Vilken Blir Din Nästa Konsol?

Medlem

om Wii U tagit Blu-ray och DVD hade jag inte tvekat.. nu vet ifan


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Banditen:

I min mening så behandlar Sony/Playstation sina kunder annorlunda beroende på vart du kommer ifrån. Tex kommer du ifrån Europa så är det liksom legitimt ifrån Sonys sida att behandla oss som skit och ta överpriser då och då. Och PSN EU är ju ett skämt,, hur man ens kan erbjuda en betaltjänst till en redan undermålig tjänst är för mig en gåta. Och ännu mer förvånad blir jag när jag ser att någon har skaffat det.

I januari får man på psn+ Bioshock 2 och Mortal Combat. Just nu kostar medlemskap 360kr. Redan månad 1 kan man då säga att man fått valuta för pengarna och det återstår 11 månader med spel, rabatter och extraerbjudanden och tjänster som sparfiler i molnet.

Du är inte objektiv när du säger att psn+ är ett skämt.

Är du objektiv då när du säger att man får valuta för pengarna enbart genom de två spelen? Jag gillar inte något av de spelen och skulle inte få för mig att skaffa dem, inte ens om de var gratis.
och förresten så får du inte spelen,, du får "låna" dem.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

blir nog ingen mer konsol för mig nu när jag fått en utmärkt dator rullandes, nu updaterar jag bara vad som behövs.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av Paddington:

I januari får man på psn+ Bioshock 2 och Mortal Combat. Just nu kostar medlemskap 360kr. Redan månad 1 kan man då säga att man fått valuta för pengarna och det återstår 11 månader med spel, rabatter och extraerbjudanden och tjänster som sparfiler i molnet.

Du är inte objektiv när du säger att psn+ är ett skämt.

hatar att vara en grammar nazi och brukar aldrig korrektera folk då det bara är störande men om jag får vara det bara en gång så ska det naturligtvis vara Mortal Kombat


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av Banditen:

...och förresten så får du inte spelen,, du får "låna" dem.

Samma sak gäller för övrigt Steam. Där "hyr" du spelen.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Banditen:

Är du objektiv då när du säger att man får valuta för pengarna enbart genom de två spelen?

Alltså jag fattar att du inte gillar Sony, men deras erbjudanden via psn plus kan man inte klaga på för då har man blivit för gammal.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Xbox 360 och PS3 var dom första stora hårdvaruproblemen jag har varit med om. Ingen annan konsol jag haft har gått sönder. Jag har förbrukat två Xbox 360 och en PS3, och samtliga har varit äldre modeller och samtliga har drabbats av RROD respektive YLOD.

Förstår inte hur folk tar hand om sina konsoler, köpte mitt xbox360 på release, den håller än idag.. säkert över 3 000 spelade timmar.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Bojkott:

Xbox 360 och PS3 var dom första stora hårdvaruproblemen jag har varit med om. Ingen annan konsol jag haft har gått sönder. Jag har förbrukat två Xbox 360 och en PS3, och samtliga har varit äldre modeller och samtliga har drabbats av RROD respektive YLOD.

Förstår inte hur folk tar hand om sina konsoler, köpte mitt xbox360 på release, den håller än idag.. säkert över 3 000 spelade timmar.

Det är ingenting man själv orsakar, utan det är fabrikationsfel. Problemet uppstår om man vid upprepande tillfällen tätt inpå varandra spelar i långa streck. Då Microsoft använde fel sorts lödtenn av billigare variant, som vid värme blev stelt och sprack och därmed tappade kontakten med moderkortet.

Har för mig att jag läste om att det rörde sig om drygt 35% av alla maskiner som drabbats av felet. Min senaste Xbox 360, som är ett Elite, har fungerat i över fyra år nu, så jag tvivlar på att det var hur jag använde konsolen som påverkade felen.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det är ingenting man själv orsakar, utan det är fabrikationsfel. Problemet uppstår om man vid upprepande tillfällen tätt inpå varandra spelar i långa streck. Då Microsoft använde fel sorts lödtenn av billigare variant, som vid värme blev stelt och sprack och därmed tappade kontakten med moderkortet.

Har för mig att jag läste om att det rörde sig om drygt 35% av alla maskiner som drabbats av felet. Min senaste Xbox 360, som är ett Elite, har fungerat i över fyra år nu, så jag tvivlar på att det var hur jag använde konsolen som påverkade felen.

Där ser man..

Medlem

Alla vi som arbetar "irl" vet att man aldrig vinner nått på att snåla in på det material som vi behöver.
Synd bara att kontorsfolk/ekonomer varje gång behöver lära sej det den hårda vägen

Ang Xbox lödgrejs!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Banditen:

Är du objektiv då när du säger att man får valuta för pengarna enbart genom de två spelen?

Alltså jag fattar att du inte gillar Sony, men deras erbjudanden via psn plus kan man inte klaga på för då har man blivit för gammal.

Det beror ju helt på ifall man gillar deras spel som erbjudanden gäller tycker jag. Sen det här att plussare ska få tillgång till beta spel tidigare än oss andra känns också skevt. Blir det inte lite som att ni betalar Sony för att testa andra företags produkter för att hjälpa dem att finna problem i sina produkter?


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Banditen:

Är du objektiv då när du säger att man får valuta för pengarna enbart genom de två spelen?

Alltså jag fattar att du inte gillar Sony, men deras erbjudanden via psn plus kan man inte klaga på för då har man blivit för gammal.

