Vilken typ av sprit föredrar du?

Inaktiv
Vilken typ av sprit föredrar du?

Såg tråden med vilken öl som är godast, så tänkte det skulle vara kul att se vilken typ av sprit som är godast då

Förklara gärna varför ni tycker det och ni som väljer Annat/övrigt skriv då vad ni hellre dricker.

Jag väljer Drinkar bara för att jag gillar inte stark sprit och Öl är äckligt, annars kommer cider på andre plats

Så vad är er favorit?

Medlem

Alkohol fri cider:D


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Här är det bara schtek och Bordeaux-viner som gäller, speciellt Château Haut-Brion från 2005.

Okej skämtåsido, det slinker ner en och annan öl och rökig whisky också.

Medlem

Jag gillar sprit som inte gör så att man trillar hit och dit och sen inte fattar ett skit.

Medlem

cider, men jag tog dricker inte av en impuls =/

Medlem

Öl lätt, Cider är bara blaskigt och uhuhuh, fast det funkar ibland =P
Fast sen dricker jag väääldigt sällan, så dricker inte hade nog kanske blivit bättre svar?

en riktigt fin whiskey som är minst 12 år gammal. Gärna Jameson


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Medlem

Starksprit mest för att jag gillar whiskey.

Medlem

Ljus öl helt klart.

Medlem

Cider \o/


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag är så nära nykterist man kan komma utan att placera sig i det facket. Dricker cider ibland (dock inte starkcider). Öl fixar jag inte alls. Det smakar piss i mitt tycke. När det gäller andra spritsorter är det inte så mycket smaken utan effekten alkoholen har på hjärnan som gör att jag undviker att dricka. Att riskera att förlora kontrollen över sin egen tankeverksamhet tycker jag är både onödigt och skrämmande. Dessutom har jag sett vad alkoholen kan ha för effekt på människor och det är inget jag själv vill eftersträva. Senast jag drack något starkare än cider var lite bubbel vid nyår. Det räcker för mig.

Medlem

Öl/cider, spelar ingen större roll. Sedan så tar man det som bjuds 8)


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Vin. ^^


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Ingen om mitt förstånd varit bättre, men eftersom man inte är mer än människa och djur så sitter man här och smuttar på en St Hallett. Vin hör inte till mitt vardagliga vätskeförråd men det gär funkar rätt bra tycker jag väl. Öl orkar jag inte med mer. För mycket kolsyra och smuts* för min smak.

*känner mig smutsig/äcklig dagen efter.

Medlem

Öl eller Alkoläsk/Cider

Medlem

Cider e bra fint och alkoläsk och drinkar och sprit också, öl funkar i nödfall om den är svinkall eller om man är törstig

Medlem

VA FAN, inget mjöd alternativ?!

Medlem

Iam a whiskey man myself. fast inte så snobbig, räcker gott och väl med billigare wiskey. sen brukar jag även blanda med cola lite då och då.

annars är likörer en favorit, brukar ofta bli en liten skvätt Amarula till tv spelet.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem

Själv är jag i den fasen då man köper in allt med roligt namn när man är på krogen etc...Kvällen brukar ofta sluta med, ja, kvällsmaten brukar tendera att inte stanna kvar om vi säger så Har ingen karaktär alls...


signatur

Det här är en signatur

Medlem

så länge det är alkohol i det så är jag inte så kräsen men whiskey och öl ligger nog närmast hjärtat


signatur

thank you, come again

Medlem

Cider och mousserande vin


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Jag säger bara Zaranoff.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Inaktiv

Hade helt glömt bort vin ju

Hur kunde man glömma det -.-

Medlem

Kapten Morgan smakar fint med lite coca cola

Medlem

Riktig Cider är bäst.

Det dom flesta kallar cider idag är bara alkoläsk.


signatur
Medlem
Medlem

Antingen skall det vara Cider eller ngt äckligt sött som likörer och sånt eller så måste det vara starksprit, finns inget mitt emellan :/ Störande då man skall ut och ta en öl på stan


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem
Skrivet av IceMan:

Cider \o/


signatur

Rawr

Medlem

Öl. definetivt öl, vad ska jag säga? jag är ölfantast, jag gillar att pröva olika sorters öl, att samla på öl flaskor,
att jämnföra olika öl sorter med varandra
jag dricker nästan enbart öl när jag är ute och festar, jag dricker öl till middagen

jag tar en öl efter en varm dag eller stressig dag efter jobbet
jag är så öl-kåt att jag till och med kan ta en öl efter jag vart och tränat

jag vill arbeta med öl och tillverka min egna sort

ibland dricker jag groggar också

det finns absolut inget godare

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Hade helt glömt bort vin ju

Hur kunde man glömma det -.-

En trelitersdunk och du kan glömma allt!


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

12
Skriv svar