Vilken sorts musik gillar du?

Medlem

hade föredragit "elektronisk" istället för techno/house, då dessa två är bara genrer inom elektronisk musik.


signatur

thank you, come again

Medlem

Ser mig själv som en hårdrockare sedan -81 då jag skaffade mig min första LP med Kiss. Men har en bred musiksmak men lyssnar som sagt helst på Hårdrock


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Lyssnar mest på HammerFall, Iron Maiden och ibland Dream Theater, hmmm även Judas Priest ibland. Gillar Hellrider


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av huxflux:

hade föredragit "elektronisk" istället för techno/house, då dessa två är bara genrer inom elektronisk musik.

är inte synth all elektronisk urfader?


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Jag har alltid undrat varför hårdrock/metal är den dominerande musikgenren i spelvärlden. Grupptryck kanske?

Medlem

som jag sa,, har varit hårdrockare sedan 1981,,, vad har det med spel att göra?

"WALK THIS WAY"

DÄR HAR NI ETT ROCK KOMP


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av raefzm88:

ingen Klassisk musik? gg fail poll.

nä du får hänga på den lokala teatern isåfall


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Metal/rock så klart!

Inaktiv

Man kan ju snabbt konstatera att metal/hårdrock är mainstream om man ser till den här omröstningen. Alltid kul att lyssna på metal heads som anser sig vara så "originella"

Medlem
Skrivet av mordsint:

Man kan ju snabbt konstatera att metal/hårdrock är mainstream om man ser till den här omröstningen. Alltid kul att lyssna på metal heads som anser sig vara så "originella"

Precis
Jag blev dock ganska förvånad över hur stor andel som svarat hårdrock/metal.

Medlem
Medlem
Skrivet av mordsint:

Man kan ju snabbt konstatera att metal/hårdrock är mainstream om man ser till den här omröstningen. Alltid kul att lyssna på metal heads som anser sig vara så "originella"

Eller också är det så att gruppen människor som lyssnar på rock/metal är i män i åldersgruppen 20-35 år, vilket nog är den största medlemsgruppen här på Fragzone. Om FZ hade haft mer kvinnliga medlemmar så skulle nog pollen se annorlunda ut.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Jag gillar gammaldags spelmusik, jazz och så gott som allt som innehåller piano.

Gillar du spelmusik kan jag varmt rekommendera:
Jazz Jackrabbit 2 - av Alexander Brandon
Unreal - också av alexander Brandon (några låtar)
No one lives forever - Riktigt groovy!
Sonic the hedgehog 1-3 och sonic and knuckles till sega genesis 16 bit

Bara för att nämna några


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Banditen:
Skrivet av raefzm88:

ingen Klassisk musik? gg fail poll.

nä du får hänga på den lokala teatern isåfall

Jo, för alla som gillar klassisk musik avgudar teater.
Jag gillar klassisk musik men är knappast något teater-fan.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Jag gillar gammaldags spelmusik, jazz och så gott som allt som innehåller piano.

Varför just piano?
Faller detta i smaken för Herr Lind?
http://www.youtube.com/watch?v=_MlE2C5GOsI

Bara lite nyfiken.

Medlem

Jag lyssnar otroligt mycket på jazz/big band (Jan Johansson, Frank Sinatra), klassisk musik (Philip Glass, Beethoven, Chopin, Debussy), indierock/pop/grunge (Nirvana, The Kooks, Radiohead) och rnb/soul/blues (Maxwell, Herbie Hancock, John Mayer), dubstep (i princip bara Skrillex), spelmusik (Jami Sieber, Jeremy Soule) och fusion (Dapp Theory, Shawn Lane).

Har på senaste tid fått svårare för metal/rock som jag började min "musikkarriär" med; men Dream Theater, diverse gitarrister (Steve Vai, Paul Gilbert mfl) kan vara trevliga att lyssna på ibland. Är riktigt jävla urless på Metallica, Ramstein och diverse riktigt tråkiga band. Tycker även att den mesta riktigt hårda "metalhead"-musiken känns väldigt klychig, repetitiv, förutsägbar och tråkig (shields up, känns som att jag ligger i farozonen).

Fetmarkerat mina favoriter just nu.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Bra musik

Precis.

Medlem

Rock är det jag alltid återkommer till. Sen tycker jag det är svårt att klassa in en del musik i hårdrock eller rock.
Har börjat gilla soul och blues allt mer oxå.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av Fargo:

Se där, de flesta som lyssnar på metal som jag pratat med uttrycker oftast hur mycket de hatar klassisk musik.

Konstigt. För mig är det precis tvärtom. Folk gillar både metal och klassiskt.

