Vilken film såg du senast?

Medlem

dead space downfalls:
en tecknad skräckfilm, ganska kul faktiskt:up:


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Pulp Fiction

Den bästa filmen jag har sett:up:

5/5


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Pulp fiction är OK, men jag skulle inte ge den mer än 3/5.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av BULP:

Pulp fiction är OK, men jag skulle inte ge den mer än 3/5.

Pulp Fiction är INTE okej, Den är... AWESOME Square! :crazy:

On Topic: 51st State, Samuel L. Jacksson i kilt med Meat Loaf... Kan de bli bättre?

4/5


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Thumba:

Pulp Fiction är INTE okej, Den är... AWESOME Square! :crazy:

Varför?

Ser endast en medioker kriminalhistoria med vissa inslag av komedi, vars enda utmärkande drag är att den inte utspelar sig i kronologisk ordning.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Harry Potter och Fenixorden

Tja, barnfilmer som dessa bjuder faktiskt på kvalitet. Helt klart bästa delen i serien vilket för övrigt är den sista av dom jag sett. Jag får skaffa halvblodsprinsen vid nåt tillfälle.

4/5


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Reservoir dogs. Riktigt bra film, 4/5


signatur

I am the liquor

Medlem

District 9, mycket bra! Se på bio!

Medlem

La vita é bella - Andra gången, men ändå väldigt bra. 8.7/10

3an i pirattrilogin - Fånig, häftiga effekter och stundvis tråkig. 5.6/10

Pan's Labyrinth - Andra gånge nu också, och blev faktiskt lite bättre. Gillade inte den så väldans första gången jag såg den. 8.1/10

2001 A space odyssey - såg aldrig klart den första gånge, ty den var tråkig. Men denna gång satt jag och fascinerades under långa stunder. Man sitter och ler under en stor del av filmen helt enkelt. 3.5 - 8.5 / 10 (beroende på hur man ser den, och vad man har för förväntningar).

Medlem

Puplic enemy.. helt ok.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Jag såg nyligen 'District 9' av Neil Blomkamp och Peter Jackson.
Den är helt underbar! Det är lätt den bästa sci-fi-rullen jag har sett i år.
Rekommenderas varmt!

Medlem
Skrivet av BULP:
Skrivet av Thumba:

Pulp Fiction är INTE okej, Den är... AWESOME Square! :crazy:

Varför?

Ser endast en medioker kriminalhistoria med vissa inslag av komedi, vars enda utmärkande drag är att den inte utspelar sig i kronologisk ordning.

Ditt inlägg är helt klart mediokert och innehåller "måste-klaga-på-populära-filmer-för-att-stå-ut-syndrom", inga direkt utmärkande drag och ingen förklaring till vad du ens menar med kriminalhistoria(seriöst, vad betyder ens detta? Menar du kriminalhistoria som i dess vetenskapliga benämning?).

Ger helt klart ditt inlägg 2/10

//joke

Såg senast ponyo on the cliff by the sea helt klart ok, 7,5-8.0.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av BULP:
Skrivet av Thumba:

Pulp Fiction är INTE okej, Den är... AWESOME Square! :crazy:

Varför?

Ser endast en medioker kriminalhistoria med vissa inslag av komedi, vars enda utmärkande drag är att den inte utspelar sig i kronologisk ordning.

Ditt inlägg är helt klart mediokert och innehåller "måste-klaga-på-populära-filmer-för-att-stå-ut-syndrom", inga direkt utmärkande drag och ingen förklaring till vad du ens menar med kriminalhistoria(seriöst, vad betyder ens detta? Menar du kriminalhistoria som i dess vetenskapliga benämning?).

Ger helt klart ditt inlägg 2/10

//joke

Satt faktiskt och småflinade när jag läste detta inlägg, men det gjorde ju ingenting att du förtydligade på slutet att du skämtade.

Keep it up.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av TobbeW:

La vita é bella - Andra gången, men ändå väldigt bra. 8.7/10

Njaaa, tror det nog är en 8.6 eller kanske till och med en 8.550.

Medlem
Skrivet av Silvarn:
Skrivet av TobbeW:

La vita é bella - Andra gången, men ändå väldigt bra. 8.7/10

Njaaa, tror det nog är en 8.6 eller kanske till och med en 8.550.

YOU MAKE FUN OF ME!

Använder 2 värdesiffror då "4/5" aldrig säger mig någonting...

Medlem

Jin-Rô

Skapad av Mamoru Oshii (regissören till Ghost in the Shell). Innan hade jag bara sett en trailer till filmen som antydde att det var en film med mycket action. Så var det verkligen inte. Visst hade den sina actionsekvenser men överlag var filmen ett drama i ganska långsamt tempo centrerad kring en man och hans inre kamp. Sen om man tycker att långsamt är bra eller dåligt är väl olika från person till person och vad man känner för men ikväll funkade det för mig i alla fall.

