Vilken film såg du senast?
Såg The Best Exotic Marigold Hotel för ett par dagar sen, rätt mysig och skön film. Nästan lite som en brittisk Sällskapsresan.
Looper - 4/5 | 8/10 | [Mycket bra]
- En unik film om tidsresor som kändes väldigt välgjord och genomtänkt. Oftast avskyr jag små barn som skådespelar, men en viss pojke i den här filmen var faktiskt en av höjdpunkterna. Imponerad!
"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine
Kan bara ge den 10/10. Oerhört bra.
Slår aldrig fel med Pixar.
"The Hunt For Red October".
Alec Baldwin och Sean Connery bråkar i djupa vatten, en bra nyårsfilm.
Eureka Seven: The Movie
En konstig film som man förmodligen bara tycker är bra om man har ett seriöst intresse för Anime.
Eller möjligen om man har set den som serie. (Det hade för övrigt inte jag.)
Hutsomhelst så har jag ju ett visst animeintressse, så: 6/10
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
Tora! Tora! Tora! (1970)
Mycket bra film som behandlar attacken på Pearl Harbor och idiotin som gjorde den möjlig.
När man ser över alla omständigheter och beslut på amerikanernas sida som gjorde att 7 december-raiden blev så förödande är det svårt att tro att det är möjligt att göra så många grova och idiotiska misstag på en sådan hög nivå.
Välspelad och otroligt historiskt korrekt. Lika mycket underhållning som utbildning.
Vi får se händelserna som ledde upp till 7 december 1941 samt den oerhörda attacken mot USN's Stilla Havs-flotta från båda sidorna utan någon politisk agenda i bakgrunden.
Bara de verkliga händelserna från både japanskt och amerikanskt perspektiv.
Filmen är så pass trogen till de verkliga händelserna i själva attack-scenerna att de använts om och om igen i såväl dokumentärer som andra spelfilmer.
Betyg: 9/10
[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]
Såg filmen Django Unchained av Quentin Tarantino som är en Western/komedi med blodiga inslag.
Den påminner lite om tonen i Inglorius Bastards men är inte fullt så rå. Den Tyska bödeln är även med i denna filmen och han gör en superskön karaktär tycker jag. Mitt betyg blir 4.5 av 5
Wasted.White.Boys
Ondine
Fantastiskt bra film, passade mig som handen i handsken. Jätteglad att jag såg den till sist, den har legat i i byrån alldeles för länge. Verkligen en jätterekommendation till alla som vill se en lugnare och lagom dramatisk kärleksfilm. Överraskande också, inte alls förutsägbar. 9/10
En Oväntad Vänskap
Fransk film om en färgad man från ghettot som tar hand om en rik rullstolsbunden äldre herre. Har hypats som fasen av alla som sett den, jättebra betyg och jag själv fick en wow-känsla när jag såg trailern. Men filmen levererade inte tyckte jag. Jag vet inte varför, men jag upplevde den som väldigt överskattad.
6/10
Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.
World War Z. Riktigt grym, tveka inte, se den
Kan inte hålla med, gillade den inte alls. Kändes dels som ett enda långt anslag och innehöll på tok för mycket (dålig) CGI.
Med det sagt så var min senaste film Fast & Furious 6, vilken jag mot förmodan gillade skarpt. Justin Lin har verkligen lyckats laga en filmserie vars tidiga delar hoppade mellan så många olika karaktärer och scenarion att de kändes som fristående delar.
"Fast 6" var någonting så unikt som en actionfilm av gamla skolan blandat med en katt-och-råtta-lek och en gnutta 007. Allt inbäddat i en ram av fanservice till bilintresserade. Högst sevärd om man uppskattar dum action med höga produktionsvärden. 4/5
A Nightmare on Elm Street 3: Dream Warriors.
Känns konstigt med en film där man egentligen sitter och hejar på den galna mördaren. Men det är premissen med att inte somna, för då kan du dö som lockar.
2/5
"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett
World War Z. Riktigt grym, tveka inte, se den
Kan inte hålla med, gillade den inte alls. Kändes dels som ett enda långt anslag och innehöll på tok för mycket (dålig) CGI.
Med det sagt så var min senaste film Fast & Furious 6, vilken jag mot förmodan gillade skarpt. Justin Lin har verkligen lyckats laga en filmserie vars tidiga delar hoppade mellan så många olika karaktärer och scenarion att de kändes som fristående delar.
"Fast 6" var någonting så unikt som en actionfilm av gamla skolan blandat med en katt-och-råtta-lek och en gnutta 007. Allt inbäddat i en ram av fanservice till bilintresserade. Högst sevärd om man uppskattar dum action med höga produktionsvärden. 4/5
Klockrent bevis på att smaker är olika, jag tål inte Fast'n'Furious-serien, med undantag för om jag ligger hemma i feber och min hjärna inte orkar med något mer hjärndött än den och snarlika filmer hehe
Go for it - ALL or Nothing!
Senaste filmen var "American Beauty" med Kevin Spacey.
Fantastisk film som får en att tänka efter och se saker på nytt. En av de bästa filmerna jag sett: 10/10.
http://www.imdb.com/title/tt0169547/
Despicable Me 2 - 3/5 | 6/10 | [Bra]
- Inte lika "speciell" som den första, men den känslan är vanlig bland uppföljare.
World War Z - 4/5 | 8/10 | [Mycket bra]
- Årets överraskning! Välskriven, välspelat och har nästan allt. Köpte boken efter filmen.
Only God Forgives - 3/5 | 5/10 | [Bra]
- Hade stora förväntningar efter underbara "Drive" men blev tyvärr ganska besviken. Långsam och rätt tråkig.
Oblivion - 4/5 | 8/10 | [Mycket bra]
- Sci-Fi porr. Soundtrack i klass med Hans Zimmer och effekter i klass med "Avatar".
"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine
Har just sett Iron sky
En underhållande, dock oerhört fånig film. Räddas av det fantastiska slutet där
USA på sitt vanliga charmanta sätt deklarerar hela månen som amerikanskt territorium, och därigenom utlöser tredje världskriget.
Magnifikt.
Enbart tack vare slutet, så ger jag den 7/10
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.