Vilken maskin ska man ha?

Medlem
Vilken maskin ska man ha?

När mina pengar kommer in är det dags att köpa sig en såndär spelmaskin.

Men jag vet inte riktigt vilken jag ska välja. Jag föredrar äventyr och rpg. Estetiska och gripande spel.
Inte fullblown pew pew action.

Till vilken maskin är det mer en trend, om det finns, att sånna spel levereras till?
Någon som har tips, tankar och förslag?

Xbox360 eller PS3?


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

De flesta spelen kommer till båda maskinerna, vilken du ska köpa hänger mest på om du ska spela multiplayer* och vilken gamepad-design du föredrar.

* Vilken maskin har dina polare / vill du betala för multiplayer eller inte osv.

Men det låter som att du bör skaffa en ps3, det finns många spel av din typ där.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Om du frågar mig så verkar Ps3 passa dig bättre. Precis som Zymac skrev så finns många spel som passar dig till den plattformen.

Medlem

PS3
Demon's Souls och Uncharted så har du dina spel också


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Fast jag tycker inte om Uncharted alls faktiskt


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

Fast demon souls och den kommande uppföljaren är jag faktiskt fruktansvärt intresserade av. Dock känns det jävligt tråkigt att gå miste om fable till 360


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

Fable finns väl till PC dock? Om du har en okej sådan dvs.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Fable finns väl till PC dock? Om du har en okej sådan dvs.

Ja
Xbox=Microsoft=Windows=pc

Så oftast kommer samma spel till pc


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Skulle köpt en Xbox då 9av10 multiplatfroms spel ser bättre ut på den.

Medlem
Skrivet av Kawazu:

Skulle köpt en Xbox då 9av10 multiplatfroms spel ser bättre ut på den.

Skulle köpt en PS3 då 10/10 BlueRay-filmer ser bättre ut på den.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Dajnamajt:

fullblown pew pew action

Bästa beskrivningen någonsin.:up:

Jag skulle rekommendera PS3 för blu-ray-spelaren och gränssnittet som faktiskt går att använda. De flesta spel kommer till båda formaten men ser aningen bättre ut på Xbox 360, jag tycker dock att det jämnar ut sig då PS3 har bäst exklusiviteter.

Gällande dina genrepreferenser så skulle jag säga att PS3 har mer äventyr medan 360 har mer rollspel, så det ligger lite på vad du gillar bäst.

Medlem

Sitter tyvärr på en helt VÄRDELÖS laptop hehe.
Så nej, inget fable på den inte.
Och jag har inte heller pengar att köpa en komplett pc med allt som hör därtill.

Fan vilket svårt val det här är, jag vill ju ha kakan och äta den också hehe. Får ju ångest av att välja mellan rollspell och äventyr damnit.
Får väl annars välja det jag vill ha mest så får man köpa den andra konsollen vartefter också hahaha XD

Njae, men lutar väldigt mycket åt en 360 faktiskt. Många polare har ju den också så kan ju va lite kul om man får för sig att köra mot dem någon gång. Så är ju XBLA fint enligt mig.
Älskar att nostalgitrippa i spelvärlden hehe.


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

Get a wii!

Äventyr=Monster Hunter Tri, Zelda Twillight
Estetiskt= Super Mario galaxy 1-2, Epic Mickey
Fullblown pew pew+en massa slashing= Red Steel 2
Multiplayer= Super Smash Bros Brawl
Ett måste= Metroid Prime Trilogy


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Tycker du ska börja med en PS3'a just för allt man får med utöver alla spel till den. Sedan komplettera med en 360 (så har jag gjort).

PS3 = Bästa exklusiva titlarna (enligt mig) snyggaste grafiken och även dom roligaste exklusiva tycker jag också.
360 = bäst online del, får ju dlc oftast först, snäppet vassare på FPS spel, inte så super roliga exklusiva titlar.

Det är som sagt min åsikt kort och gott, jag råder dig däremot att gå in på youtube, söka runt på lite spel, kolla trailers, läsa reviews och titta lite video review, det brukar ge en riktigt bra uppfattning om spel. För det är ju spelen som avgör vilken maskin det blir

PS: Köp inte en WII.

Medlem
Skrivet av mixxx:

PS: Köp inte en WII.

