Vilken film såg du senast?

Medlem

Debbie does Hollywood.

En kvalitetsrulle som man kan se många gånger.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Såg The Best Exotic Marigold Hotel för ett par dagar sen, rätt mysig och skön film. Nästan lite som en brittisk Sällskapsresan.

Medlem

The Raid
Betyg: 3/5

Bra actionrulle med några riktigt grymma närstridscener! Lite bättre skådespeleri skulle inte skadat dock

Medlem

Looper - 4/5 | 8/10 | [Mycket bra]
- En unik film om tidsresor som kändes väldigt välgjord och genomtänkt. Oftast avskyr jag små barn som skådespelar, men en viss pojke i den här filmen var faktiskt en av höjdpunkterna. Imponerad!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Kan bara ge den 10/10. Oerhört bra.
Slår aldrig fel med Pixar.

"The Hunt For Red October".

Alec Baldwin och Sean Connery bråkar i djupa vatten, en bra nyårsfilm.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kick Ass. Sedd gång nr 5.

En riktigt bra film som alltid är underhållande!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

The Hobbit.

Kommentar överflödig. 5/5

Medlem

Killing Them Softly.

Jävligt tråkig film tyckte jag.

Medlem

Eureka Seven: The Movie

En konstig film som man förmodligen bara tycker är bra om man har ett seriöst intresse för Anime.
Eller möjligen om man har set den som serie. (Det hade för övrigt inte jag.)

Hutsomhelst så har jag ju ett visst animeintressse, så: 6/10


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Inaktiv

JORDGUBBAR MED RIKTIG MJÖLK. BÄSTA FILM JAG HAR SETT.

Medlem

Breakfast club

Mhmmm


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Tora! Tora! Tora! (1970)

Mycket bra film som behandlar attacken på Pearl Harbor och idiotin som gjorde den möjlig.
När man ser över alla omständigheter och beslut på amerikanernas sida som gjorde att 7 december-raiden blev så förödande är det svårt att tro att det är möjligt att göra så många grova och idiotiska misstag på en sådan hög nivå.
Välspelad och otroligt historiskt korrekt. Lika mycket underhållning som utbildning.

Vi får se händelserna som ledde upp till 7 december 1941 samt den oerhörda attacken mot USN's Stilla Havs-flotta från båda sidorna utan någon politisk agenda i bakgrunden.
Bara de verkliga händelserna från både japanskt och amerikanskt perspektiv.

Filmen är så pass trogen till de verkliga händelserna i själva attack-scenerna att de använts om och om igen i såväl dokumentärer som andra spelfilmer.

Betyg: 9/10


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Django Unchained.. satan vad bra den var!


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Såg filmen Django Unchained av Quentin Tarantino som är en Western/komedi med blodiga inslag.
Den påminner lite om tonen i Inglorius Bastards men är inte fullt så rå. Den Tyska bödeln är även med i denna filmen och han gör en superskön karaktär tycker jag. Mitt betyg blir 4.5 av 5


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Ondine

Fantastiskt bra film, passade mig som handen i handsken. Jätteglad att jag såg den till sist, den har legat i i byrån alldeles för länge. Verkligen en jätterekommendation till alla som vill se en lugnare och lagom dramatisk kärleksfilm. Överraskande också, inte alls förutsägbar. 9/10

En Oväntad Vänskap
Fransk film om en färgad man från ghettot som tar hand om en rik rullstolsbunden äldre herre. Har hypats som fasen av alla som sett den, jättebra betyg och jag själv fick en wow-känsla när jag såg trailern. Men filmen levererade inte tyckte jag. Jag vet inte varför, men jag upplevde den som väldigt överskattad.
6/10


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

World War Z. Riktigt grym, tveka inte, se den


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Werzion:

World War Z. Riktigt grym, tveka inte, se den

Kan inte hålla med, gillade den inte alls. Kändes dels som ett enda långt anslag och innehöll på tok för mycket (dålig) CGI.

