Vilken film såg du senast?

Medlem

Fem snabba:

Madagaskar 3 - 3/5 | 6/10 | [Bra]
The Dictator - 2/5 | 4/10 | [Sådär]
En Gång I Phuket - 3/5 | 6/10 | [Bra]
Snabba Cash - 4/5 | 7/10 | [Mycket bra]
Snabba Cash 2 - 4/5 | 8/10 | [Mycket bra]


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Kör några snabba också:

Kung Fu Panda 2 - 3/5
The Cabin in the Woods - 2/5
Wrath of the Titans - 2/5
The Hunger Games 4/5

Medlem

- Blu-Ray / DVD
Takers: 2 / 5
The Next Three Days: 4 / 5
Cornelis: 3 / 5

- BIO
The Bourne Legacy: 4 / 5
Expendables 2: 4 / 5
Snabba Cash 2: 4 / 5
Total Recall (2012): 3 / 5
The Dark Knight Rises: 5 / 5

Inaktiv

en av dom få filmerna som aldrig blir tråkig.

Medlem

Super 8 - 3/5
The Dark Knight Rises - 5/5
Drive - 4/5
Conan the Barbarian (2011) - 2/5

Medlem

Piranha 3DD - 2/5 | 4/10 | [Sådär]

Så dålig att den nästan blir helt OK. Mycket tack vare nakenheten och blodet


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Senast på bio blev The Dark Knight Rises. Helt ok ( 4/5 ) film men jag måste säga att Tim Burton lyckades bättre med med sina filmer om Batman.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

För mig är Burton's Batman filmer bara trams. Nolan's version har mer budskap och tar upp frågor som "vem kan bli en hjälte?", "vart går gränsen mellan hjälte och skurk?", osv. osv.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Det var miljön, atmosfär och skurkar av mer "cartoonish" variant jag syftade på när jag skrev att Burton lyckades bättre. Dumt att inte förtydliga från början men tiden är knapp vid jobbdatorn även när man tror att man har en lugn stund hehe. Det nya flashiga, specialeffektknarkandet kändes inte riktigt Batman i min värld. Riktigt bra filmer är det ändå. Det är inte handlingen och budskapet jag minusrankar i Nolans Gotham City:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Den tecknade filmen Eldorado (på svenska)

En riktigt bra film! Häftig stil, vackra miljöer och sköna karaktärer!
Dock riktigt kass sång i vissa partier av filmen

4/5


signatur

Everybody needs help.

Medlem

The Avengers
Betyg: 5/5

Vill ha en två nu!

Puny god, Hulken är så jäkla klockren


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

En oväntad vänskap - 5/5 | 9/10 | [Mästerverk]
- Kan vara den bästa "feelgood" filmen som jag någonsin har sett. Så otroligt stark och gripande.

The Bourne Legacy - 3/5 | 6/10 | [Bra]
- Bitvis seg, men mestadels spännande. Rachel Weisz stack verkligen ut med sitt lysande skådespeleri. Så vacker hon är också...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Såg precis Dark Shadows, total besvikelse. Har ni sett trailern har ni sett allt som är sevärt i den.

Skrivet av WaltX:

För mig är Burton&#039;s Batman filmer bara trams. Nolan&#039;s version har mer budskap och tar upp frågor som "vem kan bli en hjälte?", "vart går gränsen mellan hjälte och skurk?", osv. osv.

Nolan misslyckas för Batman ÄR INTE EN NINJA.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Nolan misslyckas för Batman ÄR INTE EN NINJA.

Jasså, har du sett honom?

Medlem

Såg The Dark Knight Rises för andra gången. Betyg 5 av 5.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Mirage:

Nolan misslyckas för Batman ÄR INTE EN NINJA.

Jasså, har du sett honom?

Ja, i många serietidningar. Där var han inte ninjatränad


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Mirage:

Nolan misslyckas för Batman ÄR INTE EN NINJA.

Jasså, har du sett honom?

Ja, i många serietidningar. Där var han inte ninjatränad

Och Tom Bombadill var inte med i Sagan om Ringen-trilogin. Fortarande grymma filmer, och så även med de nya Batman filmerna

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Mirage:

Nolan misslyckas för Batman ÄR INTE EN NINJA.

Jasså, har du sett honom?

Ja, i många serietidningar. Där var han inte ninjatränad

Och Tom Bombadill var inte med i Sagan om Ringen-trilogin. Fortarande grymma filmer, och så även med de nya Batman filmerna

Let's agree to disagree.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Mirage:

Nolan misslyckas för Batman ÄR INTE EN NINJA.

Jasså, har du sett honom?

Ja, i många serietidningar. Där var han inte ninjatränad

Och Tom Bombadill var inte med i Sagan om Ringen-trilogin. Fortarande grymma filmer, och så även med de nya Batman filmerna

Let's agree to disagree.

