Vilken film såg du senast?

Medlem

Hancock (Blu-Ray)

Då filmen gick på bio var jag inte så jätte intresserad av filmen. För jag gillar mer seriösa filmer, och Hancock såg allt annat än seriöst ut. Men min morbror hade filmen på Blu-Ray och rekommenderade den. Så... ja. Will Smith och läckerbiten(!) Charlize Theron är ju med. Så varför inte?

Filmen visade sig vara precis som jag hade förutsett. Löjlig, dåliga effekter och tråkig humor. I slutet av filmen började filmen bli bättre. Men strax därefter var ju filmen slut. Tyvärr.

Det enda som höjer filmens betyg är Will Smith och det

lite sorgliga

slutet.

Betyg: 3/5


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

The Pianist (TV)

Jag har bestämt mig för att kolla på (de flesta av) filmerna som ligger på den kända IMDB Top 250 listan. Efter att jag såg The Pianist igår kväll så har jag nu sett 58 av 250 filmer från listan.

Det märktes redan från start att filmen var en kvalitetsfilm. Filmen öppnar med Adrien Brody som spelar piano samtidigt som det exploderar runt omkring honom. Han hoppar till, små delar av väggarna faller över honom, men han fortsätter spela. I den scenen förstod man hur mycket han älskade att spela piano och sket i kriget.

Filmen hade sina tråkiga stunder, men dom varade inte länge nog för att påverka betyget. TV3 hade problem med undertexten som började i mitten av filmen, och det förstörde upplevelsen ganska mycket faktiskt. Jag hade inga problem med engelskan, men i slutet snackades det mycket på tyska som gjorde att jag tappade greppet om filmen helt. Men det här påverkar såklart inte betyget heller.

I slutet av filmen handlade det mycket om överlevnad. Ni vet. Äta och dricka allt man hittar. Oavsett hur äckligt det är. Och det gillar jag. Det kändes som Into The Wild i Fallout 3 miljö.

Betyg: 5/5


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Jag har bestämt mig för att kolla på (de flesta av) filmerna som ligger på den kända IMDB Top 250 listan. Efter att jag såg The Pianist igår kväll så har jag nu sett 58 av 250 filmer från listan.

Heh, verkar som vi har samma mål då. Dock har du ett försprång på 4 filmer

Hotel Rwanda (TV)
Don Cheadle gör en lysande insats i denna dramafilm som är baserad på oroligheterna i Rwanda där flera miljoner människor dödades.
Filmen var väldigt gripande och visar hur hemskt krig kan vara.

Betyg: 5/5


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av q0rra:

Hotel Rwanda (TV)
Don Cheadle gör en lysande insats i denna dramafilm som är baserad på oroligheterna i Rwanda där flera miljoner människor dödades.
Filmen var väldigt gripande och visar hur hemskt krig kan vara.

Betyg: 5/5

Såg den på bio och håller med helt. Det är en sån där film som bara sätter sig.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av q0rra:

Hotel Rwanda (TV)
Don Cheadle gör en lysande insats i denna dramafilm som är baserad på oroligheterna i Rwanda där flera miljoner människor dödades.
Filmen var väldigt gripande och visar hur hemskt krig kan vara.

Betyg: 5/5

Såg den på bio och håller med helt. Det är en sån där film som bara sätter sig.

Tyckte själv den var lite för...barnvänlig. Vet inte om det beror på att jag är lite twisted men den kändes lite för vänlig. Tyckte att "Shooting Dogs" som också handlar om massakern i Rwanda speglade en mer realistisk och grymmare sida.

Annars så såg jag på Conan the Barbarian igår (ni läste rätt). Väldigt underskattad film, helt klart den bästa i sig genre...sen att genren kanske inte är den bästa är ju en annan sak.


signatur

What seems to be the officer problem?

Medlem

Public Enemies (Bio)

Johnny Depp spelade sin roll som gangster riktigt bra och det var överlag väldigt bra skådespelande i filmen.
Vet inte riktigt vad jag ska säga om den förutom att det var en väldigt bra film.