Med det sagt så var min senaste film Fast & Furious 6, vilken jag mot förmodan gillade skarpt. Justin Lin har verkligen lyckats laga en filmserie vars tidiga delar hoppade mellan så många olika karaktärer och scenarion att de kändes som fristående delar.

"Fast 6" var någonting så unikt som en actionfilm av gamla skolan blandat med en katt-och-råtta-lek och en gnutta 007. Allt inbäddat i en ram av fanservice till bilintresserade. Högst sevärd om man uppskattar dum action med höga produktionsvärden. 4/5

Medlem

Har precis landat efter att ha sett World War Z. Hoppade till några gånger, men behövde inte byta när jag kom hem. 2 timmar gick relativt fort ändå. Ger den 3 bruna kallingar av 5 möjliga.

Medlem

Senast sedda film är "Bruno". Ger den 3 dallrande dildos av 5 möjliga.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Burn after reading

En oväntat rolig film som handlar om ingenting
3 meningslösa anektoder av 5 möjliga


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tropa de Elite
4/5
Riktigt tung rulle om det politiska klimatet i Brasilien, med fokus på gängen och specialenheten BOPE.

A Nightmare on Elm Street 3: Dream Warriors.

Känns konstigt med en film där man egentligen sitter och hejar på den galna mördaren. Men det är premissen med att inte somna, för då kan du dö som lockar.

2/5


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Werzion:

World War Z. Riktigt grym, tveka inte, se den

Kan inte hålla med, gillade den inte alls. Kändes dels som ett enda långt anslag och innehöll på tok för mycket (dålig) CGI.

Med det sagt så var min senaste film Fast & Furious 6, vilken jag mot förmodan gillade skarpt. Justin Lin har verkligen lyckats laga en filmserie vars tidiga delar hoppade mellan så många olika karaktärer och scenarion att de kändes som fristående delar.

"Fast 6" var någonting så unikt som en actionfilm av gamla skolan blandat med en katt-och-råtta-lek och en gnutta 007. Allt inbäddat i en ram av fanservice till bilintresserade. Högst sevärd om man uppskattar dum action med höga produktionsvärden. 4/5

Klockrent bevis på att smaker är olika, jag tål inte Fast'n'Furious-serien, med undantag för om jag ligger hemma i feber och min hjärna inte orkar med något mer hjärndött än den och snarlika filmer hehe


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Abraham Lincoln - Vampire hunter

Rätt så ordinär actionrulle med udda inramning.

6/10


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Senaste filmen var "American Beauty" med Kevin Spacey.
Fantastisk film som får en att tänka efter och se saker på nytt. En av de bästa filmerna jag sett: 10/10.
http://www.imdb.com/title/tt0169547/

Medlem

Despicable Me 2 - 3/5 | 6/10 | [Bra]
- Inte lika "speciell" som den första, men den känslan är vanlig bland uppföljare.

World War Z - 4/5 | 8/10 | [Mycket bra]
- Årets överraskning! Välskriven, välspelat och har nästan allt. Köpte boken efter filmen.

Only God Forgives - 3/5 | 5/10 | [Bra]
- Hade stora förväntningar efter underbara "Drive" men blev tyvärr ganska besviken. Långsam och rätt tråkig.

Oblivion - 4/5 | 8/10 | [Mycket bra]
- Sci-Fi porr. Soundtrack i klass med Hans Zimmer och effekter i klass med "Avatar".


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Har just sett Iron sky

En underhållande, dock oerhört fånig film. Räddas av det fantastiska slutet där

USA på sitt vanliga charmanta sätt deklarerar hela månen som amerikanskt territorium, och därigenom utlöser tredje världskriget.

Magnifikt.

Enbart tack vare slutet, så ger jag den 7/10


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

The Wolverine
Satt ju inte som klistrad vid bioduken, men i stort sett helt ok. Kanske så börjar jag tröttna på Wolverine eller så var det hela bara inte tillräckligt intressant.
Får iallafall 3 mutanter av 5 möjliga i betyg.

Medlem

Journey 2: The Mysterious Island.

Bland det sämsta skit jag sett.


signatur

I drank what?

Skriv svar