För övrigt så jo, jag gillar själv både metal och klassiskt.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Lite svårt när man bara får välja en...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag gillar de flesta musikgenrer, så länge det är gjort innan 2000-tal.
förutom
Om inte det är ett gammal band, grupp, kult mm som gjort ett nytt album

Mitt största intresse ligger dock i spelmusik och filmmusik.

Exempelvis: http://www.youtube.com/watch?v=ZDp5gNKsDqA
eller
http://www.youtube.com/watch?v=viYQVW88Dwk


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Jag lyssnar mycket på Hårdrock/metal, men jag är även intresserad utav blues och techno/house

Medlem
Skrivet av Brain:

Jag lyssnar otroligt mycket på jazz/big band (Jan Johansson, Frank Sinatra), klassisk musik (Philip Glass, Beethoven, Chopin, Debussy), indierock/pop/grunge (Nirvana, The Kooks, Radiohead) och rnb/soul/blues (Maxwell, Herbie Hancock, John Mayer), dubstep (i princip bara Skrillex), spelmusik (Jami Sieber, Jeremy Soule) och fusion (Dapp Theory, Shawn Lane).

Har på senaste tid fått svårare för metal/rock som jag började min "musikkarriär" med; men Dream Theater, diverse gitarrister (Steve Vai, Paul Gilbert mfl) kan vara trevliga att lyssna på ibland. Är riktigt jävla urless på Metallica, Ramstein och diverse riktigt tråkiga band. Tycker även att den mesta riktigt hårda "metalhead"-musiken känns väldigt klychig, repetitiv, förutsägbar och tråkig (shields up, känns som att jag ligger i farozonen).

Fetmarkerat mina favoriter just nu.

Av ren nyfikenhet, vad är det du lyssnar på Jan Johansson som fångat ditt intresse? Har personligen bara hört hans "jazz på svenska"-album, man aldrig hört något annat han producerat.

Medlem

Lyssnar på metalcore och deathcore jag, så det lär väl gå under metal.
Har även börjat lyssna lite på "dupstep".


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Lyssnar på metalcore och deathcore jag, så det lär väl gå under metal.
Har även börjat lyssna lite på "dupstep".

Jag gillar en dupstep låt.. väldigt ovanligt för mig att gilla den sortens musik. Men den är förjävligt bra. Awolnation-Sai-spotify


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Inaktiv
Skrivet av joary639:
Skrivet av mosoloa1:

Lyssnar på metalcore och deathcore jag, så det lär väl gå under metal.
Har även börjat lyssna lite på "dupstep".

Jag gillar en dupstep låt.. väldigt ovanligt för mig att gilla den sortens musik. Men den är förjävligt bra. Awolnation-Sai-spotify

Kan ju vara så enkelt att det inte är någon dubstep-låt överhuvudtaget.

Medlem
Skrivet av mordsint:
Skrivet av joary639:
Skrivet av mosoloa1:

Lyssnar på metalcore och deathcore jag, så det lär väl gå under metal.
Har även börjat lyssna lite på "dupstep".

Jag gillar en dupstep låt.. väldigt ovanligt för mig att gilla den sortens musik. Men den är förjävligt bra. Awolnation-Sai-spotify

Kan ju vara så enkelt att det inte är någon dubstep-låt överhuvudtaget.

Du ser! vad enkel lösning! (PHUU torkar svett i pannan)
Vad är det då?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av Fargo:

...

Han kommer bland annat från min hemstad (Söderhamn). Men det finns rätt mycket bra grejer på Spotify bland annat. Kan inte påstå att jag kan peka ut ett stycke eller så. Men "Jazz på svenska" är en bra början!


signatur

Have a good time!

Medlem

Tycker som många andra att man borde ha fått välja åtminstonde tre svar För några år sedan var jag ett riktigt metal head men på senare tid har jag breddat mig mer och när det gäller hårdrock så lyssnar jag nu mestadels på Progressiv sådan (Opeth, Riverside, Between Buried and Me, Katatonia. Dock inte Dream Theater). Sen finns det en del grymma softare rock/hhårdrocksband som Porcupine Tree som också är rätt så progressiva. Mitt absoluta favvoband är dock nederländska The Gathering, de började med Doom Metal och gick sen över till nån form av hårdrock, vidare till någonting de kallar Trip Rock och har sedan dess släppt ett par album som jag inte riktigt kan sätta en genre på. Kan även spisa lite klassiskt eller jazz när jag känner för det.

Medlem

Lyssnar mest på metal, hårdrock och klassisk musik. Lyssnar väldigt mycket på Rammstein och Metallica för tillfället

123
Skriv svar