Vilken film såg du senast?

Medlem

Haha, Critters 2! Nu fick jag tillbaka bra minnen här Förjäkla skön film för den som älskar 80 tals B filmer! Så här är ännu en rekommendation för den som missat den ;>


signatur

Videomupp

Medlem

Hur är den första "Critters"? Bättre eller sämre?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Sämre imo, men den är ganska okej. Tvåan har lite mer humor känns det som medans första iallafall i delar försöker vara en seriös skräckfilm då och då. Trean är ganska meh men värd att se bara för att det var Leonardo Dicaprios första roll. Fyran har jag inte ens brytt mig i. När filmer drar till rymden så har det alltid ballat ut för mycket


signatur

Videomupp

Håller fullständigt med WildThing.

Det är lite/var lite av en trend bland dessa filmer att
2:an var roligare och oftast höjdpunkten i serien, Till exempel varTremors 2 Aftershock mer humoristisk och mer njutbar att se.
Likaså House 2 var imo en komedi mer än en skräckfilm till skillnad från House som hade några riktigt läskiga ögonblick. För att inte glömma gremlings jämfört med Gremlings 2.:O


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Sweet! Ska nog se dem


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Ish
Medlem

Vet inte vad jag såg senaste, men jag kan tipsa om
Fear and Loathing in Las Vegas - http://www.imdb.com/title/tt0120669/
Where the Buffalo Roam - http://www.imdb.com/title/tt0081748/

Båda är baserade på Hunter S. Thompson's böcker.. Gillar ni svart knarkar komedi så är dem ett måste!


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

The Boondock Saints, för 30 gången eller nått sånt. En av mina favoriter genom tiderna för de som inte listat ut det än, rekommenderas till alla som gillar actionfilmer med story, även om den ibland kan verka lite bristfällig (Jaja precis som alla actionfilmer).

10/10


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Grown Ups

Filmen hade en del kända och bra skådespelare, men själva handlingen var medioker, inget att hänga i julgranen. Många bra skådespelare men desto sämre film, sådant har vi sätt och hört om förut

3/5


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Paranormal Activity 2

Uppföljaren till filmen som jag anser vara en av de bästa skräckfilmerna som finns därute hade premiär igår, och jag var såklart på plats.

Handlingen i PA2 utspelar sig före, parallellt och efter den första filmen. Man fick alltså reda på en hel del saker som inte visades i den första filmen. De nya "amatörskådespelarna" gör en väldigt bra insats, precis som i den första filmen. Skräcken stiger för varje natt som går och jag satt på helspänn så fort det blev kolsvart och knäpptyst i huset. För då visste man att vad som helst kunde hända, och man ville vara beredd på det. Men det lyckades jag inte med alla gånger. Under flera skräckmoment kunde jag inte hålla mig från att hoppa till, trots att jag är van vid skräckfilmer.

Men samtidigt så hade jag förväntat mig mer. Ibland tänkte jag "Jaha, var det allt?" och fortsatte att kolla och hoppades på att någonting värre skulle hända i nästa skräckscen. Men som jag skrev tidigare så blir det läskigare ju längre in i filmen man kommer.

Slutet var det största minuset. Här förväntade jag mig någonting stort. En cliffhanger. Eller någonting som skulle skrämma skiten ur en. Men så blev det tyvärr inte.

PA2 var bra och läskig. Men jag vet inte om det var värt biobesöket. Jag minns då jag såg den första filmen i mitt rum, mitt på natten, kolsvart och ensam. Det var så mycket läskigare än på bio.

Betyg: 3/5 | 6/10 | [Bra]


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jurassic Park

Betyg: 8/10


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Såg den i söndags, filmen är också kick ass.

Scenen när Hit-Girl provar på att bli skjuten med en skottsäkerväst på sig är nog bland det bästa i filmen, förutsatt att man till en början inte riktigt vet det.

Var ett bra tag sen jag skrattade så härligt. ^^ Rekommenderar att se denna!
5/5 Våfflor


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Frequently Asked Questions About Time travel

Såg en helt makalös bra film. (brittisk dessutom). Sjukt rolig och det handlar ganska avlägset mycket om tidsresande!! Helt klart över förväntan 5/5!

http://www.imdb.com/title/tt0910554/

http://nyheter24.se/filmtipset/film/frequently-asked-question...