7/10

Medlem

Senaste filmen som jag såg, Låt den rätta komma in. Det var @IceMan som sa att den va bra, själv tyckte jag att den var lite annorlunda.. Men dålig var den inte iaf!

Rekomenderar den absolut!


signatur

,, lita på rosa

Medlem
Skrivet av dagalie:

Senaste filmen som jag såg, Låt den rätta komma in. Det var @IceMan som sa att den va bra, själv tyckte jag att den var lite annorlunda.. Men dålig var den inte iaf!

Rekomenderar den absolut!

Har man inte läst boken så förstår jag att man kan tycka att den är bra. Annars var den en besvikelse. Men den var inte dålig heller.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Män som hatar kvinnor 7,5/10 Ganska bra egentligen,bättre än jag trodde att den skulle vara.

Medlem
Skrivet av BULP:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av BULP:
Skrivet av Thumba:

Pulp Fiction är INTE okej, Den är... AWESOME Square! :crazy:

Varför?

Ser endast en medioker kriminalhistoria med vissa inslag av komedi, vars enda utmärkande drag är att den inte utspelar sig i kronologisk ordning.

Ditt inlägg är helt klart mediokert och innehåller "måste-klaga-på-populära-filmer-för-att-stå-ut-syndrom", inga direkt utmärkande drag och ingen förklaring till vad du ens menar med kriminalhistoria(seriöst, vad betyder ens detta? Menar du kriminalhistoria som i dess vetenskapliga benämning?).

Ger helt klart ditt inlägg 2/10

//joke

Satt faktiskt och småflinade när jag läste detta inlägg, men det gjorde ju ingenting att du förtydligade på slutet att du skämtade.

Keep it up.

Pulps svarta humor är genialisk, därmed manuset är genialisk. Fotot förstärker berättandet och redigeringen är perfekt. För att inte tala om REGIN!!! Regin people!


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Another 48 Hrs.

Uppföljaren till 48 Hrs. med Nick Nolte och Eddie Murphy. Helt okej film.

Medlem

Kill Theory. Typisk horror rulle:up:


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem
Skrivet av Exeron:
Skrivet av BULP:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av BULP:
Skrivet av Thumba:

Pulp Fiction är INTE okej, Den är... AWESOME Square! :crazy:

Varför?

Ser endast en medioker kriminalhistoria med vissa inslag av komedi, vars enda utmärkande drag är att den inte utspelar sig i kronologisk ordning.

Ditt inlägg är helt klart mediokert och innehåller "måste-klaga-på-populära-filmer-för-att-stå-ut-syndrom", inga direkt utmärkande drag och ingen förklaring till vad du ens menar med kriminalhistoria(seriöst, vad betyder ens detta? Menar du kriminalhistoria som i dess vetenskapliga benämning?).

Ger helt klart ditt inlägg 2/10

//joke

Satt faktiskt och småflinade när jag läste detta inlägg, men det gjorde ju ingenting att du förtydligade på slutet att du skämtade.

Keep it up.

Pulps svarta humor är genialisk, därmed manuset är genialisk. Fotot förstärker berättandet och redigeringen är perfekt. För att inte tala om REGIN!!! Regin people!

OK, kan förstå resonemanget. Håller dock inte med. Inte min typ av humor, antar jag.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

district 9: Sevärd film, som fick igång min fantasi! man undrar ju hur allt gick till innan och hur det kommer gå efter, årets bästa sci fi kanske? men det har ju inte direkt kommit så många scifi's i år så man får se

4/5

Medlem
Skrivet av GrovPortion:

district 9: Sevärd film, som fick igång min fantasi! man undrar ju hur allt gick till innan och hur det kommer gå efter, årets bästa sci fi kanske? men det har ju inte direkt kommit så många scifi's i år så man får se

4/5

Den är väldigt sevärd En av dem bästa filmerna i år imo !


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Below

Övernaturligt mumbo jumbo på en ubåt är inte min kopp te. Vissa sekvenser i filmen bjuder dock på underhållning så den får:

3/5 i betyg.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Inside. Den blodigaste/psykotiska filmen jag sett på länge. Ett måste för skräckälskare Förstod inte slutet och lite små detaljer, men det finns ju teorier!


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Serpico

Pacino i högform i denna polis-film (baserad på en sann historia), som utspelar sig i skitiga New York. Jag har en försmak för filmer där det är en ensam man, eller några få (The untouchables, The Insider), som försöker avslöja en större konspiration.

8/10

Medlem

District 9

Helt klart en av dem bästa filmerna iår, även en an dem bättre sci-fi filmerna på länge

5/5


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Johan falk: GSI och direkt efter Vapenbröder.. Falk äger Beck och Wallander.
Dem 3 första filmerna är bland det bästa i svensk polis action någonsin, dem 6 nya filmerna är hittills svinbra!


signatur

"High life on low budget"

Skriv svar