Vilken ras är den bästa på jorden?

Medlem

Alver!!


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Medlem

Skulle vilja se resultatet av en skogsalv och en dvärg som parar sig. Gollum perhaps?

Medlem
Skrivet av Narcisuss:

Skulle vilja se resultatet av en skogsalv och en dvärg som parar sig. Gollum perhaps?

usch


signatur

Rawr

Medlem

Skogsalver ;3


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem
Skrivet av Narcisuss:

Skulle vilja se resultatet av en skogsalv och en dvärg som parar sig. Gollum perhaps?

Bergsalv?

Skogsdvärg?

Arborist?


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Inaktiv

Starkaste?
Människan antar jag..Eller är det Legolas rasen?:P

Medlem

[ironi]Vad oväntat att bögalver (dvs båda alternativen) leder pollen.[/ironi]

Medlem
Skrivet av IronHide:
Skrivet av Narcisuss:

Skulle vilja se resultatet av en skogsalv och en dvärg som parar sig. Gollum perhaps?

Bergsalv?

Skogsdvärg?

Arborist?

Riiiight.

Medlem
Skrivet av Narcisuss:

Skulle vilja se resultatet av en skogsalv och en dvärg som parar sig. Gollum perhaps?

människa?


signatur

"What do a PC and an air conditioner have in common?"
"They both stop working if you open Windows!"

Inaktiv

hur defineras bästa Greger? Den enda som överlevt till vår vid är väll människan. Är det då den bästa?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

hur defineras bästa Greger? Den enda som överlevt till vår vid är väll människan. Är det då den bästa?

Dvärgar finns fortfarande, eller är dom inte värda någonting nu längre?

Det är upp till dig själv hur du definerar bäst.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Du har glömt Xenomorph


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

Människor. De kan leva överallt under alla förutsättningar. En ras som klarar allt helt enkelt.

Vilken ras jag tycker bäst om då? Alver, givetvis.

Medlem

En stereotypisk fantasidvärg måste väl ändå vara hårdast.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

FAn vad löjligt, att ens ifrågasätta dvärgarnas
(fantasi dvärgar ) överlägsenhet är korkat :P.
Alver är bara löjliga små tussiknuttar med spetsiga öron.

Medlem

Högalver, jag lirar som en Swordmaster i WAR trots allt

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Människor. De kan leva överallt under alla förutsättningar. En ras som klarar allt helt enkelt.

Inte UNDER THE SEA

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Högalver så klart. Skogsalver är utstötta f d högalver som inte ansågs värdiga nog.

What he said!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Ugh, löjligt... Alla vet ju att det är Skogsalverna som är den klart överlägsna rasen.

Håller med.:up:


signatur

hejsanhejsanhejsan

Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av SuperTank:

Ugh, löjligt... Alla vet ju att det är Skogsalverna som är den klart överlägsna rasen.

Håller med.:up:

Mwahaha, jag ska napalm bomba deras skog! Då är dom inte skogsalver längre, utan bara alver.

Dvärgar är dom coolaste. Bygga stora städer under berg och är korta.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Mikaelh:

Människor. De kan leva överallt under alla förutsättningar. En ras som klarar allt helt enkelt.

Inte UNDER THE SEA

Jodå. Nog går det att bygga undervattensbaser, precis som det går att bygga rymdbaser.

Medlem
Skrivet av master_chrille:
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av SuperTank:

Ugh, löjligt... Alla vet ju att det är Skogsalverna som är den klart överlägsna rasen.

Håller med.:up:

Mwahaha, jag ska napalm bomba deras skog! Då är dom inte skogsalver längre, utan bara alver.

Dvärgar är dom coolaste. Bygga stora städer under berg och är korta.

Är dvärgarna med andra ord en synonym för dom imperialistiska styrkor, som tänker bränna ner (vietnams) skogar?

Är måhända Skogsalver Nordvietnameser, medans högalver är Sydvietnameser?
Let the political discussions begin!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Orcer såklart.
Waaaaaagh says it all.


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Avstängd
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Mikaelh:

Människor. De kan leva överallt under alla förutsättningar. En ras som klarar allt helt enkelt.

Inte UNDER THE SEA

Jodå. Nog går det att bygga undervattensbaser, precis som det går att bygga rymdbaser.

I såna fall kan ju alla sofistikerade raser leva under alla förutsättningar.

Nä, alverna är ju lätt bäst. Frågan är ju dock om de verkligen är coolast. Dvärgarna var mina favoriter tills jag läste Silmarillion och Húrins Barn, men nu är jag inte lika säker.

Den här tråden hade kunnat bli najs, men det känns som att det blev en enpostare. "Alla" postar ett inlägg och inget mer.

Edit: I Warhammer 40'000 så är det Orks som gäller. Utan tvekan.

Skrivet av Toro:

Waaaaaagh says it all.

Medlem

Svartblod (Vättar/Goblins) är ju självklart bäst imo.