Medlem

Tremors från 1990:

Härlig b-skräckfilm.

http://www.imdb.com/title/tt0100814/

3.5/5


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1

Då börjar vi närma oss slutet av Harry Potter serien då det bara återstår en "halv" film kvar. I juli nästa år släpps den allra sista delen. Det känns ganska tråkigt då jag har växt upp med Harry Potter, precis som skådespelarna själva. Jag har sett alla filmerna på bio, köpt alla filmer på DVD/Blu-Ray, läst alla böcker och hade t.o.m actionfigurer av flera karaktärer och varelser från filmerna som mindre. Idag är man inte alls lika mycket "inne" i HP, men det känns fortfarande tråkigt att serien ska ta slut. Precis som allt annat också gör förr eller senare.

Så hur var filmen?
Den var bättre än jag hade förväntat mig, och jag hade ganska höga förväntningar. Anledningen till mina höga förväntningar var att dom hade delat upp den sista boken till två filmer, och därför förväntade jag mig att nästan allting i boken skulle finnas med på film. Och det tycker jag att David Yates har lyckats med. Jag kände igen väldigt mycket från boken och miljöerna såg oftast ut som jag hade föreställt mig då jag läste boken.

Den här filmen är mörkast av dem alla. Det är ingen frågan om saken. Det är inte längre en barnfilm som det en gång var. Skådespelarna växer upp precis som filmerna. Man får se folk dö, man får se blod och så utspelas filmen i mer skräckinjagande miljöer. Det betyder dock inte att filmen är grå, regnig och tråkig rakt igenom, utan filmen innehåller också ljusa vinterdagar, stora färgglada fält och annat mys.

Filmen var väldigt välgjord och effekterna likaså. Oftast märkte man inte ens av att effekterna var datoranimerade. Men det fanns såklart några mindre bra effekter, men filmen hade ju inte lika stor budget som Avatar hade, så man får se den för vad den är.

David Yates har lyckats att förklara det mesta, om inte allt, från boken på ett väldigt smart och effektivt sätt. Scenen då "Dödsrelikerna" förklarades gillade jag skarpt. Det var så snyggt, smart och oväntat. Jag tänker inte avslöja mer än så.

Jag har alltid haft lite svårt för Daniel Radcliffe's krystade skådespeleri måste jag erkänna. Men han är verkligen på bättringsväg i den här filmen. Resten av skådespelarna har jag alltid gillat, och alla bara förbättras för varje film. Man får se nya "kvaliteter" hos skådespelarna under de mer känslosamma och starka scenerna i den här filmen då serier börjar närma sig sitt slut. Vilka scener det är tänker jag inte heller avslöja.

Det här är ett äventyr och en historia i väldigt hög kvalitet. Både i textform och på film. Man bör varken ha läst boken eller vara ett stort Harry Potter fan för att förstå handlingen. Men den bästa upplevelsen tror jag att man får om man har läst boken. För jag föredrar personligen att skapa mina egna bilder då jag läser och sedan jämföra dem med hur regissören har tolkat det hela. Min och regissörens tolkning matchade ganska exakt i filmatiseringen av "Harry Potter and the Deathly Hallows" måste jag säga.

Betyg: 4/5 | 8/10 | [Mycket bra]


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Såg Inception igår. Gillade den skarpt. Förstår inte vad folk menar att man inte förstod och blev förvirrad. Tyckte den förklarade allt väldigt bra och det var inga problem alls att hänga med. Mycket bra iaf!
4/5.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Såg Inception igår. Gillade den skarpt. Förstår inte vad folk menar att man inte förstod och blev förvirrad. Tyckte den förklarade allt väldigt bra och det

Samma här..

Lite Offtopic men jag bara undrade en sak, skulle gå på Jackass 3D idag men kan inte hitta den på sf.se...
Är den redan borttagen då? För den har ju inte varit ute länge..

EDIT; kanske var lite otydlig, men jag menade på Filmstaden bergakungen

Medlem

Insomnia 3/5

En av Christopher Nolans sämre filmer. Jag som är en fan av Al Pachino förväntade mig antagligen för mycket. Skådespeleriet var inte jättebra (mindre kända tonårsskådespelare, bl.a. ett kalenderflicka, gjorde det än värre), och deras roller var dessutom väldigt överdrivna. Al Pachino är naturligtvis väldigt bra, och de få (nästan bara en riktig) scener han gör ihop med Maura Tierney är riktigt bra.

