Vilken film såg du senast?

Medlem

Rear Window (Fönstret mot gården) - 5/5. Riktigt bra och spännande


signatur

I am the liquor

Medlem

Det var länge sedan jag såg film men senaste var troligtvis Tankgirl, kan väl säga att man bör hålla sig borta ifrån den Enda undantaget är om ni vill se när serietidningsvärlden, slarviga regissörer, en relativt stor budget (som mest verkar ha gått till att få med Ice-T), en fånig idé och konsten krockar med varandra.

Hmm ett betyg ska man också sätta, tja jag tycker inte 1 till 10 räcker så jag ändrar till 1000 och ger filmen 2 av 1000

Kelly's Heroes, awesome som alltid.


signatur

Jag hatar dig - Love Lagerkvist

inK
Medlem

Slumdog Millionaire 4/5


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Dansa med råttor med lotta lingrund

Medlem

Payback

Jag gillar huvudrollsfigurens agerande, stilen på filmen och det faktum att den är befriad från moralkakor.

Lethal Weapon 4

Inte mycket att säga. Filmen fortsätter i föregångarnas spår. Underhållande action utan komplikationer. Skådespelarna verkar gå lite på rutin. Jet Lis rollfigur sparkar allas rumpa och ger inte upp förrän han blivit slagen, spetsad, dränkt och skjuten.

Skrivet av Herr_Pyromatic:

Kelly's Heroes, awesome som alltid.

Medlem

Seven Pounds 10/10 Bra
Kung Fu Hustle 10/10 Sjuk
The One 1/10 Kass
Taxi 3 8/10 Kul

Medlem

Är sjuk så jag har plöjt igenom hela The Mysterious Cities of Gold.. kommer ihåg att den va bra men inte såhär bra, den är väldigt lärorikt och spännande. 10/10

Inaktiv

Goodfellas

Gillade den starkt, det är en känd klassiker..
http://www.imdb.com/title/tt0099685/

Skulle nog sätta den som 9/10 - Absolut härlig stämning i filmen och passande skådisar men bilden på en scen strulade i dvdn så 1p minus där

Medlem

Bronson

Väldigt underskattad film (på IMDb iallafall.) som egentligen är mycket bättre (och konstigare) än man kan tro.

Betyg: 8/10


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Jungfrukällan 1960
Bergman har aldrig gjort mig besviken. Har bara sett Det sjunde inseglet och Fanny och Alexander, känns dock bra för det betyder att jag har hur mycket Bergman som helst kvar att se!

Just det, skulle skriva om filmen och inte om Bergman i allmänhet. Jungfrukällan bygger på en väldigt mörk visa från 1300-talet som heter Per Tyrssons döttrar. Filmen som utspelar sig även den i 1300-talets Sverige, vilket bland annat märks i att kristendom är en accepterad religion men att hedonismen också lever kvar, vissa tillber Oden istället för Gud etc. Det är ett ganska stort tema under filmens gång och det blir extra intressant med tanke på vad Bergman hade för åsikter om kristendom och religion i allmänhet.

I den här filmen känner man verkligen att Bergman var expert på att förmedla känslor till tittaren, han har en i sitt grepp i varje bildruta. Jag mådde ganska dåligt filmen igenom men på ett bra sätt, filmen är ganska psykiskt påfrestande. Det är även roligt att få se von Sydow i så unga år. Jungfrukällan är ren perfektion, vilket märks genom den fulländade regin, manuset, ljussättningen, skådespelarinsatserna, ja allt. Borde ses av alla, ett mästerverk.
10/10

Medlem

Inglorious Basterds

Oj, den var otroligt grym! inte alls vad jag hade förväntat mig, jag vet inte ens vad jag förväntade mig innan jag såg denna film, men den överträffade i alla fall vad det nu än var
Kanske bästa filmen jag sett i år, och jag har bara lust att se den igen, kommer definetivt köpa dvd:n när den släpps

Enligt mig så är det fan Tarantinos mästervärk hittils.

Se den !

4,5/5 får den

Medlem

har sett en massa bra filmer så jag ska säga alla
död snö: 9/10 wow. perfekt dialog och blandning av
nazi zombies och komedi
reservoir dogs : 10/10 perfekt, rå, spännande och även om den varit dålig så gör det otroliga slutet filmen mycket sevärd
superhero movie: 9,5/10 skrattade så hårt att jag grät och fick ont i
huvudet av syrebristen
gran torino: 8/10 ett bevis på att gamlingar kan vara hur bittra och coola som helst
REC a.k.a quarantine 4/10 hela filmen på spanska inte så jätte viktigt men inte bra väntade mig nån information om viruset/förbannelsen/experimented men nej då var det ett
nån sorts rabies....woohoo och det slutade med att huvud personen blir dragen in i mörkret
inte nog med det så var bajsen kameraskakig


