Vilken film såg du senast?

Medlem

Watchmen

Klart sämre än väntat (överhype ftw) och alldeles för lång. Men Malin är ju fin i alla fall.

3/5

Streets of Blood

Val Kilmer och 50 Cent som korrupta snutar? Hur bra kan det bli egentligen? Somnade halvvägs igenom filmen.

1/5

Medlem
Skrivet av Jericho:

X-Men Origins: Wolverine

Jag vart helnöjd med filmen även fast många säger att den inte håller en högre standard

5/5


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av Ariath:

The mist.

Godkänd film, inte mycket mer. Varför blir filmerna baserade på Stephen Kings böcker så mediokra? Lida är egentligen den enda jag kommer på som varit riktigt bra

Öhh Nyckeln till frihet.

Medlem

Som sagt asdfg. Den enda jag kom på just då:) Nyckeln till frihet är riktigt bra och bör ses av alla som inte gjort det. Men utöver det lär det vara sparsam kvalitet på S K´s filmer.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Jericho:

X-Men Origins: Wolverine

Jag vart helnöjd med filmen även fast många säger att den inte håller en högre standard

5/5

Jaja, kanske inte en 5a då


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Jericho:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Jericho:

X-Men Origins: Wolverine

Jag vart helnöjd med filmen även fast många säger att den inte håller en högre standard

5/5

Jaja, kanske inte en 5a då

:heart:


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Being John Malkovich.

Klassiker, 4/5 med snudd på 5.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

MadMax 2

2/5


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Ariath:

The mist.

Godkänd film, inte mycket mer. Varför blir filmerna baserade på Stephen Kings böcker så mediokra? Lida är egentligen den enda jag kommer på som varit riktigt bra

The Shawshank Redemption toppar ju IMDB's lista och The Green Mile och Stand By Me är med på topp 250

OnT: såg Terminator Salvation på bio förra söndagen.
Var klart över förväntan.
-Ingen T2 men helt ok.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Watchmen

Hade inga som helst förväntningar eller tankar om filmen innan jag såg den, men var riktigt förvånad över hur bra en "serie-till-film"-film kunde bli. underbart djup handling om bl.a. människans psykologi till coola och skumma karaktärer, underbar atmosfär, halvt förvirrande men schysst handling.
OCH MUSIKEN! FY FAN VA BRA!

4.5/5

Skulle lätt kunna se en 3 timmars film med bara Dr. Manhattan framför kameran, hans röst och tankar vart riktigt härliga
(störde mig dock på hans "dongel"... kunde han inte åtminstonde haft boxers på sig... eller iallafall Y-front hehe)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Commando från 1985 med The Governator.
Den var bra när man såg den första gången när man var runt 12 år men nu; not so much.
3/5

Medlem

Disclosure (Skamgrepp) Michael Douglas, Demi Moore från 1994 som bygger på en bok av Michael Crichton. Sevärd, kultrulle för oss 73:or...

Medlem

Defiance med Daniel Craig, ger den 3 av 5 men därför att det var för lite action scener, fast det var mer drama och historiskt korrekt snyftar rulle som e rätt spännande om man e tålmodig.

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Ariath:

The mist.

Godkänd film, inte mycket mer. Varför blir filmerna baserade på Stephen Kings böcker så mediokra? Lida är egentligen den enda jag kommer på som varit riktigt bra

The Shawshank Redemption toppar ju IMDB's lista och The Green Mile och Stand By Me är med på topp 250

För att klargöra det lite tydligare:) Filmproducenterna har guldklimpar att göra film på men resultaten ger mig ingen "Holy Shit"-känsla. Förutom Lida och efter första påminnelsen The Shawshank redemption som var som bortblåst i mitt minne vid tillfället hehe.

Och senast sedda film blev avslutad för en halvtimme sen.

Taken med Liam Neeson. Japp, gamle Neeson gör en fantastisk roll som badass. Kall och hänsynslös. Mycket bra film med action, våld och trafficking.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Watchmen
En hypad film som blev en liten besvikelse. Men kul att se Malin Åkerman i en sådan film

3/5

Night At The Museum

Riktigt dålig uppföljare, tyckte ettan va ganska bra, tvåan var verkligen inte som jag hade förväntat mig.

2/5


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Transformers 8/10 var faktis riktigt bra film.
Dock är det lite små gerjor som "ah? sen då"
men bra film, helt klart


signatur

R.I.P The_maxx

inK
Medlem

The Box
1/5


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Ariath:

The mist.

