Vilken film såg du senast?

Medlem

Quadrophenia
Handling och skådespelarinsatser är väl sådär. Men atmosfären, miljöerna och speciellt musiken gör den till en hyfsad film.
3/5

Medlem

Pulp Fiction (DVD)

Jag skäms över att jag inte har sett Pulp Fiction tidigare. Alla filmälskare har sett den. Filmen ligger på plats #5 på IMBD's topp 250-lista. Men efter att jag såg Pulp Fiction igår, för första gången, så har jag öppnat ögonen för regissören Quentin Tarantino.

Filmen börjar i en restaurang med två rånare som snackar en massa skit. Men jävligt BRA skit. Dom drar fram vapnen, en grym låt spelas upp och intro texten börjar rulla. Det som är allra bäst med filmen är manuset. Dialogerna är så fängslade. Det snackas så mycket skit, men ändå blir det så intressant och magiskt.

Rollistan är helt fantastisk. I filmen får vi se John Travolta, Samuel L. Jackson, Bruce Willis, Uma Thurman, Tim Roth och Ving Rhames. Skådespeleriet av samtliga nämnda skådespelare fick mig att börja rysa.

Filmen har humor, action, skådespelare i högsta kvalitet, underbar soundtrack och en kanon bra regissör bakom filmen. Kan det bli bättre än så?

Betyg: 5/5


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Transformers: Revenge of the Fallen
Helt klart 10/10!
Den var riktigt grym och levde helt klart upp till de förväntningar som jag hade med tanke på hur bra den första filmen var.
Action non stop!!!


signatur

ISgtVishnuI - The true God of gaming!

Medlem

Att slänga ut 10/10 till vilka skitfilmer som helst och sätta dom i klass med riktiga storfilmer är helt befängt.
Jag röstar återigen för att alla borde använda sig av "1-5"-skalan.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Angels and demons - jag trodde den skulle vara riktigt dålig men jag hade inte tråkigt och så kände jag mig riktigt smart när jag listade ut vem boven var i förväg.
3/5 - En bra film. (punkten måste uttalas)

Hur lång tid tar det att glödga ett järn i en öppen eld? Det avslöjade boven för min del.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Hmm... Måste nog ha varit när jag hängde med på bio och såg wolverin eller hur hans namn nu än stavas.

2/5, duger som en vanlig action rulle, säkert jätte kul för dom som är insatta, själv stör jag mig på många saker. Små saker som att "cyclops" inte värkar ha laser imellan glasögonen, även om nu ett par glasögon på något sätt skulle stoppa det...

Inte min grej alls ärligt talat.

Medlem

Baksmällan (Bio)

Fattar mig kort.
Underbar film som förgyller komedi genren.

Betyg: 9/10

Citat:

Jag röstar återigen för att alla borde använda sig av "1-5"-skalan.

Du får inte min röst...


signatur

Rawr

Medlem

Crank 2: High Voltage

För att göra en lång historia kort och spoilerlös; inte fullt lika bra som första filmen men fortfarande jäkligt bra. Fullt ös hela tiden och Jason Statham levererar.

4/5

Medlem

Rob Zombies - House of 1000 Corpses

Underbart mysig och rolig film med vackra damer.

Medlem

12 Rounds av Renny Harlin, en kalkon och får därför inget betyg...

Medlem

Jag och några kompisar hade StarWars-marathon, såg alltså hela hexalogin (eller om det räknas som två trilogier) i sträck. Det tog drygt 12 timmar. Så den senaste filmen jag såg är StarWars: Jedins Återkomst. Alla filmer var på VHS dessutom - extrem nostalgi!


signatur

I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel

Medlem

The battle of Algiers

Krigsfilm som utspelar sig om den Franska-Algeriska konflikten om Algeriets självständighet år 1954–62
extremt bra film som rekommenderas till alla vi weekend warriors här ute

får en 4/5

The mist

Känner till storyn i boken ganska bra, dock har jag aldrig ens läst den vilket jag tror jag nog kommer göra inom snar framtid
Filmen var väl ingen vidare, den var inte direkt läskig utan mer thriller aktig

Filmen skall dock vara väldigt olik filmen till vissa scener och specielt slutscenen,
ända bra med filmen var just slutscenen som var väldigt kontroversiell och sorglig och vem älskar inte sorgliga slut?

den får en 2/5 av mig, rekommenderas bara till dem som har fritid att skumma igenom halvt dåliga filmer

Medlem

Kenny Begins

Ganska kul film men kändes väldigt kort.

Betyg: 3/5


signatur

Rawr

Medlem

Känns en film kort så är det för att den är underhållande vilket också betyder att det är en bra film.

Medlem

Picassos Äventyr 9/10

En av de bästa svenska filmer som gjorts. Den är genial, både i sin humor och i sitt berättande. Hasse och Tage är kungar när det kommer till humor och med en dos Gösta Ekman blir det bara bättre


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Stargate: The Ark of Truth
Då har jag sett filmen som avslutar serien. Men likt kampen mot Goa'uld avslutas det hela ganska antiklimatiskt.

den större och mer intressanta delen av filmen handlade istället om äventyret med "replicators" ombord skeppet.

Helt OK film, men Continuum slår den med hästlängder.

Betyg: 3/5


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Road to Perdition.

En riktigt bra film, hade inga direkta förväntningar utan hittade bara den hemma i en hög andra filmer.

Betyg: 4/5.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Mean Streets 7/10

En av Scorseses tidigare ganster-rullar. Skön italiensk stil med mycket "Hey, get outta here!". Filmen har shysst soundtrack, intensiva dialoger... men på något sätt känns den aningen repetitiv och fotot är rätt taskigt så ibland är det svårt att avgöra vad som faktiskt händer.

