Vilken film såg du senast?

X2


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Medlem
Skrivet av Vozk:

Ska se Kelly's Heroes om ett tag. Återkommer med betyg.

Nu har jag sett den

Riktigt jävla bra film! Jag har börjat funderat på om film var bättre förr? I stort sett alla oldies är bra.

Well, till ämnet nu. Det första jag tänke när jag såg framsidan av fodralet till filmen var; Det är väl en helt okej matiné. Men det tar jag tillbaks, fullt ut. En av dem bättre Clintan filmerna jag sett faktiskt. Den var skit bra!

Betyg: 8 av 10


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Where Eagles Dare ( 1968 )

Skön krigs- äventyrsfilm. 4/5


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Köpte nyligen ny TV och Blu-Ray-spelare.
Idag invigde jag hela paketet med Wall-E till Blu-Rayn, som jag sett två gånger innan.

Lika bra som tidigare:
5/5


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Köpte nyligen ny TV och Blu-Ray-spelare.
Idag invigde jag hela paketet med Wall-E till Blu-Rayn, som jag sett två gånger innan.

Lika bra som tidigare:
5/5

låter nice, Vad för Tv köpte du?

jag ska med köpa Wall-E till Blu-Ray sen.
vad ger du för betyg på
Bild:
Ljud: ?


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Paranormal Activity

Skulle tydligen vara en superläskig skräckfilm i stil med "The Blair Witch Project" - fast bättre. Handlar kortfattat om ett par vars hus är hemsökt av spöklingar och andra hemska demoniska hattifnattar. Den var så hemskt att jag somnade 20 min in i filmen.

2/5

Medlem

Princess Mononoke

Riktigt bra var den! Otroligt bra animerat och gripande story och karaktärer.

Betyg: 9/10


signatur

Rawr

Medlem

Up 10/10
Madagascar: Escape 2 Africa 9/10
Teenage Mutant Ninja Turtles (1990) 3/10

edit: Såg just The Mist. Var det meningen att man skulle skratta tills tårarna föll i slutet eller var det bara jävligt kasst gjort? Iaf så var filmen jävligt misslyckad. 1,5/10

Medlem

Zombieland (bio)

Filmens inledning är bland det häftigaste jag har sett.

Tänk dig en springande zombie-blondin med stora bröst i slowmotion och låten "For Whom The Bell Tolls" av Metallica i bakgrunden

. Helt underbart!

Det första jag reagerade på, redan från filmens inledning, var hur grymt köttig och blodig filmen var (för att vara en skräck-komedi). Zombierna slet ut alla ådror från halsen på sitt offer med munnen, drog ut ett ben, delade den på två och slurpade i sig all vätska som fanns inuti. How cool is that?!

Karaktärerna var fantastiska. En nördig tonårskille som hade skrivit 32 regler som skulle hjälpa vem som helst att överleva i Zombieland ("Spela inte hjälte", "Kolla i baksätet efter zombies", "Akta dig för toaletter" och "Inget drickande" för att nämna några få). En cowboy på jakt efter en Twinkie. En tolvårig flicka med vapen som var större än henne själv. Och en het tonårsbrud som fick nörden att börja stamma.

Det enda jag har att klaga på var filmens längd som var alldeles för kort (1 timme och 27 minuter) och några få billiga skämt. Annars var humorn galet rolig.

Filmen slog alla mina höga förväntningar.
Metallica, boobs i slowmotion, sköna karaktärer, grymt mycket kött/blod och galen humor. Allt jag älskar i en 87 minuters rulle alltså. Jag är riktigt nöjd.

Betyg: 5/5


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Zombieland (bio)

Filmens inledning är bland det häftigaste jag har sett.

Tänk dig en springande zombie-blondin med stora bröst i slowmotion och låten "For Whom The Bell Tolls" av Metallica i bakgrunden

. Helt underbart!

Det första jag reagerade på, redan från filmens inledning, var hur grymt köttig och blodig filmen var (för att vara en skräck-komedi). Zombierna slet ut alla ådror från halsen på sitt offer med munnen, drog ut ett ben, delade den på två och slurpade i sig all vätska som fanns inuti. How cool is that?!

Karaktärerna var fantastiska. En nördig tonårskille som hade skrivit 32 regler som skulle hjälpa vem som helst att överleva i Zombieland ("Spela inte hjälte", "Kolla i baksätet efter zombies", "Akta dig för toaletter" och "Inget drickande" för att nämna några få). En cowboy på jakt efter en Twinkie. En tolvårig flicka med vapen som var större än henne själv. Och en het tonårsbrud som fick nörden att börja stamma.

Det enda jag har att klaga på var filmens längd som var alldeles för kort (1 timme och 27 minuter) och några få billiga skämt. Annars var humorn galet rolig.