Godkänd film, inte mycket mer. Varför blir filmerna baserade på Stephen Kings böcker så mediokra? Lida är egentligen den enda jag kommer på som varit riktigt bra

The Shawshank Redemption toppar ju IMDB's lista och The Green Mile och Stand By Me är med på topp 250

The Shining är väl inte heller fy skam?

Medlem

Rock'n'Rolla

5/5 enriktigtbra film av en av tidernas bästa filmskapare Guy Ritchie


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

The Breathing room.

2/5

Varför jag gav denna så bra betyg var för att om man går in i denna film innan med kunskapen om att detta är en B film med B skådisar så blir den på något sett underhållande ändå.

Medlem

The Night Listener (TV)

Filmen handlar om en (homosexuell)författare som får ett brev av en okänd pojke. Texten i brevet handlar om just pojken som har blivit våldtagen en hel del gånger och har fått Aids. Pojken ringer författaren hela tiden och kallar sig för Pete, men ibland tar Pete's mamma luren ifrån honom och pratar med författaren. Författaren bestämmer sig för att åka och träffa dem då han misstänker att det bara är en person som spelar två personer.

Filmen var inte riktigt som jag hade förväntat mig. En thriller ska överraska i slutet vilket den här filmen inte gjorde. Man började misstänka grejer tidigt i filmen som visade sig vara rätt i slutet. Det var lite tråkigt.

Betyg: 2,5/5


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Werzion:

Watchmen

Hade inga som helst förväntningar eller tankar om filmen innan jag såg den, men var riktigt förvånad över hur bra en "serie-till-film"-film kunde bli. underbart djup handling om bl.a. människans psykologi till coola och skumma karaktärer, underbar atmosfär, halvt förvirrande men schysst handling.
OCH MUSIKEN! FY FAN VA BRA!

4.5/5

Skulle lätt kunna se en 3 timmars film med bara Dr. Manhattan framför kameran, hans röst och tankar vart riktigt härliga
(störde mig dock på hans "dongel"... kunde han inte åtminstonde haft boxers på sig... eller iallafall Y-front hehe)

Kan inte annat än hålla med. Första gången på länge jag inte var helt 100% på hur filmen skulle sluta. Djupet och det mörka i filmen var jävligt bra. Det var ingen sin city.

Och angående Dr. Manhattans kuk, jag gilla det som fan. Bara det att man såg den fick mig bara att tro på han ännu mer när han tappar kontakten med sin mänskliga sida. Han ser sig inte som en människa varför ska han bete sig som en?


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Mutant Chronicles (Blu ray)

Tittade på hela filmen fast att den var så dålig det ända som gjorde filmen något bra var handlingen men resten sög.Skit effekter,skit dialoger och inte så bra skådisar förutom Ron Perlman.

Betyg: 1,5/5


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

10.000 BC (DVD)

Filmen har fått en hel del dålig kritik. Men jag tyckte att filmen var helt OK. Effekterna var snygga, skådespelarna agerade bra och en del snygga miljöer fick man se.

Det som var mindre bra, och som enligt mig är det viktigaste i en film, är handlingen. Handlingen i "10.000 BC" är så simpel. En man gör allt för att få tillbaka sin älskade som har blivit kidnappad. Tjatigt.

Betyg: 3/5


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av MilleX:

Mutant Chronicles (Blu ray)

Tittade på hela filmen fast att den var så dålig det ända som gjorde filmen något bra var handlingen men resten sög.Skit effekter,skit dialoger och inte så bra skådisar förutom Ron Perlman.

Betyg: 1,5/5

jo jag håller med, det var nog en av dem sämsta filmerna jag sett i år

handlingen och allting fanns där, filmen kunde blivit bra, tyvär blev det en stor miss under själva inspelningen och produktionen

Medlem

Harry Potter och Halvblodsprinsen (Bio)

Såg Senaste Harry Potter filmen på bio idag.
Slutsats: Filmen kändes tom. Kändes även som att det inte riktigt fanns något fokus i filmen. Den hade sina bra delar.

Betyg: 3/5


signatur

Rawr

Medlem

Är Halvblodsprinsen den sista?


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Nej


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Jericho:

Är Halvblodsprinsen den sista?

Halvblodsprinsen är den sjätte delen av sju. Den sista boken (Dödsrelikerna) kommer att bli två filmer. Den första filmen har premiär i november nästa år, och den sista delen har premiär i juli år 2011.

Min mini-recension av "Harry Potter och Halvblodsprinsen" dyker upp imorgon.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Watchmen såg jag nyligen, kanonrulle. Hade inga förväntningar över huvudtaget, men ack så bra den var!

4½ av 5½

Skriv svar