Vilken film såg du senast?

Medlem

The Rundown aka Welcome to the jungle

Rullen är helt ok, kunde varit sämre om inte The Rock och Sean William Scott varit med i filmen, älskar dom två snubbarna. En film som igentligen inte har någon slags main story.

6/10


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Benjamin buttons otroliga liv
9/10
Riktigt bra film med bra handling och bra skådisar

Medlem

Kom _precis_ hem från Benjamin Button.
8/10 - Gillade den rejält, väldigt välgjord.

Varför ubåten gjorde sig så sårbar och tog sån innan den började skjuta kommer jag aldrig förstå...


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Underworld: Evolution
3/5.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Kom _precis_ hem från Benjamin Button.
8/10 - Gillade den rejält, väldigt välgjord.

Varför ubåten gjorde sig så sårbar och tog sån innan den började skjuta kommer jag aldrig förstå...

Du tänkte inte mer på varför

han föds som liten och när han dör blir han också liten. Han borde ju föds som en stor gubbe och sen blivit mindre! Eller varför han ens föds överhuvudtaget som en gubbe!?

Min poäng är att det är en saga, man behöver inte förklara allting genom realism.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Nej, men det ska gärna vara trovärdigt. Poängen med sci-fi och allt sånt där är att kasta in människor i en otrolig situation och se hur de beter sig.

Såg faktiskt underworld evolution senast själv.

2/5, bättre än första filmen men det är fortfarande risig action. Trevlig setting och vissa helt ok skådisar räddar föreställningen.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Garden State.
4/5.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

skulle vara roligt om man fick veta lite förklaring till betygen än bara betyg

MFZ
Medlem

angel heart.
skön film med mickey rourke och robert deniro.
det var flera år sen jag såg den sist så jag kände att det var dags att kolla om den fortfarande höll måttet, vilket den gjorde.
rekommenderas till dom som inte har sett den och gillar filmer med sköna miljöer plus ett stänk mystik.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

starship troopers 3

1/5 poäng

sämsta filmen jag sett på ett bra tag, allt jag har att säga.
tycker det fanns en schysst brud i filmen dock vilket gör att jag ens poänggav filmen

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av SuperTank:

Kom _precis_ hem från Benjamin Button.
8/10 - Gillade den rejält, väldigt välgjord.

Varför ubåten gjorde sig så sårbar och tog sån innan den började skjuta kommer jag aldrig förstå...

Du tänkte inte mer på varför

han föds som liten och när han dör blir han också liten. Han borde ju föds som en stor gubbe och sen blivit mindre! Eller varför han ens föds överhuvudtaget som en gubbe!?

Min poäng är att det är en saga, man behöver inte förklara allting genom realism.

Hahahaha, kom tänka på när jag såg King Kong på bio så vrålade en tjej ut "F*N vad overkligt,OFTA!!!"

när dom stöter på dinosaurierna i djungeln

...för jag menar, King Kongs brorsa som bor granne med mig har inte ens varit i Danmark...

Lite offtopic, sorry!


signatur

What seems to be the officer problem?

Medlem

Jag såg king kong... blev sjukt snopen av hur bra den var, såg den på premiären men då var den inget vidare tyckte jag, men nu fattar man ju lite mer ^^

o fyfan, sorgligt när king kong dör och man fattar hur jävla onda vi människor är...

skadat är det.. men den är grym om du inte sett den så tycker jag att du ska göra det NU!

8/10 för PJ! (Peter Jackson):up:

Avstängd

Wall-E. Bra, precis som alla andra Disney/Pixar.

Inaktiv

Truman show 12 av 10.

Medlem

Scarface, cool film


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Gran Torino 10/10

Riktigt bra film av och med Clint Eastwood.

Medlem

Australia 7/10

Lite små gay men den var bra

Aliens 8/10

Kult film. Cartman har totalt förstört det där när lilltjejen säger "They mostly come at night.. mostly."

Medlem
Medlem

The Day The Earth Stood Still

Ganska seg film rakt igenom, ingen big deal

4/10


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Valkryia såg jag igår. Tom Crusie var jäklig bra i den.
9/10


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Postal. Så jävla ultimat film! Bättre humor har jag aldrig hittat
9/10.

Medlem

Revolutionary Road
sjukt tråkig film. kate winslet bara gnäller i hela jävla filmen. hon och dicrappio har NOLL kemi dessutom. för lång också, ville bara att skiten skulle ta slut nångång.
3/10

Medlem

Arn, riket vid vägens slut.... Får en 7/10. Tyckte den va ganska bra. Har inte läst böckerna så kan inte riktigt jämföra de båda. En bra film, men inte mycket mer. Mycket bättre än första filmen.

Medlem

Righteous Kill med AL pacino och Robert deniro. Bra film. Underhållande. Skådespelerit på top offcourse. Men inte mer. Sen har man ju sätt Deniro och Pacino mot varann i Heat som jag tycker räckte. 7/10

Medlem

The Wrestler

Underbart spelat av Mickey Rourke. Ännu en fullträff för Darren Aronofsky som snabbt blivit en av mina favoritregissörer. Filmen är betydligt mer naken (på mer än ett sätt) än hans tidigare filmer och det förstärker samhörigheten man känner med huvudkaraktären Randy "The Ram" (Rourke). Filmen berör och är full med små detaljer som gör att den känns välproducerad.

4/5 eller 9/10 - kan inte bestämma mig

Medlem

Yes Man
En av Jim Carrey's bättre filmer genom dom senare åren.

7.5/10


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Blade Runner, riktigt bra film, kanske lite mysko ibland men den får i alla fall 9/10 av mig:up:

sen så har vi Alien vs Predator, knappast den bästa film jag sett men stänger man av hjärnan så blir den åtminstone lite underhållande. 5/10


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Seven pounds :'(

Har svårt att ge siffer betyg, men den slank upp på min topp lista iaf.
I'm a sucker for sad movies...


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

The Reader 8/10
Intressant att av de filmer som blivit nominerade för bästa film, så anses just denna att vara den sämsta. Tycker helt klar att den är den bästa utav de nominerade.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Pokemon4Ever
Pokemon är så himla mysigt.
7/10


signatur

Rawr

Skriv svar