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Vet inte vad filmen hette faktiskt men den handlade om en man som flyttade in i en lägenhet som det helt plötsligt dyker upp en kvinna i som påstår att det är hennes lägenhet. Först så tror han att han hallucinerar men sedan så försöker han få bort henne genom andeutdrivning vilket inte heller visa sig fungera. När han hjälper kvinnan att ta reda på vem hon är (vilket hon har glömt) så visar det sig att hon ligger i koma. Hon i koma spelas av Reese Whiterspoone (rätt stavat) men kommer inte vet inte vem som spelar den manliga huvudrollen. Gick på 5:an ikväll (eller rättare sagt igår) (2/10-09). Såg dock inte klart hela filmen men hade väl säkert bara 20 minuter kvar att se men orkade inte mer då jag höll på att somna.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

flamgorilla du borde spoilertagga när du berättar slutet på en film. Kan finnas folk som är intresserade av den och vill se den utan att få slutet avslöjat, även om det är en dålig film enligt dig.

Medlem

flamgorilla: Att kameran är skakig(för jag antar att det är kameran du syftar när du skriver; "bajsen kameraskakig"?) i R.E.C beror på att det ska verka vara en "personlig" film, dvs i samma stil som Cloverfield. Nånting som hänt en helt vanlig person med andra ord.
Själv tycker jag den filmern var rätt bra, den fick en att dra egna slutsatser och var öppen för en eventuell fortsättning om vad som hände sen.

Själv var senaste filmen jag såg Drag Me To Hell.
Vilken besvikelse säger jag bara.. Iom att det var Sam Raimi som gjort filmen så hade man stora förhoppningar på den med tanke på hans tidigare alster. Dock så var det inte ens i närheten av samma klass.
Filmen i sig var helt okej, man kände helt klart igen stuket på filmen. Dock så insåg man rätt så snart att det tyvär var en vanlig Hollywood skräckis Sam skapat denna gång.
Misstolka mig dock ej, filmen var Bra. Jag rekommenderar den, spec ifall man gillar Sam's tidigare filmer. Men förvänta er inte någon AoD 4 eller så.

Men är man sugen på en skräckis i denna torka så ska man helt klart se denna.

7/10

Medlem

Star Trek
Första gången jag sett en Star Trek-film och jag blev inte besviken. Så här ska popcorn-underhållning vara.
9/10

Medlem
Skrivet av asdfg:

Star Trek
Första gången jag sett en Star Trek-film och jag blev inte besviken. Så här ska popcorn-underhållning vara.
9/10

vilken star trek film var det då? finns ju hundratals

Medlem
Medlem

District 9

Var och såg den på bio i helgen. Intressant bakgrundshistoria och filmen i sig var bra genomförd. Kanske inte en framtida klassiker i min bok men väl värd att se.

Medlem

One Eyed Monster - 8/10

Rolig komedi, handlar om ett en porrstjärnas penis får ett eget utomjordisk liv och tar död på folket som blir fast utav av en snöstorm på bergen.


signatur

AYY LMAO

Medlem

[REC] spanska versionen, läskigt värre, kan inte minnas senast jag satt och bet på naglarna men det gjorde jag när jag såg denna film

8/10

Medlem

Band of Brothers Del 6 "Bastogne"

Band of Brothers är bästa serien någonsin. - Del 6 är ett otrloligt bra avsnitt, 10/10+

-

om inte det räknas

Gran Torino (2008)

10/10 äkligt bra film.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av rolle90:

Band of Brothers Del 6 "Bastogne"

Band of Brothers är bästa serien någonsin. - Del 6 är ett otrloligt bra avsnitt, 10/10+

Vinteravsnitten är mina favoriter, så vackra men samtidigt så hemska på något underligt sätt...

Medlem

Vinteravsnittet är guld! När de skjuter ner trätopparna och grejer.. Fyfan.. Ni ska se det på bluray med hemmabio system <3

Medlem

Gurotesuku

japanskt kammarskådespel från i år. ett mästerverk utan motstycke med högklassiga skådespelarinsatser. perfekta familjefilmen

5/5

Medlem
Skrivet av Kamp:

Vinteravsnittet är guld! När de skjuter ner trätopparna och grejer.. Fyfan.. Ni ska se det på bluray med hemmabio system <3

Exakt det jag gör ju Blu-ray och 5.1

ni skulle bara veta hur jävla äg detta är


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av rolle90:
Skrivet av Kamp:

Vinteravsnittet är guld! När de skjuter ner trätopparna och grejer.. Fyfan.. Ni ska se det på bluray med hemmabio system <3

Exakt det jag gör ju Blu-ray och 5.1

ni skulle bara veta hur jävla äg detta är

Mmm, 5.1-ljud under bombardemanget gör att det känns som om hela huset ska rasa ihop när man kollar på det.

För övrigt: Enligt Wikipedia kommer uppföljningen The Pacific ha premiär i mars nästa år!

Medlem

American History X.

Så FUCKING awsome! Se Randy som en Nazi är kul
4/5


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Chaplin (1992)

Mycket bra film med Robert Downey Jr

Skriv svar