Deal!

Medlem
Skrivet av WaltX:

En oväntad vänskap - 5/5 | 9/10 | [Mästerverk]
- Kan vara den bästa "feelgood" filmen som jag någonsin har sett. Så otroligt stark och gripande.

"Säger du det" tänkte jag. Jag kollade sen på trailern och efter 5 sekunder (ingen överdrift) så visste jag att jag också måste se den här.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av WaltX:

En oväntad vänskap - 5/5 | 9/10 | [Mästerverk]
- Kan vara den bästa "feelgood" filmen som jag någonsin har sett. Så otroligt stark och gripande.

"Säger du det" tänkte jag. Jag kollade sen på trailern och efter 5 sekunder (ingen överdrift) så visste jag att jag också måste se den här.

Du kommer inte bli besviken


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag läste om En Oväntad Vänskap häromdan... måste säga jag är jävligt nyfis på att se den. Jag bojkottar svensk kommunistisk monopolbio av ren princip, men ett företag gav mig gratis biljetter... så blir nog att se ändå.


signatur

I drank what?

Medlem

The Babymakers, inte så värst rolig men den har sina moments. 4/10


signatur

To say that you are studying, translates gaming to me.

Medlem

War of The Dead
Betyg: 1/5

Den var otroligt dålig.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Resident Evil: Retribution

Femte filmen. Ingen av dom har fått någon Oscar nominering vad jag vet. Det är mycket specialeffekter, poserande, skjutande och 3D slowmo effekter.

Så. Har jag skrämt bort alla "seriösa" Roger Ebert typer nu? Ok. Då kör vi

FYYY FAN va cool den här filmen är! Det är Milla (min favorit) i högform, snyggare än någonsin i latex och sjukt, sjukt coola moves HELA TIDEN. Det smäller varannan sekund och soundtracket rockar asfett. Man behöver inte se någon mer actionfilm på ett år efter det här för det skjuts så hysteriskt och delas ut så mycket käftsmällar av olika typer att man i skräckblandad förtjusning håller i armstöden och tänker "va fan har dom flippat fullständigt?" Men man sitter där ändå med obeveklig, sexig, snygg, hamrande action som trycks in i ansiktet på dig vare sig du vill eller inte så att man med smilband fastklistrade upp till öronen bara skrattar rätt ut när man ser en odöd stila genom att köra på bakhjulet på sin motocross innan han smäller tvärstopp och flyger 20 meter. Herrejävlar alltså vilket sinnessjukt ös ha ha. Och Milla alltså, hon är SÅ snygg. Gift dig med mig. Men det är mer än så. Även om det finns ögonblick med överdrivet poserande så är absoluta majoriteten av speltiden väl avvägd. De kör helt ok till mycket bra oneliners som funkar, de kör känslor som funkar, och jag skulle vilja säga att skådespeleriet i en sån här film håller förvånansvärt hög nivå. De tryckte in kära återseenden på ett sätt som funkar också. Hon mörka tjejen från ettans special ops team dyker upp igen och är fantastiskt cool faktiskt. Jag är impad. T o m storyn höll.

Ja jag äger alla filmer och jag är ett fan av serien och alla filmerna är väldigt olika. Första filmen var den bästa "riktiga" filmen. Sedan dess har serien följt utvecklingen på marknaden. Andra filmen hade en token black guy som crackade jokes. Tredje var temat bedrövelse rätt och slätt och då började serien forma sin egen story och släppte taget om spelen (förutom introduktion av Clair Redfield och så) vilket var helt ok tycker jag. Fjärde filmen blev än mera futuristiskt sterilt och då började poserandet och mera sexiga slowmos göra entré på riktigt och femte är bara foten på gasen och acceleration av allting. Jag blir nästan rädd för sexan. Milla har burit serien på sina axlar hela tiden och hon har gjort det strålande.

Jag är 35+ för övrigt och jag köper inte vilken action som helst, men denna film gjorde hela min vecka.

"I met your sister. She's not so nice."

9/10


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

The Room under uppmaning av kamrater. Den får 1/5 för att det faktiskt är en film, inget annat. Snacka om tid jag aldrig får tillbaka.

Medlem

Ted - 5/5 | 9/10 | [Mästerverk]
- Otroligt välskriven och helt underbar komedi. En av årets största överraskningar!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Rush hour 2

4/5

Lite sisådär story, men fighting scenerna är underbara och humorn är klockren!


signatur

Everybody needs help.

Skrivet av Apministern:

Rush hour 2

4/5

Lite sisådär story, men fighting scenerna är underbara och humorn är klockren!

Jackie Chan är alltid bra...

Jag såg "Dreams Of A Life" ikväll...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Såg Lawless i Tisdags. Väldig Najs rulle. Se den.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Skriv svar