Som sagt, en sevärd film, som antagligen hade fått bättre betyg om jag inte haft så höga förväntningar. Filmen Nolan gjorde innan var Memento och trodde att Insomnia skulle vara lika spänd - tyvärr var så inte fallet.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Senaste jag såg var Vinterkriget. Det måste vara den mest realistiska krigsfilmen jag sett! Riktigt intressant. Fantastisk! Se den!

Skrivet av WildThing:

Haha, Critters 2! Nu fick jag tillbaka bra minnen här Förjäkla skön film för den som älskar 80 tals B filmer! Så här är ännu en rekommendation för den som missat den ;>

Tror ni att filmen klassades som B film redan när den kom?

Begreppet B film kan väll bara användas om nåt gammalt?
Bara en trött tanke...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Fargo:

Såg Inception igår. Gillade den skarpt. Förstår inte vad folk menar att man inte förstod och blev förvirrad. Tyckte den förklarade allt väldigt bra och det var inga problem alls att hänga med. Mycket bra iaf!
4/5.

Det som många inte förstår eller funderar över är om hela filmen utspelar sig i en dröm. Kollar man på imdb listar de flera argument för båda sidorna.

Jag har ett par kompisar som sitter och diskuterar det fram och tillbaka, själv tyckte jag aldrig att den frågan var särskilt intressant.

Tyckte filmen kunde ha blivit så mycket mer än den var. Men helt klart sevärd, bra actionfilm, tyvärr inte mycket mer.

Medlem
Skrivet av båtsman:

Det som många inte förstår eller funderar över är om hela filmen utspelar sig i en dröm. Kollar man på

Om du menar att slutet är i en dröm har du fel

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:

Om du menar att slutet är i en dröm har du fel

Som jag skriver finner jag frågan ointressant, men att om man läser på imdb visar de att det finns argument både för och emot.

Medlem

Härligt att jag inte sett filmen än och att det spoilas järnet.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Sådär, har fått sätta ut några spoilertags. Ska ni diskutera filmen story och specifikt slut så kör spoilertaggar, det kan vara många som inte sett den såsom mig själv och Bjosarn. Tänk på det!


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av son of RAMBO:

Om du menar att slutet är i en dröm har du fel

Som jag skriver finner jag frågan ointressant, men att om man läser på imdb visar de att det finns argument både för och emot.

KLICKA INTE PÅ LÄNKEN OM DU INTE HAR SETT FILMEN!

http://www.moviezine.se/artikel/5692-slutet-i-inception-avslo...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Najs att äntligen få svar på det:D


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av WaltX:

KLICKA INTE PÅ LÄNKEN OM DU INTE HAR SETT FILMEN!

Vilket dåligt svar.

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av WildThing:

Haha, Critters 2! Nu fick jag tillbaka bra minnen här Förjäkla skön film för den som älskar 80 tals B filmer! Så här är ännu en rekommendation för den som missat den ;>

Tror ni att filmen klassades som B film redan när den kom?

Begreppet B film kan väll bara användas om nåt gammalt?
Bara en trött tanke...

B står för Budget, alltså inte en produktion med stor budget och dyra special effekter. B står nu mer för att en film är dålig, personligen föredra jag vad Frank Zappa döpte en av sina låter som handlar om billiga monster filmer : Cheepnis.
Vad gäller Critters:
I filmen Teenage Mutant Ninja Turtles går Raphael ut på bio för att lugna ner sig, filmen han såg var Critters. I bakgrunden ser vi en poster på Critters och det är upplyst med stora bokstäver "now playing: Critters"
Han kommer ut från biografen och ytrar orden "uach, where they come up with this stuff!".

Critters försökte rida på den populärare Gremlings vågen och om du ser filmen så är det uppenbart en skamlig ripp på Gremlings. =< :<


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag skulle inte säga att en b-film nödvändigtvis är en dålig film. Jag kallar till exempel många zombiefilmer för b-filmer, även fast jag gillar dem.

Engelska Wikipedia har en ganska lång artikel om ämnet.

Skriv svar