Vilken film såg du senast?

Medlem

Såg nyligen dessa två dokumentärer som handlar om kokainets intåg i USA på 80-talet

Cocaine Cowboys

Cocaine Cowboys II- Hustlin With the Godmother

IMbd: http://www.imdb.com/title/tt0380268/


signatur

Wasted.White.Boys

Inaktiv

Bamse & åsnan..


signatur

Jag vill ha page....

Medlem

Jag skulle vilja ha tips på tv serier, jag har svårt att hitta något som jag inte sett tycker jag men det finns ju säkert därute.
Tv-serier jag sett och som jag gillar
True Blood
Battlestar Galactica
Lost
Prison Break
The Walking Dead
Spartacus
Rome
Sons Of Anarchy
Gangland
Lockup
Hard Time
Ross Kemp
National Geographic Inside
Breaking Bad
Weeds
The Wire
The Shield
Boardwalk Empire
Pacific
Oz
Nikita
Game Of Thrones
Sopranos
Band Of Brothers
Stargate (alla olika)
Star Trek

Så tacksam för tips hälsningar Banditen


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Fringe?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Banditen:

Jag skulle vilja ha tips på tv serier, jag har svårt att hitta något som jag inte sett tycker jag men det finns ju säkert därute.
Tv-serier jag sett och som jag gillar
True Blood
Battlestar Galactica
Lost
Prison Break
The Walking Dead
Spartacus
Rome
Sons Of Anarchy
Gangland
Lockup
Hard Time
Ross Kemp
National Geographic Inside
Breaking Bad
Weeds
The Wire
The Shield
Boardwalk Empire
Pacific
Oz
Nikita
Game Of Thrones
Sopranos
Band Of Brothers
Stargate (alla olika)
Star Trek

Så tacksam för tips hälsningar Banditen

Dexter är en riktigt grym serie.

Medlem
Skrivet av Banditen:

Jag skulle vilja ha tips på tv serier, jag har svårt att hitta något som jag inte sett tycker jag men det finns ju säkert därute.
Tv-serier jag sett och som jag gillar
True Blood
Battlestar Galactica
Lost
Prison Break
The Walking Dead
Spartacus
Rome
Sons Of Anarchy
Gangland
Lockup
Hard Time
Ross Kemp
National Geographic Inside
Breaking Bad
Weeds
The Wire
The Shield
Boardwalk Empire
Pacific
Oz
Nikita
Game Of Thrones
Sopranos
Band Of Brothers
Stargate (alla olika)
Star Trek

Så tacksam för tips hälsningar Banditen

Jag ser att du inte har sett på Babylon 5 än. Skäms på dig!


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Eh jo den har jag sett med, glömde den bara


signatur

Wasted.White.Boys

Inaktiv

Iron man igår på TV4 tyvärr. Filmen är helt ok men Tv4 suger med 25 minuters reklam och nyheter 20 min, in i filmen. Det blir "dask på pungen-brädan" som kommer fram igen...


signatur

Jag vill ha page....

Medlem

Bridesmaids

Det var länge sedan en film fick mig att gapskratta som "Bridesmaids" gjorde. Detta är utan tvekan en av de bästa komedierna som jag har sett. Finns många nya ansikten i filmen som imponerade stort med sina insatser. Det enda negativa med filmen är väl den simpla handlingen. Men det är en komedi, så man får se filmen för vad den är.

Betyg: 4/5 | 8/10 | [Mycket bra]


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Horrible bosses.

Jennifer anistons bästa roll..

Medlem

Fate/stay night: Unlimited Blade Works

http://img191.imageshack.us/img191/9111/fatestaynightunlimitedbu.jpg

Filmen är baserat på det andra scenariot av tre från spelet Fate/stay night.

Kort sagt kan man säga att filmen troligtvis inte är för någon som inte spelat spelet eller alternativt sett anime versionen av spelet.
Unlimited Blade Works scenariot tar över 10 timmar att spela igenom, med väldigt mycket som händer. Att komprimera ner det till en 1h 45m lång film betyder att väldigt mycket kapas.
För den som inte bakgrundskunskap om vad som händer så kommer mycket vara ett frågetecken.

För mig som spelat Fate/stay night så vet jag hur filmen utspelar sig, och varför saker händer så som de gör. Så jag blir inte förvirrad.
Men att allt blivit så komprimerat gör att filmen i början går mycket snabbt, och känns bitvis osammanhängande, vilket skadar helhetsupplevelsen.
Det blir bättre mot andra halvan av filmen, då händelserna kommer sig mycket närmre i tid, vilket gör att det enklare går att koppla en röd tråd mellan dem.

För mig så skulle filmen enkelt kunna ha varit tre timmar lång, vilket kanske skulle varit ett krav då filmen som den blev inte riktigt gör storyn rättvisa.