Betyg: 8/10


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Crawller:

Public Enemies (Bio)

Johnny Depp spelade sin roll som gangster riktigt bra och det var överlag väldigt bra skådespelande i filmen.
Vet inte riktigt vad jag ska säga om den förutom att det var en väldigt bra film.

Betyg: 8/10

Dock kändes karaktärerna lite platta. En Batman-Jokern-relation de två huvudkaraktärerna emellan hade gjort filmen gott.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av El-Dudeerino:

Annars så såg jag på Conan the Barbarian igår (ni läste rätt). Väldigt underskattad film, helt klart den bästa i sig genre...sen att genren kanske inte är den bästa är ju en annan sak.

En av mina absoluta favoritfilmer och, som du säger, väldigt underskattad. Dessutom ett underbart soundtrack som jag först idag upptäckte har använts i vissa trailers till Zelda-spel.

Medlem

17 Again

Helt ok film, trodde att den skulle vara lite bättre. Men den är värd att se på om man gillar tonårsfilmer.

3.5/5


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Skrivet av Blackbeard:
Skrivet av Crawller:
Skrivet av Blackbeard:

Eller rabbat kort 50% off på alla biljetter.

Hur fixar man det då?

I allafall på SF biograferna ska du kunna fråga om ett rabbatkort, som håller i 3 månader eller 3-4 bio besök.

gäller väll bara mån-tosdag va ?
Och kostar själv 70:-... har jag fel?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Jericho:

17 Again

Helt ok film, trodde att den skulle vara lite bättre. Men den är värd att se på om man gillar tonårsfilmer.

3.5/5

Så filmen är OK och har fått betyget 3.5? 3.5 är närmare "Mycket bra" än "OK" på min betygsskala.

1 - Kasst
2 - Helt okej
3 - Bra
4 - Mycket bra
5 - Superduperbraomgpwnage1337z0rxfilm!

...typ så.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Blackbeard:
Skrivet av Crawller:
Skrivet av Blackbeard:

Eller rabbat kort 50% off på alla biljetter.

Hur fixar man det då?

I allafall på SF biograferna ska du kunna fråga om ett rabbatkort, som håller i 3 månader eller 3-4 bio besök.

gäller väll bara mån-tosdag va ?
Och kostar själv 70:-... har jag fel?

tror det kostar 50kr, men ja måndag-torsdag gäller det.

Medlem
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av El-Dudeerino:

Annars så såg jag på Conan the Barbarian igår (ni läste rätt). Väldigt underskattad film, helt klart den bästa i sig genre...sen att genren kanske inte är den bästa är ju en annan sak.

En av mina absoluta favoritfilmer och, som du säger, väldigt underskattad. Dessutom ett underbart soundtrack som jag först idag upptäckte har använts i vissa trailers till Zelda-spel.

"To crush your enemies, see them driven before you, and to hear the lamentations of their women."

Ja väldigt episkt soundtrack får jag säga.


signatur

What seems to be the officer problem?

Medlem

The Punisher - War Zone

Filmen var kass på precis alla punkter faktiskt. Humorn var väldigt misslyckad, skådespeleriet var skrattframkallande och handlingen var väldigt tunn. Den enda bra låten från soundtracket var "Psychosocial" av Slipknot. Filmens temalåt var alldeles för lik "The Dark Knight".

Betyg: 1/5


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ice Age 3

Tyckte filmen var väldigt underhållande precis som föregångarna, man skrattar allt nog lite då och då.
Helt klart sevärd

4/5


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Sommaren med Göran (Bio)

Riktigt lyckad film med mycket humor Tyckte om den riktigt mycket.
Svensk komedi när den är som bäst.

Betyg: 8/10


signatur

Rawr

Medlem

Gomorra
Riktigt bra film men ack så deprimerande. Visar hur oglamoröst det riktiga gangsterlivet är. Inget som rekommenderas att titta på om man vill ha en måbra-filmupplevelse. Till folk som gillar smutsig realism är den perfekt.