Det beror ju helt på ifall man gillar deras spel som erbjudanden gäller tycker jag. Sen det här att plussare ska få tillgång till beta spel tidigare än oss andra känns också skevt. Blir det inte lite som att ni betalar Sony för att testa andra företags produkter för att hjälpa dem att finna problem i sina produkter?

jag ser inte problemet om båda parter tjänar på det.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av Banditen:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Banditen:

Är du objektiv då när du säger att man får valuta för pengarna enbart genom de två spelen?

Alltså jag fattar att du inte gillar Sony, men deras erbjudanden via psn plus kan man inte klaga på för då har man blivit för gammal.

Det beror ju helt på ifall man gillar deras spel som erbjudanden gäller tycker jag. Sen det här att plussare ska få tillgång till beta spel tidigare än oss andra känns också skevt. Blir det inte lite som att ni betalar Sony för att testa andra företags produkter för att hjälpa dem att finna problem i sina produkter?

jag ser inte problemet om båda parter tjänar på det.

Ser du inte problemet att du som test pilot ska behöva betala för det? En uppgift som företaget annars måste anställa folk för att utföra. Jag har iallafall inte pengar i överflöd som jag bara kan ge bort till andra för att dem ska kunna fixa sina misstag.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Fortsätter Sony med exklusiva titlar liknande Journey, Heavy Rain och Uncharted blir det för mig utan tvekan ett Playstation 4. Dessa spel har påverkat mig rent känslomässigt, till skillnad från de exklusiva spelen till Xbox och Wii.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Banditen:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Banditen:

Är du objektiv då när du säger att man får valuta för pengarna enbart genom de två spelen?

Alltså jag fattar att du inte gillar Sony, men deras erbjudanden via psn plus kan man inte klaga på för då har man blivit för gammal.

Det beror ju helt på ifall man gillar deras spel som erbjudanden gäller tycker jag. Sen det här att plussare ska få tillgång till beta spel tidigare än oss andra känns också skevt. Blir det inte lite som att ni betalar Sony för att testa andra företags produkter för att hjälpa dem att finna problem i sina produkter?

Men det är ju nya spel varenda månad. Vore konstigt om det inte fanns några som du skulle gilla.

Vi gör dig till chef över psn plus. Vad skulle du ta betalt för ett årsabonnemang där ni tänker erbjuda 24st erkända (bra betyg) ps3 tiltar plus till Vita titlar, plus rabatter, plus specialerbjudanen som till Music Unlimited för 107,99 kr på ett år och beta tester och 2GB sparfiler i molnet?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av TontteJooi:

Fastän man med glädje inföskaffade en PS3 en gång, värmer det hjärtat att se att Steam konsolen nästan gått om PS4, eftersom att detdär sjuka påfundet Sony kallar patent för att förhindra piratism och som en normal människa skulle säga är ren och skär idioti, enligt mig förstör allt det skoijjiga :/

Tror du man kommer att kunna köpa/sälja begagnade spel till "Steambox"?

Jag tycker att det verkar vara mindre chans att man kommer kunna det på "Steambox" än på "PS4".

Medlem

Tramsinlägg och personangrepp raderade.


signatur

Have a good time!

Medlem

Kan inte välja nåt av alternativen. För mig blir det vänta tills efter att konsolerna har varit ute ett tag och se vad det är för maskiner, vad för funktioner dom har och vad för spel dom har. Och jag är ingen fanboy av nån konsol så jag kan välja vilken jag ska köpa pga det.

Har funderat ett tag på att köpa en xbox360 eller ps3 men har inte haft råd, men det finns verkligen ingenting som talar för att jag ska köpa en xbox.
Exklusiva spel finns det knappt något alls på xboxen som jag är intresserad av, däremot på ps3 finns det en hel del.
Sen har man bluray spelare på ps3 också.

Köpte ett Wii när det kom och spelade lite wii sports med kompisar men intresset dog rätt snabbt och efter det har det bara blivit Mario och Zelda så det kändes inte som ett värt köp så ett Wii U är jag inte det minsta sugen på att köpa.

Medlem
Skrivet av Banditen:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Banditen:

I min mening så behandlar Sony/Playstation sina kunder annorlunda beroende på vart du kommer ifrån. Tex kommer du ifrån Europa så är det liksom legitimt ifrån Sonys sida att behandla oss som skit och ta överpriser då och då. Och PSN EU är ju ett skämt,, hur man ens kan erbjuda en betaltjänst till en redan undermålig tjänst är för mig en gåta. Och ännu mer förvånad blir jag när jag ser att någon har skaffat det.

I januari får man på psn+ Bioshock 2 och Mortal Combat. Just nu kostar medlemskap 360kr. Redan månad 1 kan man då säga att man fått valuta för pengarna och det återstår 11 månader med spel, rabatter och extraerbjudanden och tjänster som sparfiler i molnet.

Du är inte objektiv när du säger att psn+ är ett skämt.

Är du objektiv då när du säger att man får valuta för pengarna enbart genom de två spelen? Jag gillar inte något av de spelen och skulle inte få för mig att skaffa dem, inte ens om de var gratis.
och förresten så får du inte spelen,, du får "låna" dem.

Men allvarligt, PS+ är bland det mest prisvärda som existerar i spelvärden.

Jag har tjänat mer än vad PS+ kostar enbart på de rabatter som erbjuds. Utöver detta så får man tillgång till 50+ spel om året, cloud-saves, automatiska uppdateringar/nedladdningar, "gratis" themes och avatars och betatester ibland (just nu God of War: Ascension och Dust 514 tror jag).

12
Skriv svar