Mitt betyg: 7/10

Medlem

Jag såg halva "Vägen" med han Dansken som blev kung i slutet av Sagan om Ringen. Sen stängde jag av för den var så olustig och hemsk att jag inte klarade se längre. Jag får ta det i etapper.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Jag såg halva "Vägen" med han Dansken som blev kung i slutet av Sagan om Ringen. Sen stängde jag av för den var så olustig och hemsk att jag inte klarade se längre. Jag får ta det i etapper.

Viggo Mortensen ftw!

Satte mig ner med Resident Evil: Afterlife.
Tror inte jag varit så uttråkad förut, karaktärerna var tråkiga, knappt något zombie-dödande och effekterna såg ut att vara gjorda på 90-talet.
2/10


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av master_chrille:

Satte mig ner med Resident Evil: Afterlife.
Tror inte jag varit så uttråkad förut, karaktärerna var tråkiga, knappt något zombie-dödande och effekterna såg ut att vara gjorda på 90-talet.
2/10

Fast att effekterna ser ut att vara gjorda på 90-talet är ju inte tyckande, det är ju bara ljug.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Skrivet av Paddington:
Skrivet av master_chrille:

Satte mig ner med Resident Evil: Afterlife.
Tror inte jag varit så uttråkad förut, karaktärerna var tråkiga, knappt något zombie-dödande och effekterna såg ut att vara gjorda på 90-talet.
2/10

Fast att effekterna ser ut att vara gjorda på 90-talet är ju inte tyckande, det är ju bara ljug.

Oy, git.
"och effekterna såg ut att vara gjorda på 90-talet" = JAG tycker dom ser ut att vara gjorda på 90-talet. Inte du, inte FZ crew och knappast min mamma. Utan JAG.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av master_chrille:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av master_chrille:

Satte mig ner med Resident Evil: Afterlife.
Tror inte jag varit så uttråkad förut, karaktärerna var tråkiga, knappt något zombie-dödande och effekterna såg ut att vara gjorda på 90-talet.
2/10

Fast att effekterna ser ut att vara gjorda på 90-talet är ju inte tyckande, det är ju bara ljug.

Oy, git.
"och effekterna såg ut att vara gjorda på 90-talet" = JAG tycker dom ser ut att vara gjorda på 90-talet. Inte du, inte FZ crew och knappast min mamma. Utan JAG.

Jo jag vet. Men det är som att säga att du verkligen tycker att Battlefield 3 ser ut som Battlefield 1942. Då kommer folk anklaga dig för att du antingen trollar eller har synfel. En sån sak är inte fullt så öppen för "tyckande".


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Skrivet av Paddington:
Skrivet av master_chrille:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av master_chrille:

Satte mig ner med Resident Evil: Afterlife.
Tror inte jag varit så uttråkad förut, karaktärerna var tråkiga, knappt något zombie-dödande och effekterna såg ut att vara gjorda på 90-talet.
2/10

Fast att effekterna ser ut att vara gjorda på 90-talet är ju inte tyckande, det är ju bara ljug.

Oy, git.
"och effekterna såg ut att vara gjorda på 90-talet" = JAG tycker dom ser ut att vara gjorda på 90-talet. Inte du, inte FZ crew och knappast min mamma. Utan JAG.

Jo jag vet. Men det är som att säga att du verkligen tycker att Battlefield 3 ser ut som Battlefield 1942. Då kommer folk anklaga dig för att du antingen trollar eller har synfel. En sån sak är inte fullt så öppen för "tyckande".

Nej. Det är INTE, jag repeterar, INTE samma sak att prata film som att prata spel-grafik.
ALLA har en egen åsikt om allt. Ifall en person tycker att BF3 har sämre grafik än BF1942, sure, han kan trolla eller så kan han innerligt inne tycka att 1942 ser bättre ut. Varför någon skulle göra det vet jag inte, men du tog upp det.

Samt, varför börjar du prata spel i en tråd om filmer? Jag säger igen, JAG tycker att RE:As effekter kommer från 90-talet, inte att dom är på något sätt dåliga.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Lesbian Vampire Killers. Och nej, det är ingen porrfilm, inte ens naket i det. 1.5 timmars ren och skär underhållning på brittisk engelska.

Filmen får:
4/5


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Crazy Heart - Bland det bättre jag sett på väldigt länge. Fantastisk film med ett underbart soundtrack.

Medlem

Såg just Star Wars IV - A New Hope! Det var väl den 36'e gången kanske. Fortfarande lika episk.

Såg även Captain America igår. Den var över mina förväntningar iaf.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Jag såg Tron 2 i veckan, och den var överraskande bra. Gillar verkligen vad dom har gjort med orginalet, och musiken är fantastisk.