8/10

Medlem

Harry Potter och Halvblodsprinsen (bio)
Halva filmen kändes snarare som romantisk-drama-(okomisk)-komedi snarare än en ny film i Harry Potter-serien. Hur som helst så tog den sig rejält i slutspurten och blev en ganska hyffsad film ändå. Dock den sämsta i serien skulle jag nog vilja säga.

Betyg: 7/10


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

^-- Håller med dig q0rra.


signatur

Rawr

Medlem

Hancock

Betyg 6/10


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

17 Again

Bra film även om man tycker att Matthew Perry kunde fått vara med några minuter till.

6/10

Medlem

G.I. Joe: The Rise of Cobra (bio)

Simpel men underhållande actionfilm. Mer om det här.

Betyg: 3/5

Medlem

The Hangover (Baksmällan)

Jag tror faktiskt att komedier är den svåraste genren inom film att lyckas med. Humorn hos folk varierar stort. Därför är jag väldigt tveksam till komedifilmer och undviker dem för det mesta. Men eftersom The Hangover har fått så sjukt bra kritik så kunde jag inte hålla mig.

Filmen föll mig i smaken redan från start. Det var precis den humorn som jag gillar. Karaktärerna var sköna på sitt sätt. Låtarna i filmen var inte lika bra (för mycket Hip-Hop och R&B ).

Kinesen var höjdpunkten i filmen. Ni måste bara se det här!

Betyg: 4,5/5


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Intolerable Cruelty

Jag undrar vad Coen bröderna tänkte... dom lyckades åstadkomma ett verk som motsäger deras typiska drag när det gäller film. Tråkig humor, musik och foto.

4/10


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Silent Hill

Tja, vad säger man. Film byggandes på spel brukar inte vara bra men jag ger filmen 3/5. Jag har inte spelat spelen men det är iaf nåt med filmen som tilltalar mig.

Den var halvspännande.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

The Last House To The Left (2009)

Den här skräckfilmen skapar inget nytt spår i skräckgenren, utan går i precis samma spår som alla andra typiska skräckfilmer. Jag blev väldigt uttråkad.

Filmen var väldigt våldsam med en hel del obehagliga scener (i klass med SAW-filmerna). Men så ska det vara. Handlingen är väldigt tunn och tjatig.

Kan faktiskt inte komma på någonting bra med den här filmen.

Betyg: 1/5


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Pineapple Express

Då har man sett ännu en lyckad komedifilm. Komedifilmer kanske inte är så dåliga trots allt.

Dialogerna i filmen var oftast nonsense, men ändå så grymt kul. Slagsmålen måste vara det roligaste jag har sett. Någonsin.

Pineapple Express ligger minst i samma klass som The Hangover. Om inte över till och med...

Betyg: 5/5


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Det blev en hel del asgarv av Pineapple Express Walt:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Spanade just in Final Fantasy VII - Advent Children Complete.

Man blir bra sugen att dra igång spelet igen hehe. Jag skulle helt klart kunna tänka mig ett Final Fantasy VII-2. Det blir lätt 9/10 till filmen - jag faller pladask för sånt här hehe.


signatur
Medlem
Skrivet av WaltX:

The Last House To The Left (2009)

Den här skräckfilmen skapar inget nytt spår i skräckgenren, utan går i precis samma spår som alla andra typiska skräckfilmer. Jag blev väldigt uttråkad.

Filmen var väldigt våldsam med en hel del obehagliga scener (i klass med SAW-filmerna). Men så ska det vara. Handlingen är väldigt tunn och tjatig.

Kan faktiskt inte komma på någonting bra med den här filmen.

Betyg: 1/5

Skapar inget nytt spår?! Det är ju en banbrytande film, det du ser är en remake på en gammal film av Wes Craven som gett oss allt från freddy kreuger till scream. Jag har inte sett den nya ännu men tänker lätt göra det.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Skriv svar