Vilken Öl !!

Wells Bombardier tycker jag om, men det är väldigt sällan jag dricker öl eller alkohol överhuvudtaget.

Måste vara Brittiskt! Måste var ljummet, Måste serveras med något dränkt i Mintsås.

En god Stout gör mig glad. Men det är ytterst sällan jag dricker alkohol annars, förutom Glögg!!.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

Hmm. cider, ska vara söt å fin

IceWoman.

Medlem

Dricker mest mörkt öl typ som Guinness, Hobgoblin, Newcastle osv tycker att systembolaget har det lite dåligt sortiment om man inte ska beställa hit o dit. De stora märkena ifrån Sverige typ pripps blå, falcon och annat skit tycker jag inte ger så mycket upplevelse i smak. Tar hellre en Brittisk cider tex Strongbow, Green goblin osv.


signatur

"Med Gud och segrande vapen" Gustav II Adolf

Medlem
Skrivet av Soothsayer:
Skrivet av Ap@n:

Har blivit lite kär i det svenska bryggeriet Nils Oscar under senaste året!

De har en fantastisk IPA som är en av de smakrikaste jag druckit. Dricker även gärna deras olika lager och stouts. Testa t.ex. Coffe Stout!

Men om det är en äckligt varm sommardag så är en iskall Grolch riktigt fint det med

senaste året!? var har du bott resten av ditt liv Nils Oscar Imperial Stout (nr 89473), makalöst trevlig öl! Och förbannat billig för sin smak

Haha ja det undrar jag med! Känt till dem lite längre än så men i höstas började jag plugga på KTH och engagera mig i studentlivet. Mitt programs lilla pub där är bästisar med Nils Oscar så vi har hela deras sortiment i kylen! Därmed har jag kunnat njuta av dem alla, plus att studiebesöken på bryggeriet vart riktigt mysiga

Medlem
Skrivet av IceMan:

Hmm. cider, ska vara söt å fin

KonsolspelarN^

Medlem

Brukar bli Heineken för det mesta. Vet inte om den är så mycket bättre än de andra ölsorterna, men jag har väl vant mig vid smaken efter ett antal år och det är så jag förväntar mig att öl ska smaka. Varierar ibland med Sapporo och Staropramen.

Guinnes är väl den jag helst undviker. Är lite som att dricka tjära.

I ute på stan i solen Hoegarden.
Ute på stan krogen Guinnes, Newcastle, Ocean Glenn no5, (Göteborg)
Hemma Ocean IPA, Ocean Glenn no5, Carls Special

Medlem

Carlsbeg Hof, Becks, Grolsch och dom vanliga tjeckiska är fina. Mörka öl och veteöl klarar jag inte av.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Föredrar Mariestad och Falcon Bayerskt

Medlem

Sleepy Bulldog, grmyt god ale med många olika smaker i den

Medlem
Skrivet av mordsint:
Skrivet av IceMan:

Hmm. cider, ska vara söt å fin

IceWoman.

Haha


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Mariestad old ox. och bellman smakar riktigt gott=)

Medlem

Wisby, pils eller kloster kvittar. Båda smakar förträffligt. Fylleölen brukar bli smålands. När jag är sugen på något mörkt kan det mycket väl bli en hobgoblin.

Medlem

Är sågott som allätare (alldrickare?) när det kommer till öl. Det enda som jag inte tål är stouts. Tycker själva konceptet med öl är att det ska vara kallt och uppfriskande och att dricka en pissjummen skumkrona med typ 6 cl öl på botten är inte min melodi!

Favoriten är dock Svensk starköl. Mycket underskattad!


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Nils Oscar är bra, men lite konstigt att ingen har nämnt Oppigårds som har flera riktigt bra varianter. Svenska favoriten är dock Jämtlands Pilgrim. Fantastisk!

Maredsous nr 8 är skön om man vill ha nåt lite annorlunda.

På puben blir det helst Boddington, London Pride eller Dunbar.

Vid binge drinking blir det oftast Staropramen eller Heineken, men det varierar med humör och säsong.

Medlem

Dricker alltid iallafall ett par av mina favoritöl St Eriks Pale Ale
Helt fantastisk öl för priset!

Medlem

Favoriten just nu är Three hearts x-strong.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Fuller's ESB eller Brewdogs Punk IPA. En och annan Newcastle slinker ner också!

Medlem

Blir att plocka på sig en gott och blandat påse till Diablo släppet och långhelgen. Bra tråd med tips

Medlem
Skrivet av Hannu:

Blir att plocka på sig en gott och blandat påse till Diablo släppet och långhelgen. Bra tråd med tips

No offence, men vad har det med öl att göra?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Hannu:

Blir att plocka på sig en gott och blandat påse till Diablo släppet och långhelgen. Bra tråd med tips

No offence, men vad har det med öl att göra?

Gott och blandat påse = Påse med olika öl sorter.

Bara något internt som polarna och jag brukar snacka om. hehe

Medlem

del


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Just nu är det detta som gäller:


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Kör lappin Kulta , Dock har systemet hemmavid slutat sålt dem ,så då får det bli Heineken .


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Snyggt, Tybalt!

Medlem

Beerlao.


signatur

"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."

Medlem
Skrivet av Akronym:

Favoriten just nu är Three hearts x-strong.

Säljs den utanför Halmstad?


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:
Skrivet av Akronym:

Favoriten just nu är Three hearts x-strong.

Säljs den utanför Halmstad?

Jodå. Vi har den på bolaget här i Kumla.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

12
Skriv svar