag ska avrätta dem" det skulle väll inte göra er bättre en de är.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Inaktiv

Fy fan vad vidrigt. Jag kan inte tänka mig hur ont det skulle göra att få min hud avskuren vid fotknölarna och sedan långsamt bordragen ända över huvudet medans jag fortfarande var vid medvetande. Fy fan för pälsindustrin, dock så är djurhållningsindustrin (Mat, skinn etc.) generellt en äcklig företeelse, även om det inte alltid är så här illa.

Fast vem skall man skylla på, kinesen som gör det för att överleva eller överklass tanten som köper pälsen i tron att den tas från redan döda djur? Jag antar att vi som har sett filmen har ett ansvar att visa den för andra, mycket av den här industrin beror helt enkelt på att människor inte vet hur illa djuren har det.

Inaktiv
Skrivet av donjojo:

.....

Fast vem skall man skylla på, kinesen som gör det för att överleva eller överklass tanten som köper pälsen i tron att den tas från redan döda djur? Jag antar att vi som har sett filmen har ett ansvar att visa den för andra, mycket av den här industrin beror helt enkelt på att människor inte vet hur illa djuren har det.

Så sant. Även djur i europa behandlas plågosamt. Finns många videos ute. Vanvård är mycket vanligt och jag vet inte vad som är värst.. låta djuret lida under lång tid tills det dör eller som i videon.

Köp inte fejkade Canada Goose för dom har garanterat päls från Kina. Riktiga kända märken har inte dessa pälsar.

Inaktiv

Fy f*n sånna där länder ska man bara asfaltera över!

Medlem

Asfaltera över 1/6 av världens befolkning för att ett par individer gör något? O_o


signatur

Videomupp

Skriv svar