Vilken Öl !!

Medlem
Vilken Öl !!

Vilken Öl dricker du? Och Varför?


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Bor i Halmstad så jag har priviligiet att kunna köpa "Three Hearts" 50 cl för 10.50,, en löjligt god öl till det priset. Jag brukar grunda med 6st Älg öl "33cl" sedan avslutar jag med 6-9st Three Hearts öl "50cl" och då tycker jag att jag börjar komma i fin form.

Viva La Heavy Metal

glömde skriva att jag dricker öl för att jag är hårdrockare och säkert beroende av öl hehehe


signatur

Wasted.White.Boys

Newcastle ska det vara! Helst mörk öl i allmänhet, kosta vad det kosta vill. Brooklyn lager och Samuel Adams är två schyssta jänkare som är en favorit på krogen. Bästa svenska ölen är old ox, bästa folkölen är falcon bayerskt.

Medlem

Tjaaaa.... Väldigt hårdrockigt av dig. Du måste vara en oerhört underbar människa att ha djupa konversationer med efter dina 10-15 öl. Keep up the good work.

Blir mest Carlsberg Svart(Sort) Guld, då en arbetskollega köper upp en hel del flak varje månad från Tyskland.
Öl i all ära, men ett ensamt mörkt rum med endast datorsurr och en iskall G&T framför mig sitter oftast finare till helgen.
Och jag dricker väl öl mest för....Well you cant live without it.

Medlem

mörk öl är nog inte min melodi kan jag säga,, men inte heller för ljus öl, jag tycker att tyskarna och checkerna brygger utomordentligt god öl. Men å andra sidan tycker jag också att svenskarna kan göra okej öl. Däremot så tycker jag att danskarnas öl är alldeles för överreklamerad. De har kanske 2-4 sorters öl som är skitgoda men sedan har det skitmånga som går att dricka men smakar typ vatten.
Nä Öl är nog väldigt personligt men vore kul att höra vad ni dricker, och haka inte upp er för mycket på att jag är hårdrockare, för som ni vet så dricker vi rockers mycket.
MvH Banditen


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Smålands, dels för den är såpass billigt och passar bra till mat. Om man vill lyxa till sig lite, så är det Blå Thor, älgöl eller Pistonhead som gäller.

Medlem
Medlem

Har blivit lite kär i det svenska bryggeriet Nils Oscar under senaste året!

De har en fantastisk IPA som är en av de smakrikaste jag druckit. Dricker även gärna deras olika lager och stouts. Testa t.ex. Coffe Stout!

Men om det är en äckligt varm sommardag så är en iskall Grolch riktigt fint det med

Medlem

En kall Heineken eller Mariestad sitter alltid fint men till middag brukar det bli nåt mörkare (matigare) typ som Blå Chimay eller liknande. Tjeckerna kan det där med mörk öl


signatur

-Talyren

Inaktiv

Samuel Adams Utopias.

Dricker sällan öl numera men när jag gör det så brukar jag plocka upp en Utopias-flaska. 27%-igt mörk öl när öl smakar som bäst. Ca 1100 kr/flaskan, 720ml. Finns som beställningsvara hos systembolaget.

Då slipper man hälla i sig litervis av äckligt blasköl. Till maten blir det oftast Chimay dock.

Medlem

Dricker helst något tjeckiskt öl. Gärna Budéjovický Budvar eller Staropramen. Eller varför inte en Krusovice eller sju. Kan absolut tänka mig ett par Starobrno till fredagskvällen också.

Medlem

Om jag lirar vid datorn så blir det Miller. Sitter jag och slödricker med vänner eller på krogen blir det gärna någon fyllig stout.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Bellman 6.0% är ju trevliga, annars funkar sofiero utomordenkligt


signatur
Medlem

Ute: Guinness eller kilkenny, på fat då.. annars får det va.

Hemma i soffan: blir nån svensk lager (+islay whisky) ihop med nån skön metal på stereon.

Gaming hemma: swe lager + kaffegök


signatur

7800x3d, 7900xtx

Skrivet av mordsint:

Samuel Adams Utopias.

Dricker sällan öl numera men när jag gör det så brukar jag plocka upp en Utopias-flaska. 27%-igt mörk öl när öl smakar som bäst. Ca 1100 kr/flaskan, 720ml. Finns som beställningsvara hos systembolaget.

Till maten blir det oftast Chimay.

Samuel Adams Utopias är trevlig och snarare red ale än "mörk öl" mörk red ale kanske, dock lite för cherryaktig. Föredrar Imperial Stouts, ska vi prata god mörk öl så rekommenderar jag en Old rasputin, kanske den godaste ölen i hela världen

Skrivet av Ap@n:

Har blivit lite kär i det svenska bryggeriet Nils Oscar under senaste året!

De har en fantastisk IPA som är en av de smakrikaste jag druckit. Dricker även gärna deras olika lager och stouts. Testa t.ex. Coffe Stout!

Men om det är en äckligt varm sommardag så är en iskall Grolch riktigt fint det med

senaste året!? var har du bott resten av ditt liv Nils Oscar Imperial Stout (nr 89473), makalöst trevlig öl! Och förbannat billig för sin smak

Medlem

Guiness! Nån fin sådan.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Skrivet av r3lev4nt:

Guiness! Nån fin sådan.

Hej mjölk

Medlem

Mjölk? vilken guinness har du druckit egentligen?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Skrivet av r3lev4nt:

Mjölk? vilken guinness har du druckit egentligen?

Hehe, nej absolut ^^ deras extra stout är faktiskt ganska trevlig, men ett blindtest på en Guinness Draught och mellanmjölk så vet ja inte om ja hade smakat skillnad faktiskt Har inget emot mellanmjölk dock, den bara är ganska... smaklös?

Fast ja erkänner att ett stort glas kall Guinness Draught kan sitta jävligt bra ibland.

Medlem

Exakt, det handlar väl om smak och tillfälle.

Annars rekommenderar jag Guinness "White Stout" på Alexanderplatz Irish Pub!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

del


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av Soothsayer:
Skrivet av mordsint:

Samuel Adams Utopias.

Dricker sällan öl numera men när jag gör det så brukar jag plocka upp en Utopias-flaska. 27%-igt mörk öl när öl smakar som bäst. Ca 1100 kr/flaskan, 720ml. Finns som beställningsvara hos systembolaget.

Till maten blir det oftast Chimay.

Samuel Adams Utopias är trevlig och snarare red ale än "mörk öl" mörk red ale kanske, dock lite för cherryaktig. Föredrar Imperial Stouts, ska vi prata god mörk öl så rekommenderar jag en Old rasputin, kanske den godaste ölen i hela världen

Jao, förvisso sant angående Utopias.

Imperial Stout har fina öler, helt klart. Precis in min smak!

Medlem

Tysk fulöl från carrefour, lagerbräu eller nåt heter den, röd burk, 4,9% tror jag. 9,6€/plattan, god kall!

Svartvinbärsöl, men detta finns enbart i Bryssel, så det blir inte så ofta.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Ish
Medlem

Chimay och i princip allt veteöl.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Dricker mest Newcastle Brown Ale, Stella Artois, Beck's och Baron Trenck.

Medlem
Medlem

Bellman, god, örtig och krutig. Perfekt öl i bastun.

Medlem

Hmm. cider, ska vara söt å fin


signatur

R.I.P The_maxx

12
Skriv svar