Filmen slog alla mina höga förväntningar.
Metallica, boobs i slowmotion, sköna karaktärer, grymt mycket kött/blod och galen humor. Allt jag älskar i en 87 minuters rulle alltså. Jag är riktigt nöjd.

Betyg: 5/5

Tack, nu kommer jag se denna imorgon!

Medlem

The Godfather (Blu-ray)

Jag köpte de restaurerade filmerna som släpptes till blu-ray-

Fantastisk film. 5/5


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tittade på 21. Tycker den är rätt så bra. 7/10


signatur

"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."

Medlem
Skrivet av That guy:

Tittade på 21. Tycker den är rätt så bra. 7/10

Instämmer.
Väldigt underskattad enligt mig.

Medlem

Land of the Dead

/sigh

2/10

Medlem
Skrivet av WaltX:

Upp (bio)

Oftast är det väldigt svårt för mig att sätta betyg på animerade/tecknade filmer. Mina kriterier för det högsta betyget av en animerad/tecknad film är bland annat: Nyskapande, rik på detaljer, bra humor, bra budskap och mycket variation.

"Upp" hade allt. Se den.

Betyg: 5/5

+1

Grymt bra film, även om den kanske spårade ut liiite på slutet.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av WaltX:

Upp (bio)

Oftast är det väldigt svårt för mig att sätta betyg på animerade/tecknade filmer. Mina kriterier för det högsta betyget av en animerad/tecknad film är bland annat: Nyskapande, rik på detaljer, bra humor, bra budskap och mycket variation.

"Upp" hade allt. Se den.

Betyg: 5/5

+1

Grymt bra film, även om den kanske spårade ut liiite på slutet.

Håller faktiskt med båda två nu när man har sett den. Gillar annars inte animerade filmer. Tyckte Wall-E inte var något vidare bra.

Medlem

Drag me to Hell

Jag har inte mycket positivt att nämna från filmen. Nästa allt kändes B. Det som räddade filmen var de få läskiga, obehagliga och äckliga scenerna.

Betyg: 2/5


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Hot Fuzz 5/5

Skitbra!


signatur

"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."

Medlem

The Proposal

Hade helst sett denna film utan Sandra Bullock, passar fan inte i komedier. Ryan Reynolds gör det dock och han räddar filmen med underbar humor. I övrigt känns det som en kopia av "What Happens in Vegas" och "Just Married".

6/10

Medlem
Skrivet av WaltX:

Drag me to Hell

Jag har inte mycket positivt att nämna från filmen. Nästa allt kändes B. Det som räddade filmen var de få läskiga, obehagliga och äckliga scenerna.

Betyg: 2/5

Nu håller jag inte med dig på en fläck.
Filmen är helt suverän, och på ett avsiktligt vis B (Raimi trots allt:))

Mycket underhållande enligt mig.

Medlem

the bunker 5/5


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem
Inaktiv

G.I joe 3/5 svårt att betygsätt beror på vilket humör man är på....

Medlem
Skrivet av TobbeW:

Moon - 8,2

Den vill jag också se!!! Den kommer ju inte ens till Sverige


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av TobbeW:

Moon - 8,2

Den vill jag också se!!! Den kommer ju inte ens till Sverige

You've got PM!

Medlem

From Hell.

Filmen känns alldeles för lång och långsam imellanåt.
Samtidigt är den ganska snygg att titta på.
Jack the Ripper har alltid fascinerat mig, även här trots att filmen avviker med egen story.

3/5

Medlem

Trick r' Treat

Ska jag jämföra den här filmen med "Drag Me To Hell" som jag såg häromdagen så var "Trick r' Treat" mycket bättre. Filmen var absolut inte felfri, men den var helt okej. Skön Halloween stämning, väldigt läskig under vissa delar (speciellt med den lilla jäkeln på bilden ovan) och underhållande.

Betyg: 3/5 [Bra]


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Rushmore
Sett den förut men det här är en film som är värd att se om. Många minnesvärda karaktärer bl.a. Bill Murray som kan spela uppgiven som ingen annan. Se den här om ni är trötta på vanliga amerkanska komedier.
9/10

Joint Security Area
Från regissören av Oldboy, handlar om den demilitariserade zonen i mellan Nord- och Sydkorea. Väldigt lärorikt att få se en koreans syn på situationen då jag bara sett västerländska dokumentärer om ämnet tidigare. Det största minuset med JSA var de engelska dialogerna som kändes rejält tama i jämförelse med de koreanska. Jag tror jag börjar bli kär i koreansk film för övrigt
9/10

Medlem

Taken, och fan vad bra den var! Precis vad jag behövde den här kvällen. Tack Liam. 8/10.

Medlem

Zombieland

Otroligt rolig film. Metallica och zombie dödande, kan nästan inte bli bättre:up:

5/5


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Skriv svar