Vilken film såg du senast?

Medlem

The Tree Of Life

Detta är en film som man antingen hatar eller älskar. Den är väldigt speciell och känns mer som ett filmexperiment. Filmen berättas för det mesta med bilder som man får tolka själv och hade sina vackra delar. Men tyvärr så blev det riktigt trist i slutändan.

Betyg: 1/5 | 2/10 | [Dålig]


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Såg Trolltyg i tomteskogen härom dagen. Vilken fest!


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

Gillade inte tree of life heller..

Iaf, såg Sherlock Holmes(2) härom veckan och måste säga att det var ett riktigt underhållande äventyr!

8/10

Medlem

Drive

En stilren, spännande och våldsam film med Ryan Gosling som har blivit en favorit hos mig.

Betyg: 4/5 | 8/10 | [Mycket bra]


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Försökte se Super igår men den stängdes av efter ca 45 min.
Kan förstå om man tycker om den men den var alldeles för seg och huvudkaraktären var otroligt deprimerande.

Som en sämre Kick-Ass ripoff.


signatur

Have a good time!

Medlem

Hmpf, jag älskade Super, men det kanske var för att jag inte gillade Kick-Ass så mycket?

Medlem

Mission: Impossible - Ghost Protocol

Bättre än alla andra uppföljare, men orginalet är fortfarande bäst. Sen var jag i Dubai när jag såg filmen, så det var extra kul att se sin omgivning på bioduken. Simon Pegg känns felplacerad i filmen dock, det känns som att han och Cruise gör två olika filmer. Mycket sevärd i vilket fall.

Medlem

Hot tub time machine )))

Klockren 90 talshumor.

7/10

Medlem
Skrivet av Dolrak:

Hot tub time machine )))

Klockren 90 talshumor.

7/10

Men den utspelar väl sig på 80 talet efter dom har åkt tillbaka?

Medlem

The Skin I Live In

Detta är det bästa bidraget från Spanien till "Golden Globe Awards 2012" som sänds under natten till den 16 januari. Filmen kändes väldigt välgjord och hade några riktigt fina överraskningar. Rekommenderas starkt!

Betyg: 4/5 | 8/10 | [Mycket bra]


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

One Flew Over the Cuckoo's nest, eller Gökboet.

Har aldrig sett den innan (jag vet, det är en klassiker) och den var sannerligen magnifik! Definitivt bland mina top 5 jag sett. Wow helt enkelt. Nu skall jag sätta igång American Psycho


signatur

Imperator

Medlem

Immortals (3D)

Inte riktigt i lika graciös i berättandet som 300 och liknande filmer, men en väldigt stabil bioupplevelse som leverar det man förväntar sig, eller i mitt fall bättre om man går med förväntningarna i botten. Stridsscenerna med gudarna är bäst, även om själva gudarna är sämst.

Medlem

Jag kollade på Rocky 1 igår (första gången på säkert minst 10år nu). Stört skön rulle 4/5 får den utav mig!


signatur

http://thegamingground.com Is the place to be If you like videogames, movies, music, anime, IT and humor!

Medlem

Conan The Barbarian (NYA)

Mycket bra film med massor av action

5/5


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skrivet av WaltX:

The Tree Of Life

http://blog-imgs-43.fc2.com/p/i/c/picturesdept2/tree-of-life-...

Detta är en film som man antingen hatar eller älskar. Den är väldigt speciell och känns mer som ett filmexperiment. Filmen berättas för det mesta med bilder som man får tolka själv och hade sina vackra delar. Men tyvärr så blev det riktigt trist i slutändan.

Betyg: 1/5 | 2/10 | [Dålig]

Jag är ganska tolerant mot experimenterande inom filmberättande, men denna var så långsökt att Marcel Duchamp ringde och ville måla om sin pissoar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Fäbodjäntan

"Mycket bra film med massor av action..."

5/5


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av El Presidente:

Såg Trolltyg i tomteskogen härom dagen. Vilken fest!

Grymt bra, fortfarande efter alla dessa år


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Är det någon som har sett den nya The Thing? Jag är toksugen att se den, men jag har inte hittat någon biograf som visar den alls tyvärr.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Är det någon som har sett den nya The Thing? Jag är toksugen att se den, men jag har inte hittat någon biograf som visar den alls tyvärr.

Som det ser ut nu så kommer den inte visas alls i Sverige.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WildThing:

Är det någon som har sett den nya The Thing? Jag är toksugen att se den, men jag har inte hittat någon biograf som visar den alls tyvärr.

Jag har sett den på ett sätt som man kanske skäms lite över men jag var tvungen, kunde inte vänta och kan säga att den är underbar.

Medlem

Nu är ju inte detta en film utan en tv-serie "western".
Den heter iallafall "Hell On Wheels" och utspelar sig runt järnvägen som de håller på att dra fram. Jag gillar serien skarpt. Mycket välgjord och bra skådisar.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Kände mig tvungen att se Drive efter att ha sett att på många siter, blivit utnämnd till 2011 års bästa film (svagt filmår förövrigt) delat med väldigt många negativa kommentarer som trodde rullen skulle vara någon Fast and the furious/Transporter eller något ...
Men jag tyckte den var riktigt härlig, och att Ryan är sådär cool o kall i hela filmen gjorde mycket! Bra musik också som passade som handen i handsken!

Medlem

Captin America, det var faktist bra jag hoppades på det så


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

The Cabin in the Woods

Detta är en skräckfilm med hjärna till skillnad från många andra skräckfilmer. Blev lite besviken på slutet bara. Jag hade alldeles för höga förväntningar efter alla hyllningar filmen har fått. Manuset, skriven av Joss Whedon (The Avengers), var strålande!

Betyg: 3/5 | 6/10 | [Bra]


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

http://farm8.staticflickr.com/7022/6817553905_ec8b002105_z.jpg

Iron sky (7/10)
1945 när nederlaget var oundvikligt, så flydde nazisterna till månen. Nu 2018 så är dom tillbaka, efter att ha väntat i över 70 år på revansch.

Iron Sky är en väldigt rolig sci-fi komedi, som troligtvis inte kommer vinna några priser för bästa manus. Men med tanke på sin låga budget så är den dock överlag ganska bra,
Helt klart sevärd, specielly med tanke på att jag höll på att dö av skratt då dom gjorde en parodi på den nu klassiska scenen i filmen Undergången.

Medlem

Kollat de senaste Games of Thrones.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

The Artist.
Behöver inte säga mycket helt enkelt, förutom att den var helt fantastisk, och att jag nu är sugen på fler stumfilmer. 10/10

Medlem

Prometheus

Blev riktigt nöjd med Prometheus! Effekterna var verkligen en fröjd för ögat. Noomi Rapace gjorde en imponerande insats och satsade allt. Fick inte riktigt svar på alla frågor, men det finns tillräckligt med intressant material för en uppföljare.

Betyg: 4/5 | 8/10 | [Mycket bra]


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

The never ending story!


signatur

You can't win the game...

Medlem
Skrivet av IceMan:

Captin America, det var faktist bra jag hoppades på det så

Har uppenbarligen inte samma smak som ismannen. Såg Captain america igår och tyckte att den var en propagandafylld kalkon.

Jaja, alla kan ju inte tycka lika.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skriv svar