Vilka fördomar har du?

Inaktiv
Skrivet av Sipmo:

Varför kan man bara välja 1 alternativ?

Jag vet inte hur man gör så att man kan fylla i alla eller flera

Medlem

en av mina är att religiösa människor är våldsammare än Ateister lr vad det kallas.


signatur

Rawr

Medlem

Extremister och fanatiker. Folk som inte har tänkt igenom sina åsikter alls men framhäver ändå dem som det ända rätta och alla som inte håller med har fel och är idioter.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

tänk hur tråkig världen skulle vara utan fördomar.

Medlem
Skrivet av rednalexia:

tänk hur tråkig världen skulle vara utan fördomar.

Det är definitivt en "outtömmerlig" humorkälla, detta med fördomar.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

unga invandrar gäng, Skinnheads, Politiker, Överklassfolk. Katoliker, muslimer,

Det är nog mina.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Intressant att både högermänniskor och vänster människor fått nästan exakt like många röster... Dom kanske bara har fördomar mot varandra... resten skiter i dom.

Medlem

De som tror att man är en svettig nörd som hackar sig in på NASA, bara för man åker till DH och/eller lanar relativt regelbundet...


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem
Skrivet av Achronos:

De som tror att man är en svettig nörd som hackar sig in på NASA, bara för man åker till DH och/eller lanar relativt regelbundet...

Skulle snarare tro att fördomarna är svettiga och högljudda nördar som spelar CS och WoW.

Finns inga hackers bland dagens datornördar. Det mest avancerade dom har gjort är att installera om sitt OS.

Medlem

Varför fanns inte "Barn" som ett alternativ? OK, tonåringar är oftast störande nuförtiden (fördom ) men barn är fan färre... Usch... Och att säga "du har själv varit ett barn en gång i tiden" är inte ett bra försvar Jag var säkert jävlig också...


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Skrivet av SwedishChaos:

'Vänster' - människor och politiker i allmänt, ungdomsgäng.

där har vi mina fördomar.. typ.

Samma här särskilt AFA ligister har jag svårt för. Dock valde jag Stockholmare men eftersom många AFA jag känner till är stockholmare så blev det nästan samma sak.


signatur

Jo just det folk som skriker SEEEEEDAAAAA hela tiden, har inte fattat vad det betyder än är väl en sådan där "fjortis a'la WoWnörd" grej.


signatur
Medlem

Saknade svaret *Alla*


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem

Nazister och rasister:)

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Jo just det folk som skriker SEEEEEDAAAAA hela tiden, har inte fattat vad det betyder än är väl en sådan där "fjortis a'la WoWnörd" grej.

Om du menar på tex pirate bay så betyder det att de som har tankat ner hela filen ska fortsätta att ladda upp den.

Fler som seedar = Högre hastighet.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

muslimer, nassar och vänsterpack


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Amerikaner, jag väntar fortfarande på att träffa en amerikan som har något mellan öronen.

Medlem
Skrivet av Insomniac:

Amerikaner, jag väntar fortfarande på att träffa en amerikan som har något mellan öronen.

Du får väl stämma träff med stephen hawking.

Medlem

Mitt förakt är aldrig fördommar då jag är helt säker varför och har en god anledning till det.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Politiskt korrekta människor skulle min röst dock falla på.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

kom på en tillfördom.

folk som röstar på S.
Jag har bilden och tycker det är så att folk som röstar på S gör det
_oavsett_ deras politik, vem som styr S, vilka dom sammarbetar, dom har alltid röstat på S och kommer alltid göra.. gör mig så förbaskad... folk skulle säkert rösta på S även om det var Stalin som styrde dom... suck.


signatur

R.I.P The_maxx

Skrivet av IceMan:

kom på en tillfördom.

folk som röstar på S.
Jag har bilden och tycker det är så att folk som röstar på S gör det
_oavsett_ deras politik, vem som styr S, vilka dom sammarbetar, dom har alltid röstat på S och kommer alltid göra.. gör mig så förbaskad... folk skulle säkert rösta på S även om det var Stalin som styrde dom... suck.

Japp där slog du huvudet på spiken. Min farsa är sådan. Men han har svårt att försvara Mona Sahlin när vi debatterar :|.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Japp där slog du huvudet på spiken. Min farsa är sådan. Men han har svårt att försvara Mona Sahlin när vi debatterar :|.

Det är ju inte direkt något ovanligt att folk inte kan debattera för sina åsikter. Sådana stöter man på överallt och inom alla grupper.

EDIT: Ska läggas till att om jag inte minns fel så handlar vilket parti man röstar på mycket om vana. Det är inte något rationellt tänkande och jämförande som lett fram till att man röstar på ett visst parti - utan att de kanske haft en karismatisk ledare ett visst år och sedan har man fortsatt rösta på dem.

Men självklart skiljer det från person till person.

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Insomniac:

Amerikaner, jag väntar fortfarande på att träffa en amerikan som har något mellan öronen.

Du får väl stämma träff med stephen hawking.

Hawking är engelsman.

Inaktiv

Miljöpartister och vänsterpack!

Inaktiv

Jag har enormt mycket fördomar mot invandrare. Vet inte varför, bara är så.

Medlem

Men fördomar skulle väl också kunna betyda att man tror gott om någon, inte nödvändigtvis att fördomar alltid betyder något negativt. Att man före man träffat någon dömer dem som trevliga bara för att de tillhör en viss kategori eller tex att man tar för givet att en bilmekaniker vet vad han gör (positivt) eller att man tar för givet att alla bilmekaniker lurar folk (negativt). I vilket fall dömer man dem på förhand. Då tror jag alla har fördomar mot nästan alla andra människor.
Ska jag nämna nåt så har jag väl fördomen att tonåringar är gapiga, tror de vet allt men inte gör det och använder könsord i var och varannan mening.

Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av IceMan:

kom på en tillfördom.

folk som röstar på S.
Jag har bilden och tycker det är så att folk som röstar på S gör det
_oavsett_ deras politik, vem som styr S, vilka dom sammarbetar, dom har alltid röstat på S och kommer alltid göra.. gör mig så förbaskad... folk skulle säkert rösta på S även om det var Stalin som styrde dom... suck.

Japp där slog du huvudet på spiken. Min farsa är sådan. Men han har svårt att försvara Mona Sahlin när vi debatterar :|.

Samma sak med moderater, oavsett vad dom gör, så försvarar min farmor dom

Medlem

säkert finns det såna där, som hos alla.
Men det är nått speciellt med S folk, andra brukar oftas ha åsikter och förklaringar till varför man röstar på just dom, många S gör det bara för att det "ska" vara så.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Insomniac:

Amerikaner, jag väntar fortfarande på att träffa en amerikan som har något mellan öronen.

Du har inte träffat så många amerikaner under din livstid?

Skriv svar