Utveckla tack


signatur

Everybody needs help.

MFC
Medlem

PS3 helt klart, om jag fick välja. Faktum är att jag nog själv kommer köpa en PS3 snart.

Jag går inte i närheten av Microsoft-relaterade spelkonsoller. Ett företag som medvetet spottar (eller numera "spottade") ut spelkonsoller där man VET/visste att 1/5 av dom är defekta förtjänar INTE mina pengar eller någons pengar faktiskt.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Lyssna inte på alla anti-microsoft fjollor.

Jag tycker att du ska skaffa Xbox 360 Slim,
Större community, Har ett betydligt större spelbibliotek och många schyssta och exklusiva
Xbox live arcade spel som man alltid får provspela innan man köper till skillnad från PSN.
Sedan får man ju inte glömma att det finns en hel sektion med indie spel som ständigt ökar.
Majoriteten av spelen är snyggare och flyter på bättre än på ps3.
Demon souls uppföljare kommer ju även till Xbox.

Medlem
Skrivet av Kamikaze:

Lyssna inte på alla anti-microsoft fjollor.

Jag tycker att du ska skaffa Xbox 360 Slim,
Större community, Har ett betydligt större spelbibliotek och många schyssta och exklusiva
Xbox live arcade spel som man alltid får provspela innan man köper till skillnad från PSN.
Sedan får man ju inte glömma att det finns en hel sektion med indie spel som ständigt ökar.
Majoriteten av spelen är snyggare och flyter på bättre än på ps3.
Demon souls uppföljare kommer ju även till Xbox.

Nu är jag ingen anti-microsoft fjolla men jag måste bara få fråga lite om dina utlåtanden

"....Betydligt större spelbibliotek...." Ja, visst, men hur många av dom är högst relevanta till det TS är ute efter Tror inte att xbox har "table tennis" är en avgörande faktor. Visst så har 360'n shadow complex och Limbo men utöver det finns det ju inte massor, enligt mig.

"Majoriteten av spelen är snyggare och flyter på bättre än på ps3" Okej, är det något en vanlig gamer märker? T.ex så finns det ju äckliga portar som Bayonetta, klart, men annars har jag inte märkt något skillnad på ps3'n och 360'n prestanda när det kommer till multiplatformspel. Fast jag stirrar nog inte på texturer eller dylikt utan njuter av spelet istället

Medlem

PS3 helt klart. Demon's Souls är bland de bästa spelen till PS3. Sen har du ju diverse Final Fantasy spel om du tycker om dem. Valkyria Chronicles, White Knight Chronicles är andra PS3 exklusiva(vad jag sett) rollspel.
Att du får blu-ray och ett goare gränssnitt(imo) är ju bara plus.

Angående grafikskillnader som tidigare nämnt skulle jag inte hänga mig upp på det, är bara de mest insatta och folk som verkligen bryr sig som ser skillnaden. Något jag däremot skulle rekommendera är att känna på kontrollerna då det kan vara en av de största skillnaderna mellan konsollerna.

Inaktiv

Har polarna 360 så är valet lite utav en no brainer. Som sagt så kommer ju de flesta spelen till båda plattformarna (utom möjligtvis en massa jrpg's) och spelen ser i regel bättre ut på 360 också. Behöver du ingen blu-ray så tycker jag att PS3 känns som ett ganska dumt val i ditt fall. Sen är det ju en smaksak och personlig åsikt från min sida men helvete så osköna handkontrollerna är för PS3, får fasen kramp i händerna efter ett par timmars spelande.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

PS3 kontrollern sitter som gjuten i mina händer. Upplever X360 kontrollern som för stor och klumpig.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Get a wii!

Äventyr=Monster Hunter Tri, Zelda Twillight
Estetiskt= Super Mario galaxy 1-2, Epic Mickey
Fullblown pew pew+en massa slashing= Red Steel 2
Multiplayer= Super Smash Bros Brawl
Ett måste= Metroid Prime Trilogy

Wii? du måste skoja? Köp 360. De bästa äventyrsspel finns där också. Speciellt om du inte gillar uncharted...

Medlem
Skrivet av vanwoll:
Skrivet av Apministern:

Get a wii!