Skrivet av 73mpl4R:

Jag såg Tron 2 i veckan, och den var överraskande bra. Gillar verkligen vad dom har gjort med orginalet, och musiken är fantastisk.

Instämmer, Daft Punk gjorde ett bra jobb. Soundtracket är... intressant. Det slår dock inte Vangelis "Blade Runner".

Senaste filmen jag såg var:

"Solitary Man" - med Michael Douglas. Riktigt bra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Paranormal Activity 3

Väldigt lik de tidigare filmerna och fortfarande lika underhållande. Tyvärr inte lika bra som den andra filmen, som jag tycker är den bästa i trilogin, på grund av anledningar jag inte kan avslöja här.

Betyg: 3/5 | 6/10 | [Bra]


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av 73mpl4R:

Jag såg Tron 2 i veckan, och den var överraskande bra. Gillar verkligen vad dom har gjort med orginalet, och musiken är fantastisk.

Instämmer, Daft Punk gjorde ett bra jobb. Soundtracket är... intressant. Det slår dock inte Vangelis "Blade Runner".

Senaste filmen jag såg var:

"Solitary Man" - med Michael Douglas. Riktigt bra.

Som musik mot musik, så slår Vangelis Daft Punk just i soundtrack, men Daft Punk var som handen i handsken till den filmen, och Vangelis hade nog inte gjort det lika rätt som dom gjorde. Dom är ju till och med DJ's där!

Inaktiv
Skrivet av Banditen:

Jag skulle vilja ha tips på tv serier, jag har svårt att hitta något som jag inte sett tycker jag men det finns ju säkert därute.
Tv-serier jag sett och som jag gillar
True Blood
Battlestar Galactica
Lost
Prison Break
The Walking Dead
Spartacus
Rome
Sons Of Anarchy
Gangland
Lockup
Hard Time
Ross Kemp
National Geographic Inside
Breaking Bad
Weeds
The Wire
The Shield
Boardwalk Empire
Pacific
Oz
Nikita
Game Of Thrones
Sopranos
Band Of Brothers
Stargate (alla olika)
Star Trek

Så tacksam för tips hälsningar Banditen

Hur kan du ha missat Firefly? Den måste ses! Har du sett båda Spartacus serierna ('Gods of the Arena' och 'Blood & Sand')?

Sen några till som kan rekommenderas; Dollhouse, Farscape och Lexx

Medlem
Skrivet av Banditen:

Jag skulle vilja ha tips på tv serier, jag har svårt att hitta något som jag inte sett tycker jag men det finns ju säkert därute.
Tv-serier jag sett och som jag gillar
True Blood
Battlestar Galactica
Lost
Prison Break
The Walking Dead
Spartacus
Rome
Sons Of Anarchy
Gangland
Lockup
Hard Time
Ross Kemp
National Geographic Inside
Breaking Bad
Weeds
The Wire
The Shield
Boardwalk Empire
Pacific
Oz
Nikita
Game Of Thrones
Sopranos
Band Of Brothers
Stargate (alla olika)
Star Trek

Så tacksam för tips hälsningar Banditen

Du verkar ha samma seriesmak som mig så jag skriver några av mina som inte fanns på din lista.

- Fringe (från Lost-skaparna, rekommenderas varmt)

- Supernatural (rekommenderar denna, riktigt spännande)

- Firefly (riktigt skön sci-fi / western korsning.)

- FlashForward (lades bara 1 säsong men den var helt okej)

- Californication (kolla iaf ett par avsnitt från säsong ett innan du avfärdar denna, även om det inte är sci-fi eller krig som dina andra serier)

- Generation Kill (visar lite hur det är att strida i amerikanska marinkåren i modern tid)

- Deadwood (är väl en okej, hur livet var i the old west för pionjärerna där, serie. dock väldigt seg)


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Contagion

En spännande thriller som känns äkta och innehåller inga klichéer. Många stora skådespelare som alla gör strålande insatser. Bakgrundsmusiken var riktigt bra och höjde spänningen ytterligare. Hoppas nu bara att folk tänker mer på sin hygien efter att ha sett Contagion.

Betyg: 4/5 | 8/10 | [Mycket bra]


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Star Wars episod 1-6 bluray!

De tre äldre är fortfarande bäst, det spelar ingen roll hur många ändringar du gör Lucas...

Medlem

The Girl With The Dragon Tattoo

Det ligger någonting magiskt över David Fincher's verk. Hans filmer känns så "rena" och har så otroligt bra struktur, bildspråk och tempo. Men det som imponerade kanske allra mest var bakgrundsmusiken som gav en sån enorm styrka till scenerna. Introduktionen av filmen måste upplevas i en biograf, utan att avslöja för mycket.

Betyg: 5/5 | 10/10 | [Mästerverk]


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Skriv svar