Goblins är ju genier inom Teknik.
Dom andra raserna kan ju komma med vad som helst, men då, med hjälp av sin Teknik så bygger ju Vättarna/Goblins bara nått som är bättre...

Medlem

EliasN ; Jag känner också faktiskt att alverna är något som fascinerar mig, hela idén med odödlighet kombinerat med en väldigt miljömedvetet tänkade (vilket är ett måste om man lever i evigheter) gör att man börjar inse att även om vi själva bara lever en ofantligt kort tid på jorden, så kommer våra fotsteg sitta kvar väldigt länge.

Man skulle ju kunna se alverna som vårat sinne och hjärna ; Något odödligt och väldigt harmoniskt, som sällan märker av tidens rytm och gärna är lite idealistiska, medans dvärgarna symboliserar våran vilja att ständigt förbättra vårat leverne, att använda hjärtat (göra allt baserat på känslor) till att göra dom beslut vi gör i livet och att låta individuella planer styra mer än tillsyn till våran flock (familj, vänner och medmänniskor).


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

seriöst vart är svartalverna? dark elfs, drows whatever, dem är ju mina favoriter

sexiga och onda som i helvete(dem flesta) så har dem vitt hår, finns det verkligen ingen annan svartalvs fanboy här??

Medlem
Skrivet av Greger:

EliasN ; Jag känner också faktiskt att alverna är något som fascinerar mig, hela idén med odödlighet kombinerat med en väldigt miljömedvetet tänkade (vilket är ett måste om man lever i evigheter) gör att man börjar inse att även om vi själva bara lever en ofantligt kort tid på jorden, så kommer våra fotsteg sitta kvar väldigt länge.

Man skulle ju kunna se alverna som vårat sinne och hjärna ; Något odödligt och väldigt harmoniskt, som sällan märker av tidens rytm och gärna är lite idealistiska, medans dvärgarna symboliserar våran vilja att ständigt förbättra vårat leverne, att använda hjärtat (göra allt baserat på känslor) till att göra dom beslut vi gör i livet och att låta individuella planer styra mer än tillsyn till våran flock (familj, vänner och medmänniskor).

wow, deep man.. gillade

edit: kom att tänka på, lever det inte en liten orc i oss också? Jag har inte riktigt koll på deras personlig, men får en känsla av att så kanske är fallet


signatur

thank you, come again

Avstängd
Skrivet av Briggan:

Svartblod (Vättar/Goblins) är ju självklart bäst imo.

Goblins är ju genier inom Teknik.
Dom andra raserna kan ju komma med vad som helst, men då, med hjälp av sin Teknik så bygger ju Vättarna/Goblins bara nått som är bättre...

Hehe, det där med tekniken beror ju helt på vilken/vilka värld(ar) man går efter. Jag tänker på Tolkien om jag inte säger något annat. Han är ju ändå den som var först (och i min mening utan tvekan bäst). Han skrev på det djupaste planet och definierade allt väldigt.
Att dessutom är vår värld och ska föreställa den mytologi som England aldrig hade gör ju inte saken sämre.

Greger: Ja, alverna är fascinerande. Jag gillar skarpt Tolkiens paralleller till vår värld. I hans verk så är alver och människor fristående, men om man går på ett djupare plan och jämför med verkligheten så blir det lite mer spännande.

Dvärgarna är lite annorlunda. De var ju inte skapade Illúvatar och delar därmed inte alla egenskaper som alver och människor hade. Dvärgarna har lätt för att falla offer för girighet (vilket kan få katastrofala följder - som i Kazad-Dûm) och de är inte lika måna om andra. De stänger lätt in sig i sin egen värld och är för sig själva - och de vill inte lära ut sitt språk.

Det var inte bara min syn på alver som förändrades efter Silmarillion och Húrins Barn, utan även dvärgar. Jag har börjat upptäcka deras negativa egenskaper mer. Hur mycket gjorde de egentligen under första och andra åldern? Inte särskilt mycket. De hjälpte inte till särskilt mycket överhuvudtaget i striderna mot Morgoth och Sauron. Istället satt de där med huvudet i sanden (eller rättare sagt under berget) och låtsades som om omvärlden inte fanns.

Om vi filosoferar lite så är både alver, människor och dvärgar lite av modeller för människan (eller tvärtom). Vi människor besitter alla de egenskaperna (somliga har mer av en och andra mer av en annan).

Edit:

Ghoül: Jag har egentligen inte särskilt mycket till övers för svartalver. De känns ganska oseriösa. Visst - det spelar ingen roll i mindre seriösa sammanhang (som Warhammer - mindre seriöst är inte dåligt).
Det är väl lite det att svartalver känns ganska kategoriserande. Lite som i Eddings böcker där alla folkslag är på precis ett sätt. I min mening täcker de redan befintliga folkslagen upp för onda personligheter.

123
Skriv svar