Den känns också som Maffiabröder (Som för övrigt är en av mina favoritfilmer) i ett tidigare stadie.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Ja såg 28 veckor senare den var högst mysig med en kpm som var mer en tillfredställande. 7/10


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Medlem
Skrivet av Crawller:
Skrivet av bjosarn:

Jag röstar återigen för att alla borde använda sig av "1-5"-skalan.

Du får inte min röst...

Skrivet av Crawller:

Kenny Begins
Ganska kul film men kändes väldigt kort.
Betyg: 3/5

Vad hände, lättpåverkad?

Eftersom att jag är inne i en Jean-Pierre Jeunet-period passade jag på att kolla på La cité des enfants perdus (De förlorade barnens stad). Fantastisk film och en solklar 4/5.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Mordet på Jesse James av ynkryggen Robert Ford (DVD)
Originaltitel: The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford

Såg filmen häromnatten och måste än en gång skilja mig från den stora massan; filmen var inte bra.

Visst, filmen är väldigt vacker, vilket inte minst demonstreras på bilden ovan. Visst, skådespelarna spelar sina respektive roller väl och visst, - än en gång - fotot är briljant. Men det är där det positiva tar slut för min del. Jag fann filmen alldeles för seg. Dialogerna föll mig inte in i smaken alls, varför vet jag inte, jag blev bara uttråkad. Många säger att actionmomenten i filmen är hemska och väldigt enkla att leva sig in i, själv tyckte jag bara att det såg taffligt ut. Forumet har en smiley som passar perfekt för att visa hur jag kände mig under filmen gång; :yawn: .

Det är nästan det enda jag kan säga om filmen i nuläget. Jag planerar dock att se om den snart igen bara för att säkert fastställa betyget så att det inte är något fel på mig.

Betyg: 5/10

Låt tomatkastningen börja!

EDIT: Har sett om filmen nu och ändrat åsikt ganska radikalt. Jag var antagligen bara trött eller något första gången. 8/10

Revolver (DVD)

Hade potential till att bli en riktigt bra film men efter första halvtimmen fick Guy Ritchie någon fixidé att försöka få sig själv att framstå som jättesmart och fuckar upp hela manuset utan att förklara hur eller varför saker och ting blir som de blir. Usch, Guy Ritchies sämsta.

Betyg: 5/10

The Wrestler

Det är bara att konstatera att Aronofsky har gjort det igen.
En obehaglig (men ändå behaglig) deprimerande känsla ligger som ett filter över hela filmen.

Betyg: 9/10


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Jag såg nyss Terminator Salvation.

Tycker den verkligen är skräp mot va dom gamla filmerna är, det är ju inte samma känsla i denna!

2/5 i betyg av mig iallafall

Medlem
Skrivet av Lord:

Jag såg nyss Terminator Salvation.
Tycker den verkligen är skräp mot va dom gamla filmerna är, det är ju inte samma känsla i denna!
2/5 i betyg av mig iallafall

Betydligt bättre än 3:an.
Dock tycker jag inte det är samma filmgenre, så jag tycker det blir dumt att jämföra.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Children Of Men

Fy satan vilken bra film! SNUSKIGT bra regisserad med långa tagningar som gjorde så att man verkligen levde sig in i handlingen.

Filmen handlar om att människan inte längre är fruktbar och man får följa Theo (Clive Owen) och en ung kvinna som bär på världens enda barn. En kort summering av filmens handling, kan glatt rekommendera den... tiden flyger förbi och man tröttnar aldrig.

10/10 Ett modernt mästerverk


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

The HangoverSvensk Titel:Backsmällan

Har inte skrattat så mycket till en film på jääävligt länge, tror det Var Evil Dead III - Army of Darkness senast.
Publiken skratta, jag skratta, min kompis skratta.

Innan jag såg denna film var jag skeptiskt som fan, hade sett en trailer på den och trodde att det bara var en normal komedi som man sett förut.

Men, inte denna, humor på topp nivå, rekommenderas!.

5/5

Medlem

Evil Dead 3 army of darknest (tv)
Otroligt bra! det var ett par år sedan jag såg denna mysiga horrorcom rullen

4/5 får den!

Starship troopers (tv)

Såg den i morse på tv, denna var min absoluta film favorit ett bra tag under min ungdom året den kom på bio och video
Fick en sån himla nostalgi tripp då jag inte heller sett denna rulle på ett par år

Grymt bra! synd att uppföljarna inte kunde mäta sig med ettan men fan va grym den är

4,5/5 får den!

Medlem
Skrivet av GrovPortion:

Evil Dead 3 army of darknest (tv)
Otroligt bra! det var ett par år sedan jag såg denna mysiga horrorcom rullen

4/5 får den!

haha jag såg också den igår
Håller med om detyget, den var jävligt rolig


signatur

I am the liquor

Medlem

Totally awesome 0/5 detta var en av de absolut sämsta filmerna jag någonsin har sätt det r så att ögona blöder


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Medlem
Skrivet av WaltX:

Pulp Fiction (DVD)

Betyg: 5/5

Där har vi ännu en film som hyllas av alla som jag inte förstår storheten i. Visst den är bra, men bra? Aldrig.
Jag skulle t.o.m sätta Death Proof över denna.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av q0rra:
Skrivet av WaltX:

Pulp Fiction (DVD)

Betyg: 5/5

Där har vi ännu en film som hyllas av alla som jag inte förstår storheten i. Visst den är bra, men bra? Aldrig.
Jag skulle t.o.m sätta Death Proof över denna.

Då måste jag se "Death Proof". Ribban ligger skyhögt.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Skriv svar