Äventyr=Monster Hunter Tri, Zelda Twillight
Estetiskt= Super Mario galaxy 1-2, Epic Mickey
Fullblown pew pew+en massa slashing= Red Steel 2
Multiplayer= Super Smash Bros Brawl
Ett måste= Metroid Prime Trilogy

Wii? du måste skoja? Köp 360. De bästa äventyrsspel finns där också. Speciellt om du inte gillar uncharted...

Får gärna utveckla varför inte!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

[quote=Apministern][quote=vanwoll]

Skrivet av Apministern:

Get a wii!

Får gärna utveckla varför inte!

Alltså Wiis grafik är tragisk för det första. Jag har också ett Wii och ett 360 och det är helt olika konsoler. Du måste ta reda på hur du vill spela eller hur mycket du vill spendera. Till 360 kan man köpa kinect men man kan inte direkt spela med ''vanliga'' kontroller till Wii. Du måste liksom veta på ett ungefär vilka spel du vill spela... Och sedan köpa Xbox... XD

Medlem

PC är det enda rätta;) Har inte rört mitt ps3 på jävligt länge och kommer inte att göra det förens L.A Noire släpps men jag föredrar ps3 över 360:p


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

[quote=vanwoll][quote=Apministern]

Skrivet av vanwoll:
Skrivet av Apministern:

Get a wii!

Får gärna utveckla varför inte!

Alltså Wiis grafik är tragisk för det första.

Haha grafiken på 360 och ps3 är inte så jävla bra den heller med 30 fps och lågupplösning;)


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

[quote=Mac DeDu][quote=vanwoll]

Skrivet av Apministern:
Skrivet av vanwoll:
Skrivet av Apministern:

Get a wii!

Får gärna utveckla varför inte!

Alltså Wiis grafik är tragisk för det första.

Haha grafiken på 360 och ps3 är inte så jävla bra den heller med 30 fps och lågupplösning;)

Med högupplösning så finns det iaf ingen diskussion...

Medlem

[quote=vanwoll][quote=Apministern]

Skrivet av vanwoll:
Skrivet av Apministern:

Get a wii!

Får gärna utveckla varför inte!

Alltså Wiis grafik är tragisk för det första. Jag har också ett Wii och ett 360 och det är helt olika konsoler. Du måste ta reda på hur du vill spela eller hur mycket du vill spendera. Till 360 kan man köpa kinect men man kan inte direkt spela med ''vanliga'' kontroller till Wii. Du måste liksom veta på ett ungefär vilka spel du vill spela... Och sedan köpa Xbox... XD

Grafiken är inte allt vet du!
Enligt pc-spelare är alla konsolers grafik tragisk men det betyder inte att pc är det bästa!
De flesta BRA wii spel är väldigt bra anpassade till wii kontrollen, den behöver ingen "vanlig" handkontroll.
Resten du skriver fattar jag inte


signatur

Everybody needs help.

Medlem

[quote=Apministern][quote=vanwoll]

Skrivet av Apministern:
Skrivet av vanwoll:
Skrivet av Apministern:

Get a wii!

Får gärna utveckla varför inte!

Alltså Wiis grafik är tragisk för det första. Jag har också ett Wii och ett 360 och det är helt olika konsoler. Du måste ta reda på hur du vill spela eller hur mycket du vill spendera. Till 360 kan man köpa kinect men man kan inte direkt spela med ''vanliga'' kontroller till Wii. Du måste liksom veta på ett ungefär vilka spel du vill spela... Och sedan köpa Xbox... XD

Grafiken är inte allt vet du!
Enligt pc-spelare är alla konsolers grafik tragisk men det betyder inte att pc är det bästa!
De flesta BRA wii spel är väldigt bra anpassade till wii kontrollen, den behöver ingen "vanlig" handkontroll.
Resten du skriver fattar jag inte

Sorry, jag menar att du måste ta reda på vilka spel som du vill spela och sedan välja konsol utifrån dom...

Medlem
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av Kawazu:

Skulle köpt en Xbox då 9av10 multiplatfroms spel ser bättre ut på den.

Skulle köpt en PS3 då 10/10 BlueRay-filmer ser bättre ut på den.

Suck vilken kass jämförelse.

12
Skriv svar